Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » BREXIT stemformulier zéér suggestief Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Bent u voor- of tegenstander van Brexit?
voorstander
58%
 58%  [ 18 ]
tegenstander
41%
 41%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 31

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
32.2% Labour, 11.6% Libdem, 3.9% SNP... da's 47.7% op partijen die tegen de Brexit zijn of voor een andere variant van de Brexit.

Tsja...

Je telt nu min of meer het smaldeel van Labour op bij het Bremain kamp. Toch wel frappant dat juist in de red blocks, dus de districten waarin een stem op Labour zowat in beton gegoten zit, zo vele kiezers hun stem op Labour (zelfs al was het eenmalig) ditmaal hebben ingehouden ten gunste van de Tories, juist omdat de Tories duidelijk waren over Brexit en Labour in vaagheden bleef hangen als een tweede referendum zonder een standpunt over Brexit of Bremain in te durven nemen. Let wel: Bij het referendum over Brexit stemden de kiezers in deze red blocks in meerderheid voor Brexit.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:
De meerderheid van de Britten heeft NIET voor Johnson gestemd. De meerderheid van de Britten wil dus niet de Brexit van Johnson. Simple as that.

Een nog grotere meerderheid van de Britten heeft NIET voor Jeremy Corbyn (tweede referendum) gestemd. Simple as that.

En een nog grotere meerderheid van de Britten heeft NIET op Jo Swinson (Bremain) gestemd. Simple as that.[/quote]

De groep die op partijen heeft gestemd die voor een tweede referendum zijn (Labour, Libdem, SNP, Greens) is groter dan die op de Conservatives heeft gestemd. Simple as that.

Quote:
En Boris Johnson (Let's get Brexit done!) heeft in meerderheid de wedstrijdpunten in deze competitie binnengehaald en is nu in de gelegenheid om met een werkbare meerderheid invulling te gaan geven aan het respecteren van de uitslag van het referendum over Brexit waarin een gekwalificeerde meerderheid zich voor Brexit uitsprak.

We zullen t onthouden Loetje, de uitspraak van de kiezer boeit je dus niet zo.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Ik hoorde Rutte trouwens pas schermen met 'er is in Nederland geen meerderheid voor een Nexit'. Dat kán niet eens een argument voor hem zijn. Een referendum voor een echte democratische mening over dit standpunt wordt structureel geweigerd. En zelfs wanneer blijkt of bleek dat er wél een meerderheid voor een Nexit zou zijn, zou Rutte alles doen om dat proces te frustreren.

Dat is 'zonneklaar'.

Tsja, waarom wilde de regering hun beslissing over het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne, een referendum in Nederland, eigenlijk over de datum van het referendum over Brexit, een referendum in Groot-Britannië heen tillen? Ik vermoed dat hij verwachtte dat de Britten voor Bremain zouden gaan stemmen als vals alibi voor het kunnen negeren en schofferen van de meerderheid van "Nee"-stemmers inzake het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne.

Bij de EU werd een beslissing over het toetreden van Turkije tot de EU ook over de datum van het referendum over Brexit heen getild. Waarom eigenlijk? Vreesde men dat toetreding van Turkije tot de EU bij de Britten niet in goede aarde zou kunnen vallen en schade toe zou kunnen brengen aan het Bremain Kamp bij het referendum?

In deze draad, gepost op 22 juni 2016, één dag voor het referendum:

'EU start nieuwe ronde toetredingsonderhandelingen met Turkije na Brexit-referendum'
https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=488680#488680

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Loetje schreef:
De meerderheid van de Britten heeft NIET voor Johnson gestemd. De meerderheid van de Britten wil dus niet de Brexit van Johnson. Simple as that.

Royy schreef:
Loetje schreef:

Een nog grotere meerderheid van de Britten heeft NIET voor Jeremy Corbyn (tweede referendum) gestemd. Simple as that.

En een nog grotere meerderheid van de Britten heeft NIET op Jo Swinson (Bremain) gestemd. Simple as that.

Royy schreef:
]De groep die op partijen heeft gestemd die voor een tweede referendum zijn (Labour, Libdem, SNP, Greens) is groter dan die op de Conservatives heeft gestemd. Simple as that.

Je moet in deze bijdrage even wijzigingen aanbrengen. Want je bedoelde waarschijnlijk dit:

Loetje schreef:

En een nog grotere meerderheid van de Britten heeft NIET op Jo Swinson (Bremain) gestemd. Simple as that.

Royy schreef:
De groep die op partijen heeft gestemd die voor een tweede referendum zijn (Labour, Libdem, SNP, Greens) is groter dan die op de Conservatives heeft gestemd. Simple as that.

Loetje schreef:
En Boris Johnson (Let's get Brexit done!) heeft in meerderheid de wedstrijdpunten in deze competitie binnengehaald en is nu in de gelegenheid om met een werkbare meerderheid invulling te gaan geven aan het respecteren van de uitslag van het referendum over Brexit waarin een gekwalificeerde meerderheid zich voor Brexit uitsprak.

Gaan we verder:

Royy schreef:

Dit vat ik niet helemaal, want wat is er mis met recht doen aan hoe de kiezers zich bij referendum hebben uitgesproken oftewel in meerderheid voor Brexit?

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Royy schreef:
[

Dat hangt bij Loetje sterk af van de politieke kleur... Als het uiterst rechts op de flank is dan boeit hem dat weer wel Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dus een meerderheid van 52 % van de Britse bevolking was in 2016 uiterst rechts op de flank? Je leert nog eens wat op weerwoord. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Heeft u concrete voorbeelden ?

Ik noem even uit de losse pols: NOS Journaal, Spraakmakers (Radio 1), Standpunt.nl (Radio 1), de Nieuws BV (Radio 1), Mieke van der Wey (domme trut), Kees Boonman (zure azijnpisser), Francisco van Jole (hysterische schreeuwlelijk).

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb het NOS journaal goed bekeken, maar ik kan er geen EU-propaganda in ontdekken, noch enige zuurheid. Wel een feitelijke weergave van de Britse verkiezingen, zonder een oordeel daarover. Voor- en tegenstanders van de brexit aan het woord. Gewoon prima berichtgeving.
Dus ik weet niet waar u dit alles vandaan haalt, maar ik houd het er maar op dat uw vooringenomen fantasie u dermate parten speelt dat u dit niet van de werkelijkheid kunt onderscheiden.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik had gedacht dat Royy te slim was om dit domme argument ook nu te maken, maar hij zakt steeds dieper weg in het moeras van drogredeneringen. Het was geen binaire keuze (wel of geen Brexit) maar een parlementaire verkiezingen, waaraan meerdere partijen meededen. Zoals in Nederland zeg maar.

Dus de percentages op die manier één op één tegen elkaar afzetten is echt appels met peren vergelijken.

Heeft de VVD ooit 76 zetels gehaald bij verkiezingen Royy? Nee dus. Rolling Eyes

Afgaande op de uitslag is mijn conclusie dat de steun voor Brexit eerder is toegenomen dan afgenomen.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Dus een meerderheid van 52 % van de Britse bevolking was in 2016 uiterst rechts op de flank? Je leert nog eens wat op weerwoord. Very Happy

Je moet even goed lezen waar ik op reageerde Wink
En dat kun je...... ik weet het

Mocht je het toch echt nog niet begrijpen, dan wil ik het nog wel even uitleggen hoor.....

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 15:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

Afgaande op de uitslag is mijn conclusie dat de steun voor Brexit eerder is toegenomen dan afgenomen.

Dat is ook mijn conclusie. Ik denk overigens ook dat veel winst voor Johnson te maken heeft met het besluiteloze gestuntel van Corbyn. Die bleef toch wel vaag over of en hoe hij de brexit voor zich zag, terwijl Johnson daar glashelder over is.
En mensen houden van heldere taal, en zijn bovendien alle gezeik rondom die brexit wel eens zat. Met Corbyn aan het roer begint alle gezeik weer opnieuw.

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Ik heb het NOS journaal goed bekeken, maar ik kan er geen EU-propaganda in ontdekken, noch enige zuurheid.

De NOS is één grote aaneenschakeling van pro Brussel, anti Boris, anti Trump en anti Poetin. Hun berichtgeving is verre van neutraal. Logisch ook, wiens brood men eet, diens taal men spreekt. Ze zijn de spreekbuis van de regering.

Quote:
Dus ik weet niet waar u dit alles vandaan haalt.

Wat is er dan met de rest van de programma's en personen die ik opnoemde?

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

De NOS had een objectieve berichtgeving, zonder emotie en gewoon to the point.
De Brexit komt er gewoon, zoals ik al eerder heb gezegd. Het volk wil het en dan gebeurt het overeenkomstig democratische principes.
Jouw voorspellingen , van Es, komen dus niet uit, want jij voorspelde dat de Brexit niet door zou gaan, dit omdat via ranzige en obscure spelletjes van o.m. de EU dit verhinderd zou worden.
Niets van waar gebleken dus.....

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Dit vat ik niet helemaal, want wat is er mis met recht doen aan hoe de kiezers zich bij referendum hebben uitgesproken oftewel in meerderheid voor Brexit?

Op zich niks, alleen hebben die kiezers zich niet uitgesproken over wat voor soort Brexit ze willen. Nu wel. 43,5% van de kiezers heeft gekozen voor de Johnson-deal (wat eigenlijk de Brussel-deal is, want 2 jaar geleden al voorgesteld door de EU). Veel meer kiezers hebben zich uitgesproken voor partijen die op zn minst een tweede referendum willen.

carlos schreef:
Ik had gedacht dat Royy te slim was om dit domme argument ook nu te maken, maar hij zakt steeds dieper weg in het moeras van drogredeneringen. Het was geen binaire keuze (wel of geen Brexit) maar een parlementaire verkiezingen, waaraan meerdere partijen meededen. Zoals in Nederland zeg maar.

Is op zich waar. Echter gingen deze verkiezingen eigenlijk alleen maar over de Brexit. En: de Conservatives zouden in geval van evenredige vertegenwoordiging een coalitie moeten maken met een partij die helemaal niet zo happig is op de Brussel-deal.

Jij, Loetje en Cliff verschuilen je nu achter het kiesstelsel. Prima, op zich een fair argument. Daardoor vinden jullie het ook volkomen terecht en democratisch dat Le Pen in Frankrijk behoorlijk wat stemmen verzamelt, maar vrijwel geen parlementszetels....

Of toch niet? En gebruiken jullie het kiesstelsel als argument zolang de uitkomst in jullie straatje past?

carlos schreef:
Heeft de VVD ooit 76 zetels gehaald bij verkiezingen Royy? Nee dus. Rolling Eyes

En als de VVD 65 zetels haalt, vindt carlos dat het VVD-programma 1-op-1 moet worden uitgevoerd... Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Volgens jouw redenering zou VVD beleid per definitie on-democratisch zijn want de meerderheid van de kiezers heeft niet op de VVD gestemd. Maar als de VVD 40 zetels haalt dan roepen we allemaal, en de VVD voorop, dat er een duidelijk mandaat is van de kiezer voor het beleid van Rutte.

En net zo is het nu uiteraard ook; Johnson kan door met de Brexit koers op basis van deze uitslag.

Nergens voor nodig om daar zo moeilijk over te doen Royy.

Royy schreef:
En: de Conservatives zouden in geval van evenredige vertegenwoordiging een coalitie moeten maken met een partij die helemaal niet zo happig is op de Brussel-deal.

Nou, gelukkig is dat niet het geval en zijn we eindelijk van dat gezeik verlost. Get on with it!

En in jouw geval zou ik eerder zeggen: get over it., Laughing

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Maar als de VVD 40 zetels haalt dan roepen we allemaal, en de VVD voorop, dat er een duidelijk mandaat is van de kiezer voor het beleid van Rutte.

Voor beleid in de richting van de VVD ja. Het blijft altijd een coalitie.

Als het VK evenredige vertegenwoordiging zou kennen, zou dat ook gelden voor de Conservatives: een coalitie maken. Dat zou veel meer recht doen aan de fundamentele verdeeldheid die de Britten ook in deze verkiezingen weer hebben laten zien.

Quote:
En in jouw geval zou ik eerder zeggen: get over it., Laughing

Nope, er wordt de Britten iets fundamenteels door de strot geduwd zonder voldoende democratisch mandaat. Ik wil jullie in ieder geval nooit meer horen over het feit dat Le Pen behoorlijk wat Franse stemmen binnenhaalt, maar geen zetels. Het Franse parlement is volledig democratisch samengesteld.

Ik neem aan dat je wel achter een nieuw referendum over Schotse onafhankelijkheid staat? Jouw vriendje Johnson wil dat namelijk niet...

BerichtGeplaatst: Za Dec 14, 2019 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

De NOS is één grote aaneenschakeling van pro Brussel, anti Boris, anti Trump en anti Poetin. Hun berichtgeving is verre van neutraal. Logisch ook, wiens brood men eet, diens taal men spreekt. Ze zijn de spreekbuis van de regering.

Kom nou eens met voorbeelden waaruit dat zou blijken. In mijn optiek kletst u namelijk echt onzin. Journalistiek mag ook kritisch zijn: daarin past dat politici en systemen, wanneer zij in het nieuws komen, best aan een kritische blik onderworpen mogen worden. Tenzij u een journalistieke censuur voorstaat zoals we dat kennen in Noord-Korea, China en dergelijke landen.
U verwart "kritisch"met "anti" en u ziet blijkbaar niet dat ook de gevestigde orde, of zo u wilt de "elite" aan dezelfde kritische blik wordt onderworpen.
Dat Calimero-gedrag van lieden (niet alleen u) die zich constant beklagen over partijdige media en daar maar over jammeren (die in een net pak gehesen droeftoeter Martin Bosma van de PVV heeft er ook zo'n handje van) hangt mij en mensen die normaal het nieuws volgen (in plaats van op voorhand al ach en wee te hijgen) flink de strot uit.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Misschien eens even de volgende podcast in aanloop naar de Britse parlementsverkiezingen natrekken: https://plinkhq.com/i/1479010914?to=page

Dé podcast over de op handen zijnde Brexit. Iedere week bespreken historicus Arend Jan Boekestijn en correspondent Tim de Wit op hun eigen wijze de verwikkelingen rond de uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.

Brexit De Podcast Website

Brexit De Podcast RSS Feed

De namen zeggen alweer genoeg. Arend Jan Boekestijn is er ook zo eentje die op de radio altijd vol op het orgel van bijvoorbeeld "Migratie is goed" gaat. En over de EU alleen maar lofzang. En uiteraard ons bang maken voor de hel en verdoemenis die "de populisten" brengen. Volg op twitter maar eens zijn tijdlijn en dan weet je ook alweer genoeg: https://twitter.com/ajboekestijn

En hier druipt toch het wensdenken van af?

Quote:

https://twitter.com/ajboekestijn/status/1203354213193068544

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:

Kom nou eens met voorbeelden waaruit dat zou blijken.

Een voorbeeld is het manipuleren van de beelden dat Poetin Sweeney zou negeren. Sweeney was voor het onderzoeksprogramma BBC Panorama in Rusland en Oekraïne waar hij sprak met Oekraïners die beweerden dat Russische militairen vlucht MH17 met een BUK-raketsysteem uit de lucht hebben geschoten.

Sweeney slaagde erin om Poetin te spreken. Hij vroeg hem of het hem speet van alle doden in Oekraïne. Hij moest echter even op de tolk wachten waarna Poetin hem te woord stond en voorzag van een uitgebreid antwoord.

De NOS heeft deze beelden gemanipuleerd en het stuk dat Poetin Sweeney te woord stond eruit geknipt om te doen overkomen dat Poetin wegloopt alsof hij de BBC-journalist volledig negeert wat ook de strekking was van het nieuwsbericht. Poetin werd hier bewust geframed door de NOS.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

NEW Opinium poll

The main reasons people did not vote Labour
— The leadership (43%)
— Brexit (17%)
— Their economic policies (12%)

(Research carried out Dec 13)

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
De NOS had een objectieve berichtgeving, zonder emotie en gewoon to the point.

Dan mankeert er toch echt iets aan jouw oren.

Quote:
Jouw voorspellingen , van Es, komen dus niet uit, want jij voorspelde dat de Brexit niet door zou gaan, dit omdat via ranzige en obscure spelletjes van o.m. de EU dit verhinderd zou worden.
Niets van waar gebleken dus....

Klopt, ik had verwacht dat de Britten massaal anders gestemd zouden hebben. En waarom dacht ik dat? Omdat clubs als de NOS jaren het anti-Brexit evangelie gepredikt hebben.
En hieruit put ik dan weer een beetje de hoop dat het nog niet allemaal verloren is en dat we die EU nazi's in Brussel misschien toch nog een poepje kunnen laten ruiken.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:

David van de Wilde, redacteur van De Nieuws BV, krijgt uitgebreid podium voor zijn jankuurtje op NPO Radio 1. We moeten gewaarschuwd worden voor de dreigende hel en verdoemenis. Lekkere neutrale berichtgeving weer...

Smeekbede aan politici: Volg het voorbeeld van Johnson niet!

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:

Wat een ongelofelijke k*tvraag!

Jarenlang moesten we de NOS propaganda aanhoren. Kritiek daarop werd jarenlang door mensen als u steevast van de hand gewezen. En nu vraagt u om voorbeelden!
Zoek het effe uit zou ik zeggen! Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U heeft dus geen antwoord op mijn vraag om met voorbeelden te komen. En dus gaat u maar wat om u heen staan schreeuwen.
U valt behoorlijk door de mand, meneer van Es.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 15, 2019 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Mijn voorbeeld gespot?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BREXIT stemformulier zéér suggestief
  Weerwoord forum index » Actualiteiten