Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » BREXIT stemformulier zéér suggestief Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Bent u voor- of tegenstander van Brexit?
voorstander
58%
 58%  [ 18 ]
tegenstander
41%
 41%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 31

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff schreef:
Royy schreef:
Wat een illusie Cliff. Slechts een deel van de Brexiteers staat achter een no deal Brexit.

Zinloze herhaling dit.

Quote:
Dat kan prima Cliff. Key answer: maar London en de meerderheid van de Britten wil dat niet.

52% voor de Brexit Royy.

Wel of geen deal komt daarna pas.

Beetje zinloze discussie zo: je blijft maar negeren dat de meerderheid een Brexit wil... dat je dan snel over de deal begint is een schijnbeweging, heb ik hierboven al meerdere keren ontkracht. Wel of geen deal kan ná de Brexit.

Dus eerst de Brexit uitvoeren.

52% is voor een vorm van brexit, zeg 28% met deal en 24% zonder deal, 48% is tegen brexit. Als je het even vrij van emotie bekijkt zijn er dus meer mensen voor blijven dan de verdeelde brexiteers....

De blijvers hebben een plan de away from mensen hebben geen lijn, meeste zijn toch emotionele tokkies...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

https://www.google.nl/amp/s/m.huffingtonpost.co.uk/amp/entry/which-newspapers-support-brexit_uk_5768fad2e4b0a4f99adc6525/

BerichtGeplaatst: Ma Sep 16, 2019 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

52% voor de Brexit Royy.

Wel of geen deal komt daarna pas.

Dat is JOUW interpretatie van de uitslag van het referendum, Cliff.

Als jij wordt benaderd door een telemarketeer: wilt u overstappen van energieleverancier, u krijgt lagere tarieven, alles is zo geregeld. Jij zegt: ja. Je krijgt de offerte in de bus, staat in dat je meer gaat betalen en bovendien een maand zonder stroom zit. Zeg jij dan ook nog steeds: ik heb ja gezegd, dus eerst overstappen, daarna zien we wel verder...

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 7:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dat is JOUW interpretatie van de uitslag van het referendum, Cliff.

Jij en Pieter blijven maar wazige polls aandragen. Democratie draait NIET op polls, anders zou FvD wel meer dan 2 zetels in de kamer hebben.

Het gaat om formele democratische meetmomenten. En dat is er geweest: 52% wil Brexit.

Nogmaals de vraag Royy: wanneer ga je dit uitvoeren?

Quote:
Als jij wordt benaderd door een telemarketeer: wilt u overstappen van energieleverancier, u krijgt lagere tarieven, alles is zo geregeld. Jij zegt: ja. Je krijgt de offerte in de bus, staat in dat je meer gaat betalen en bovendien een maand zonder stroom zit. Zeg jij dan ook nog steeds: ik heb ja gezegd, dus eerst overstappen, daarna zien we wel verder...

Vergelijk gaat niet op. Ik mis in je vergelijk het formele opzegmoment wat al geweest is én de 3 jaar vertraging die opgeworpen wordt. Bovendien is 'zonder stroom' nogal overdreven: er gebeurt niets ergs met GB als er een No DEAL Brexit komt.

Er ligt een duidelijke democratische uitspraak Royy: BREXIT.

Wanneer ga je het honoreren?

Je kan toch niet tot in lengte van dagen blijven volhouden dat er geen meerderheid is voor een bepaalde deal en dat daarom de formele uitslag van een democratische poll niet uitgevoerd dient te worden?

Meerderheid zegt: we gaan linksaf. Vraag Royy: hoeveel graden wil jullie nu precies linksaf? Oh, geen duidelijk antwoord..... dan blijf ik lekker 3 jaar lang rechtsaf sturen.

Geen democraat.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

[youtube]https://youtu.be/Jo5uIqtUiWU[/youtube] wat een super sukkel, droeftoeter, geen plan geen alternatief... hoe gek dat ook hier op weerwoord notabene linkse lieden hier zonder enige reserve achteraan hobbelen... dat bespreken we later wel... o n g e l o f e l i j k ....

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Nogmaals de vraag Royy: wanneer ga je dit uitvoeren?

Er ligt een deal van het VK met de EU. Die kan per 31 oktober uitgevoerd worden. Klaar, opgelost, Brexit geregeld.

Quote:

Wanneer ga je het honoreren?

Per direct, ook goed: er ligt een akkoord tussen VK en EU.

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Er ligt een deal van het VK met de EU. Die kan per 31 oktober uitgevoerd worden. Klaar, opgelost, Brexit geregeld.

Welke deal?

Quote:
Per direct, ook goed: er ligt een akkoord tussen VK en EU.

Welk akkoord?

BerichtGeplaatst: Di Sep 17, 2019 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Welke deal?

De May deal.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Die werd weggestemd door het parlement.

Het parlement wilde geen May Deal. Het parlement wilde geen no deal. Het parlement wil geen nieuw referendum. Het parlement wil geen nieuwe verkiezingen. Het parlement wil geen Bremain.

Wat nu?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 10:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ok, Royy wil een deal gebruiken die tot drie keer toe is weggestemd door het parlement. En beklaagt zich elders over het feit dat Brexit geen meerderheid zou hebben (wat niet waar is, want 52-48 is een duidelijke meerderheid).

Schiet mij maar lek..

Loetje schreef:
Wat nu?

Een no-deal Brexit is de enige logische en democratische oplossing voor deze patstelling. Al het andere is slechter, zeker voor de langere termijn. Het negeren van democratisch tot stand gekomen besluiten ondergraaft namelijk het vertrouwen dat mensen (al dan niet) hebben in het functioneren van het democratische bestel en de meerwaarde van democratie in zijn algemeenheid, en dat lijkt me sowieso geen goede zaak.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 16:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ok, Royy wil een deal gebruiken die tot drie keer toe is weggestemd door het parlement. En beklaagt zich elders over het feit dat Brexit geen meerderheid zou hebben (wat niet waar is, want 52-48 is een duidelijke meerderheid).

Schiet mij maar lek..

Ja, ik val ook echt van mijn stoel hier... pagina's lang lopen mekkeren dat er geen meerderheid is voor een NO-DEAL Brexit en dan met een oplossing komen die nóg minder aanhangers heeft dan een NO-DEAL Brexit.

Ook een oplossing die al drie keer democratisch is weggestemd... dus dat punt is al lang gepasseerd.

Dit sterkt mij alleen maar in de mening dat tegenstanders van de BREXIT niets anders doen dan het proces op alle fronten te frustreren, met totaal invalide argumenten die ze naar complete willekeur uiten op het moment dat ze in hun voordeel zijn.

De feiten:
1. Er ligt een duidelijke formele democratische uitspraak: we gaan uit de EU.
2. Vervolgens, van alle opties die op tafel liggen, is de optie met de meeste stemmen nog steeds de NO DEAL Brexit.

De BREXIT moet er komen. De vraag is: wat nu, hoe ga je dat doen?

We komen er niet uit... dan lijkt toch echt de enige oplossing om de optie met de meeste stemmen (ook al is het geen meerderheid) te volgen.

Want wanneer zien de tegenstanders van de Brexit een keer in dat deze voortdurende frustratie van de democratie uiterst schadelijk is? Leg je er eens bij neer. Besluit is genomen. GB gaat uit de EU.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ja, ik val ook echt van mijn stoel hier... pagina's lang lopen mekkeren dat er geen meerderheid is voor een NO-DEAL Brexit en dan met een oplossing komen die nóg minder aanhangers heeft dan een NO-DEAL Brexit.

Haha ik val niet echt van mijn stoel. Jullie wisseling van argumentatie was voorspelbaar.

Ik zeg: no deal Brexit heeft geen meerderheid, niet in t parlement, niet bij de kiezers, dus niet doen. Jij zegt: kan me niks schelen, er moet en zal een Brexit komen als is t een no deal.

Ok zeg ik: dan doen we de May deal. Begin jij opeens over geen meerderheid etc... een argument wat je bij een no deal Brexit compleet links laat liggen. Opvallend.

Kom op Cliff, bij het doorduwen van een no deal heb je schijt aan de kiezer... bij de May deal heb je t opeens over kiezers, polls etc. Doorzichtig.

Laatst aangepast door Royy op Wo Sep 18, 2019 17:59, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Wat nu?

Voorlopig remain. Nieuwe verkiezingen waarin de Conservatieven geen meerderheid behalen en er een sleutelrol voor de LibDems ontstaat. Coalitie met Labour. Byebye Brexit. Cool

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zeg: no deal Brexit heeft geen meerderheid, niet in t parlement, niet bij de kiezers, dus niet doen.

Ik vraag je niet om wat we niet moeten doen. Ik vraag je naar wat we wel moeten doen.

En je geeft het antwoord zelf al, waarmee je je eigen argumenten dus compleet onderuit haalt:

Quote:
Voorlopig remain. Nieuwe verkiezingen waarin de Conservatieven geen meerderheid behalen en er een sleutelrol voor de LibDems ontstaat. Coalitie met Labour. Byebye Brexit.

Voor Bremain is geen meerderheid. Niet in het parlement, niet bijde kiezers, dus niet doen.

Jouw argument tot nu toe is dat je tegenstander bent van de optie die de meeste stemmen heeft (Brexit en daarna NO DEAL).

Als alternatief voor wat je wel wil noem je iedere keer oplossingen die aantoonbaar minder stemmen hebben (Bremain en Deal)

Dat maakt je argumenten gewoon totaal ongeloofwaardig Royy....

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En dan nog even dit:

Quote:
Ok zeg ik: dan doen we de May deal. Begin jij opeens over geen meerderheid etc... een argument wat je bij een no deal Brexit compleet links laat liggen. Opvallend.

Ik laat dat argument helemaal niet links liggen. Er is maar één meerderheid gemeten, dat is de BREXIT (en zelfs die respecteer je niet).

Vervolgens kies ik de optie waar de meeste steun voor is, dat is een NO DEAL. De statistieken zie je hierboven.

Quote:
Kom op Cliff, bij het doorduwen van een no deal heb je schijt aan de kiezer... bij de May deal heb je t opeens over kiezers, polls etc. Doorzichtig.

Niet dus. Ik zoek tenminste de meest democratische oplossing voor de impasse. Jij zoekt alleen naar het doorduwen van je eigen zin, zonder enig respect voor wat de kiezers daadwerkelijk gekozen hebben (BREXIT remember?)

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 22:35 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Cliff je blijft stug de pro brexit bron van de telgraph aanhalen....

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De (pro-)Britten zijn pro-Brexit.

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Loetje schreef:
De (pro-)Britten zijn pro-Brexit.

Klinkt grappig maar als je pro UK bent ben je tegen brexit, wordt puinbak van heb ik jouw daar...

BerichtGeplaatst: Do Sep 19, 2019 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pieter Langendijk schreef:
Cliff je blijft stug de pro brexit bron van de telgraph aanhalen....

Twee simpele vragen:
1. Onderbouw je conclusie eens dat Telegraph pro-Brexit is?
2. Heb je andere cijfers uit een anti-Brexit bron die het tegendeel bewijzen?

Maar goed, als je andere bronnen wilt omdat 'Telegraph' niet deugt.... hier ICM:

https://en.wikipedia.org/wiki/ICM_Research

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 5:25 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Lezen Cliff, ik heb een link gedeeld met de feiten over the telegraph... Ja er zijn bronnen die bevestigen dat een meerderheid geen brexit wil:
https://whatukthinks.org/eu/questions/in-highsight-do-you-think-britain-was-right-or-wrong-to-vote-to-leave-the-eu/

BerichtGeplaatst: Vr Sep 20, 2019 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Och jee, krijgen we weer dat 'ik heb het al gepost'....

Terwijl het veel minder energie is om het opnieuw te posten.

De link die je hier plaatst heeft overigens een compleet andere vraagstelling... er wordt niet gevraagd of je in of uit de EU wilt, alleen of je denkt dat de beslissing juist is genomen... die vraagstelling is trouwens al sturend... vraag iemand die twijfelt maar eens: 'weet je zeker dat je de juiste beslissinge genomen hebt?'

De meerderheid van de twijfelaars zal altijd 'NEE' beantwoorden. Want als er zekerheid was, dan hadden ze bij voorbaat al niet getwijfeld...

Tot slot, op de website waar je nu een link naar post staat te lezen: 'The project has been funded by the UK in a Changing Europe programme.'.

Dus hoe objectief is die website dan t.o.v. the Telegraph?

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik vraag je niet om wat we niet moeten doen. Ik vraag je naar wat we wel moeten doen.

En je geeft het antwoord zelf al, waarmee je je eigen argumenten dus compleet onderuit haalt:

Wat de Britten zouden moeten doen is een tweede referendum. Het eerlijkste is om de Britten te laten kiezen wat voor relatie ze willen hebben met Europa: a) in de EU, b) een Noorwegen optie, c) de May deal, d) no deal Brexit en daarna zien we wel. Dat station zijn we denk ik echter al gepasseerd, de Brexiteers weten ook wel dat optie a bij far de meeste steun zal krijgen...

Dus blijft over een referendum met b, c en d.

Quote:

Jouw argument tot nu toe is dat je tegenstander bent van de optie die de meeste stemmen heeft (Brexit en daarna NO DEAL).

Je vergeet iets Cliff: de optie met de meeste steun is: remain. Waarom wil jij de wil van 48% van de kiezers consequent negeren?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 7:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Wat de Britten zouden moeten doen is een tweede referendum. Het eerlijkste is om de Britten te laten kiezen wat voor relatie ze willen hebben met Europa: a) in de EU, b) een Noorwegen optie, c) de May deal, d) no deal Brexit en daarna zien we wel. Dat station zijn we denk ik echter al gepasseerd, de Brexiteers weten ook wel dat optie a bij far de meeste steun zal krijgen...

Dus blijft over een referendum met b, c en d.

In je dromen. Alle opties halen onvoldoende stemmen voor een meerderheid Royy. En dan?

Quote:
Je vergeet iets Cliff: de optie met de meeste steun is: remain.

Geen idee waar je deze onzin vandaan haalt. Er was een BREXIT referendum, misschien herinner je dat nog? Daarin was 52% voor de Brexit. Dat is de enige gepeilde meerderheid Royy. Als democraat heb je die in ieder geval te respecteren. Iedere minderheidsoplossing die je daarna verzint, moet op zijn minst de enige gepeilde meerderheidsoptie honoreren.

Quote:
Waarom wil jij de wil van 48% van de kiezers consequent negeren?

Waarom wil jij de wil van 52% van de kiezers ongedaan maken?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 17:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

In je dromen. Alle opties halen onvoldoende stemmen voor een meerderheid Royy. En dan?

Tweede ronde.

Quote:

Geen idee waar je deze onzin vandaan haalt. Er was een BREXIT referendum, misschien herinner je dat nog? Daarin was 52% voor de Brexit. Dat is de enige gepeilde meerderheid Royy. Als democraat heb je die in ieder geval te respecteren. Iedere minderheidsoplossing die je daarna verzint, moet op zijn minst de enige gepeilde meerderheidsoptie honoreren.

Dat komt alleen maar omdat jij zwart-wit denkt: Brexit of Remain.

De werkelijkheid is grijs, Cliff: van Remain naar Noorwegen naar May naar No deal.

Waar gaat het jaarlijkse schoolkamp heen, binnen- of buitenland? De ouders morgen stemmen
- 52% stemt voor buitenland
- 48% stemt voor binnenland

De voorzitter gaat aan de slag. T voorstel wordt Belgie. Nee zegt 30% van de ouders: da's niet ver genoeg, met buitenland bedoelen we echt buitenland, we denken eerder aan China. Nee zegt 48% van de ouders: we willen niet naar t buitenland. Ok, zo kibbelen ze nog een tijdje door, komen er niet uit, de voorzitter houdt t voor gezien. Er komt een nieuwe voorzitter, die zegt: we gaan naar t buitenland, want dat hebben jullie in meerderheid besloten, en wat mij betreft wordt t China! Als jullie niet voor eind van deze week met een alternatief komen, gaan we gewoon naar China.
Ja doei zegt 48% van de ouders, we willen niet naar t binnenland, dan maar naar Belgie desnoods. Ja doei zegt 20% van de ouders, we hebben weliswaar wel voor buitenland gestemd, maar dachten dat we ergens in Duitsland of Tsjechie uit zouden komen, welke idioot gaat er nou naar China?

Ze komen er niet uit, voor geen enkel land is een meerderheid te vinden... De uitkomst is dat het schoolkamp naar China gaat.

In hoeverre is die uitkomst representatief voor de wens van de ouders?

Quote:

Waarom wil jij de wil van 52% van de kiezers ongedaan maken?

Wil ik niet, maar die 52% hebben niet gestemd voor een no deal Brexit...

BerichtGeplaatst: Ma Sep 23, 2019 23:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Tweede ronde.

Er is geen tweede ronde nodig... de eerste ronde toonde al duidelijk aan dat er een meerderheid voor een Brexit was.

Als je dan een tweede ronde wilt kan dat hooguit gaan over HOE de Brexit er komt. Maar de Brexit komt er dan sowieso.

Quote:
Waar gaat het jaarlijkse schoolkamp heen, binnen- of buitenland? De ouders morgen stemmen
- 52% stemt voor buitenland
- 48% stemt voor binnenland

De voorzitter gaat aan de slag. T voorstel wordt Belgie. Nee zegt 30% van de ouders: da's niet ver genoeg, met buitenland bedoelen we echt buitenland, we denken eerder aan China. Nee zegt 48% van de ouders: we willen niet naar t buitenland. Ok, zo kibbelen ze nog een tijdje door, komen er niet uit, de voorzitter houdt t voor gezien. Er komt een nieuwe voorzitter, die zegt: we gaan naar t buitenland, want dat hebben jullie in meerderheid besloten, en wat mij betreft wordt t China! Als jullie niet voor eind van deze week met een alternatief komen, gaan we gewoon naar China.
Ja doei zegt 48% van de ouders, we willen niet naar t binnenland, dan maar naar Belgie desnoods. Ja doei zegt 20% van de ouders, we hebben weliswaar wel voor buitenland gestemd, maar dachten dat we ergens in Duitsland of Tsjechie uit zouden komen, welke idioot gaat er nou naar China?

Ze komen er niet uit, voor geen enkel land is een meerderheid te vinden... De uitkomst is dat het schoolkamp naar China gaat.

Leuk voorbeeld. Maar... waar jij voor pleit is dat men toch in het binnenland blijft. Dat is nou nét de optie die geen meerderheid heeft behaald.

Wat er eigenlijk moet gebeuren is vrij simpel: dat men naar het buitenland gaat, staat vast. Vervolgens hou je een tweede ronde en kijk je welk buitenlands land het populairst is.

Zoals ik hierboven al met meerdere polls heb laten zien is de NO DEAL optie het meest populairst, en dus democratisch gezien de enige keuze.

Quote:
Wil ik niet, maar die 52% hebben niet gestemd voor een no deal Brexit...

En al helemaal niet voor een Bremain, de uitkomst die jij nog steeds naar voren duwt.

Weerwoord forum index » Actualiteiten