Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » EK; We zijn er niet bij, maar we gaan toch wel kijken, toch? Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
EK; We zijn er niet bij, maar we gaan toch wel kijken, toch?
BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2016 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Complete speelschema EK 2016:
http://nos.nl/artikel/2075085-het-complete-speelschema-van-het-ek-voetbal-2016.html
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2016 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik heb mijn eigen schema Cool

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2016 13:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Heel goed, Jip!
Ik mis in het overzicht helaas Happy Valley.

De voetbalpool heb ik wel in gevuld: Duitsland wordt kampioen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2016 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Als je dit ziet, dan vraag je je toch af wat er zo verschrikkelijk misgegaan is tijdens de kwalificatie:

Albanië - Zwitserland
Wales - Slowakije
Polen - Noord-Ierland
Oostenrijk - Hongarije
Roemenië - Albanië

etc.

Die landen hebben op een eindtoernooi eigenlijk helemaal niets te zoeken. Leuk hoor voor ze, dat wel.

Zelf hoop ik op een finale Rusland-Oekraïne en een uitslag van 9-0. Met een doelman die heet Boek Raket.

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2016 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Laughing

Ja ik hoop ook errug op Rusland-Oekraïne, dat zou wel een hele beladen pot worden. Hoewel Rusland-Turkije of Duitsland-Turkije ook wel leuk zou zijn natuurlijk.

Wat er mis gegaan is? Er mogen veel te veel landen mee doen, dat is het probleem. Het is makkelijker om je wel te kwalificeren dan om je niet te kwalificeren tegenwoordig, en dat geldt ook voor het toernooi zelf, aangezien drie van de vier ploegen per poule zich kunnen kwalificeren voor de tweede ronde (vier van de zes nummers drie gaan door naar de achtste finale). Daarmee haal je bij voorbaat alle spanning uit zo'n eerste ronde weg.

Jammer maar helaas: de commercie is allesbepalend, en dat gaat ten koste van het voetbal.

Normaal gesproken verheug ik me altijd op een EK of WK, maar dat is deze keer een stuk minder. Ik ga dan ook heel veel wedstrijden overslaan denk ik. Of tien minuten kijken, en als het niks is gewoon wat anders doen.

Mijn favoriet is Spanje. Daarnaast Frankrijk en Italië. Duitsland is volgens mij over de top, en België wordt zwaar overschat.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2016 7:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Die landen hebben op een eindtoernooi eigenlijk helemaal niets te zoeken. Leuk hoor voor ze, dat wel.

Nou ja, of we het leuke vinden of niet; het is natuurlijk zo dat Nederland niks op dit toernooi te zoeken heeft.

De voetbalpool die ik heb ingevuld is een beetje mak, niet echt veel uitschieters (geen 9-0 dus).

Quote:
Met een doelman die heet Boek Raket.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2016 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Terwijl het EK bij ons bijna begint is er in de VS een ander groot voetbaltoernooi bezig, namelijk de Copa America. Een speciale jubileumeditie waaraan ook landen van Noord-Amerika aan deelnemen. Het toernooi is pas een paar dagen bezig maar er wordt nu al gesproken over een organisatorische flop.

De Amerikanen hebben namelijk erg veel moeite om het juiste volkslied af te spelen bij het juiste land..

Het begon met Uruguay-Mexico waar Uruguay het verkeerde volkslied kreeg voorgeschoteld:

Ok, kan een keer gebeuren, toch? Blijkbaar niet, want bij het volkslied van Chili ging het weer mis..

Misschien voortaan maar geen grote internationale sportevenementen meer laten organiseren in de VS?

Het wordt inderdaad tijd voor een hoge muur om dat land.. Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2016 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

ZO... slecht.

Ik stel voor dat andere landen bij het eerst volgende Amerikaanse succes dit nummer inzetten:

Gewoon om te pesten Smile

(oh en let even op al die arme onderdrukte Krim-Oekraïners muhahahah - alsof die ooit nog terug willen naar Kiev-county)

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/ek2016/artikel/2109977-kroegbaas-verzet-grenspaaltjes-om-tijdens-ek-bij-belgie-te-horen.html

Hij had beter een Duits grenspaaltje kunnen nemen.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat sneu zeg, Nederlanders die nu Belg willen zijn. Hoe diep kun je zinken als voetbalnatie. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Me dunkt, het dieptepunt als voetbalnatie hebben we al bereikt: we mogen niet meedoen. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2016 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het dieptepunt komt nog, wanneer we de WK kwalificatie ook nog mislopen, onder de 'bezielende' leiding van Blind.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2016 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2016 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Als je dit ziet, dan vraag je je toch af wat er zo verschrikkelijk misgegaan is tijdens de kwalificatie:

Albanië - Zwitserland
Wales - Slowakije
Polen - Noord-Ierland
Oostenrijk - Hongarije
Roemenië - Albanië

etc.

Zelf hoop ik op een finale Rusland-Oekraïne en een uitslag van 9-0. Met een doelman die heet Boek Raket.

Uit een enquete blijkt dat Rusland als eerste uit de bus komt bij Nederlanders als minst populaire land dat er als eerste uit moet. Ik deel die mening ook. Waarom die ondemocratische staat Rusland met haar louche leiders hier op Weerwoord door sommigen toch zo bejubeld wordt, is mij een compleet raadsel. Zal wel zijn in reactie op de EU die ze niet moeten. En de vijand van je vijand is dan blijkbaar je vriend.

Goed, terug naar de sport. Ik ben voor IJsland. Knap hoe een land met amper zoveel inwoners als de stad Utrecht zich heeft weten te plaatsen.
En de landen die er zogenaamd niet thuishoren: ze horen er wel thuis, want ze hebben zich gekwalificeerd. Nederland niet. Zo zijn nu eenmaal de droge feiten.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2016 22:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Sinds wanneer worden er peilingen gehouden welk land succes het minst gegund wordt? Waar slaat dat op?

O wacht ik snap het al, ons dagelijkse portie anti-Rusland propaganda.

De presentator wist ook nog te melden dat het lag aan de "impopulariteit" van president Putin. Yeah right, alsof lulletje rozenwater Mark Rutte populair is. Alsof drankorgel Juncker populair is.

Laat me toch niet lachen. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2016 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Het dieptepunt komt nog, wanneer we de WK kwalificatie ook nog mislopen, onder de 'bezielende' leiding van Blind.

Blind heeft last van de Olympische gedachte : mee doen is belangrijker dan winnen....

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 5:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blind heeft vooral last van gebrek aan hersens.

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Omdat "we" zelf niet meedoen zijn in dit geval onze eigen voetbalbuurlanden Engeland, België En Duitsland de meest begunstigden. Aan de landen Frankrijk, Italië, Duitsland en Spanje dicht ik de grootste kans op een halve finaleplaats toe.
Groeten uit Hazeldonk
BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Voor wie via grenspassage Hazeldonk België binnenrijdt:

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Quote:
Sinds wanneer worden er peilingen gehouden welk land succes het minst gegund wordt?

Sinds gisteren.

Quote:
Waar slaat dat op?

Nergens op. Maar het is wel een leuk weetje.

Quote:
O wacht ik snap het al, ons dagelijkse portie anti-Rusland propaganda.

Ah, weer iemand die bij het minste of geringste aan kritiek op het Heilige Rusland zwaar beledigd is. Het is natuurlijk een complot van Studio Sport (initiator van de enquete) om Poetin een hak te zetten, ingefluisterd door de linkse kerk, de EU en Timmermans. Mensen als u met hun welhaast ziekelijke achterdocht en wantrouwen lijken inmiddels behoorlijk op lieden als Kim Jong Un, Erdogan en nog wat van die rakkers: kritiek in welke vorm dan ook is uit den boze en de critici zijn er alleen op uit om laster te verspreiden.

Quote:
De presentator wist ook nog te melden dat het lag aan de "impopulariteit" van president Putin.

Klopt. En daarin had de presentator gelijk. Dat een kleine groep lieden, vooral op dit forum aanwezig, Poetin zo'n beetje heilig heeft verklaard, neemt niet weg dat de overgrote meerderheid van de mensen - inclusief PVVstemmers zoals uit de enquete bleek - goed doorheeft dat Poetin exact dezelfde soort dictatoriale etterbak is als meneer Erdogan.

Quote:
Yeah right, alsof lulletje rozenwater Mark Rutte populair is. Alsof drankorgel Juncker populair is.

Dus als je zegt dat Poetin niet populair is, zeg je eigenlijk dat Rutte wel populair is ? Vreemde redenering. O ja, Juncker....één fimpje met een olijke en inderdaad aangeschoten lijkende Juncker en hij is prompt een "drankorgel." Als een dergelijk filmpje over Poetin zou opduiken, zou uw reactie zijn dat het een propagandastunt van het westen is om de man in een kwaad daglicht te stellen en dat het niks zegt over eventueel drankgebruik.

Quote:
Laat me toch niet lachen. Rolling Eyes

Wij laten u niet lachen. Maar dat deed u toch al niet, getuige de zuurgraad van uw reactie.

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Mensen als u met hun welhaast ziekelijke achterdocht en wantrouwen lijken inmiddels behoorlijk op lieden als Kim Jong Un, Erdogan en nog wat van die rakkers: kritiek in welke vorm dan ook is uit den boze en de critici zijn er alleen op uit om laster te verspreiden.

Er is geen enkele reden, noch precedent, om politieke kwesties te verbinden aan de sportieve prestaties van een land. Behalve wanneer het gebruikt kan worden om een land zwart te maken...zoals Rusland dus. Dat is dan ook de enige reden waarom ze met die onzinnige enquete-vraag komen.

Inderdaad, ons dagelijkse portie 1Vandaag anti-Rusland propaganda dus. Werkelijk alles wordt dezer dagen aangegrepen om stemming te maken tegen Rusland, en mensen zoals u geloven alles wat de media roept, zolang u zich maar bevestigd weet in uw eigen vooringenomenheid. Over obsessie gesproken.

Ik twijfelde nog voor welk land ik moest supporteren, maar sinds gisteren weet ik het: Rusland. Cool

Laatst aangepast door carlos op Za Jun 11, 2016 11:31, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Er is geen enkele reden, noch precedent, om politieke kwesties te verbinden aan de sportieve prestaties van een land. Behalve wanneer het gebruikt kan worden om een land zwart te maken...zoals Rusland dus. Dat is dan ook de enige reden waarom ze met die onzinnige enquete-vraag komen.

Uiteraard. Zuur Nederland wat het niet kan verkroppen dat andere landen zich wel voor het EK gekwalificeerd hebben.

Quote:
Ik twijfelde nog voor welk land ik moest supporteren, maar sinds gisteren weet ik het: Rusland. Cool

Mooi hè, al die blije Krim-inwoners die eindelijk weer bij hun echte thuisland horen. Ontroerend!

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ronduit hilarisch die reacties van Carlos en Cliff..... Laughing
Die enquete was volkomen onschuldig, net zoals dat er gemeten wordt welk land we nu wél steunen nu Nederland niet mee doet.
Misschien helpt het de heren als ze weten dat ook Oekraïne niet bepaald populair is bij de stemmers....
Jullie doen niets anders dan klrampachtig alles verdedigen wat Poetin doet en werkelijk elke vorm van kritiek, tot en met een onnozele enquete, dat jullie slecht uitkomt, weg te zetten als een hetze tegen Rusland.
Jullie zijn echt elke realiteitszin voorbij met jullie ziekelijke achterdocht jegens alles en iedereen die het waagt iets over de Grote Heer Poetin te zeggen.
Ik voorspel nu al jullie reactie mocht Rusland snel uit het toernooi gegooid worden: dan is er natuurlijk sprake geweest van match fixing. En als ze het toernooi winnen staan jullie te jubelen dat "de druiven zuur zijn" voor de anti-Russen. Terwijl jullie vermoedelijk de enigen zijn die zoiets menen te constateren.

Kom op, jongens...word nou gewoon eens wakker. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje, je bent niet zo'n licht.

Ik hoor weinig mensen over Erdogan.
Kan ook niet, want die zit binnen de NAVO.

Turkije is een Aziatisch land, terwijl Rusland Europees is.
(In het grotere Rusland begint Azië pas achter de Oeral.)

Met andere woorden, wij hebben grotere belangen in Rusland.
Dat was vroeger al zo.

In vergelijking is Turkije al eeuwen lang een parasiet.

BerichtGeplaatst: Za Jun 11, 2016 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
ziekelijke achterdocht jegens alles en iedereen

Je komt nooit verder dan wat op de persoon gerichte onzin Lampje... je bent helemaal niet serieus te nemen over dit onderwerp. Sorry.

Weerwoord forum index » Sport