Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » BREXIT stemformulier zéér suggestief Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 48, 49, 50  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Bent u voor- of tegenstander van Brexit?
voorstander
58%
 58%  [ 18 ]
tegenstander
41%
 41%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 31

BerichtGeplaatst: Di Sep 24, 2019 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Als je dan een tweede ronde wilt kan dat hooguit gaan over HOE de Brexit er komt. Maar de Brexit komt er dan sowieso.

Prima, tweede ronde met a) no deal, b) noorwegen-deal, c) May-deal.

Leg jij je er dan bij neer als er Noorwegen uitkomt?

Quote:

Wat er eigenlijk moet gebeuren is vrij simpel: dat men naar het buitenland gaat, staat vast. Vervolgens hou je een tweede ronde en kijk je welk buitenlands land het populairst is.

Kan, maar dan komt er China uit. Is China het best mogelijke compromis? Wat zoveel mogelijk recht doet aan de wens van zoveel mogelijk kiezers? By far not.

Quote:
En al helemaal niet voor een Bremain, de uitkomst die jij nog steeds naar voren duwt.

Inhoudelijk ja. Qua proces zijn we die al voorbij, dat ben ik met je eens. Maar dat verandert mijn inhoudelijke standpunt niet.

BerichtGeplaatst: Di Sep 24, 2019 19:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Prima, tweede ronde met a) no deal, b) noorwegen-deal, c) May-deal.

Leg jij je er dan bij neer als er Noorwegen uitkomt?

Lijkt me vrij duidelijk Royy.

Overigens is natuurlijk de vraag of een Noorwegen-deal wel een Brexit is. En aangezien de Brexit al vast staat, kan die niet opnieuw ter discussie staan.

Quote:
Kan, maar dan komt er China uit. Is China het best mogelijke compromis? Wat zoveel mogelijk recht doet aan de wens van zoveel mogelijk kiezers? By far not.

Het is niet de meerderheid, maar wel de beste optie daarna. Bovendien doet het recht aan de uitspraak waar wel een meerderheid voor was: naar het buitenland gaan.

Iedere andere optie die je bedenkt kan rekenen op nóg minder steun dan China. Zo bezien is het dus de meest logische optie.

Quote:
Inhoudelijk ja. Qua proces zijn we die al voorbij, dat ben ik met je eens. Maar dat verandert mijn inhoudelijke standpunt niet.

Ah, maar dit is interessant. Ik probeer je dit al 10 pagina's te laten toegeven...

Als jij inhoudelijk TEGEN de Brexit bent, kan ik je mening uitleggen als 'slechts bedoeld om ieder proces te verstoren'.

Jij wilt GEEN Brexit. Je blijft dus maar argumenten opgooien ter vertraging van die Brexit. Inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder en de juiste feitelijke conclusie is dat GB nog steeds in de EU zit... voornamelijk door mensen zoals jij die maar blijven roepen dat het proces (waar ze inhoudelijk sowieso op tegen zijn) niet goed verloopt.

Dit is een catch22. Door continu te benadrukken dat het proces slecht of ondemocratisch verloopt bereik je precies wat je wilt: het doordrukken van je mening (die een democratische minderheid betreft).

Vandaar dus mijn pleidooi voor eerst Brexit, dan een afkoelperiode, dan kijken welke deals er te sluiten zijn. Op dat proces is niets tegen... en het doet meer recht aan de democratische uitslag van het referendum dan het gezeik van de Remoaners die niets anders doen dan de Brexit tegenhouden.

BerichtGeplaatst: Di Sep 24, 2019 20:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Lijkt me vrij duidelijk Royy.

Lijkt me inderdaad duidelijk dat de remainers zich scharen achter de Noorwegen-optie... nog 3%-punt nodig en er is een meerderheid... Zijn we dan klaar, Cliff?

Quote:
Overigens is natuurlijk de vraag of een Noorwegen-deal wel een Brexit is. En aangezien de Brexit al vast staat, kan die niet opnieuw ter discussie staan.

De definitie van Brexit is dat het VK uit de EU treedt. Noorwegen is geen onderdeel van de EU, Cliff. Brexit=Brexit, of is de ene Brexit gelijker dan de andere Brexit?

Quote:

Het is niet de meerderheid, maar wel de beste optie daarna. Bovendien doet het recht aan de uitspraak waar wel een meerderheid voor was: naar het buitenland gaan.

Waarom is het de beste optie? Is China echt de beste representant van de wil van de ouders? Ik denk t namelijk niet. Ik denk dat Belgie o.i.d. het dichtst bij de wens van de meeste ouders komt.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 25, 2019 6:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Lijkt me inderdaad duidelijk dat de remainers zich scharen achter de Noorwegen-optie...

Ja, ik weet dat jij zo rekent Royy.... je gaat af op polls en telt dan ook nog eens antwoorden bij elkaar op. Dat maakt de foutmarge nogal groot. Het kan zomaar zijn dat de remainers thuis blijven als er een refendum komt over HOE men de Brexit moet verlaten.

Quote:
De definitie van Brexit is dat het VK uit de EU treedt. Noorwegen is geen onderdeel van de EU, Cliff. Brexit=Brexit, of is de ene Brexit gelijker dan de andere Brexit?

JE hebt zelf al een hele tijd lopen verkondigen dat Noorwegen defacto onderdeel is van de EU. Dezelfde wetten en regels uit Brussel gelden er. GB wilde van de politieke unie af...

Quote:
Waarom is het de beste optie? Is China echt de beste representant van de wil van de ouders? Ik denk t namelijk niet. Ik denk dat Belgie o.i.d. het dichtst bij de wens van de meeste ouders komt.

Dan zit je er naast.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 25, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, ik weet dat jij zo rekent Royy.... je gaat af op polls en telt dan ook nog eens antwoorden bij elkaar op. Dat maakt de foutmarge nogal groot. Het kan zomaar zijn dat de remainers thuis blijven als er een refendum komt over HOE men de Brexit moet verlaten.

Zou kunnen, da's dan hun keus he. Het is de kans om de schade van de Brexit zoveel mogelijk te beperken en een no deal te voorkomen.

Quote:

JE hebt zelf al een hele tijd lopen verkondigen dat Noorwegen defacto onderdeel is van de EU. Dezelfde wetten en regels uit Brussel gelden er. GB wilde van de politieke unie af...

Uhh nu ben je aan het interpreteren... er stond niets in de vraag over de relatie tussen EU en VK na een exit uit de EU.... Brexit=Brexit.

Quote:

Dan zit je er naast.

Denk t niet. Belgie ligt dichter bij NL en Tsjechie dan China...

BerichtGeplaatst: Wo Sep 25, 2019 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ondertussen in het VK... gaat de soap verder. Johnson is door het Hooggerechtshof teruggefloten: zijn schorsing van het parlement is nietig verklaard. Nah, wie had dat nou verwacht Rolling Eyes

Tjezus wat een clown.

BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2019 0:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

https://www.businessinsider.nl/brexit-boris-johnson-corbyn-populariteit/

Lijkt me slim om deze discussie maar gewoon na 31 oktober voort te zetten, als GB eindelijk een democratische overwinning behaalt en uit de EU stapt.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 02, 2019 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Lijkt me slim om deze discussie maar gewoon na 31 oktober voort te zetten, als GB eindelijk een democratische overwinning behaalt en uit de EU stapt.

Prima. Ik ga met je mee als Johnson een meerderheid van de stemmen krijgt. Als Labour en Libdem de meerderheid van de stemmen krijgen, ga je dan met mij mee?

En let op: ik zeg meerderheid van de stemmen, niet meerderheid van de zetels. Het VK kent een "first past the post" kiessysteem (de kandidaat met de meeste stemmen in een district krijgt de zetel, ook als is t maar 30%...)

BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2019 7:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er ligt een democratische uitspraak tot Brexit Royy....

Alle andere gevolgen dán een Brexit zijn niet democratisch.

Overigens ook nu weer zie je dat de EU totaal niet bereid is tot een compromis:

Een stap vooruit, maar nog lang niet genoeg, oordeelde de Europese Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker na afloop van een telefoongesprek met Johnson.
    ...
    de inhoud is verre van voldoende voor de EU.
    ...
    Brusselse diplomaten werden woensdagavond door EU-Brexitonderhandelaar Michel Barnier bijgepraat over de plannen. ‘We gooien de deur niet dicht, maar we zijn er niet’, zei een van hen na afloop.

etc..

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/langverwacht-brexitvoorstel-van-johnson-is-voor-brussel-stap-vooruit-maar-niet-voldoende~b6d0d65a/

Het is volkomen duidelijk wie de Brexit keer op keer dwarsboomt: de EU en de Remainers. Ze kunnen en willen zich gewoon niet neerleggen bij een democratisch genomen beslissing tot Brexit.

Verderop in het artikel: Uit de tientallen debatten bleek afgelopen dagen dat de meeste congresgangers een No Deal verwelkomen.

Er moet een Brexit komen.... iedere andere optie is niet democratisch.

BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2019 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Gewoon, terug naar de tijd van Europese Economische Gemeenschap welke uitsluitend over handel kapitaal en invoertarieven ging, en diverse volken hun eigen cultuur mochten houden en beschermen.
Politiek moet net als seks gewoon eigen privé domein blijven waar gene ene derde tussen mag kruipen.
Alle EU ellende begon met de annexatie van 4 landen, en het invoeren van rollen euro schijtpapier drukken om de werkende meute hun werkzaam leven hun euro's weer af te jatten, om aan minder presterende landen uit te delen - gesubsidieerde bijstand .

Het voorstel van Boris Johnson - terug naar de oude EEG tijden - toen elk land nog baas kon zijn over eigen politieke inbreng zonder bemoeizucht door fascistisch dictatuur bestuur, die zelfs geld perst uit ondemocratisch terreurbeleid, democratisch gekozen kandidaten in schijn processen weg weigeren zoals deze week als eerste stap weer 2 keer gebeurde .

Frauderende leugenbeesten, misbaksels, als o.a. F. Timmermans en D66 graaiheks Sophie ‘t Veld die ruim €400.000 aan onterechte toeslagen binnen graaide zonder controle of terugvordering door Europees Parlement - BLIJVEN !
Wees jaloers op Boris Johnson als 't m lukt zich los te wringen uit de wurgende EU houdgreep en na 31 oktober zelf weer mogen bepalen hoeveel overstekend kansloos uitschot de Britten terug mogen sturen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2019 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hear, hear!| +1!

BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2019 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Behalve dat stuk over seks, mijn ervaring is dat dat prima gaat met zijn drieën. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Okt 03, 2019 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Zelfs met 28 stellen er tussen, lukt seks prima in een NVSH unie van parenclubs .
Behalve als een hervormende burgemeester me dwingt met Rutte of Opstelen ertussen, zeg ik mijn lidmaatschap Op/Rukker exit .
BerichtGeplaatst: Vr Okt 04, 2019 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Het is volkomen duidelijk wie de Brexit keer op keer dwarsboomt: de EU en de Remainers.

Ik zei toch al: de EU heeft niet direct belang bij een deal. De Britten zijn vrij om te gaan zonder deal. Maar de Britten willen niet weg zonder deal...

Quote:
Er moet een Brexit komen.... iedere andere optie is niet democratisch.

De Noorwegen-optie is ook een Brexit...

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zei toch al: de EU heeft niet direct belang bij een deal. De Britten zijn vrij om te gaan zonder deal. Maar de Britten willen niet weg zonder deal...

De EU frustreert dit proces tot op het bot en probeert dan zoveel mogelijk dat de uitkomst is dat die 'gekke Britten' met hun 'gekke president' zich in een economische afgrond storten.... just to set an example.

Want als iemand het ooit nog aandurft om de goddellijke Unie via democratie te verlaten.... dan zal die keihard gestraft worden.

Quote:
De Noorwegen-optie is ook een Brexit...

Feit is dat we inmiddels ruim 3 jaar verder zijn en er geen enkele vorm van Brexit is.... voornamelijk door de wraakzuchtigheid van de EU.

Sommigen verdedigen dat de EU vrede brengt in Europa... ik durf wel te stellen dat als er ooit nog een Europese oorlog komt, dat de EU daar een zeer grote rol in zal spelen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 05, 2019 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De EU frustreert dit proces tot op het bot en probeert dan zoveel mogelijk dat de uitkomst is dat die 'gekke Britten' met hun 'gekke president' zich in een economische afgrond storten.... just to set an example.

Komt niet door de EU Cliff, komt omdat de wensen van het VK niet kunnen.

Quote:
Feit is dat we inmiddels ruim 3 jaar verder zijn en er geen enkele vorm van Brexit is.... voornamelijk door de wraakzuchtigheid van de EU.

Eh ik zou eerder zeggen: door de interne verdeeldheid van de Britten. Ze hadden al lang uit de EU kunnen zijn als ze dat zo graag willen...

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2019 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Komt niet door de EU Cliff, komt omdat de wensen van het VK niet kunnen.

Die kunnen prima.

Quote:
Eh ik zou eerder zeggen: door de interne verdeeldheid van de Britten. Ze hadden al lang uit de EU kunnen zijn als ze dat zo graag willen...

#Hoedan?

Voortdurend gooien zowel Remoaners als EU zand in de radartjes. En iedere keer slaat daardoor de machine vast en roepen diezelfde mensen in koor dat de Brexit niet democratisch is en leidt naar de afgrond....

BerichtGeplaatst: Zo Okt 06, 2019 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Die kunnen prima.

Okay leg eens uit hoe een open grens op Ierland is te verenigen met dat het VK zich nergens aan wil houden?

Quote:

#Hoedan?

Een no deal he, had al al lang gekund als de Britten dat zouden willen.

Quote:
Voortdurend gooien zowel Remoaners als EU zand in de radartjes. En iedere keer slaat daardoor de machine vast en roepen diezelfde mensen in koor dat de Brexit niet democratisch is en leidt naar de afgrond....

De remainers wel ja, uiteraard. Maar ik denk dat jij t wat verkeerd ziet: de Britten, zelfs Johnson, willen helemaal geen no deal Brexit. Johnson denkt alleen dat ie met een credible no deal Brexit een betere onderhandelingspositie heeft. Daar vergist ie zich overigens in, maar dat terzijde.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2019 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Okay leg eens uit hoe een open grens op Ierland is te verenigen met dat het VK zich nergens aan wil houden?

Het VK maakt izjn eigen regels, dat is iets anders dan 'nergens aan willen houden'.

In de tijd van de EEG werkte het allemaal prima Royy.

Quote:
Een no deal he, had al al lang gekund als de Britten dat zouden willen.

Heb je jezelf al horen schreeuwen over dat dat niet democratisch is? Wel, zo zijn er nog miljoenen andere schreeuwers.

Waarvan de meeste schreeuwers zich trouwens toch al niet willen neerleggen bij het democratische besluit...

Quote:
De remainers wel ja, uiteraard. Maar ik denk dat jij t wat verkeerd ziet: de Britten, zelfs Johnson, willen helemaal geen no deal Brexit. Johnson denkt alleen dat ie met een credible no deal Brexit een betere onderhandelingspositie heeft. Daar vergist ie zich overigens in, maar dat terzijde.

Zucht.... de staatjes zijn hier al 10 keer gepost. En toch hou je het vol. Knap.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2019 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

In de tijd van de EEG werkte het allemaal prima Royy.

In de tijd van de EEG vochten ze elkaar nog de tent uit in Noord-Ierland, Cliff...

Prima, gaan we weer terug naar de tijd van de EEG. Komt er dus een harde grens op Ierland.

Quote:

Heb je jezelf al horen schreeuwen over dat dat niet democratisch is? Wel, zo zijn er nog miljoenen andere schreeuwers.

Ik zeg ook: ALS de Britten gewild hadden... blijkbaar willen de Britten niet.

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
In de tijd van de EEG vochten ze elkaar nog de tent uit in Noord-Ierland, Cliff...

Haha, ja over handelstarieven Royy...

Ik herinner het nog: een Oranjemars waarbij ze geen belasting op Iers bier wilde en de IRA die aanslagen pleegde voor meer landbouwsubsidies uit Brussel.

Of misschien had het andere redenen?

Quote:
Ik zeg ook: ALS de Britten gewild hadden... blijkbaar willen de Britten niet.

Ja, dat is een gemakkelijke... eerst het democratisch proces frusteren en dan stellen dat het democratisch proces niet werkt omdat er onvoldoende meerderheid voor is Shock

Weet je wat.... eerlijk duurt toch het langst. Inmiddels zijn zelfs heel veel remainers het beu en denken 'let's get it over with'. Die Brexit komt er echt wel.

Net als de herverkiezing van Trump overigens. De """""democraten""""" hebben zo'n beetje alles in het werk gesteld om de overwinning van Trump in 2016 te ondermijnen, inclusief allerlei onderzoeken naar zijn geestelijke gesteldheid, invloed van Rusland, etc.

Sommige mensen kúnnen zich blijkbaar gewoon niet neerleggen bij een democratisch resultaat wat ze niet aanstaat. Maar het lijkt nu toch zo dat hoe langer dat verzet duurt, hoe kleiner hun minderheid wordt. Dat zie je ook bij de Remainers... dat gezeur, dat getraineer, dat werkt uiteindelijk alleen maar tegen ze. Om die keiharde Brexit uitspraak kunnen ze niet heen... ook met het zeuren om een tweede referendum maak je jezelf natuurlijk volledig belachelijk.

BerichtGeplaatst: Di Okt 08, 2019 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Haha, ja over handelstarieven Royy...

Ik herinner het nog: een Oranjemars waarbij ze geen belasting op Iers bier wilde en de IRA die aanslagen pleegde voor meer landbouwsubsidies uit Brussel.

Of misschien had het andere redenen?

Je kent t Goedevrijdagakkoord toch Cliff? Een van de onderdelen was een open grens met de republiek Ierland.

Maar kom op Cliff, open grens op Ierland, maar het VK geen onderdeel van de interne markt. Hoe zie je dat voor je?

Quote:

Ja, dat is een gemakkelijke... eerst het democratisch proces frusteren en dan stellen dat het democratisch proces niet werkt omdat er onvoldoende meerderheid voor is Shock

??
Kom op zeg, wil je ontkennen dat als de Britten hadden gewild ze allang uit de EU hadden kunnen zijn?

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ken je die mop van de Brexit... Laughing

Sluit Johnson een nieuwe deal, keurt t parlement m weer af Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 6:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Royy schreef:
Ken je die mop van de Brexit... Laughing

Sluit Johnson een nieuwe deal, keurt t parlement m weer af Laughing

Ja, terwijl het parlement daar helemaal niets over te zeggen heeft.

De truc van (al dan niet verkapte) remainers is dat ze wel alsmaar deals blijven sluiten maar die ook altijd weer aan het parlement voor blijven leggen in de wetenschap dat dit ongetwijfeld de zaak weer zal afkeuren.

En het grappige is nu dat dit soort politici zichzelf en hun medestanders alsmaar belachelijker blijven maken.

-
BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp dat de meerderheid van de Britse werkende klasse heeft gestemd op het verlaten van de EU.
Blijven bij die club legt die werkende klasse te veel nadelen op. Ze willen weer baas over hun eigen grondgebied zijn. Een begrijpelijk streven.
De onophoudelijke instroom van hoofdzakelijk jonge mannen uit verre buitenlanden, die in Engeland hun eigen ministaten oprichten, inclusief de sharia en het verachten van vrouwen, wordt nooit het Engelse gedachtegoed. Nu kunnen de Engelsen daar hopelijk nog zonder bloedvergieten vanaf.
Wij zijn al te laat.

Weerwoord forum index » Actualiteiten