Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » BREXIT stemformulier zéér suggestief Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 51, 52, 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Bent u voor- of tegenstander van Brexit?
voorstander
58%
 58%  [ 18 ]
tegenstander
41%
 41%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 31

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Mijn voorbeeld gespot?

Ja, ik heb uw voorbeeld gespot. En u heeft een gelogen bericht van GeenStijl aangehaald. Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in.
GS slaat de plank enorm mis, zoals je vaker ziet bij dit soort media: voortdurend anderen betichten van leugens en misleiding. Hoe ? Door zelf te liegen en te misleiden.

Inhoudelijk klopt de bewering van de NOS dat Putin John Sweeney zo goed als negeert in zijn vraag over de MH17. Immers dat is ook de conclusie van John Sweeney zelf in de uitzending van de BBC-Panorama. Daarin zegt hij: So some answers from Mr. Putin, but the central questions what the Russians are doing, no answer at all. Kortom, de conclusie van de NOS en John Sweeney zijn identiek. Dus het lijkt niet de NOS, maar vooral GS dat de plank misslaat door te suggereren dat Putin antwoordt op de vraag van Sweeney. Dat doet Putin dus niet.

Goed, dit onzalige voorbeeld van de zogenaamde NOS-propagandamachine kan dus de vuilnisbak in, want het zegt vooral wat over de werkwijze van Geen Stijl, en niets over de NOS. Graag een ander voorbeeld.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 23:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kunt u even het fragment plaatsen waarin Putin die arme Sweeney negeert? Rolling Eyes

https://www.youtube.com/watch?v=ISNvOzzrfsU

Ik zie een president die gewoon netjes antwoord geeft op vragen maar dat zal aan mij liggen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier het volledige fragment;

Nou Lampje, zeg het maar..

Lampje schreef:
De conclusie van de NOS en John Sweeney zijn identiek.

Dat kan best zo zijn, en dus? Uit de beelden blijkt overduidelijk dat zowel Sweeney alsook de NOS liegen dat het gedrukt staat, wat niemand hoeft te verbazen. Sweeney is een obsessieve Rusland-hater en de NOS is een spreekbuis voor dat soort lieden die daar hun propaganda zonder tegenspraak kunnen verspreiden.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 7:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Inhoudelijk klopt de bewering van de NOS dat Putin John Sweeney zo goed als negeert in zijn vraag over de MH17.

Wauw. Dat je dit durft te beweren geeft eigenlijk aan hoe subjectief je zelf bent.

Het komt niet zo vaak voor hoor dat een wereldleider door een kritische journalist van een niet-bevriende natie wordt aangesproken op 'misdaden'. Denk je werkelijk dat Rutte een Russische journalist te woord zou staan als Rutte in de wandelgangen bevraagd wordt naar bv. de burgerdoden in Irak? Natuurlijk niet. Denk je dat Trump of destijds Obama zomaar een willekeurige Russische journalist te woord zouden staan voor tal van camera's? Nee.

Poetin is één van de meest toegankelijke wereldleiders wat dat betreft. Geeft vele interviews met westerse journalisten (zie je nooit hier in Nederland trouwens, een interview met Poetin. Ik weet wel waarom: hij zegt hele zinnige dingen en de NOS heeft dan geen kans om het te framen).

Poetin werd hier uit het niets, onvoorbereid, door een zeer kritische journalist van de BBC bevraagt en gaat vervolgens minuten lang met hem in gesprek. No way in hell dat een Trump, Obama, Rutte of Merkel spontaan minutenlang in discussie gaat met een journalist van RT.

En de NOS knipt een minutenlang interview weg, monteert de vraag van de BBC journalist (dat geluid loopt zelfs nog door) en monteert direct het weglopen van Poetin eronder. Pure manipulatie.

Verder hoef je maar een tijdje naar David Jan Godfroid te luisteren en je weet dat objectiviteit vér, maar dan ook vér te zoeken is: https://nos.nl/video/2253371-david-jan-godfroid-moskou-heeft-z-n-eigen-waarheid.html

En als je al het punt zou maken dat er 'inhoudelijk' genegeerd wordt... tja, dan heeft Rutte eigenlijk nog nooit een vraag beantwoord. Hoe vaak die man wel niet iets vergeet of gewoon zijn media-getraind-verhaaltje afratelt, onafhankelijk van welke vraag de journalist ook stelt..... niet te geloven.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 16, 2019 8:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
U heeft dus geen antwoord op mijn vraag om met voorbeelden te komen. En dus gaat u maar wat om u heen staan schreeuwen.
U valt behoorlijk door de mand, meneer van Es.

Lees het forum even na. Daar kunt u talloze voorbeelden vinden die de afgelopen jaren ter sprake zijn gekomen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 23, 2019 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Ja, ik heb uw voorbeeld gespot. En u heeft een gelogen bericht van GeenStijl aangehaald. Leuk geprobeerd, maar daar trap ik niet in. GS slaat de plank enorm mis, zoals je vaker ziet bij dit soort media: voortdurend anderen betichten van leugens en misleiding. Hoe ? Door zelf te liegen en te misleiden.

In dit geval was het een schot in de roos.

Quote:
Inhoudelijk klopt de bewering van de NOS dat Putin John Sweeney zo goed als negeert in zijn vraag over de MH17. Immers dat is ook de conclusie van John Sweeney zelf in de uitzending van de BBC-Panorama. Daarin zegt hij: So some answers from Mr. Putin, but the central questions what the Russians are doing, no answer at all. Kortom, de conclusie van de NOS en John Sweeney zijn identiek. Dus het lijkt niet de NOS, maar vooral GS dat de plank misslaat door te suggereren dat Putin antwoordt op de vraag van Sweeney. Dat doet Putin dus niet.

Goed, dit onzalige voorbeeld van de zogenaamde NOS-propagandamachine kan dus de vuilnisbak in, want het zegt vooral wat over de werkwijze van Geen Stijl, en niets over de NOS. Graag een ander voorbeeld.

Marcel Gelauff moest door het stof en gaf toe dat de tekst niet klopt. Poetin negeerde de verslaggever niet en dat was wat werd beweerd. De leugen werd blootgelegd door GeenStijl waarna Marcel onderstaande Tweet plaatste:

Quote:
Mbt Poetin: onze tekst dat Poetin de BBC verslaggever zo goed als negeert,was niet erg handig. Want Poetin gaat wel het gesprek aan.

— Marcel Gelauff (@MarcelGelauff) September 9, 2014

Als NOS-chef Marcel Gelauff roept dat de manipulatie van de beelden van Poetin ‘niet erg handig’ waren, is het lastig te ontkennen voor leken als jij en ik. Lijkt mij geen twijfel over te bestaan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heerlijk dit. D66-graaiheks In 't Veld wordt in Brussel even op haar nummer gezet door deze dame van de Brexit-party van Farage. En hoe!

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Uhm Sophie, een grote meerderheid van de Nederlanders en Fransen stemden tegen de EU grondwet (vervolgens alsnog doorgevoerd onder het Verdrag van Lissabon). Een grote meerderheid van Europeanen stemt überhaupt niet bij EU verkiezingen. Niemand heeft op die clowns van de Commissie (zoals Frans Timmermans) gestemd.

Ik denk dat de EU wel de laatste zijn die een ander de les kunnen lezen over een democratisch mandaat, aangezien zij dat zelf totaal niet hebben..

Maar goed, laat maar lekker lullen, Brexit is weldra een feit. Cool

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Britten vieren Brexit Day met aftelmoment, lichtshow en speciale munt

https://nos.nl/artikel/2319111-britten-vieren-brexit-day-met-aftelmoment-lichtshow-en-speciale-munt.html

"Downing Street 10 verklaart dat het Verenigd Koninkrijk op 31 januari zijn onafhankelijkheid terugkrijgt en die datum daarom een significante dag in de geschiedenis van het VK is. "De regering wil dit moment aangrijpen om wonden te helen, gemeenschappen te herenigen en vooruit te kijken naar het land dat we het komende decennium willen opbouwen."

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Een grote meerderheid van de Nederlanders stemden tegen het EU verdrag met Oekraïne. Een verdrag wat in Oekraïne pas werd goedgekeurd nadat er een staatsgreep had plaatsgevonden. En Sofie... jouw partij wilde een referendum in Nederland. En een gekozen burgemeester. De grondlegger van jouw partij draait zich om in zijn graf. Als hij nog had geleefd had hij de D66 al lang verlaten.

Ga je eigen democratische motieven maar eens kritisch bekijken. De meerderheid van de Britten wil een Brexit.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Een grote meerderheid van de Nederlanders stemden tegen het EU verdrag met Oekraïne. Een verdrag wat in Oekraïne pas werd goedgekeurd nadat er een staatsgreep had plaatsgevonden. En Sofie... jouw partij wilde een referendum in Nederland. En een gekozen burgemeester. De grondlegger van jouw partij draait zich om in zijn graf. Als hij nog had geleefd had hij de D66 al lang verlaten.

Ga je eigen democratische motieven maar eens kritisch bekijken. De meerderheid van de Britten wil een Brexit.

Mee eens, behalve met uw eerste zin. Volgens mij kwam de meerderheid niet opdagen. Van degenen die wel op kwamen dagen stemde de meerderheid tegen het EU verdrag.
Je hebt het dan over de meerderheid van de mensen die hun stem uitbrachten, niet over de meerderheid van de Nederlanders.
Overigens vond ik dat hele referendum een farce, maar daar is al heel veel over gezegd inmiddels.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Een van mijn beste vrienden is al heel lang lid van D66 en wil zich actief gaan inzetten voor deze partij...

We praten eigenlijk nooit over politiek maar als het toevallig ter sprake komt (wat er in de wereld zoal gebeurt) dan merk ik direct dat we op een totaal andere golflengte zitten. Op zich allemaal niet erg, maar ik hoop dat het in de toekomst geen probleem wordt.

Voorbeeldje van een gesprek dat ik laatst met hem had;

Hij: "Ik dacht in eerste instantie dat de Russen het toestel bij Teheran hadden neergehaald."
Ik: "Waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen??"
Hij: "Om nog wat extra rotzooi te schoppen."
Ik: "Lijkt me wel wat erg ver gezocht."
Hij (een beetje aarzelend): "Ja, was inderdaad wat vergezocht...achteraf gezien."

Het is echt niet zomaar iemand maar een hele goede vriend die ik al heel lang ken en waarmee ik de halve wereld ben rondgereisd, veel meegemaakt heb etc.

Het beste lijkt me om dat hele onderwerp voortaan maar te vermijden. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 1:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Mee eens, behalve met uw eerste zin. Volgens mij kwam de meerderheid niet opdagen. Van degenen die wel op kwamen dagen stemde de meerderheid tegen het EU verdrag.

Diegenen die hun stem niet laten horen doen ook niet mee. Later is trouwens uit onderzoek gebleken dat ook van de thuisblijvers een groot deel tegen het Oekraïneverdrag was, het was zeker niet zo dat als iedereen was gaan stemmen de meerderheid voor het verdrag zou zijn geweest. (doet sowieso niet zo ter zake: alle uitslagen in iedere verkiezingen gaat alleen om die mensen die ook daadwerkelijk komen stemmen)

Voor meer info zie:

Specifiek hoofdstuk 3: https://kennisopenbaarbestuur.nl/media/254244/het-oekra%C3%AFne-referendum-nationaal-referendumonderzoek-2016.pdf

Kiezers die tegen het verdrag waren, stemmen iets minder vaak dan kiezers
    die voor het verdrag waren. Ook bij een hogere opkomst zou het verdrag
    waarschijnlijk zijn verworpen. De opkomstdrempel speelde een kleine rol bij
    de keuze om wel of niet te stemmen, maar dit had geen invloed op de uitslag.
    Zonder de strategische niet-stemmers was de stemverhouding ongeveer
    43% - 57% geweest. De uitslag is kortom niet bepaald doordat vooral
    tegenstanders gestemd hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Hij: "Ik dacht in eerste instantie dat de Russen het toestel bij Teheran hadden neergehaald."
Ik: "Waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen??"
Hij: "Om nog wat extra rotzooi te schoppen."
Ik: "Lijkt me wel wat erg ver gezocht."
Hij (een beetje aarzelend): "Ja, was inderdaad wat vergezocht...achteraf gezien."

Nederlanders zijn compleet gehersenspoeld. Ze denken dat de Krim is ingepikt en dat die inwoners niet bij Rusland willen horen. Ze denken dat er een vreedzame revolutie heeft plaatsgevonden in 2014 in de Oekraïne en dat de democratie heeft gezegevierd. Ze denken dat MH17 een aanslag was van Rusland.

Er is eigenlijk met dit soort mensen geen inhoudelijk discussie meer mogelijk over dit soort zaken. Ze zijn allemaal collectief waardeloos geïnformeerd. Zelfde geldt voor bv. Kosovo oorlog of zelfs WOII.

De greep van politiek en media op het Nederlandse volk is nog steeds enorm.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Gisteren hoorde ik op de dag dat de Europarlementariërs de EU uitzwaaiden Frans Timmermans op de radio die hem gewillig podium en een microfoon bood nog janken. "Je zou toch denken dat na zoveel jaren de Britten tot rede zijn gekomen." Hij bedoelde natuurlijk met tot rede komen natuurlijk dat de Britten op hangende pootjes op hun schreden teruggekeerd zouden zijn op hun besluit bij referendum om de EU vaarwel te zeggen. Werkelijk, die Frans Timmermans gelooft zelf in zijn eigen fantasiewereld.

Dan was Nigel Farage als gekozen Britse Europarlementariër voor de Brexit Party met een fractie groter dan alle Nederlandse afgevaardigden of het Duitse CDU toch eventjes amusanter!

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Baas. Mooi afscheid zo. Nooit geweten dat vlaggetjes verboden waren, lekker kinderachtig dit Shock

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Is dat waar ze in de EU over jeremiëren, het hijsen van een eigen landsvlag in het EP? Ja, dat is te zien vanaf minuut 3:56

Er zijn bij mijn weten ooit ergens vijf jaren in de geschiedenis geweest dat het hier in Nederland verboden was onze nationale driekleur te mogen hijsen.

Heel die speech was magnefiek. Er werd ook nog verwezen naar het jaar 2005 waarin de EU de uitslagen van referenda in Frankrijk en in Nederland botweg negeerde.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

NeXit een must.

Ook bij de Oosterburen krijgen steeds meer mensen in de gaten hoe ze bestolen, voorgelogen en verder op kosten gejaagd worden vanuit Brussel en door Merkelpolitiek.

Gezien de rol van Mark Rutte in Europa ten koste van het vrij besteedbare inkomen van Nederlandse burgers wordt het de hoogste tijd voor een andere premier. Eentje die niet langer tekent bij het Brusselse kruisje dat vooral neerkomt op afroming en inperking van handelsmogelijkheden om daarnaast steeds meer weinig inpasbare geldzoekers in Nederland te laten huisvesten. NeXit, zo vlot mogelijk. Iets dat vanwege staatspropaganda in alle media en in elk lesprogramma nog de nodige inspanning vergt om de bevolking ter zake voorgelicht en geactiveerd tot zelf nadenken te krijgen. Gelukkig zijn er in verschillende natiestaten van Europa al lichtpuntjes zichtbaar en bondgenoten actief.

Voor een soeverein Nederland. Baas zijn over ons eigen land, over onze eigen grenzen en over ons eigen geld. Stop de effectieve ondergraving van de Nederlandse democratie via Brussel. Stuur de zichzelf verrijkende niemand vertegenwoordigende Brusselse politici naar huis. Doek de lobbyisteninstituten op. Breek de Sorospropagandamachinerie af. Belicht zeer scherp de groene aandeelhoudersconstructies die via klimaathysterie trachten de burgers van nog meer vrij besteedbaar inkomen te beroven door allerhande prijzige maatregelen op te dringen waarvan de oogst nauwelijks effect sorteert.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Farage: "De EU is gebaseerd op een leugen" (ondertiteld)

In 2014 wist Nigel Farage al te verwoorden dat de EU eigenlijk op misleiding gebouwd was. En hij heeft daar gelijk in. Ondertussen zijn we twee genegeerde (want in Brussel ongewenste) referenda-uitslagen verder in Nederland en zien we dat de EU gewone burgers vooral geld kost, leefruimte, oikos en arbeidskansen ontneemt terwijl het ook nog eens via propaganda bezig is om nieuwe generaties tot Eurozombies te indoctrineren. Daarnaast wordt via Brusselse belobbying van groene aandeelhouders de democratie effectief ondermijnd en wordt er van ieders belastinggeld een klimaathysterie op de scholen onderwezen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Mijn hartelijke felicitaties aan het Britse volk, dat vanavond een nieuw era van vrijheid en onafhankelijkheid kan inluiden. Waarachtig reden voor een feestje, al heeft het allemaal veel te lang geduurd.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

En wij dan? Wij hebben geen reden om een feestje te vieren. Wij zijn verraden en verkocht.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tenzij wij ook met onze eigen verraders afrekenen. Dat moeten we dan ook wel willen en ook durven.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 23:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje stemmen op FvD or PVV.

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
En wij dan? Wij hebben geen reden om een feestje te vieren. Wij zijn verraden en verkocht.

Kom, wees eens positief. Jij hebt hier de hele tijd geroepen dat er geen Brexit kwam... wees blij dat het er is.

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Bye bye EU!

Weerwoord forum index » Actualiteiten