Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Kind wordt uitgesloten van schoolreis
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Kind wordt uitgesloten van schoolreis
BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Elise

Afgelopen week zou de twaalfjarige Bianca met haar klas op schoolreis gaan. De achtstegroepers zouden vlotten bouwen en allerlei andere leuke activiteiten ondernemen. De laatste schoolreis op de basisschool, het tripje dat ieder kind bij zal blijven. Maar, Bianca mocht niet mee met de rest van haar klas, ze moest thuis blijven. Nu zult u wel denken, waarom hebben haar ouders dat arme kind thuis gelaten? In dit geval heeft u het mis, de school heeft haar verzocht om thuis te blijven.

Bianca heeft een lichte vorm van Oppositioneel Opstandig Gedrag, ook wel OOG. Dit is een gedragsstoornis waardoor ze moeite heeft om met autoriteit om te gaan. Ze liep bij de psycholoog en sindsdien heeft ze een grote ontwikkeling doorgemaakt; het ging steeds beter. Door dit voorval is de kans groot dat ze een terugval krijgt. Daarnaast hebben haar zelfvertrouwen en het gevoel van erkenning een flinke deuk gekregen doordat er mensen zijn die geen respect hebben voor Bianca als persoon. Hoe je het ook wend of keert, deze erkenning is belangrijk voor een mens.

Uiteraard wordt er door de media veel aandacht besteed aan dit voorval, en de sappige, boze reacties op Facebook gaan als warme broodjes over de toonbank. Want dit kunnen we toch niet maken in zon tolerant land als Nederland?! Hier wordt weer eens mooi duidelijk dat het Nederlandse schoolsysteem keihard faalt; het kind kan niet voldoen aan de normen van de school, en zo is weer een individu het slachtoffer van onze dwingende maatschappij.

Maar lieve mensen, wie weet wat er was gebeurd als Bianca wel was meegegaan.. Moet je de schoolreis van de andere kinderen uit de klas verpesten door een meisje wat zich niet goed kan gedragen? Dat is een vraag die de hele tijd door het hoofd spookt. Waar kies je voor: één kind dat terugdenkt aan een rot afsluiting van de basisschool, of ongeveer 30 kinderen die zich een schoolkamp zullen herinneren waarbij ze gillend naar huis wilden? Als uw kind bij Bianca in de klas zou zitten, wat had u dan gewild? Ik durf te stellen dat u, uw eigen kind een geweldige schoolreis gunt. En als dat ene drukke kind in de klas dan niet mee kan, tja, dat is erg vervelend. Maar toch ook wel weer logisch, want uw kind moet er natuurlijk niet onder lijden. Zo egoïstisch zijn wij dan ook wel weer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nederland tolerant?...... Elise... Sad
En vooral op het gebied van psychische zaken leven wij nog in de Middeleeuwen.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Hoe vaak gebeurt het dat ouders hun kinderen thuis laten omdat die tijdens een schoolreisje
uitsluitend halal voer krijgen voorgeschoteld?
BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 8:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elise schreef:
Hier wordt weer eens mooi duidelijk dat het Nederlandse schoolsysteem keihard faalt; het kind kan niet voldoen aan de normen van de school, en zo is weer een individu het slachtoffer van onze dwingende maatschappij.

We moeten eens ophouden met iedereen als gelijke te zien. Dat is namelijk niet zo. Iemand die niet in de groep past moet je niet in die groep zetten.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Geen flauw idee wat een lichte vorm van OOG is, maar deze aandoening is blijkbaar niet erg genoeg om Bianca het hele jaar door in de klas wel te kunnen handhaven.
Daarom is het onbegrijpelijk dat ze wordt buitengesloten van een een schoolreisje.
In mijn tijd had je ook klieren en ettertjes, maar die verpestten het uiteindelijk voor zichzelf.
Want bij echt vervelend gedrag greep de juf of meester in.
Het is naar mijn mening onbegrijpelijk dat de ouders van Bianca dit zomaar accepteren.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik denk dat Elise hier een monologisch betoog heeft neergeplempt, daar ga ik geen aandacht aan besteden want meestal mengen dat soort posters zich verder niet in de discussie. Jammer! Shock

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Verrek, dat zie ik nu pas. Ik dacht dat Elizabeth dit geplaatst had.

Embarassed

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wet passend onderwijs: een school is per 1 augustus 2014 verplicht om ieder kind op te nemen in de klas.

Een totaal van de pot gerukte wet. Tot voor kort hadden wij scholen met speciaal onderwijs: kleinere klassen, volle aandacht voor leerlingen die net even iets anders waren. Alleen dat mag niet meer hè van de overheid, dat was te duur. Dus nu krijgen we alle gedragsproblemen zo in het reguliere onderwijs. Veel succes docent met je klas van 30 leerlingen waarvan er enkelen met ADHD, ADD, Autisme, Binge, Borderline, DCD, Dyscalculie, Dyslexie, Hemiplegie, KISS, MCDD, NLD, ODD, PDD-NOS, Schizofrenie en Asperger.

En het is geen toeval dat ik al die afkortingen herken. Ook op Weerwoord trouwens Razz

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Volgens mij mogen OOG-lijders wel stemmen bij referenda. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@Cliff,
En dat al die kinderen met een afwijking ook nog eens van de rijken komen, wordt niet openbaar gemaakt door de media of justitie. Triest.
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Geen flauw idee wat een lichte vorm van OOG is, maar deze aandoening is blijkbaar niet erg genoeg om Bianca het hele jaar door in de klas wel te kunnen handhaven.
Daarom is het onbegrijpelijk dat ze wordt buitengesloten van een schoolreisje.

Ik begrijp dat wel. Hier gaat het om:
Cliff schreef:
Wet passend onderwijs: een school is per 1 augustus 2014 verplicht om ieder kind op te nemen in de klas.

Een totaal van de pot gerukte wet...

Wie niet in de groep past moet je niet in de groep zetten.

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Nee, het gaat niet om wat Cliff schrijft, het gaat om Bianca een twaalfjarige die het hele jaar in de klas zit en daar blijkbaar niet voor problemen zorgt, maar dit kind wordt buitengesloten van een schoolreisje.
Bianca's ouders hadden zelfs voorgesteld om als begeleider mee te gaan op dat reisje, maar daar wilde de school niet aan.
Sommige docenten zijn dus ook volkomen van de pot gerukt.

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als de school van mening is dat het kind niet mee kan met het schoolreisje dan heeft de school daar haar professionele redenen voor.
Het is volledig van de pot gerukt dat zo'n abnormaal kind in een normale klas moet zitten.

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Bianca's ouders hadden zelfs voorgesteld om als begeleider mee te gaan op dat reisje, maar daar wilde de school niet aan.
Sommige docenten zijn dus ook volkomen van de pot gerukt

Sommige docenten zijn ook inventief meester in...
Schoolreizen in 40 persoonsbussen, 30 docenten als begeleider voor 10 van de pot gerukte kinderen.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Mei 31, 2016 19:28, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1! Net als het met het vliegtuig uitzetten van die z.g. Albanese asielzoekers: op iedere Albanees vlogen 3 marechaussees mee.
We zijn knettergek geworden; volledig overgecultiveerd.

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Al 4 jaar draaien ECB overuren / 80 miljard per maand bij !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Mei 31, 2016 19:36, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jij snapt het! Bestuurders en ambtenaren, de kanker van onze samenleving.

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 20:28 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik ben benieuwd naar de mening van de poster... Very Happy

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2016 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Very Happy
Oud en vertrouwd.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
RitseDaniels

Ik ben het er mee eens dat de andere kinderen niet onder haar opstandige gedrag hoeven te leiden, maar die Bianca moet wel leren km te gaan met haar stoornis.
Als zei geen confrontatie krijgt en niet van haar fouten kan leren zal ze altijd opstandig blijven.
Ik vind dat scholen dit niet toe mogen staan om een kind van een schoolreisje buiten te sluiten.
Ik vind wel dat de school haar mag wegsturen van het scholrijse als ze zich opstandig gaat gedragen.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
RitseDaniels

Ik ben het er mee eens dat de andere kinderen niet onder haar opstandige gedrag hoeven te leiden, maar die Bianca moet wel leren km te gaan met haar stoornis.
Als zei geen confrontatie krijgt en niet van haar fouten kan leren zal ze altijd opstandig blijven.
Ik vind dat scholen dit niet toe mogen staan om een kind van een schoolreisje buiten te sluiten.
Ik vind wel dat de school haar mag wegsturen van het scholrijse als ze zich opstandig gaat gedragen.
Kind wordt uitgesloten van schoolreis
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg