Geplaatst: Za Jul 09, 2016 14:06 |
|
|
|
Rare software heb jij. Hier gaat dat wel hoor. |
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 09, 2016 14:22 |
|
|
|
Ten eerste werk ik altijd onder VPN. Ten tweede blokkeer ik alles wat met Google te maken heeft zo vaak mogelijk via NoScript in FireFox.
Microsoft (10), Apple, Google, Facebook, Whatsapp(=Facebook) en tal van andere giganten gaan steeds verder en brutaal verder in het schenden van des mensen's privacy.
Want: "Ik heb niets te verbergen"
Let maar eens op wat er gebeurt wanneer je de "gratis" Windows 10 installatie uitvoert zonder dat je daar zelf de privacy-instellingen in wijzigt. Het is een grote schande als je daar eens goed naar kijkt. Ik heb in elk geval álles uit staan en er draait een continu-sleutel:
Code: |
Registersleutel telemetrie (gegevens doorsturen aan Microsoft) Windows 10 aanpassen
1. Druk op Windowsknop + R en typ: regedit
2. Zoek de volgende sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARE\Policies\MicrosoftWindows\DataCollection
Voorbeeldfoto via Google: Change_Telemetry_Data_Collection_Option_Windows_10_Registry.png
3. Klik met de rechtermuisknop in het lege veld en klik op: Nieuw \ DWORD (32-bits)-waarde
4. Geef de nieuwe sleutel de volgende naam: AllowTelemetry
5. Klik met de rechtermuisknop op de nieuwe sleutel (AllowTelemetry) en klik op Aanpassen
4. Stel de waarde in op 0
|
|
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
| Re: De vriendelijkheid van Google... | |
Geplaatst: Za Jul 09, 2016 18:11 |
|
|
|
Cliff schreef: | Open ik YouTube vandaag, krijg ik bovenaan de pagina deze tekst te zien:
Vriendelijke tekst hoor... zo op je vrije zaterdagochtend. Ik vermoed zomaar dat ze een nieuwe manier hebben gevonden om mijn privacy nog verder te schaden.
Het meest belachelijke was nog wel dat als ik op de 'lees meer' knop klikte, er niets gebeurde. |
Vermoedelijk heb je Firefox ingesteld als standaardbrowser.
Ik gebruik firefox, maxthon of chrome (soms edge) en alleen met Firefox krijg ik die irritante melding.
Als ik VPN instel is het internet surfen traag als een slak. |
|
_________________ Saddam Hussein: "Het maakt een leeuw niet uit als een aap in een boom hem uitlacht,"
. |
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 09, 2016 18:16 |
|
|
|
Ik heb er geen last van met FF. Met al mijn browsers trouwens niet.
(Overigens doe ik vrij veel op het moment met Vivaldi. Best prettig en flitsend snel.) |
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 9:36 |
|
|
|
Youtube werkt gewoon hoor mensen. Ik gebruik altijd Chrome...
Het ging mij echter om het taalgebruik bij de popup, met dikke letters JIJ MOET DIT VANDAAG NOG DOEN...
Niet netjes. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 16:03 |
|
|
|
Ik heb een Windowstelefoon van de zaak, die zet ik uit zodra ik de zaak verlaat.
Ik ben met je eens dat het ge-jij en ge-jou de spuigaten uitloopt. Ik had laatst zo'n geintje met Ziggo, die flikken dat ook om de haverklap. Bol.com doet dat ook terwijl ik echt wel ageer! Ze verrekken het om mij, als betalende klant en dus zakelijk verbonden, met u aan te spreken. Ik heb daar doorgaans niet zoveel problemen mee maar met dat soort arrogantie veeg ik liever de straat aan. |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
| Re: De vriendelijkheid van Google... | |
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 17:47 |
|
|
|
Ach, waarom zouden ze?  |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 18:45 |
|
|
|
'Ze' moeten toch wat.
 |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 18:47 |
|
|
|
Zou dát het antwoord zijn? |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 18:50 |
|
|
|
Geen flauw idee, ik vind dit niet zo boeiend.
Iedereen weet dat je privacy gewoon een woordje is dat leuk klinkt, maar tegenwoordig niks meer betekent. |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 20:44 |
|
|
|
.
Dat tutoyeren is typisch een geval van Nederlandse lompheid.
Ik erger me daar ook aan.
Ook aan de totaal overbodige logo`s die een deel van je tv beeldscherm vervuilen .
Van de commerciëlen mag je dat misschien verwachten maar de publieke omroepen maken zich er ook schuldig aan met
maar liefst twee van die hinderlijke vervuilers: een linksboven en een rechtsboven.
Alleen bij de BBC 1 en 2 lijkt men nog een beetje fatsoen te bezitten.
De TROS is er als eerste mee begonnen en toen ik hen daar lang geleden op de FIRATO over aansprak kwam men met de goedkope smoes
dat het ging om de "herkenbaarheid" zodat de kijker wist op welk kanaal hij had afgestemd.
Ik heb toen mijn lidnmaatschap verruild voor dat van de AVRO die het echter later ook nodig vond om de kijker te pesten .
Daar ook het zelfde argument alsof kijkers allemaal debielen zijn die geen benul hebben hoe zij op een kanaal moeten afstemmen.
 |
|
_________________ Saddam Hussein: "Het maakt een leeuw niet uit als een aap in een boom hem uitlacht,"
. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 10, 2016 22:05 |
|
|
|
Ik sluit me bij jullie aan. Ook ik heb bezwaar tegen dat popie gedoe.
In mijn familie en vriendenkring vinden ze het ook meest niet prettig. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Nov 18, 2020 6:36 |
|
|
|
't Zal niemand ontgaan zijn: Google's homepage vraagt tegenwoordig ook al toestemming om cookies te mogen plaatsen.
Tjonge jonge wat 'n ellende is dat.
Op 'n dag gaat men al gauw enkele tientallen keren naar die site om iets op te zoeken.
Dat ging altijd lekker vlot, maar nu krijg je 'n aanvankeljk blanco vierkant voorgeschoteld waarin langzaamaan de tekst verschijnt.
Dan eerst weer klikken op "Ja, alles toestaan" en pas daarna kan het zoeken beginnen.
Vind dat echt 'n heel hinderlijk oponthoud en extra klikmoeite ieder keer weer.
Daar hadden zeker zij toch wel iets handigers op kunnen bedenken.
Maar goed, we zijn niet te beroerd om met hem mee te denken hoe 't anders zou kunnen.
Dacht zo dat 'n mogelijkheid zou kunnen zijn dat 'n site die dermate vaak bezocht wordt door vrijwel iedereen de verplichting om toestemming te vragen ook zou kunnen invullen door aan ieder IP adres dat er langs komt eenmalig te vragen of men geacht wil worden bij elk volgend bezoek aan de Google site stilzwijgend toestemming te verlenen voor het plaatsen van cookies, totdat men via 'n klik op 'n knopje in de G homepage te kennen geeft dat men de doorlopende toestemming intrekt en eventueel 'n ander soort toestemming wil kiezen.
Dit zou uiteraard ook zo geregeld kunnen worden bij andere sites die de meeste internetters frequent plegen te bezoeken en eigenlijk ook wel bij alle andere.
|
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 15, 2020 0:19 |
|
|
|
De meeste telefoons draaien op Android het besturingssysteem van Google.
Welk merk heb jij eigenlijk? Zal ook wel een android telefoon zijn.
Google is veel meer dan een zoekmachine. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 15, 2020 10:28 |
|
|
|
Schiet je niets mee op: nagenoeg elke website heeft Google trackers. Ze weten al lang wie je bent en wat je bezoekt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 19, 2021 23:22 |
|
|
|
Best schokkend:
YouTube
Ik was vandaag mijn afspeel lijsten nog eens aan het nakijken.
Het gebeurd wel eens dat er een video gewist is.
Maar wat schetst mijn verbazing...
Een video over de moderne geschiedenis van wat ik maar Oost Europa noem, blijkt ineens niet zichtbaar.
Eerst wordt naar mijn leeftijd gevraagd.. (Niet relevant)
Daarna wordt er gevraagd een foto van mijn identiteitsbewijs naar Google (YouTube) op wil sturen.
Zij geven dan binnen 3 dagen antwoord.
Ze zijn zeker gek geworden!!!!
Censuur op die manier.
Ze zitten nu echt in je privacy te dabben..
NOOIT DOEN natuurlijk.
Ik heb wel een methode om er langs af te werken
Een "workaround" in modern Nederlands.
Er zijn methodes om een YT video in zijn geheel te downloaden.
Is me gelukt.
WEES GEWAARSCHUWD. |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 21, 2021 18:34 |
|
|
|
|