Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » De leugens van Mark Rutte Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Mwaaa leuke wending. Stel dat er een referendum zou worden uitgeschreven over de vraag of we teveel buitenlanders hebben en het antwoord is JA ( dus men vindt dat er nu teveel buitenlanders in Nederland zijn )
Wat moet er dan gebeuren?

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Wel, in de eerste plaats is dat de vraag.

In Zwitserland blijkt het volk wijzer dan de regering hier met dat soort vraagstukken omgaat, dat wel zeggen
.... ze negeert en wegkijkt.

Er is in Zwitserland geen enkele sprake van escalatie.

Er zijn verschillende referenda opties.

Vrijwillige Terugkeerprogramma's...

Ontmoedigen vestiging (geen gratis huizenuitgiftes meer aan buitenlanders terwijl Nederlanders
10 a 12 jaar lang achteraan mogen sluiten) en zo voort.

Verder de buitengrenzen gewoon adequaat bewaken,
pro actief stimuleren dat de verbeteringen elders plaats vinden
in plaats van dat Europa als continu stortplaats fungeert.

Sterker nog, hoe meer Europa als uitwijkplaats fungeert hoe groter de problemen elders lijken te escaleren.
Zie het bekende voorbeeld van Suriname.
Over populaties vinden immers hun uitweg naar Europa, zo denkt men daar inmiddels, dus waarom veranderen?

Marokko en Turkije dwingen hun illegale onderdanen terug te nemen (Dat kan de EU makkelijk door hen handelsvoordelen te ontnemen,
maar daarvoor moeten we wel van die NATO afpers keizers uit de VS af en hun snode geo politieke plannen).

Tevens zal het de politieke leiders dwingen de immens wapentransporten naar onderdrukkende totalitaire genocidale staten
die wereldwijd voor ontwrichting zorgen te stoppen... (Saoedie Arabie, Turkije, Qatar, Koeweit etc etc )...

Het toont in dat geval tevens aan dat de massa immigratie geen draagvlak had..
en dat de democratie als dusdanig gefaald heeft en tot een systeem van dwingelandij verworden is.

Noem het dan maar een deels totalitair systeem dat schijt heeft aan de burgers.

Dan heb ik liever een volwaardige democratie met referenda,
met burgers die leren zelf weer verantwoordelijkheid te nemen inzake hun toekomst.

De Hans Worst Hans Wiegels en de vele andere achterbakse opportunistische leugenaars van deze tijd die de politieke
ruimte gekaapt hebben (ik bespaar he de lange rij) zullen dan eindelijk leren de burgers en zelfs de rechtsstaat
(zo ernstig is het inmiddels) weer serieus te nemen...

Onze huidige systeem, waarbij 70 % van de burgers vertwijfeld eenmalig in een kieshokje moet stemmen
op luchtfietsende of ''schaatsende'') mediaclowns is een grote vernedering voor de betalende burger en van wat een democratie vermag te zijn.

https://www.ad.nl/nieuws/zeventig procent van kiezer nog zwevend~a78cbde6/

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Mwaaa leuke wending. Stel dat er een referendum zou worden uitgeschreven over de vraag of we teveel buitenlanders hebben en het antwoord is JA ( dus men vindt dat er nu teveel buitenlanders in Nederland zijn )

Immigratiestop. Uiteindelijk worden buitenlanders vanzelf Nederlander als er niets nieuws bijkomt.

Maar durf jij het aan? Waarschijnlijk niet. Bang voor de echte democratische wil van de meerderheid houden de machthebbers dit soort vragen vér van het volk.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff is een radicale democraat he, vergeet dat niet.

Als de meerderheid van de kiezers alle Turken uit NL wil verbannen, dan is dat democratisch gezien volkomen legitiem volgens Cliff.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:

Immigratiestop. Uiteindelijk worden buitenlanders vanzelf Nederlander als er niets nieuws bijkomt.

Maar durf jij het aan? Waarschijnlijk niet. Bang voor de echte democratische wil van de meerderheid houden de machthebbers dit soort vragen vér van het volk.

Ik ben tegen het referendum mede omdat het het principe van de fatsoenlijke rechtsstaat omver kan werpen. Dus ik hoef het niet aan te durven, ik ben er gewoon tegen.

Maar jouw antwoord draait er toch wat omheen, stel dat men vindt dat er teveel buitenlanders zijn. Met een immigratiestop los je het teveel niet op. Dus okay, een immigratiestop om verdere groei te voorkomen en wat te doen met het reeds aanwezige aantal. De wil van het volk zal dan toch gevolgd moeten worden, toch?

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Cliff is een radicale democraat he, vergeet dat niet.

Als de meerderheid van de kiezers alle Turken uit NL wil verbannen, dan is dat democratisch gezien volkomen legitiem volgens Cliff.

En als de VVD in een achterkamertje de Shell voortrekt dan is dat prima volgens Royy...

BerichtGeplaatst: Zo Apr 04, 2021 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

En als de VVD in een achterkamertje de Shell voortrekt dan is dat prima volgens Royy...

Royy is aandeelhouder van Shell, dus ik zou dat eerst eens moeten uitrekenen Wink

Maareh, als de meerderheid van de Nederlandse dat corrupte gedonder in Limburg spuugzat is en besluit om alle Limburgers ofwel het land uit te zetten ofwel preventief in werkkampen te heropvoeden... volkomen legitiem democratisch besluit toch?

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Maar jouw antwoord draait er toch wat omheen, stel dat men vindt dat er teveel buitenlanders zijn. Met een immigratiestop los je het teveel niet op. Dus okay, een immigratiestop om verdere groei te voorkomen en wat te doen met het reeds aanwezige aantal. De wil van het volk zal dan toch gevolgd moeten worden, toch?

Zie antwoord Royy. Als de meerderheid de democratie wil afschaffen, dan is dat de wil van de meerderheid. Als de meerderheid de buitenlanders weg wil hebben, dan is dat de wil van de meerderheid. Kun jij er wel elitair moraliserend boven gaan staan, maar je kunt beter jezelf afvragen hoe het zover gekomen is onder het huidige politieke systeem (wat je blijkbaar beter acht zonder referendum)

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het staat er echt:

estudiant schreef:
Cliff schreef:
estudiant schreef:

Ik ben tegen het referendum mede omdat het het principe van de fatsoenlijke rechtsstaat omver kan werpen.

De fatsoenlijke rechtstaat? Mag ik even heel erg hard lachen?

Laatst aangepast door Loetje op Ma Apr 05, 2021 11:06, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Royy is aandeelhouder van Shell, dus ik zou dat eerst eens moeten uitrekenen Wink

Wat ik al dacht!

Quote:
Maareh, als de meerderheid van de Nederlandse dat corrupte gedonder in Limburg spuugzat is en besluit om alle Limburgers ofwel het land uit te zetten ofwel preventief in werkkampen te heropvoeden... volkomen legitiem democratisch besluit toch?

Leuke afleidingsmanoeuvre van waar het in de essentie over gaat: machtspolitiek en achterkamertjespolitiek. En er zijn, wat dat betreft, nog altijd meer corrupte VVD ers dan corrupte Limburgse politici. En wij schoppen ze tenminste nog de straat op (zie de affaire Koopmans die momenteel speelt. Weg met die flikker!).

Probeer dus iets anders.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nederland is overvol, zelfs de meest linkse Facist kan dat niet meer ontkennen. Een populatie die aan overbevolking lijdt zal meer criminaliteit ontheemding en pedofilie baren, moeders beschadigen dan hun kinderen, het mijn en dein verdwijnt, enz (dit is wetenschappelijk onderzocht en bewezen)
Daarom moet iedereen die hier nu nog wenst te verblijven verklaren dat onze grondwet boven hun eigen wetten staat. Man en vrouw zijn gelijk, Iedereen in Nederland heeft maar 1 paspoort. Asielzoekers mogen hier maar een bepaalde tijd blijven.
Ontwikkelingsgeld mag alleen onder Nederlands toezicht worden besteed in het behoeftige land.
Terugkeer wordt desnoods hardhandig gestimuleerd, inclusief meelopers.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Het staat er echt:

estudiant schreef:
Cliff schreef:
estudiant schreef:

Ik ben tegen het referendum mede omdat het het principe van de fatsoenlijke rechtsstaat omver kan werpen.

De fatsoenlijke rechtstaat? Mag ik even heel erg hard lachen?

Dat mag Wink maar ondanks al jouw speurwerk ( overigens consequent uit tendentieuze bronnen) is Nederland nog steeds een fatsoenlijke rechtsstaat, daar doet een aantal onverkwikkelijke incidenten niets aan af.
Je mag hier zelfs vertrekken om naar een ander land te verhuizen waar het nog beter is.... als je deze gevonden hebt dan lees ik dat graag
Neem dan dat bakkertje mee want hij lijkt me ook nogal ongelukkig hier Wink

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 15:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Dat mag Wink maar ondanks al jouw speurwerk ( overigens consequent uit tendentieuze bronnen) is Nederland nog steeds een fatsoenlijke rechtsstaat, daar doet een aantal onverkwikkelijke incidenten niets aan af.

Het wordt wel steeds minder. Zo zagen we dat Ivo Opstelten zich bemoeide met de rechtszaak tegen Wilders. Verder zien we steeds meer bedreigde journalisten.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Opstelten moest aftreden vanwege een onverkwikkelijke zaak en zo werkt dat in een fatsoenlijke rechtsstaat.
Zijn verdenking jegens de Wilderszaak is volgens mij nooit onomstotelijk bewezen. Maar buiten dat, Opstelten is opgestapt. In in niet fatsoenlijke rechtsstaat was hij gewoon blijven zitten.

Welke journalisten zijn eigenlijk bedreigd?

BerichtGeplaatst: Ma Apr 05, 2021 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Een naam waar ik geen actieve herinneringen aan heb.. schreef
Quote:
In in niet fatsoenlijke rechtsstaat was hij gewoon blijven zitten

Een herschreven rechtstaat sprookje waar Pinoccio op zijn paddenstoel met 150 witte stippen gewoon door blijft wippen.

In de Tweede Kamer heeft Verdonk een turbulente loopbaan achter de rug. Op 4 april 2006 maakte ze bekend kandidaat lijsttrekker te zijn voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2006. Na haar bekendmaking steeg de VVD in de peilingen. Voor het eerst konden de VVD leden in een intern referendum bepalen wie de lijsttrekker zou worden. Omdat de stemprocedure fraudegevoelig zou zijn, eiste Verdonk bij de verkiezing de aanwezigheid van eigen waarnemers. Ondanks peilingen onder de bevolking die de voorkeur gaven aan Verdonk werd op 31 mei 2006 bekend dat niet zij maar Mark Rutte de lijsttrekker voor de VVD was geworden, met 51% van de stemmen van de VVD leden tegen 46% voor Verdonk. Na afloop van de parlementsverkiezingen bleek zij 620.555 stemmen te hebben gekregen, 67.355 meer dan Rutte. Dit is een unicum in de Nederlandse parlementaire geschiedenis omdat het de eerste keer is dat een lijsttrekker niet de meeste stemmen van de lijst heeft gekregen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 06, 2021 6:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:

Zomaar wat incidentjes, incidentjes...

[url=https://www.parool.nl/nieuws/journalisten maakten dit jaar al 105 keer melding van bedreiging~bcb1f05c/]Journalisten maakten dit jaar al 105 keer melding van bedreiging[/url]

BerichtGeplaatst: Di Apr 06, 2021 7:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Maar buiten dat, Opstelten is opgestapt. In in niet fatsoenlijke rechtsstaat was hij gewoon blijven zitten.

Hahaha tja.... dit soort mensen stapt alleen op nadat het echt niet meer te ontkennen is. Want eerst ontkent men, dan weet men het niet meer te herinneren, en als dat nog niet genoeg is... dan probeert men nog steeds via manipuleren, draaien en liegen in het pluche te blijven.

Ministers stappen alleen op vanwege misstanden die ontdekt zijn he. Maar niet alles komt aan het licht. Die Halbe Zijlstra had er echt nog gewoon gezeten als zijn leugen niet keihard ontkracht was. Hier een lijstje van betrapte ministers onder Rutte: https://www.businessinsider.nl/kabinet mark rutte opgestapt/

Quote:

Zie boven.

BerichtGeplaatst: Di Apr 06, 2021 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:
Maar buiten dat, Opstelten is opgestapt. In in niet fatsoenlijke rechtsstaat was hij gewoon blijven zitten.

Hahaha tja.... dit soort mensen stapt alleen op nadat het echt niet meer te ontkennen is. Want eerst ontkent men, dan weet men het niet meer te herinneren, en als dat nog niet genoeg is... dan probeert men nog steeds via manipuleren, draaien en liegen in het pluche te blijven.

Ministers stappen alleen op vanwege misstanden die ontdekt zijn he. Maar niet alles komt aan het licht. Die Halbe Zijlstra had er echt nog gewoon gezeten als zijn leugen niet keihard ontkracht was. Hier een lijstje van betrapte ministers onder Rutte: https://www.businessinsider.nl/kabinet mark rutte opgestapt/

Quote:

Zie boven.

Ik heb de link van Loetje gelezen en dat gaat over bedreiging van journalisten in zijn algemeenheid. Dat is bekend, maar ik interpreteerde jouw bewering als ware het politici die journalisten bedreigen. Cool

Cliff:
Quote:
Het wordt wel steeds minder. Zo zagen we dat Ivo Opstelten zich bemoeide met de rechtszaak tegen Wilders. Verder zien we steeds meer bedreigde journalisten

BerichtGeplaatst: Wo Apr 21, 2021 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:

We hebben weer iets: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1758931895/belaagde fotograaf over motief er moet wat anders spelen

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 6:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Best wel een heftig gevalletje hellend vlak.

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cliff schreef:
estudiant schreef:

We hebben weer iets: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1758931895/belaagde fotograaf over motief er moet wat anders spelen

Kennelijk leuk voor je verzameling, maar wat ik er nu mee moet is me niet duidelijk.

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
estudiant schreef:

Hoewel ik mijn twijfels heb over de professionaliteit van deze persfotograaf, deugt wat er gebeurt is natuurlijk voor geen meter.

Maar er is nog meer. Het hoeven geen bedreigingen te zijn.
Onderzoeksjournalist Joep Dohmen (Heerlen) is beroemd vanwege zijn talloze onthullingen over corruptie in de Limburgse politiek waarmee hij de laatste decennia regelmatig naar buiten is getreden.
Zijn laatste wapenfeit is een nieuw corruptieschandaal waardoor het gehele provinciebestuur is opgestapt, inclusief de gouverneur.
Afgelopen zondag deed hij op de radio een boekje open over hoe bestuurders omgaan met kritische journalisten. Zo werd hij nooit uitgenodigd door het provinciehuis al er iets was. Toen hij vroeg waarom dat was kreeg hij als antwoord dat hij dat eigenlijk toch zou moeten weten.
En neem maar van mij aan dat hij niet de enige is.

BerichtGeplaatst: Do Apr 22, 2021 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ach, ik heb het hier ook wel eens verteld. Ik ken een Nederlands iemand die journalistiek én de Russische taal gestudeerd heeft. In eerste instantie kon ze haar voorliefde als journalist voor de Russische mensen en cultuur niet onder stoelen of banken steken. Ze schreef prachtige artikelen over Rusland, maar kreeg niemand enthousiast.

Toen dacht ze: als ik nou eens heel kritisch over Poetin ga schrijven.... zou ik dan wel door de MSM opgepikt worden? En ja hoor, ze schreef een heel kritisch stuk en toen stonden ineens de AD, Trouw en Volkskrant in contact. Daarna ook de NOS.

Ze heeft al lang opgemerkt dat het een verdienmodel geworden is als journalist. Schrijf heel kritisch over Poetin, en je hebt werk. Schrijf mooie artikelen over de Russische cultuur of Russische mensen, en de MSM is totaal niet geïnteresseerd.

Ze heeft zich hier al bij neergelegd. En nee, ze is een Poetin fan, maar ziet wel de mooie kanten van het land. Maar kan dat nooit belichten.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici