Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Audio, video en software » De vriendelijkheid van Google... Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De vriendelijkheid van Google...
BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2016 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Open ik YouTube vandaag, krijg ik bovenaan de pagina deze tekst te zien:

Vriendelijke tekst hoor... zo op je vrije zaterdagochtend. Ik vermoed zomaar dat ze een nieuwe manier hebben gevonden om mijn privacy nog verder te schaden.

Het meest belachelijke was nog wel dat als ik op de 'lees meer' knop klikte, er niets gebeurde.

BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2016 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Rare software heb jij. Hier gaat dat wel hoor.

BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2016 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ten eerste werk ik altijd onder VPN. Ten tweede blokkeer ik alles wat met Google te maken heeft zo vaak mogelijk via NoScript in FireFox.

Microsoft (10), Apple, Google, Facebook, Whatsapp(=Facebook) en tal van andere giganten gaan steeds verder en brutaal verder in het schenden van des mensen's privacy.

Want: "Ik heb niets te verbergen"

Let maar eens op wat er gebeurt wanneer je de "gratis" Windows 10 installatie uitvoert zonder dat je daar zelf de privacy-instellingen in wijzigt. Het is een grote schande als je daar eens goed naar kijkt. Ik heb in elk geval álles uit staan en er draait een continu-sleutel:

Code:

Registersleutel telemetrie (gegevens doorsturen aan Microsoft) Windows 10 aanpassen

1. Druk op Windowsknop + R en typ: regedit

2. Zoek de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARE\Policies\MicrosoftWindows\DataCollection

Voorbeeldfoto via Google: Change_Telemetry_Data_Collection_Option_Windows_10_Registry.png

3. Klik met de rechtermuisknop in het lege veld en klik op: Nieuw \ DWORD (32-bits)-waarde

4. Geef de nieuwe sleutel de volgende naam: AllowTelemetry

5. Klik met de rechtermuisknop op de nieuwe sleutel (AllowTelemetry) en klik op Aanpassen

4. Stel de waarde in op 0

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: De vriendelijkheid van Google...
BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2016 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Cliff schreef:

Vriendelijke tekst hoor... zo op je vrije zaterdagochtend. Ik vermoed zomaar dat ze een nieuwe manier hebben gevonden om mijn privacy nog verder te schaden.

Het meest belachelijke was nog wel dat als ik op de 'lees meer' knop klikte, er niets gebeurde.

Vermoedelijk heb je Firefox ingesteld als standaardbrowser.
Ik gebruik firefox, maxthon of chrome (soms edge) en alleen met Firefox krijg ik die irritante melding.

Als ik VPN instel is het internet surfen traag als een slak.

.
BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2016 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ik heb er geen last van met FF. Met al mijn browsers trouwens niet.
(Overigens doe ik vrij veel op het moment met Vivaldi. Best prettig en flitsend snel.)

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 9:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Youtube werkt gewoon hoor mensen. Ik gebruik altijd Chrome...

Het ging mij echter om het taalgebruik bij de popup, met dikke letters JIJ MOET DIT VANDAAG NOG DOEN...

Niet netjes.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Blensk schreef:
Let maar eens op wat er gebeurt wanneer je de "gratis" Windows 10 installatie uitvoert zonder dat je daar zelf de privacy-instellingen in wijzigt.

Blensk, heb je een telefoon met Android?

Het Android systeem verzamelt namelijk nog veel meer over je. Windows 10 geeft je tenminste nog de mogelijkheid heel veel uit te zetten. Google niet, die pakken echt alles van je. Contacten, locatie, foto's, etc. worden van je telefoon gehaald.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik heb een Windowstelefoon van de zaak, die zet ik uit zodra ik de zaak verlaat.

Ik ben met je eens dat het ge-jij en ge-jou de spuigaten uitloopt. Ik had laatst zo'n geintje met Ziggo, die flikken dat ook om de haverklap. Bol.com doet dat ook terwijl ik echt wel ageer! Ze verrekken het om mij, als betalende klant en dus zakelijk verbonden, met u aan te spreken. Ik heb daar doorgaans niet zoveel problemen mee maar met dat soort arrogantie veeg ik liever de straat aan.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Re: De vriendelijkheid van Google...
BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:

Dat weet je dus niet. Misschien heb je wel door te klikken iets ingeschakeld waardoor 'ze' jou nog beter in de gaten kunnen houden.

Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Smile

Ach, waarom zouden ze? Question

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

'Ze' moeten toch wat.

Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Zou dát het antwoord zijn?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Geen flauw idee, ik vind dit niet zo boeiend.
Iedereen weet dat je privacy gewoon een woordje is dat leuk klinkt, maar tegenwoordig niks meer betekent.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Dat tutoyeren is typisch een geval van Nederlandse lompheid.
Ik erger me daar ook aan.
Ook aan de totaal overbodige logo`s die een deel van je tv beeldscherm vervuilen .
Van de commerciëlen mag je dat misschien verwachten maar de publieke omroepen maken zich er ook schuldig aan met
maar liefst twee van die hinderlijke vervuilers: een linksboven en een rechtsboven.
Alleen bij de BBC 1 en 2 lijkt men nog een beetje fatsoen te bezitten.

De TROS is er als eerste mee begonnen en toen ik hen daar lang geleden op de FIRATO over aansprak kwam men met de goedkope smoes
dat het ging om de "herkenbaarheid" zodat de kijker wist op welk kanaal hij had afgestemd.

Ik heb toen mijn lidnmaatschap verruild voor dat van de AVRO die het echter later ook nodig vond om de kijker te pesten .
Daar ook het zelfde argument alsof kijkers allemaal debielen zijn die geen benul hebben hoe zij op een kanaal moeten afstemmen.

.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2016 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ik sluit me bij jullie aan. Ook ik heb bezwaar tegen dat popie gedoe.
In mijn familie en vriendenkring vinden ze het ook meest niet prettig.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2020 6:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

't Zal niemand ontgaan zijn: Google's homepage vraagt tegenwoordig ook al toestemming om cookies te mogen plaatsen.

Tjonge jonge wat 'n ellende is dat.
Op 'n dag gaat men al gauw enkele tientallen keren naar die site om iets op te zoeken.
Dat ging altijd lekker vlot, maar nu krijg je 'n aanvankeljk blanco vierkant voorgeschoteld waarin langzaamaan de tekst verschijnt.
Dan eerst weer klikken op "Ja, alles toestaan" en pas daarna kan het zoeken beginnen.

Vind dat echt 'n heel hinderlijk oponthoud en extra klikmoeite ieder keer weer.
Daar hadden zeker zij toch wel iets handigers op kunnen bedenken.
Maar goed, we zijn niet te beroerd om met hem mee te denken hoe 't anders zou kunnen.

Dacht zo dat 'n mogelijkheid zou kunnen zijn dat 'n site die dermate vaak bezocht wordt door vrijwel iedereen de verplichting om toestemming te vragen ook zou kunnen invullen door aan ieder IP adres dat er langs komt eenmalig te vragen of men geacht wil worden bij elk volgend bezoek aan de Google site stilzwijgend toestemming te verlenen voor het plaatsen van cookies, totdat men via 'n klik op 'n knopje in de G homepage te kennen geeft dat men de doorlopende toestemming intrekt en eventueel 'n ander soort toestemming wil kiezen.

Dit zou uiteraard ook zo geregeld kunnen worden bij andere sites die de meeste internetters frequent plegen te bezoeken en eigenlijk ook wel bij alle andere.
BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Natubico schreef:
't Zal niemand ontgaan zijn: Google's homepage vraagt tegenwoordig ook al toestemming om cookies te mogen plaatsen.

Ik heb vanavond langdurig Google en DuckDuckGo met elkaar vergeleken en het viel me gelijk op dat enorm veel website´s niet meer zijn te vinden via Google maar wel via DDG. De indexering is bij Google ook totaal veranderd. Overheids site´s staan daar nu standaard bovenaan, daar waar dat bij DDG niet zo is. Ga ik surfen via DDG dan zie ik regelmatig dat Google zelfs daar volgt wat je aan het doen bent. DDG blokkeert vervolgens de aktie van Google. Ik heb Google vanavond dan ook verwijderd, omdat ik wel al het nieuws wil kunnen vinden en niet dat Google dat voor mij meent te bepalen. Vrijheid van nieuwsgaring vind ik nou eenmaal een belangrijk recht!

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Ik heb Google vanavond dan ook verwijderd

Dat kan helemaal niet. En dat geeft te denken.

Als je stopt met internet en mobiele telefonie dan kom je wel een eindje denk ik... maar dat zie ik je niet doen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2020 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Dat kan helemaal niet. En dat geeft te denken.

Als je de zoekmachine niet meer gebruikt ben je al een heel eind Cliff, maar er zijn meer sporen die ze achter laten op je PC en smartphone. Ik gebruik ook gmail en heb er een account en joost mag weten hoe je die er definitief uit sloopt. Maps ook zo´n eng ding die tot op de meter nauwkeurig weet waar je bent.

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De meeste telefoons draaien op Android het besturingssysteem van Google.

Welk merk heb jij eigenlijk? Zal ook wel een android telefoon zijn.

Google is veel meer dan een zoekmachine.

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
De meeste telefoons draaien op Android het besturingssysteem van Google.

Welk merk heb jij eigenlijk? Zal ook wel een android telefoon zijn.

Google is veel meer dan een zoekmachine.

Gelukkig een iPhone, dus ik kon er onderuit. En inderdaad het is veel meer dan alleen de zoekmachine: streamen, opslag, navigatie, koppeling met YouTube. Het is inmiddels gelukt via onderstaande uitleg om alles eruit te slopen.

Google account verwijderen

Verwijder zo een Google account:

Open de site https://accounts.google.com/signin/v2/identifier?passive=1209600&continue=https%3A%2F%2Faccounts.google.com%2F&followup=https%3A%2F%2Faccounts.google.com%2F&flowName=GlifWebSignIn&flowEntry=ServiceLogin
Log eventueel in.
Klik links op Gegevens en personalisatie.
Klik onder 'Je gegevens downloaden, verwijderen of hier een plan voor maken' op Een service of je account verwijderen.
Rechtsboven staat 'Je Google account verwijderen'. Klik hieronder op Je account verwijderen.
Typ uw wachtwoord.
Klik op Volgende.
Zet een vinkje voor de opties Ja, ik erken dat ik nog steeds verantwoordelijk ben voor kosten die worden gegenereerd voor openstaande financiële transacties en ik begrijp dat mijn inkomsten onder bepaalde omstandigheden niet worden uitbetaald en Ja, ik wil dit Google account en alle bijbehorende gegevens definitief verwijderen.
Klik op Account verwijderen.

Het account is verwijderd.

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Schiet je niets mee op: nagenoeg elke website heeft Google trackers. Ze weten al lang wie je bent en wat je bezoekt.

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Schiet je niets mee op: nagenoeg elke website heeft Google trackers. Ze weten al lang wie je bent en wat je bezoekt.

Ik had deze daar al voor meedraaien:

https://addons.mozilla.org/en US/firefox/addon/google no tracking url

Ik zal nog wel eens verder zoeken.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 23:22 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Best schokkend:

YouTube

Ik was vandaag mijn afspeel lijsten nog eens aan het nakijken.
Het gebeurd wel eens dat er een video gewist is.

Maar wat schetst mijn verbazing...
Een video over de moderne geschiedenis van wat ik maar Oost Europa noem, blijkt ineens niet zichtbaar.
Eerst wordt naar mijn leeftijd gevraagd.. (Niet relevant)
Daarna wordt er gevraagd een foto van mijn identiteitsbewijs naar Google (YouTube) op wil sturen.
Zij geven dan binnen 3 dagen antwoord.

Ze zijn zeker gek geworden!!!!
Censuur op die manier.
Ze zitten nu echt in je privacy te dabben..
NOOIT DOEN natuurlijk.

Ik heb wel een methode om er langs af te werken Smile
Een "workaround" in modern Nederlands.
Er zijn methodes om een YT video in zijn geheel te downloaden.
Is me gelukt.

WEES GEWAARSCHUWD.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 21, 2021 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar hadden we het hier inderdaad ook al over: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=609554#609554

Schandalige actie van YouTube/Google.