Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » De leugens van Mark Rutte Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 17, 2021 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

https://nos.nl/artikel/2364693-overheidsmedewerkers-bijscholen-over-discriminatie-noodzakelijk.html
Quote:
Royy
Dat geeft twee dingen aan: de organisationele kracht van de Overheid is zeer zwak. We zien dat hier misgaan, we zien dat misgaan op VWS rondom covid en vaccinaties, we zien dat misgaan bij t UWV, bij t CBR, t is breed verspreid. Ik roep al langer (chargerend) dat de overheid volzit met kneuzen die nergens anders zouden kunnen werken zoals ze werken. Dat klopt dus ook

Ambtelijke molens draaien onverstoorbaar voort van gratis ECB schuldengeld .

Van Dooijeweert ziet ook het instellen van een Nationaal Coördinator Discriminatie als een belangrijk wapen in de strijd tegen discriminatie.
Ook organisaties als het UWV, de Sociale Verzekeringsbank en de Dienst Uitvoering Onderwijs worden genoemd als doelgroep. Deze organisaties moeten klachten over discriminatie doorverwijzen naar het College.
Zowel bij de meldpunten als bij het College moeten meer mensen worden aangenomen. "Een aanzienlijke uitbreiding van de werkzaamheden van meldpunten vereist aanpassing van de regelgeving", schrijft premier Rutte

Risicoprofiel Eric Wiebes en zijn staf genieten (de hoofdoorzaak) werkgarantie en ontslabescherming .
Lodewijk Asscher die over fraude van zijn eigen geïmporteerde achterban wijselijk niks wilde horen viel in zijn eigen mes van 10 jaar wegkijken en doodzwijgen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2021 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dat geeft twee dingen aan: de organisationele kracht van de Overheid is zeer zwak. We zien dat hier misgaan, we zien dat misgaan op VWS rondom covid en vaccinaties, we zien dat misgaan bij t UWV, bij t CBR, t is breed verspreid. Ik roep al langer (chargerend) dat de overheid volzit met kneuzen die nergens anders zouden kunnen werken zoals ze werken. Dat klopt dus ook.

Wat evengoed kan: de VVD heeft alle overheidsdiensten kapot bezuinigd, daar waar mogelijk kapot geprivatiseerd, wat over is zijn slecht lopende organisaties.

Kijk naar PTT post. Ik had er niet veel moeite mee. Dat moest gesloopt, de postbodes moesten ZZP-ers worden en solliciteren naar hun eigen oude baan tegen minder salaris. En ondertussen regent het klachten op Internet over postbezorging, zijn er filmpjes van postbodes die met pakjes gooien, etc.

Ziekenhuizen hebben we het al over gehad. Lege bedden werden als overcapaciteit gezien en toen kwam er een incident en tot grote verbazing waren er 'ineens' te weinig bedden en 'ineens' te weinig personeel. Oh ja, lag aan de ziekenhuizen.

Hebben we nog meer voorbeelden? Jawel hoor: https://www.trouw.nl/nieuws/privatisering-wordt-wereldwijd-weer-volop-teruggedraaid~b6589cd2/

Een baan bij de overheid: onderbetaald, ondergewaardeerd, zoveel mogelijk wegbezuinigd, en liefst geprivatiseerd tot los-zand-ZZPers. Dat is de VVD-visie. En na de kabinetten Rutte I, II, III ofwel 10 jaar VVD-beleid op overheidsdiensten gaan de VVD-ers klagen dat het allemaal niet meer lekker draait bij de overheid.

Goh.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2021 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Privatisering wordt wereldwijd weer volop teruggedraaid

Bron: Trouw

De verwachte kostenvoordelen vallen tegen, diensten worden duurder: privatisering blijkt geen heilige graal.

Je ziet het momenteel overal in de wereld gebeuren. Of het nu gaat om lokale water- en energiebedrijven, zwembaden of de catering van scholen, ze komen langzaam weer terug in overheidshanden. Dat blijkt uit het gisteren gepubliceerde rapport van The Transnational Institute (TNI), dat over een periode van ruim vijftien jaar 835 renationalisatieprojecten van lokale overheidsdiensten heeft getraceerd in meer dan 1600 steden verspreid over 45 landen.

Al decennialang worden overheidsdiensten geprivatiseerd of wordt er samenwerking gezocht met het bedrijfsleven. Dat gebeurt op lokaal, regionaal en landelijk niveau en vooral uit kostenoverwegingen. Overheden zochten en zoeken daarnaast ook vaak samenwerking met het bedrijfsleven om hun diensten draaiende te houden of nieuwe initiatieven te ontplooien. Met wisselend succes.

Op lokaal niveau zijn er geen aansprekende Nederlandse voorbeelden van het terugdraaien van privatisering, maar nationaal is dat bijvoorbeeld ProRail, verantwoordelijk voor het onderhoud van het spoor. Het kabinet wil de verzelfstandiging van het bedrijf weer terugdraaien wegens slechte prestaties. In Japan is na de kernramp in Fukushima de Tokyo Electric Power Company onteigend en – in ieder geval voor enkele jaren – weer in handen gekomen van de Japanse overheid.

Kostenvoordelen
Afgezien van slecht management of nationale rampen blijkt ook in de rest van de wereld privatisering niet altijd de heilige graal. De verwachte kostenvoordelen vallen tegen of wegen niet op tegen bijvoorbeeld verslechtering van de arbeidsomstandigheden voor de werknemers van de geprivatiseerde bedrijven. Ook worden de diensten na privatisering vaak duurder en minder toegankelijk en komen daardoor buiten bereik van bepaalde groepen inwoners.

Gemeenten realiseren zich in toenemende mate dat dit de sociale en economische stabiliteit in hun steden niet bevordert. Ook hebben ze zo minder invloed als het gaat om klimaatmaatregelen.

De wens om weer zeggenschap te krijgen over de lokale economie en over de eigen energiebronnen wordt dan ook prominenter volgens het onderzoeksrapport. Deze wens kan uiteindelijk leiden tot het terugdraaien van privatisering of het oprichten van nieuwe overheidsdiensten. Dat gebeurt nu al veel op initiatief van gemeenten zelf of als burgerinitiatief. Ook werknemers organiseren zich en komen met voorstellen om de privatisering van het voormalige overheidsbedrijf waar ze werken weer terug te draaien.

Een goed voorbeeld is Duitsland, dat jaren voorop heeft gelopen met de privatisering van energiebedrijven. Het rapport van TNI maakt duidelijk dat van alle onderzochte gevallen waarbij een geprivatiseerd energiebedrijf weer in handen komt van de overheid het voor 90 procent om Duitse initiatieven gaat.

In Frankrijk betreft het vooral waterbedrijven die weer teruggaan naar gemeenten. Opmerkelijk in een land met een lange geschiedenis als het gaat om privatisering van waterbedrijven, dat bovendien de thuisbasis is voor grote watermultinationals als ­Suez en Veolia.

Gezondheidszorg
Terugkeer naar de overheid van gezondheidszorg en maatschappelijk werk is weer veel te zien in Noorwegen en andere Scandinavische landen. Maar ook buiten Europa is deze trend waar te nemen, zoals in Latijns-Amerika. Daar zijn in de jaren negentig veel overheidsbedrijven geprivatiseerd om de economische stabiliteit te herstellen na de schuldencrisis die dat deel van de wereld toen hard trof. Dat wordt nu weer deels teruggedraaid.

Vraag is of het een trend is om serieus rekening mee te houden. Worden er niet nog altijd meer bedrijven geprivatiseerd dan opnieuw genationaliseerd?

De data uit dit onderzoek zijn zeker onvoldoende om hierop antwoord te bieden. Er is inderdaad ook nog altijd sprake van een privatiseringstrend, maar de tegenovergestelde beweging wint aan belang. En die trend laat volgens The Trans­national Institute zien hoe sociaal en financieel onhoudbaar, en daarmee onwenselijk, sommige privatiseringen van overheidsdiensten op lokaal niveau zijn.

Lees ook dit stuk: https://www.trouw.nl/nieuws/privatiseringsverdriet~bd521b4f/

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2021 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Na de Holocaust staat neoliberalisme op plek twee. Van mij mag dat VVD tuig allemaal aan het gas.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2021 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nounounounou Tedje, doe's lief.

Ik heb nog een mooi voorbeeld: de vuilophaaldiensten in de VS. Die zijn geprivatiseerd. Het is wachten tot het in Nederland ook gebeurt, want dat is wat de VVD natuurlijk wilt.

Iedere 'normale' Nederlander wil gewoon dat zijn vuilnis opgehaald wordt.

Wat de VVD wilt is als volgt: Iedereen kan kiezen, er zijn 20 abonnementsvormen.

1) Gescheiden afval één keer per maand ophalen - 30 euro
2) Ongescheiden afval, alles in één bak ophalen - 60 euro
Waarbij de keuze:
2a) Wordt voor u door de ophaler alsnog gescheiden: 90 euro
2b) Wordt allemaal in de verbrandingsoven geflikkerd: 10 euro
2c) Wordt op de vuilnisbelt gegooid: 5 euro
3) Ophalen iedere week: +30 euro
4) Ophalen één keer per twee weken: +15 euro
5) Combinatiepakket met buren: 10% korting
6) Families met meer dan 4 kinderen: 50% toeslag
7) Afrekenen per bak: 5 euro
8) Afrekenen per kilo: 4 euro
9) Geluidsstille vuilnisauto met nachtelijk ophalen: +10 euro
10) Vuilnisauto rijdend op biodiesel klimaat neutrale afhandeling van afval: +10 cent per kilo afval
11) Elektrische vuilnisauto op groene stroom: +20 cent per kilo afval
etc. etc. etc.

Want beste mensen... dat is de vooruitgang. En uiteraard wordt bovenstaande aangeboden door zeker 10 verschillende bedrijven die u kunt vergelijken op minstens 20 vergelijkingswebsites. Die 10 bedrijven adverteren uiteraard op alle radio en tv stations, op YouTube en langs de weg op borden.

Wilt u ook zo'n schone stad als deze? Sluit nu uw afvalabonnement af bij verstoker.nl- Tijdelijk een gratis tablet bij uw overstap naar verstoker.nl

Sinds kort levert verstoker.nl ook uw rioolafvoer. Uiteraard gebruiken wij hetzelfde geprivatiseerde rioolbuizensysteem, maar bij ons rekent u voor u stront 10% minder af dan bij de concurrentie.

Klinkt dit allemaal raar? Nee beste mensen, dit is wat de privatisering met u gedaan heeft. We hebben nu www.zorgvergelijker.nl en www.energievergelijker.nl en daar kunt u alle aanbieders met elkaar vergelijken die exact hetzelfde bieden, maar nét ietsje anders en uiteraard met een prachtig welkomstgeschenk of 10% korting op de eerste 6 maanden.

Enig idee hoeveel energie er gaat zitten in dat vergelijken, beconcurreren en adverteren? En dat terwijl iedereen gewoon het volgende wil:

1. Gas, water en energie
2. Zorg

Manmanman wat hebben we met die privatisering veel naar de klote geholpen.

En maar kankeren op de overheidsdiensten terwijl de bedrijven hun telefonische helpdesk onderbemensen zodat iedereen 10 minuten in de wacht moet om hun klacht kwijt te kunnen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2021 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nounounounou Tedje, doe's lief.

Na het lezen van jouw relaas die ik helemaal niet meer lief!
Het versterkt alleen maar mijn mening dat de VVD tuig is. De VVD is erger dan de PVV.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2021 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het was een fictief verhaal he van mij, die abonnementsvormen voor vuil ophalen bestaan niet. Maar dat is wel waar het naar toe gaat in de privatisering/liberalisering.

Het lijkt wel of kiezen een soort van 'belangrijk iets' in het leven moet zijn volgens liberaliseerders. En tot op zekere hoogte is dat ook zo, men wil best wel een keuze. Maar beperkt. Ik heb het voorbeeld wel eens genoemd toen ik in de VS door de Walmart liep en straten van honderden meters aan shampoo's, tandpasta, etc. zag. Dan denk ik... jonge jonge, ik wil gewoon tandpasta. In de Nederlandse supermarkt kun je kiezen uit misschien 4 of 5. Zelfs bij de Lidl. Is dat niet voldoende?

Die continue keuze-drang wordt ook een verplichting. Dat ervaren we eigenlijk allemaal al bij nutsvoorzieningen en zorg. Ik denk dat we daar helemaal niet voor willen kiezen. We willen gewoon... nutsvoorzieningen en zorg. En mensen met veel geld willen natuurlijk iets meer dan de ander. Alleen op een ziekenhuiskamer bv. Want niet voor niets spreekt het artikel van Trouw ook over de ongelijkheid die ontstaat door dit soort keuzes: de mensen die luxe kunnen betalen en de mensen die dat niet kunnen.

Maar goed, mijn voorbeeld van de vuilophaaldienst was wel duidelijk denk ik. De spijker op de kop zelfs.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Het was een fictief verhaal he van mij, die abonnementsvormen voor vuil ophalen bestaan niet. Maar dat is wel waar het naar toe gaat in de privatisering/liberalisering.

Ja natuurlijk snap ik dat! En zoals je zelf al zei was het de spijker op de kop.
Wat echter niet fictief is, is de boosaardigheid van clubs als de VVD, die ten doel hebben om de samenleving kapot te maken ten faveure van het grootkapitaal.

De VVD is erger dan de PVV. Ik ken geen enkele fatsoenlijke VVD-er. De laatste VVD-er in mijn vrienden- en kennissenkring heb ik 10 jaar geleden al mijn huis uitgeschopt.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wat evengoed kan: de VVD heeft alle overheidsdiensten kapot bezuinigd, daar waar mogelijk kapot geprivatiseerd, wat over is zijn slecht lopende organisaties.

Dit heeft niks met privatiseringen te maken Cliff, dus probeer de discussie ook niet die kant op te krijgenn.

Toon me maar aan waar er operationeel bezuinigd is op de Belastingdienst, het UWV, het CBR. Waar zijn er massaal arbeidsplaatsen geschrapt?

Dit is, en het blijkt ook weer uit het verhaal van Omtzigt, een van binnen rotte Overheid.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Ik ken geen enkele fatsoenlijke VVD-er.

Ik ben heel fatsoenlijk hoor Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Toon me maar aan waar er operationeel bezuinigd is op de Belastingdienst, het UWV, het CBR. Waar zijn er massaal arbeidsplaatsen geschrapt?

Komen we toch niet uit Royy. Wat mij betreft toonde zowel Cliox als ikzelf dit keihard aan voor de zorg en nog bleef je ontkennen. Die moeite ga ik niet opnieuw doen voor andere overheidsdiensten.

Daarbij heb ik het punt ook al meerdere malen gemaakt: het bedrijfsleven is geen haar beter. Ook daar staan de (uitbestede en onderbemenste) helpdesken roodgloeiend met klachten en boze klanten.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, vooruit dan.... omdat het zo makkelijk Googlen is:

Door een stapeling van bezuinigingen raakte de Belastingdienst wel tien procent van haar budget kwijt. Niemand heeft zich afgevraagd wat het effect daarvan op de uitvoering zou zijn, met alle gevolgen van dien, aldus Gert Jan de Vries, onderzoeker bij de Algemene Rekenkamer.

https://www.trouw.nl/opinie/niemand-wilde-effect-bezuinigingen-bij-belastingdienst-onder-ogen-zien~bfd29de4/

Koolmees: we hebben te hard bezuinigd op UWV en fiscus
    Uitvoeringsinstanties Er is te hard gesneden bij uitvoeringsinstanties, zegt minister Koolmees. Hij was zelf medeverantwoordelijk voor de bezuinigingen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/05/koolmees-we-hebben-te-hard-bezuinigd-op-uwv-en-fiscus-a3982881

etc...

Zijn de eerste hits uit Google.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 21:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Komen we toch niet uit Royy. Wat mij betreft toonde zowel Cliox als ikzelf dit keihard aan voor de zorg en nog bleef je ontkennen.

Nope, Cliox en jij schetsen daar een onjuist beeld van de werkelijkheid. Zeer kwalijke zaak wat mij betreft.

Quote:
het bedrijfsleven is geen haar beter. Ook daar staan de (uitbestede en onderbemenste) helpdesken roodgloeiend met klachten en boze klanten.

Haha kom op zeg, compleet onvergelijkbaar. Een bedrijf kan nooit zover gaan als de overheid in dit geval.

Quote:
Door een stapeling van bezuinigingen raakte de Belastingdienst wel tien procent van haar budget kwijt. Niemand heeft zich afgevraagd wat het effect daarvan op de uitvoering zou zijn, met alle gevolgen van dien, aldus Gert Jan de Vries, onderzoeker bij de Algemene Rekenkamer.

Wel 10%? Nou nou, moet niet gekker worden. En wat dacht de Belastingdienst aan uitgaven te hebben bespaard door automatisering? Juistem.

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2021 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik heb Mark Rutte nog nooit op een leugen kunnen betrappen, hij beaamt dat.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2021 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Nope, Cliox en jij schetsen daar een onjuist beeld van de werkelijkheid. Zeer kwalijke zaak wat mij betreft.

Andersom. Je betrok niet essentiële bedrijfstakken erbij om cijfers tot een kunstmatig getal te komen.

Mijn stelling was dat onder het bewind van de VVD, verpleegkundigen en bedden zijn wegbezuinigd, en daardoor een schrijdend tekort is ontstaan. De bezuiniging kon ik overleggen door statistieken van het CBS. Harde feiten. Dat heb je weldegelijk keihard ontkend door het over een andere boeg te willen gooien. Sterker nog, op de site van de VVD gaf de VVD de bezuinigingen ruiterlijk toe en hebben ze deze nader toegelicht. Alleen jij bleef ontkennen.

Datzelfde deed je met het ziekteverzuimcijfer. Ik gaf aan dat de werkdruk door de tekorten bij verplegend personeel ten grondslag ligt aan een verhoogd ziekteverzuim. Het ziekteverzuim bij verplegend personeel is twee keer zo hoog dan gemiddeld. Door andere bedrijfstakken erbij te betrekken die er niet toedoen en dit getal af te zetten tegen andere sectoren probeerde jij het te bagatelliseren en te weerleggen. En ook hier geldt dat ik het ziekteverzuimcijfer bij de verpleegkundigen kon overleggen aan de hand van statistieken. Feiten dus. Bovendien nam je een sector die ook bovengemiddeld scoorde dus eigenlijk sloeg je de plank twee keer mis.

Ga dus niet een ander betichten van een onjuist beeld scheppen, dat deed jij.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2021 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Blens schreef:

Welnee Blens, Mark Rutte gaf zelfs ruiterlijk toe dat liegen af en toe noodzakelijk is. Very Happy

Bron: Liegen is noodzakelijk!

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2021 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Etnisch profileren is niks mis mee, is gewoon daderprofiel. Net zoals bijvoorbeeld geslacht en leeftijd onderdeel kunnen zijn van een daderprofiel.

Wat er wel mis is is a) de ambtenarencultuur, die volkomen losgeslagen is van de werkelijkheid en op punten doorgeslagen is in een soort machtswellust en b) de enorme macht van de Belastingdienst: omgekeerde bewijslast en een ongekende macht je het leven zuur te maken als ze dat willen.

Exact. Een daderprofiel op basis van een risicomodel. Ik snap ook niet dat deugpartijen in de gordijnen hangen als blijkt dat bij een verhoogd aantal bewezen fraudegevallen bij een bepaalde afkomst mensen met dezelfde afkomst extra aandacht krijgen. De nationaliteit van de personen is niet de trigger, het aantal fraudegevallen is de trigger. Een profiel maken om de pakkans te vergroten lijkt mij een logisch gevolg. Het enige juiste.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2021 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ach, gevallen of niet, Rutte en z'n club krijgt gewoon doorbetaald. De gedupeerde ouders, daartegenover, hebben nog geen cent genoegdoening gehad.

Een strategische move voor de bühne. Ze zijn 8 weken eerder afgetreden en verder heeft het geen gevolgen. De VVD is de grootste in de peilingen, als dit zo blijft na 17 maart, neemt Mark Rutte opnieuw intrek in het torentje als minister president. Hij heeft niks geen schade geleden. Ik denk zelfs dat het vertrek van Wiebes een afleidmanoeuvre was om de positie van Mark Rutte veilig te stellen. Eric Wiebes heeft het boetekleed aangetrokken en politiek verantwoordelijkheid genomen voor de toeslagaffaire.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 20, 2021 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1 Cliox!

BerichtGeplaatst: Do Jan 21, 2021 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Cliox schreef:

Inderdaad, en hij kan het weten!

Jammer dat het artikel achter de betaalmuur zit, begrijpelijk natuurlijk, maar wel jammer.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Jan 23, 2021 0:27 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Cliox schreef:
Blens schreef:

Welnee Blens, Mark Rutte gaf zelfs ruiterlijk toe dat liegen af en toe noodzakelijk is. Very Happy

Bron: Liegen is noodzakelijk!

Rutte is de meeste stiekeme doortrapte Leugenaar ooit
van de VVD (Verraders Van Democratie).

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2021 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

We kunnen er weer eentje bijschrijven:

Rutte: Ik heb niet gesproken over Omtzigt.

Leugen nummer 37.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2021 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Valt dus wel mee. Rutte is 10 jaar premier, dus nog geen 4 leugens per jaar.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2021 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
We kunnen er weer eentje bijschrijven:

Rutte: Ik heb niet gesproken over Omtzigt.

Leugen nummer 37.

Dat is geen liegen, Cliff. Dat heet tegenwoordig het je verkeerd herinnerd te hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2021 12:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Valt dus wel mee. Rutte is 10 jaar premier, dus nog geen 4 leugens per jaar.

Dat geeft wel weer hoe jij over de politiek denkt Laughing

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici