Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » De leugens van Mark Rutte Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T lijstje klopt ongetwijfeld.

Stel de VVD had gekozen voor de oppositie. En het lijstje was nog veel langer geworden. Was dat een beter scenario geweest?

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 7:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geen idee, maar wel fijn dat je bevestigt dat de VVD dus met tal van onhaalbare leugens campagne heeft gevoerd.

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

De VVD heeft geen 76 zetels, Cliff...

Je kunt de VVD hoogstens verwijten dat ze wel of niet goed onderhandeld hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2018 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Vidkun Quisling (1919)
Mark Rutte (1967)
Is er iemand die mij de verschillen kan uitleggen?

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2018 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vid zat niet in de Calvé pindakaas. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Dec 16, 2018 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.Ik zie enkel overeenkomsten: beiden land en volksverraders.pursang.

.
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
VVD-leider en premier Rutte heeft in een paginagrote advertentie in het AD de bevolking opgeroepen om Nederland te beschermen. Hij zegt dat Nederland een "teer bezit" is van alle Nederlanders.

"Dat bezit is broos, is breekbaar. Heus, het kan ook kapot gaan", zo schrijft Rutte in de advertentie. Hij vergelijkt Nederland met een vaasje dat kan sneuvelen en wijst naar Groot-Brittannië. "Nu zitten ze daar in de chaos."

https://nos.nl/artikel/2263942-rutte-vraagt-in-advertentie-nederlanders-om-broze-bezit-te-beschermen.html

En dat zegt de leider van een politieke partij waar over de rug van de argeloze burger corruptie en hedonisme regeert, die systematisch de samenleving kapot aan het maken is en die de democratie vermoord heeft. Echt, de VVD is erger dan de PVV!

Zum Kotzen!

Waarschuwing! Als je hierboven op "advertentie" klikt dan kom je op de pagina van de VVD en wordt jouw pc verziekt met een VVD cookie.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

We hadden eens een mooi, doch broos vaasje en Rutte & Co. hebben deze kapot gemaakt. De Hollanders waren er zuinig op. Maar daar hadden Rutte & Co. geen boodschap aan.

En heel dat briefje geeft precies aan dat hij totaal niet midden in de samenleving staat en het contact met de burgers volledig kwijt is. En moeten die burgers dan als onverschillig worden weggezet? Hij maakt zichzelf volledig belachelijk met dat briefje.

Laatst aangepast door Loetje op Ma Dec 17, 2018 16:02, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Mark Rutte heeft ook een briefje terug gekregen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En nog een briefje terug. Very Happy

(Klik op plaatje voor vergroting)

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nederland na Rutte III.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2018 23:33 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Loetje schreef:
En nog een briefje terug. Very Happy

(Klik op plaatje voor vergroting)

Mark Rutte,

U hebt mij een brief geschreven, zie ik.

Eerlijk gezegd dacht ik niet, “daar heb je die Rutte weer”. Ik dacht: ”daar heb je die enorme leugenaar weer”. En van dat geweldige land dat we inderdaad ooit hadden, is na 8 jaar van uw bewind nog maar bitter weinig over.

Ik heb me voorheen nooit erg voor politiek geïnteresseerd, alles ging wel zijn gangetje en meestal ging het allemaal heel aardig. Ik heb ooit op school geleerd dat we een parlementaire democratie hebben en dat we daar blij mee mochten zijn. We konden stemmen op politici van bepaalde partijen die dan probeerden om hun verkiezingsbeloften waar te maken. Lukte dat niet, dan had het volk het recht om na 4 jaar op een andere partij te stemmen. Dat ging allemaal best aardig. Tot u aantrad.

Ik moet erkennen, ik heb ooit op u gestemd. Ik zag toen een jonge, zelfverzekerde vent die overal een antwoord op leek te hebben, altijd zijn koelte behield tijdens debatten en een bepaalde toon aansloeg die, inderdaad, vertrouwen wekte. Ik heb sindsdien ingezien dat ik er toen ongenadig ben ingestonken.
Dankzij uw beleid hebben Nederlanders al sinds de crisis van 2008 geen stijging van hun koopkracht meer ervaren. Ik heb dat aan den lijve ondervonden. Ik verdien nu minder dan tien jaar geleden.

Dankzij u en uw beleid gaan er ziekenhuizen dicht door wanbestuur als gevolg van die zogenaamd nodige marktwerking. Bestuurder van zorginstellingen verdienen tonnen. Het volk sterft soms letterlijk door steeds slechter wordende zorg. Verpleegkundigen en andere zorgverleners worden schandalig slecht betaald. Maar geld voor interim adviesbobo’s en managementconsultants is er in bakken.

Dankzij u en uw beleid is de democratie op sterven na dood. Niet alleen bent u geen enkele verkiezingsbelofte nagekomen, u maakt het nóg bonter, wat u wél doet is vaak precies het tegenovergestelde van uw beloften!

- “We gaan een streng immigratiebeleid voeren in Nederland”, riep u en vervolgens zet u de deur wagenwijd open voor elke gelukszoeker!
- “We gaan niet meewerken aan een Europees Openbaar Ministerie”, riep u, en vervolgens gaat u meewerken aan een Europees Openbaar Ministerie.
- “We gaan onze pensioenpotten niet overdragen aan de EU”, en vervolgens draagt u onze pensioenpotten over aan de EU.
- “We verzetten ons tegen een transferunie”, en vervolgens doen we mee met een transferunie.
- Ik kan nog wel even doorgaan…

En had ik al genoemd dat u er, tussen neus en lippen ook nog ‘even’, andere, enorm ingrijpende maatregelen die geen enkel verkiezingsprogramma ooit werden genoemd (douceurtjes voor multinationals ter waarde van miljarden), doorheen wilde jassen? ‘Kiezersbedrog’ heeft door u een geheel nieuwe dimensie gekregen!

Dankzij u en uw beleid is het parlement een naaikransje geworden. Tijdens de coalitieonderhandelingen, die máánden duurden, is uw hele wensenlijstje in beton gegoten. Dát gaan we doen, en dát werd bekonkeld in achterafkamertjes door machtsbeluste kartelpolitici van VVD, CDA, D’66 en ChristenUnie. En geen parlementariër van deze clubjes die daarna nog volgens zijn geweten stemde, want dan zouden ze immers de Grote Kruiwagen voor hun volgende baantjes wel kunnen vergeten!

Wilders noemde ons parlement ooit een nepparlement. “Grote ophef en foei!“ Maar hij had gewoon gelijk. Het huidige parlement is een theatershow die niets om het lijf heeft en net zo goed helemaal afgeschaft kan worden. Alles wordt achter de schermen bekonkeld door Mark Rutte en zijn trawanten. En loopt Mark Rutte ooit tegen de lamp als hij wordt betrapt op de zoveelste flagrante leugen? Dan wuift hij het weg als ware het een ergerlijk vliegje. Dan heeft hij “er geen herinnering aan, mevrouw de voorzitter!” Of gebruikt hij een van de andere handige zinnetjes uit zijn leugenkabinetje en denkt hij dat hij er voor de zoveelste keer mee wegkomt.

Maar dat volk, die “schreeuwers” dus volgens u, die zijn het zat! En die gaan de scherven van dat ‘vaasje’, dat ú hebt stukgegooid, bij elkaar rapen en proberen te repareren.

Daar hebben we u niet meer bij nodig. Gaat u maar lekker naar Brussel, voor hoelang dat nog duurt. In Nederland is uw rol, wat veel mensen betreft, uitgespeeld. En die eeuwige triomfantelijke grijns van u wordt hopelijk op 20 maart 2019 eindelijk van uw gezicht gewist

Bron: https://pbs.twimg.com/media/DunUU16WsAAaXhH.jpg

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2018 2:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Boosoog schreef:
.Ik zie enkel overeenkomsten: beiden land en volksverraders.pursang.

Quisling trok anders partij met 'n beweging die erop uit was de ondergang van het autochtone Noord-Europide ras, inclusief het Noorse volk, tot staan te brengen door geïmmigreerde exotische vreemdelingen eruit te werken, maar bij de huidige Nederlandse MP weten we 't zo net nog niet.
Die roept van tijd tot tijd ook wel exact dingen die het meer autochtone deel van de bevolking graag wil horen, maar het begint er meer en meer op te lijken dat dit enkel gebeurt vanwege de aantrekkingskracht ervan op deze kiezers, terwijl de daden in menig geval 'n heel andere voorkeur doen vermoeden.

Dat geeft nota bene ook als premier nog wekelijks 'n aantal uren geschiedenisles in 'n wijk die ooit het autochtone hart was van de residentie, maar inmiddels is omgeturnd tot 'n exoten-wijk bij uitstek.
Ter meerdere onderstreping van zijn schijnbare voorkeur ging hij onlangs ook nog 'ns in die buurt op bezoek om er met jan en allemaal 'n praatje te maken en vragen te beantwoorden.
Niet veel later volgde dan nog de gang naar Marrakesh, alwaar namens, maar in de verste verte niet conform de wil van het Nederlandse volk, een document werd ondertekend dat op het belachelijke af belangen van genoemd volk ondergeschikt verklaart aan die van geboorte-overschotten uit landen waar men het vertikt om aan anti-conceptie te doen, maar waar wél aan inentingen en op westerse leest geschoeide gezondheidszorg gedaan wordt.
Dat zal naar verwachting mogelijk inderdaad heel wat extra illegale arbeidskrachten gaan opleveren voor bedrijven hier te lande die bijgevolg nog meer woekerwinsten kunnen gaan maken doordat voor die illegalen geen sociale lasten afgedragen plegen te worden en er ook geen eisen op het gebied van arbeidsomstandigheden en loon van verwacht hoeven te worden.
Bovendien zal zo'n extra immigratiegolf nogal wat extra omzet met zich mee brengen voor bepaalde middenstandssectoren.

Maar dat intussen de tere Nederlandse samenleving in alsmaar grotere mate van zichzelf vervreemdt door de komst van al die exotische elementen, terwijl de kosten van een en ander in evenredig toenemende mate voor haar rekening komen, lijkt bovengenoemde MP niet in het minst te deren en zelfs met enige sadistische genoegens te vervullen.
'n Volk is echt heel wat meer dan 'n nietig breekbaar stoffelijk voorwerp dat iemand in z'n hand kan nemen met de belofte om erover te waken, terwijl hij het niet veel later uit pure vernielzucht op de grond laat vallen.
Daarom wordt de wens dat dat volk zo spoedig mogelijk onder de hoede van een andere aanvoerder terecht zal komen al bij al sterker en sterker, ook al vergelijkt de huidige aanvoerder het bij het begin van weer 'n verkiezingscampagne juist met zo'n breekbaar stoffelijk voorwerp onder toevoeging van de waarschuwing dat het wél stuk kan vallen; of misschien wel juist omdat hij een dergelijke vergelijking maakt.

Waarbij hij nota bene verwijst naar 'n ander Noord-Europees land, waar men de moed heeft weten op te brengen zich aan de vernederende greep van het Europese eenmakingsmonster te ontworstelen, terwijl met de dag duidelijker wordt hoe monsterlijk die organisatie wel is, doordat zij op alle mogelijke manieren tegenwerkt dat 'n lidstaat ervan conform de democratisch uitgesproken wens van haar bevolking op een waardige wijze ook weer eruit kan stappen.
-
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2018 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ebru Umar heeft wederom een puike collumn geschreven.

Beste Nederlanders,

Onze MinPres heeft gelijk. We wonen in een geweldig land. Met veel om trots op te zijn, te beschermen en mooier te maken.

De rest van de brief die de MinPres ons stuurde via het AD, kun je vergeten. Niets van wat erin had moeten staan, staat er.

Dat ons geweldige land is opgebouwd door geweldige mensen, die inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd bereikt hebben. Dat ons geweldige land ooit een fantastisch zorgstelsel had, waarbij medicijnen en artsen voor iedereen in ruime mate beschikbaar waren en marktwerking een vreemd woord. Dat ons geweldige land goed voor z’n ouderen zorgde, enerzijds dankzij de (door mij verfoeide, maar je kunt niet alles hebben hé?) AOW en anderzijds de verpleegtehuizen waar mensen verzorgd konden worden, zonder dat de verpleger afgerekend werd op hoe snel ’ie weer weg was. In die tijd waren verpleegkundigen ook allemaal nog in loondienst – een uitvinding waar ons geweldige land op steunde. Je ging naar school, je ging werken, je kreeg een contract voor onbepaalde tijd en je had zekerheid. Zekerheid waarmee je je zorgverzekering kon betalen, maar ook het dak boven je hoofd. In ons geweldige land is er altijd een tekort geweest aan sociale huurwoningen, maar de urgentieverklaring was voor geweldige mensen, niet voor vreemden vermomd als asielzoekers. Tegelijkertijd had iedereen in ons geweldige land begrip voor de urgente vreemdeling. Het ging over een overzichtelijk aantal mensen, daar konden we met z’n allen wel de schouders onder zetten. We waren trots op onze tolerantie, en beschermden ook toen degenen die het nodig hadden – met de nadruk op nodig.

Die geweldige mensen die ons geweldige land maken, laten zich niet paaien door een lullige advertentie in de krant. Die geweldige mensen vragen zich af of het nou echt nodig is om belastinggeld te verspillen aan krantenadvertenties – van wat die pagina’s kosten kunnen nogal wat gezinnen een jaar rondkomen. En die geweldige mensen vragen zich ook af wat onze MinPres eigenlijk bedoelt met ‘beschermen’ van ons geweldige land.

Betekent het dat de Europese Unie steeds meer macht krijgt in ons geweldige land?

Betekent het dat alle geweldige mensen geld moeten lenen om een warmtepomp aan te schaffen, omdat de overheid te beroerd is om de geweldige Groningers te helpen hun huizen te verstevigen?

Betekent het dat vriendjes van onze MinPres die tegen hún pensioengerechtigde leeftijd aan zitten, nogmaals de kans krijgen om hun zakken te vullen met hun klimaatwaanzin door ‘Nederland van het gas’ te krijgen?

Betekent het dat grenscontroles minder worden, waardoor meer vreemdelingen naar Nederland komen?

Betekent het dat ons geweldige sociale voorzieningenstelsel, onze pensioenen en uitkeringen uitgedeeld worden, niet alleen aan burgers van pauperlanden binnen de Europese Unie, maar ook daarbuiten, want wir schaffen das?

Zou de MinPres begrijpen dat we ons geweldige land terugwillen? Zou hij begrijpen dat dat exact is wat wij op 20 maart 2019 duidelijk gaan maken? VVD, CDA, PvdA, GroenLinks en D66, de partijen die ons geweldige land al vijftig jaar in de uitverkoop doen, wegstemmen?

https://www.metronieuws.nl/Columnisten/2018/12/ons-geweldige-nederland

BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2018 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ach ja, t worden moeilijke verkiezingen voor de VVD.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2018 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat denk ik niet Royy, het hedonisme viert in dit land hoogtij.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2018 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

In 2017 raakte de VVD 9 zetels kwijt, die trend zet zich door.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2018 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2018 12:36 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
het vaasje van Rutte

.
BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/rutte-kabinet-wil-klimaatdoel-halen/ar-BBSJbDa?ocid=spartandhp

Uitspraken van Rutte:
Quote:
DEN HAAG (ANP) - Het kabinet gaat proberen de klimaatdoelen van 2020 te halen. ,,Het doel is om dit doel te halen", zei minister-president Mark Rutte vrijdag na de ministerraad, maar het kabinet zal geen ,,draconische maatregelen" nemen. ,,Het doel heiligt niet alle middelen."

Okee, geen draconische maatregelen dus. En niet alle middelen zijn geheiligd bij het doel.

Staat genoteerd meneer Rutte.
Achteraf ontkennen heeft dus geen zin.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

350 jaren geleden was er de tulpen idioterie. Nu zitten we met Rutte in eenzelfde roes met zijn klimaatgraaien.
Daar lijkt niet tegen te vechten. Een tegengeluid wordt verguisd en je zeer kwalijk genomen.
Of nergens geplaatst-----Verboten.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de-klimaatjournalist-die-in-de-ban-van-het-tegengeluid-raakte-ik-ben-een-roepende-in-de-woestijn-geworden-~b3a12be6/

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Staat genoteerd meneer Rutte.
Achteraf ontkennen heeft dus geen zin.

Hij zegt eigenlijk helemaal niets hier hè... omdat 'draconische middelen' behoorlijk subjectief zijn. Wie bepaalt wat draconisch is?

Daarbij... ik herinner me echt wel uitspraken van Rutte waar hij volledig op terug kwam... bv.

Als het tegen de zomer niet lukt om alsnog een antwoord te formuleren op de uitkomst van het referendum waarmee wij de boer op kunnen en naar buiten kunnen, ook naar de Kamer, het kabinet zal voorstellen om niet te ratificeren. Dat is dan zonneklaar."

Nou, tegen de zomer was er geen antwoord waarmee Rutte de boer op kon... en wat deed hij: uitstellen en daarna alsnog ratificeren.

Leugenaar.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Maleisie doet blijkbaar niet aan beschuldigingen in de wilde weg richting andere landen, zoals bv Rusland, alleen om de Rutte,s op deze wereld te plezieren.
Maleisie vraagt echte bewijzen en distantieert zich van het door onze zogenaamde gestuurde experts in elkaar gefrobelde priegelwerk. Maleisië gaat dus niet mee in de door de Rutte,s via de onderste steen bedachte beschuldigingen over de MH17 vliegtuigramp.
Het AD schrijft op 01-02-19.
Maleisië: 'Geen bewijs dat Rusland schuldig is aan neerhalen MH17'
UPDATE. 01-02-19. Maleisië lijkt zich niet aan te sluiten bij de poging van Nederland en Australië om Rusland verantwoordelijk te houden voor het neerhalen van vlucht MH17. De Maleisische transportminister Loke stelt 'dat er geen doorslaggevend bewijs is dat Rusland verantwoordelijk is'

Maar in ieder geval zijn we via Rutte van het goedkope Russische aardgas af, en kunnen we straks aan het 30% duurdere Amerikaanse Schaliegas. Of bibberend voor de warmtepomp+straalkacheltje via bruinkolenstroom uit een ver buitenland.
Dat heet diplomatie!!

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De grap is dat dit een oud bericht is in de AD.... van 1 juni 2018:
https://www.ad.nl/binnenland/maleisie-geen-bewijs-dat-rusland-schuldig-is-aan-neerhalen-mh17~a34ee8db/

Echter, aan het bericht is iets gewijzigd nu een half jaar later.... Te zien bovenaan het bericht:

Cyril Rosman en Edwin van der Aa 01-06-18, 12:41 Laatste update: 01-02-19, 16:55

Wie of wat zou er gewijzigd zijn? Komt er binnenkort weer een nieuw bericht over MH17 naar buiten?

Wat ik wel zag was dit: de onderste steen moet begraven blijven:

Verslagen MH17-vergaderingen kabinet niet openbaar

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 23:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

GeenStijl heeft even wat spitwerk gedaan.

GeenStijl WOBt: "Te negatieve" conclusies onderzoek MH17 aangepast na druk NCTV
https://www.geenstijl.nl/5146148/duurt-een-jaar-maar-dan-heb-je-ook-wat/

En Rutte en Ollongren gaan niet vrijuit.

Gesjoemeld met MH17-onderzoek! Ministers Dekker en Ollongren leggen bemoeienis met onderzoek uit als ‘hoor- en wederhoor’
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019/02/gesjoemeld-met-mh17-onderzoek-ministers-dekker-en-ollongren-leggen-bemoeienis-met-onderzoek-uit-als-hoor-en-wederhoor/

Begrip kabinet voor ambtelijke bemoeienis MH17-onderzoek
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3129135/begrip-kabinet-voor-ambtelijke-bemoeienis-mh17-onderzoek

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici