Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » De leugens van Mark Rutte Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De leugens van Mark Rutte
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit topic heb ik speciaal geopend voor de aantoonbare leugens van Mark Rutte.

Doel is om een aantoonbare video of uitspraak van Rutte te linken en dan ook aan te geven waaruit blijkt dat hij een leugen vertelt...

Ik begin met leugen nummer één, een gemakkelijke: de 1000 euro voor iedere werkende Nederlander. Deze zou vanaf 2014 beschikbaar moeten zijn, echter wat bleek, er kwam een lastenverzwaring:

In 2013 en 2014 gaat een gezin gemiddeld 750 euro per jaar meer betalen. Dit kan oplopen tot wel 1.000 euro per jaar. Dit bedrag komt voor uit een vermindering van de hypotheekrenteaftrek, huurverhoging en minder huurtoeslag, minder zorgtoeslag,

Bron: http://financieel.infonu.nl/geld/119964-lastenverzwaring-wat-betekent-dat-voor-mij.html

Een aantoonbare leugen nummer 1 lijkt me.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Ik vind het een prima idee, hoewel ik vrees dat de database van het forum gaat overlopen. Very Happy

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Leugen nummer twee: de onderste steen van MH17
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Leugen nummer twee: de onderste steen van MH17.

In juli 2014 zei Mark Rutte dat de onderste steen boven moest in de zoektocht naar de verantwoordelijken voor ramp met MH17.

Echter, wat Mark Rutte er niet bij vermeldde, is dat die verantwoordelijken natuurlijk wel in een bepaalde hoek gezocht moeten worden.

Toen de media op zoek ging naar mensen die misschien al wisten van het gevaar in het luchtruim, sloeg de overheid keihard dicht. De onderste steen kwam er zo uit te zien:

Hierboven zijn relevante documenten voor het onderzoek naar de gebeurtenissen rond MH17. Grote stukken zijn zwart gemaakt, zogenaamde geheimhouding... ineens moest de steen toch niet helemaal omgedraaid worden.

NOS, Volkskrant en RTL Nieuws stapten naar de rechter. De rechter gaf ze gelijk: de overheid heeft veel te veel gecensureerd.

Quote:
Adjunct-hoofdredacteur Pieter Klein van RTL Nieuws is blij met de uitspraak. "Het is goed dat de rechter nu ook duidelijk maakt dat het ministerie veel te enthousiast is geweest met de zwarte stift. Ik hoop dat het ministerie deze kans aangrijpt om te laten zien dat er nu echt een andere wind waait, wat het geheimhouden van cruciale informatie betreft. Het gaat hier om het recht op informatie, een van de fundamenten onder onze rechtsstaat."

http://www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/rechter-van-der-steur-heeft-te-veel-gezwart-mh17-documenten

Waarom censureert het ministerie veel meer dan nodig? Wat is er over van 'de onderste steen moet boven van Rutte'? Mijn mening is bekend: men vertrouwt liever op schimmige bloggers als Bellingcat die richting Rusland wijzen dan dat men openheid van zaken geeft over de eigen rol en die van de Oekraïne.

Niettemin, ik vind dit een duidelijke leugen nummer 2.

Laatst aangepast door Cliff op Za Jul 16, 2016 7:57, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In 2012 gaf Mark Rutte aan dat de minister van justitie zou moeten opstappen als Volkert van der Graaf proefverlof zou krijgen:

Inmiddels is Volkert van de Graaf met proefverlof. Hoewel de minister van justitie al is opgestapt, was dit om andere redenen (de bonnetjesaffaire van Fred Teeven).

Dat kwalificeert als leugen nummer 3.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Leugen nummer vier.

Dit jaar komen er vermoedelijk bijna 100.000 nieuwe asielzoekers naar ons land. Dat zijn er bijna twee keer zoveel als de ongeveer 58.000 vluchtelingen die premier Mark Rutte afgelopen maand meldde aan de Tweede Kamer.

Het is genoeg geweest: premier Rutte moet maar eens gedwongen worden om zijn ontslag aan te bieden aan de koning.

De reden? Het kan niet zo zijn dat onze premier keer op keer bewust liegt en dan toch nog aan de macht blijft.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/02/rutte-weer-betrapt-op-een-leugen-er-komen-dit-jaar-geen-58-000-maar-100-000-vluchtelingen-naar-nederland/

.
Leugen nummer vijf: Oekrane verdrag
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Toen de uitslag van het referendum over het associatieverdrag met de Oekraïne duidelijk werd (61% tegen, 38% voor met 32,3% opkomst) zei Mark Rutte het volgende:

Op 13 april 2016 zei Rutte, die volgens de wet gehouden is om snel iets met de uitslag van het referendum te doen, het volgende:

Als het tegen de zomer niet lukt om alsnog een antwoord te formuleren op de uitkomst van het referendum waarmee wij de boer op kunnen en naar buiten kunnen, ook naar de Kamer, het kabinet zal voorstellen om niet te ratificeren. Dat is dan zonneklaar."

Helaas is het alles behalve zonneklaar. Inmiddels zijn we de zomer in en is het kabinet met reces. Er was geen antwoord op de uitslag van het referendum, terwijl daar toch 3 maanden te tijd voor geweest is. Volgens Mark Rutte's eigen woorden houdt dat dus in dat het kabinet zal voorstellen het verdrag niet te ratificeren. Zonneklaar volgens Mark.

Echter, dat voorstel ligt er niet en komt er voorlopig ook niet.

Leugen nummer 5.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Een aantoonbare leugen nummer 1 lijkt me.

Laten we even wachten tot het kabinet aan het einde van de rit is. En dan kijken wat er onderaan de streep is gebeurd....

Je snapt overigens dat dit land een coalitieland is he? En dat uitspraken dus enkel en alleen kunnen worden geinterpreteerd als zijnde "als mijn partij het voor het zeggen zou hebben, dan...".
Beetje flauw dat je mensen gaat afrekenen op dat de kiezer dermate verdeeld is dat er altijd coalities moeten worden gesloten... soms zelfs met een partner waar je dat op inhoudelijk vlak helemaal niet mee wilt (de PvdA n dit geval).

BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Wat heeft de coalitie als zodanig te maken met zijn leugen over het aantal asielzoekers?
Ik heb in een ver verleden VVD gestemd maar met onze huidige Manneken Pis heb ik het helemaal gehad.

.
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Geen cent meer naar Griekenland

Leugen numero 6

Markos Ruttos

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Jul 15, 2016 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik weet zeker dat, indien iemand met een minimuminkomen zoveel leugens zou vertellen op de werkvloer als Rutte, dat hij dan onmiddellijk zou zijn ontslagen door de werkgever. Met als gevolg dat hij dan grote moeite zou krijgen met het bemachtigen van een uitkering.
Re: De leugens van Mark Rutte
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je snapt overigens dat dit land een coalitieland is he?

De meeste hier genoemde leugens hebben niets met een coalitie te maken. Ik snap dat die 1000 euro onderdeel kan zijn van een coalitie, maar ik waag het enorm te betwijfelen dan de VVD dit had kunnen waarmaken als ze zonder coalitie hadden kunnen regeren.

Maar goed, zelfs als je die leugen schrapt dan staan er inmiddels nog 5 keiharde leugens die niets met coalitievorming te maken hebben... een beetje flauw dat je de schuld nu afwijst met 'dat komt door de PvdA'.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 8:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Rutte is de meest waardeloze premier die dit land ooit gehad heeft. De man staat bol van de oppervlakkige managersprietpraat, heeft het charisma van een afwasmiddel en geen enkele binding met de mensen in het land.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als aanvulling op leugen nummer twee: de onderste steen moet boven:
Rutte wil MH17-verslag niet openbaar maken

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Leugen 6:
Minder vluchtelingen door akkoord Rutte met Erdohan...

ONJUIST (onderzoek Frontex):
Het waren de Balkanlanden die 1 voor 1 hun grenzen sloten die al weken VOOR dat paniek-akkoord
(alleen om gezicht Merkel, Juncker te redden) zorgden voor de daling van aantallen.

Komende jaren (Erdohan heeft belooft alle Syriers binnenkort een Turks paspoort te geven als
de visa voor Europa zijn afgeschaft). Dat zal dankzij dat onvoordelige rampzalige-akkoord
weer tot miljoenenstromen naar Europa leiden... (visa afgeschaft).

Zonder dat akkoord was dat niet het geval geweest!!!

Het Rutte/Samson akkoord is een schot in eigen been en laat een rottende wond achter.

Laatst aangepast door Joost Bakker op Za Jul 16, 2016 17:10, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Leugen 7:
Rutte staat ''volledig'' achter de ''rechtstaat'' Turkije....

ONJUIST:
Erdohan heeft die kans zonet benut om alle rechters uit functie te zetten... Van
een rechtsstaat is geen spraken meer.

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Leugen 7 + 8

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Re: De leugens van Mark Rutte
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar goed, zelfs als je die leugen schrapt dan staan er inmiddels nog 5 keiharde leugens die niets met coalitievorming te maken hebben... een beetje flauw dat je de schuld nu afwijst met 'dat komt door de PvdA'.

Haha, maar wel met omgevingsfactoren.

Als jij de 1-op-1 politiek wilt hebben die je hier voorspiegelt, moet je voor een districtenstelsel gaan pleiten, met first-past-the-post (UK) of 2e-ronde systeem (Frankrijk). Dan krijg je duidelijke meerderheden, duidelijk mandaat en dus ook accountability.
Tot die tijd blijft t zoals het nu is.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je leidt af Royy, het gaat niet om een ander stelsel hier, maar om de leugens van Rutte. We zitten inmiddels op 8 aantoonbare leugens volgens mij.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Joost Bakker schreef:
Leugen 6:
Minder vluchtelingen door akkoord Rutte met Erdohan...

ONJUIST (onderzoek Frontex):
Het waren de Balkanlanden die 1 voor 1 hun grenzen sloten die al weken VOOR dat paniek-akkoord
(alleen om gezicht Merkel, Juncker te redden) zorgden voor de daling van aantallen.

Komende jaren (Erdohan heeft belooft alle Syriers binnenkort een Turks paspoort te geven als
de visa voor Europa zijn afgeschaft). Dat zal dankzij dat onvoordelige rampzalige-akkoord
weer tot miljoenenstromen naar Europa leiden... (visa afgeschaft).

Zonder dat akkoord was dat niet het geval geweest!!!

Het Rutte/Samson akkoord is een schot in eigen been en laat een rottende wond achter.

De Balkanroute is pas opgedroogd nu landen als bijvoorbeeld Macedonië en Hongarije door zelf hun grenzen te hebben gesloten die asieleisers de pas heeft gesneden. En Rutte/Samson konden daar slechts enkel moord en brand over schreeuwen.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Politici zijn voornamelijk gekozen omdat de politici zo goed kunnen liegen en bedriegen en geen lef hebben. Ondanks dat blijven die provincialen zich Nederlander noemen, terwijl de politici slechts opkomen voor de belangen van de provincie waar ze zijn geboren. Rutte is geen uitzondering. Triest.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Rutte is de meest waardeloze premier die dit land ooit gehad heeft. De man staat bol van de oppervlakkige managersprietpraat, heeft het charisma van een afwasmiddel en geen enkele binding met de mensen in het land.

Juist. En daar heeft het volk op gestemd. Wat zegt dat over het volk?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

2,1 miljoen mensen hebben op Rutte gestemd... op zo'n 13 miljoen kiesgerechtigden. Dat is zo'n 16% kiezers.

'Het volk' bestaat dus uit 84% kiezers die niet op Rutte hebben gestemd!

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Het waren democratische verkiezingen.
Hoog springen, laag springen, het feit blijft.
What else is new?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Weinig helaas Smile

BerichtGeplaatst: Zo Jul 17, 2016 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Weinig helaas Smile

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici