Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » De leugens van Mark Rutte Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 18:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Complimenten voor GeenStijl!

Over de 'onderste steen':

Aan: [Personage X] van BD/WODC/EWB
    Onderwerp: RE: paar aanvullende dingen
    Hoi [----]
    Bijgevoegd heb ik de brieven en het protocol. Ik heb wat persoonlijke info zwart geblokt, behalve in de brief van Schoof; dat kon ik niet in pdf. Als je de documenten eerst in kleur print en dan weer inscant, kan niemand er met moderne technologie onder de zwarte blokjes kijken en krijgen we ook geen [-------------] toestanden met inzage in document-eigenschappen (truc gebruik je zelf waaschijnlijk ook).
    [ ---//----]
    Ik heb het verzoek over het protocol bij [----] uitgezet, wacht haar antwoord af. Volgens mij is Pieter O. vooral geïnteresseerd in ons protocol.[ ... ]"

Pieter O. is Pieter Omtzigt, je weet wel die man die keihard beschadigd is door NRC en zich vervolgens van het CDA nooit meer met MH17 mocht bemoeien.

Wie nu nog denkt dat er geen politieke spelletjes rond MH17 gespeeld worden is echt stekeblind.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Soms vergeten we zaken vrij snel, maar tegenwoordig is er gelukkig Internet wat veel bewaart. Zo kam ik toevallig dit artikel tegen:

Voor velen misschien onbekend, maar twee jaar later ondertekenden de politici (zonder een nieuw referendum te houden) het verdrag van Lissabon, wat defacto gelijk stond aan wat eerder door de burgers verworpen was.

Wikipedia zegt daarover:

Het Verdrag verving de door de Franse en Nederlandse kiezers in 2005 verworpen Europese Grondwet, hoewel de verschillen vooral uiterlijk zijn.[2] Volgens de Britse denktank Open Europe zou 96% van de tekst gelijkaardig zijn. Valéry Giscard d'Estaing noemde de wijzigingen 'cosmetisch'.[3]

Dit is geen directe leugen van Rutte, maar ik schaar het wel onder de leugens van de politiek... en de VVD deed hier hard aan mee (actief deelnemer van zowel Balkenende II als Balkenende III)

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2019 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De meeste politiekers die destijds via grove leugens beloofden het Oekraine-referendum te zullen respecteren zijn van het politieke schaakbord verdwenen.
Pecholt is al een tijd onvindbaar en vervangen door een dicht bij Rutte angeschoven gevluchte Russin, een zekere Olongren,die nu de Nederlandse bevolking een oor aannaait. Als het daarbij blijft.
En Buma vlucht richting het veilige Burgemeesterschap. Kan hij leuke vergaderingen houden met Halsema. Waar een kleine krimpende partij groot in kan zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 29, 2019 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Niet een directe leugen, al wordt het achterhouden van informatie met regelmaat wel zo aangeduid:

Woedende reactie Ed Nijpels

Twee dagen lang volgen boze reacties van Nijpels. Hij wijst erop dat het kabinet niet de opdrachtgever is en dat Rutte dus niets kan verbieden. Bovendien, schrijft hij: "Er was toch overeenstemming op het hoogste niveau."

Nijpels laat weten dat hij het probleem van Rutte niet gaat oplossen. Sterker nog: "Ik ga PBL niet verzoeken de persconferentie uit te stellen." Rutte moet wat hem betreft zelf maar contact opnemen met het planbureau.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2286706-presentatie-doorrekening-klimaatakkoord-uitgesteld-onder-druk-van-rutte.html

Opmerkelijk. Nijpels is zelf VVD en geeft hier al aan dat dit gewoon censuur is, opgelegd door de minister president.

Stel dat niet VVD-er Nijpels maar iemand van een andere partij voorzitter was van het Klimaatberaad, dan was het nieuws misschien alsnog naar buiten gekomen.

Dit geeft wel een kijkje achter de schermen. Blijkbaar wordt Rutte op de hoogte gehouden van informatie die door het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) en het Centraal Planbureau (CPB) wordt vrijgegeven, voordat deze formeel vrijgegeven is en zelfs als Rutte ook niet opdrachtgever is van zo'n onderzoek.

En blijkbaar lukt het hem ook nog die informatie tegen te houden als het hem niet uitkomt.

Wat nou open en vrije democratie? We zitten in een door de politiek informatiegestuurde samenleving. Van vrije meningsvorming door burgers is steeds minder sprake. Van invloed via directe democratie (referendum) ook. Als burger wordt je steeds meer buiten spel gezet!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 31, 2019 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En tegelijkertijd is met de oude samenstelling van de EK nog even snel dat klimaatgedrocht er doorheen gejast. Waarvan we de kosten daarvan niet op Prinsjesdag te weten mogen komen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nederland haalt kinderen op uit IS-gebied
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1875121048/nederland-haalt-kinderen-op-uit-is-gebied

Niet in het eerste leugentje gestikt, zo blijkt maar weer.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat wreed om die kinderen te ontwortelen en naar een ver en onbekend land te sturen, met een hele andere cultuur dan ze gewend zijn. Dat mocht die arme Lily en Howick ook niet aangedaan worden, dus waarom wel deze kindertjes?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Deze kindertjes zijn resp. 2 en 4 jaar oud.

BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Je kan natuurlijk ook iets te optimistisch noemen in plaats van een leugen.

https://www.telegraaf.nl/financieel/643216187/rutte-was-te-optimistisch

Anyway: Onze koopkracht daalt, want de lonen, uitkeringen en pensioenen houden de belastingverhogingen niet bij.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici