Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » EK; We zijn er niet bij, maar we gaan toch wel kijken, toch? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 23:06 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Natubico schreef:
Cliff schreef:
Dit zal je in Qatar waarschijnlijk sowieso niet zien..

Daar zal 't wel meer van dittem worden:

https://www.youtube.com/watch?v=WQnbD7R05D0

Ook niet slecht toch?
-

En gij geleuft dè?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2018 23:13 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

carlos schreef:

En een tweetje van Trump:

Congratulations to France, who played extraordinary soccer, on winning the 2018 World Cup. Additionally, congratulations to President Putin and Russia for putting on a truly great World Cup Tournament -- one of the best ever!

Van voetballen heeft hij ook al geen verstand.
Wat een loser!

Frankrijk speelde bar slecht.

"Condolences to France, who played extraordinary bad soccer, on riduculing the 2018 World Cup, against all logic and sportivity."

The referee won in the end.
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 7:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pussy Riot verstoorde de WK finale... staat de Westerse media weer op het punt dit te verdedigen?

De feministische punkrockband liet via Twitter weten dat zij verantwoordelijk waren voor de bestorming van het veld. Bandlid Olga Koeratsjova liet aan persbureau Reuters weten dat ze in een politiebureau in Moskou wordt vastgehouden.

De bandleden, die politie-uniformen droegen, hebben forse boetes gekregen. Ze kregen boetes voor zowel de uniformen als het betreden van het veld. Omgerekend moeten ze 2700 euro betalen.

https://www.ad.nl/wk-2018/pussy-riot-krijgt-fikse-boete-voor-bestorming-veld-tijdens-wk-finale~a0bb536b/

Ik zou wel eens willen weten hoe men erover zou denken als:
1. Nederland de WK finale organiseert
2. Een stel Marokkanen in valse politie-uniformen het veld bestormen en de wedstrijd stilleggen.

Och arme, de meisjes zitten vast op een politiebureau in Moskou. Laat vooral Amnesty International zich ermee bemoeien om de arme meisjes vrij te krijgen...

Pussy Riot zijn vandalen en terroristen.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb nog niets gelezen in de media dat er op wijst dat deze actie werd verdedigd.
Het is echt jammer dat een toch zo goed onderlegd en inteligent iemand als u zo vreselijk in de kramp schiet wanneer er iets gebeurt dat Rusland in een kwaad daglicht zou stellen, waarbij u dan ook meteen allerhande niet alijd op feiten gestoelde beelden heeft die u in deze kramp moeten bevestigen.

Verder: mijn felicitaties en complimenten aan Rusland voor een perfect georganiseerd WK. Zoals Infantino al zei (dubbelganger van Pim Fortuyn, maar dat terzijde): het beste WK ooit.

Laatst aangepast door Lampje op Ma Jul 16, 2018 11:29, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Och arme, de meisjes zitten vast op een politiebureau in Moskou. Laat vooral Amnesty International zich ermee bemoeien om de arme meisjes vrij te krijgen...

Verstoring van de openbare orde is zowel bij ons als in Rusland verboden.

Het siert de Russische media dat we de beelden van de aktie gewoon mochten zien. Hier worden beelden en naaktlopers bij diverse sportevenementen door onze media gewoon weggecensureerd alsof het niet heeft plaatsgevonden. Een dag later plaatst een bezoeker van een evenement zijn opname vaak ergens op YouTube.

Verder een mooi en netjes georganiseerd toernooi.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Tuurlijk. En als een dergelijke groep in Oekraïne zou bestaan, zijn het helden en vrijheidsstrijders.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:

En wat een regenbui ineens tijdens de prijsuitreiking! Aanvankelijk was Putin de enige die een paraplu boven zijn hoofd gehouden kreeg. Pas toen Macron en de rest van de notabelen al drijfnat waren kwamen er meer paraplu's tevoorschijn. Tja, verschil moet er zijn.

Hebben die laatstgenoemden mazzel gehad dat ze eerst lekker nat geregend waren, want regen is net zo belangrijk voor de gezondheid als zonneschijn.
Die druppeltjes zitten vol laten we zeggen vitaminen of iets soortgelijk weldadigs en hebben daarom ook een dermate verfrissend effect.

Wat dat met voetbal of wielrennen te maken heeft?
Nou de beoefenaars daarvan zien er in de meeste gevallen zo relatief monter uit onder andere omdat ze hun sport moeten blijven uitoefenen, ook al valt de regen met bakken uit de lucht.
Daardoor krijgen zíj dus wél nog voldoende 'regenvitaminen' mee, in tegenstelling tot de meeste op kantoor werkenden die bij regen heel hard van het gebouw naar de auto plegen te rennen met 'n tas of iets dergelijks boven hun hoofd zodat er maar geen een van die enge kouwe druppels op hun hoofd of huid terecht komt.
Het resultaat is dat hele massa's hedendaagse welvaartsburgers nog maar zelden of nooit lekker nat plenzen met alle kwalijke gevolgen van dien voor onder andere huid en hoofdhaar.
Wat dat laatste betreft hebben ze dan wel tig soorten shampoo ter beschikking om het gemis op te vangen, maar dat neemt niet weg dat de regen de allerbeste haarverzorging is en er ook de meest natuurlijke glans aan geeft.
-

Laatst aangepast door Natubico op Ma Jul 16, 2018 12:03, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Vandalen....welke vernielingen hebben zij gepleegd ?
Terroristen.....welke aanslagen hebben zij gepleegd ?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:

Direct doorsturen naar Siberië aub!

Een paar weekjes dwangarbeid doet wonderen. En dan mogen ze nog van geluk spreken dat het geen winter is.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Voor Carlos dezelfde vragen die ik eerder aan Cliff stelde.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Ik heb nog niets gelezen in de media dat er op wijst dat deze actie werd verdedigd.

Huh?

Pussy Riot deed exact hetzelfde in een kerk... objectief gezien is dat gewoon een schandalige actie geweest waarvan ik zeker weet dat iedereen dat zou veroordelen, ook jij, ware het niet dat het een anti-Poetin actie was.

Stel: een groepje Marokkanen dringt een Katholieke kerk binnen en gaat daar met een camera filmen hoe ze een protestlied schreeuwen met beledigingen gericht aan de kerk of Rutte...

Stel: een groepje PVV-ers dringt een moskee binnen, uiteraard schoenen aan, gekleed als varkens, en gaan in de moskee een anti-Islam geschreeuw ten gehore brengen. Dit filmen ze uiteraard en zetten ze trots op Internet.

Stel: een groepje nazi's dringt een synagoge binnen en gaat daar met Hitlergroeten een betoog houden tegen Joden en Rutte... ook dat filmen ze en zetten ze trots op Internet.

Het probleem is gewoon als volgt: je gaat geen anti-religieus en/of politiek statement met veel lawaai en gefilmd op Internet zetten in een kerk, synagoge of moskee. Iedereen weet dit ook. Maar nu komt de draai die de westerse media (en tal van 'artiesten') gemaakt hebben: het betrof een anti-Poetin actie. En dus was het goed. En dus is Poetin de dictator om daarop te reageren.

Sinds die stelling ingenomen is weet ik ook zeker dat men er niet zomaar op terug gaat komen. Als Pussy Riot het dus in zijn hoofd haalt om de WK finale stil te leggen, gekleed in gestolen/gekopieerde politie-uniformen, dan zal de media hun mening echt niet ineens herzien. Pussy Riot zijn voor hen niet de vandalen die het eigenlijk zijn, maar de helden die het op hebben durven nemen tegen Poetin.

Quote:
Het is echt jammer dat een toch zo goed onderlegd en inteligent iemand als u zo vreselijk in de kramp schiet wanneer er iets gebeurt dat Rusland in een kwaad daglicht zou stellen, waarbij u dan ook meteen allerhande niet alijd op feiten gestoelde beelden heeft die u in deze kramp moeten bevestigen.

Ik geef een duidelijke argumentatie hierboven. Jij gooit het echter weer op de beschrijving van mij als persoon. Waarom toch iedere keer?

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:

Denk toch dat eertsgenoemde net op de cynische toer ging.
-

Laatst aangepast door Natubico op Ma Jul 16, 2018 15:56, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Tuurlijk. En als een dergelijke groep in Oekraïne zou bestaan, zijn het helden en vrijheidsstrijders.

Slaat ook weer nergens op.

Heb je ooit het verschil waargenomen in de berichtgeving van de media tussen de Maidam opstandelingen en de Oost-Oekraïnse opstandelingen?

Waarschijnlijk niet.... de NOS, Reuters, ANP... ik hoor van je geen enkele kritiek op ze. De grap is dat we daar exact konden waarnemen hoe vooringenomen onze media was. Heb je het kunnen ontdekken? Waarschijnlijk niet.

De opstand van Maidam begon met het innemen van gemeentehuizen en het protest tegen de zittende (democratisch gekozen) president.

Toen deze werd afgezet... kwamen de Oost-Oekraïense opstandelingen die gemeentehuizen gingen bezetten en protest hielden tegen de nieuwe (niet democratisch gekozen) president.

Het verschil in berichtgeving van onze media was schrikbarend... terwijl exact hetzelfde plaatsvond. Het enige verschil was dat de maidam protest voor de EU was en tegen Rusland, en de Oost-Oekraïense protesten tegen de EU en voor Rusland was.... daar kan onze media dus gewoon niet mee overweg.

Maar waarschijnlijk wil je discussie helemaal niet aan.... liever een one-liner die mij op deze manier wegzet dan inhoudelijk ene poging wagen te begrijpen wat er daadwerkelijk gezegd wordt.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Denk dat 't zo langzamerhand tijd wordt om het landen-WK op dezelfde manier af te werken als de Champions-league.
Alleen de finale dus nog in 'n derde land.
Zou ook enorm veel kosten voor stadions en wat niet nog allemaal besparen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:

Verdiep je eens in wat ze gedaan hebben dan... naast het bestormen van de kerk klimmen ze met bivakmutsen op bussen, metro's, leggen het verkeer stil. En dan is er natuurlijk nog dat incident met die bevroren kip in de vagina en het seks hebben in een museum.

En dan te bedenken dat dat soort acties genomineerd worden voor tal van prijzen... vredesprijzen en John Lennon prijzen etc.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Natubico schreef:
Denk dat 't zo langzamerhand tijd wordt om het landen-WK op dezelfde manier af te werken als de Champions-league.
Alleen de finale dus nog in 'n derde land.
Zou ook enorm veel kosten voor stadions en wat niet nog allemaal besparen.
-

Voila:

https://nos.nl/artikel/700341-alle-speelsteden-ek-2020-op-een-rij.html

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff : Ik vind dat domme acties, maar om dat als terrorisme te zien is echt een paar bruggen te ver. Verder val ik u niet persoonlijk aan, het valt mij alleen op dat u iedere keer zo fel bent als er kritiek is op Rusland. Dat hier zeggen is toch geen persoonlijke aanval ?

Laatst aangepast door Lampje op Ma Jul 16, 2018 17:05, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Carlos, de vraag die ik u stel is de volgende: stel dat er in Oekraïne eenzelfde soort groep actief is als Pussy Riot, vindt u dat dan vandalen en terroristen die aangepakt moeten worden, of ziet u dat als een terechte verzetsdaad ?
Dat is, en was, mijn vraag aan u. Meer niet.
Wat de media daarover berichten is geen onderdeel van deze vraag.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Cliff : Ik vind dat domme acties, maar om dat als terrorisme te zien is echt een paar bruggen te ver. Verder val ik u niet persoonlijk aan, het valt mij alleen op dat u iedere keer zo fel bent als er kritiek is op Rusland. Dat hier zeggen is toch geen persoonlijke aanval ?

Prima, kan ik best in meegaan. Terrorisme is te ver gezocht, al vind ik het erg gevaarlijk om in neppe politie-uniformen een actie uit te halen in deze tijd. Er zijn mensen voor minder neergeschoten.

Het klopt ook dat ik fel reageer als ik merk dat de westerse media zich aan ernstige subjectiviteit schuldig maakt. Het begint op brainwashing te lijken en het kan zomaar leiden tot een enorm militair conflict met misschien wel miljoenen doden.

Rusland was hard op weg een bondgenoot van het westen te worden. Men deed samen NAVO oefeningen en er was zelfs sprake van intensievere relaties met de EU. Dat is naar mijn mening de koers waarop we zo snel mogelijk terug moeten.

Wat er gebeurd is, is moeilijk te zeggen... maar dat er een nieuwe koude oorlog ontstaat met sterk verslechterde relaties met Rusland staat buiten kijf. En naar mijn mening ligt dat zeker niet alleen aan Rusland. Sterker nog, ik zie dat de oorzaak daarvan grotendeels bij ons ligt. Tal van beschuldigingen uiten richting Rusland zonder een greintje bewijs. Zaken buitenproportioneel opblazen. Militair dreigen met grote NAVO oefeningen en bondgenoten van Rusland helpen in het omver werpen van de daar aanwezige democratie.

Schandalig gedrag. En ja, dat raakt mij zeer. We praten hier ook over jouw en mijn veiligheid... en welvaart.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
We praten hier ook over jouw en mijn veiligheid... en welvaart.

Ik sluit me hier volledig bij aan. Wellicht verstandig voor Lampje het stukje van Cliff een paar keer goed door te lezen en tot zich door te laten dringen. Eigenlijk moeten we ons diep schamen voor onze eigen machthebbers.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Lampje schreef:

Prima, kan ik best in meegaan. Terrorisme is te ver gezocht, al vind ik het erg gevaarlijk om in neppe politie-uniformen een actie uit te halen in deze tijd. Er zijn mensen voor minder neergeschoten.

Het klopt ook dat ik fel reageer als ik merk dat de westerse media zich aan ernstige subjectiviteit schuldig maakt. Het begint op brainwashing te lijken en het kan zomaar leiden tot een enorm militair conflict met misschien wel miljoenen doden.

Rusland was hard op weg een bondgenoot van het westen te worden. Men deed samen NAVO oefeningen en er was zelfs sprake van intensievere relaties met de EU. Dat is naar mijn mening de koers waarop we zo snel mogelijk terug moeten.

Wat er gebeurd is, is moeilijk te zeggen... maar dat er een nieuwe koude oorlog ontstaat met sterk verslechterde relaties met Rusland staat buiten kijf. En naar mijn mening ligt dat zeker niet alleen aan Rusland. Sterker nog, ik zie dat de oorzaak daarvan grotendeels bij ons ligt. Tal van beschuldigingen uiten richting Rusland zonder een greintje bewijs. Zaken buitenproportioneel opblazen. Militair dreigen met grote NAVO oefeningen en bondgenoten van Rusland helpen in het omver werpen van de daar aanwezige democratie.

Schandalig gedrag. En ja, dat raakt mij zeer. We praten hier ook over jouw en mijn veiligheid... en welvaart.

Hier kan ik een eind in mee gaan, zie ook mijn eerdere reactie ten aanzien van het onderzoek naar de MH17. Volgens mij zijn we het best vaak eens op dit soort zaken. Ik stoor mij echter op dit forum aan het - in mijn ogen - gemak waarmee onwelgevallig nieuws van westerse media als nepnieuws en onjuist wordt weggezet. Misschien terecht, maar kom dan met feiten. En die zie ik net zo min als bij de media.
Die kwestie van Pussy Riot is ook zoiets: in elke samenleving zijn er groepen die zich verzetten tegen de gevestigde orde. Maar ik meen tegelijk wel wat subjectiviteit te bespeuren. Misschien niet direct bij u, maar wel in het algemeen hier. Vandaar mijn stelling dat het oordeel over iets als Pussy Riot wellicht anders was geweest als zoiets in bijvoorbeeld Oekraïne had plaatsgevonden.
Men legt het eigen morele oordeel snel naast de meetlat van de eigen politieke overtuiging.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 22:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Ik stoor mij echter op dit forum aan het - in mijn ogen - gemak waarmee onwelgevallig nieuws van westerse media als nepnieuws en onjuist wordt weggezet. Misschien terecht, maar kom dan met feiten. En die zie ik net zo min als bij de media.

Laten we actie en reactie onderscheiden. In mijn geval reageer ik ergens op... en jij reageert op mijn reactie. Prima, maar ik denk toch dat je ook even naar de actie moet kijken.

Laat ik de NOS van vandaag er maar eens bij pakken:
https://nos.nl/wk2018/artikel/2241842-actievoerder-pussy-riot-krijgt-15-dagen-cel-voor-verstoren-wk-finale.html

Wat valt mij op in dit artikel? Allereerst: 15 dagen cel lijkt mij een prima straf voor het verstoren van een WK finale met valse politie-uniformen... maar nu wat mij echt opvalt in de berichtgeving: nooit zou een dader zo uitgebreid mogen berichten over de doel en achterliggende reden voor deze actie als dat de NOS hier doet.

Aan het einde van het artikel voel je haast sympathie voor de dader.

Artikel verder analyserend: de eerste 4 zinnen beschrijven min of meer wat er gebeurd is. De toegevoegde waarde van dat het gaat om 'oude' uniformen vind ik al wat vreemd, maar is vergeven.

Minstens de helft van het artikel gaat over 'waarom' de dader het gedaan heeft. Dat is gewoon zeer ongebruikelijk. Stel dat het een veganist was geweest, of een anti-globalist... denk je werkelijk dat de helft van het artikel zou uitleggen waarom de actie heeft plaatsgevonden, waarvoor de actievoerder strijdt etc. De laatste zin is al helemaal volkomen subjectief... De band vindt onder meer dat alle politieke gevangen in Rusland vrijgelaten moeten worden, onwettige arrestaties gestopt moeten worden, protestacties mogelijk moeten zijn en politieke oppositie moet worden toegestaan.

Rode tekst: geeft aan dat de NOS geshopt heeft in de redenen... want 'onder meer' ofwel er zijn meer redenen maar wij pikken daar een selectie uit. Vervolgens komen de redenen 'onwettige arrestaties gestopt moeten worden, protestacties mogelijk moeten zijn en politieke oppositie moet worden toegestaan.'

Alsof iemand het daar mee oneens is... veganisten willen 'onnodig dierenleed voorkomen', maar dat maakt nog niet dat je een WK finale mag verstoren om dat doel te bereiken.

Laten we eens een voorbeeld nemen van een actie die de NOS zelf trof:

Ik herinner nog dat ik zelf verschrikkelijk benieuwd was naar waarom deze jonge de actie had ondernomen. De verklaring kwam maar niet en kwam maar niet. Zelfs op Wikipedia lezen we niets over zijn motieven. De jongen had zelfs een schriftelijke verklaring afgegeven maar de NOS weigerde deze voor te lezen 'om de jongen geen podium te bieden'.

En daar hebben we de koe wel bij de horens... wil je actievoerders die iets verstoren een podium bieden? Nee, liever niet... want dan loont de actie nogal. De actievoerder krijgt de aandacht die hij/zij wil en kan de boodschap overbrengen die hij/zij wil.

Lees nu het NOS artikel over de arrestatie van Pussy Riot nog eens door... met in het achterhoofd de gedachte 'wordt de actievoerder hier een podium gegeven zijn/haar mening te uiten'?

Ja dus. Wel degelijk. De actie van Pussy Riot was een groot succes. Verstoren van de finale van één van de best georganiseerde voetbaltoernooien ooit? Check. De boodschap in alle media uitgebreid overbrengen? Check. Volgende actie zal wederom veel media-aandacht krijgen? Check.

Het zal wel weer mijn fixatie zijn en dat vind ik best hoor, als dat de conclusie is die je wilt trekken. Tegelijkertijd weet ik gewoon zeker dat ik een punt heb. Er zijn geen interviews beschikbaar met Mohammed B., Volkert van der G. of Tarik Z. En dat heeft een reden. We geven die mensen geen podium zodat hun actie niet succesvol is.

Quote:
Vandaar mijn stelling dat het oordeel over iets als Pussy Riot wellicht anders was geweest als zoiets in bijvoorbeeld Oekraïne had plaatsgevonden.

Ik vraag me echt af of, als zoiets in Oekraïne plaatsvindt, de gehele Russische artiestenwereld en Russische media achter dat incident zouden gaan staan, de groep steunen, belonen met prijzen, etc.

Quote:
Men legt het eigen morele oordeel snel naast de meetlat van de eigen politieke overtuiging.

Dat is mens eigen. En misschien maar goed ook, ons morele kompas leidt ons in een betere wereld. Wat zouden we moeten zonder moreel kompas? We zouden hopeloos verloren zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Feit:

Bij de festiviteiten in Frankrijk ter ere van de wereldtitel waren meer ongeregeldheden en arrestaties dan tijdens het hele WK.

https://www.dumpert.nl/mediabase/7476011/bfa87cf8/lekker_kopschoppen_in_frankrijk.html

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2018 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
.......ons morele kompas leidt ons in een betere wereld Laughing

Een uitgebreid verhaal houden inclusief een moreel kompas bij voetbal ? complete nonsens /
Dat de spelen goed verliepen komt enkel dat corruptie/ Rusland /en voetbalmaffia elkander uitstekend verstaan en flink met belasting smeergelden geschoven kan worden .
Elke scheet van voetballen vergroot de media zo breed en lang mogelijk uit, de massa moet gelijk als facebook verslaafd raken, met dezelfde tactiek als b.v de pisvideo van ex zangeres Patricia Paai eindeloos door blijft draaien .

En het werkt ! zelfs mensen waarvan je dacht zoiets onnozels als voetbal te negeren, berichten lyrisch alsof hun leven afhangt van een balletje meer/minder langs de goede of verkeerde kant van ,n stuk hout .
Meer is het niet .
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2018 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Weerwoord forum index » Sport