Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Is onderwijs slinks volkomen wereldvreemd politiek correct? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Het meest racistische programma blijft toch Opsporing Verzocht.

Alsof alle blanken slachtoffers of politieagenten zijn.

Willen we meer of willen we minder, minder, minder Marokkanen in Opsporing Verzocht? Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

“The Bossmaker”: Hoe overheid, media en onderwijs u klaarstomen voor dictatuur

Wereldwijd verliezen burgers en ondernemers het vertrouwen in onze overheden, regeringen en instituties. Wat is toch die dubbele globalistische agenda die van land tot land over al onze sectoren (geld, voedsel, geloof, economie, milieu) wordt uitgerold? Een agenda die de burgers hun vrijheden ontneemt, geld kost en steeds hetzelfde stramien lijkt te hebben? In The Bossmaker spreekt Ronald Heister met experts over de enorme paradigmaverschuiving die momenteel plaatsvindt in de wereld. Wat zijn de gevolgen voor burger en ondernemer? En wat u kunt doen om u voor te breiden op wat komen gaat?

BerichtGeplaatst: Di Dec 31, 2019 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Uit onderzoek blijkt dat Nederlandse kinderen via school bewust worden geïndoctrineerd. De burger wordt regelmatig eenzijdig en onjuist geïnformeerd via de publieke omroep en andere massamedia. De Europese Unie is de laatste manifestatie van de Toren van Babel, een lichaam zonder ziel, een lijk in ontbinding. Europa is een heidense staat geworden; door liberalisme en secularisme. Nu het christendom is opgegeven zal er een nieuw geloof komen: en dat wordt de islam. Europa wordt: Eurabia.

bron

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben benieuwd naar dat onderzoek. Van wie is dat afkomstig en welke wetenschappelijk erkende onderzoeksmethode is gehanteerd ?
Heeft u een rapport van dat onderzoek ? Ik wil het graag bestuderen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Geen onderzoek dus.
Ofwel categorie kletskoek.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Loetje schreef:
Quote:
Uit onderzoek blijkt dat Nederlandse kinderen via school bewust worden geïndoctrineerd. De burger wordt regelmatig eenzijdig en onjuist geïnformeerd via de publieke omroep en andere massamedia. De Europese Unie is de laatste manifestatie van de Toren van Babel, een lichaam zonder ziel, een lijk in ontbinding. Europa is een heidense staat geworden; door liberalisme en secularisme. Nu het christendom is opgegeven zal er een nieuw geloof komen: en dat wordt de islam. Europa wordt: Eurabia.

bron

Vele voorbeelden van die indoctrinate worden in dat filmpje getoont...

De media alom beheerst door het foute deel van de Boomer-generatie noemt ISIS-terroristen tegenwoordig Syrie-Gangers,
een kwaadaardig anachronisme van het onschuldige begrip ''vakantiegangers''.

Voor mij is het geeneens de vraag maar een zekerheid dat de LinkschMensch een kwaadaardig gedrocht is
zich verschuilend achter mooie woorden maar vooral agressieve frames als het andersdenkenden betreft..

Net als de Nazi's dus.

Zij zijn gehersenspoeld en kennen geen geweten meer...

Zijn alle woningen weggegeven aan Syriers...
Niet zeiken, dan rotten je kinderen maar op naar een bouwvallig recreatie-oord... of een zwerfplek onder de brug.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 22, 2020 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wat treffen wij aan op de site van https://www.mbostart.nl/?

Ja, dan kom je dit tegen; Dat alles de schuld van Donald Trump en van de Brexit is.

BerichtGeplaatst: Za Jun 13, 2020 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nieuwsbegrip levert lesmateriaal voor het onderwijs.

https://www.nieuwsbegrip.nl/over-nieuwsbegrip

En dan krijgen leerlingen dit soort lesmateriaal voorgeschoteld.

En dat viel niet bij alle ouders in goede aarde.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1521057891/ophef-over-racisme-opdracht-van-basisschoolleerlingen

Je zal maar politieman zijn en je op school in groep vier (tweede klas) met leugens en andere laster geïndoctrineerde kind vraagt je of je ook een blanke lustmoordenaar die gewillig zwarten doodmaakt.

https://www.ad.nl/binnenland/boosheid-bij-politie-na-racisme-opdracht-groep-4-kinderen-zeiden-thuis-papa-maak-jij-mensen-dood~a15dcc10/

BerichtGeplaatst: Za Jun 13, 2020 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit komt rechtstreeks van de NPO: Jeugdjournaal.

Ik kan je zeggen dat heel veel scholen deze zooi direct in de versnipperaar gegooid hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En terecht.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 12:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Linkse indoctrinatie op scholen is niet vreemd. Op scholen krijgen leerlingen niet het politiek systeem uitgelegd maar wordt hen geleerd dat Geert Wilders een slecht mens is. Niet alleen is het verwerpelijk en stuitend, ook is het zorgwekkend en alarmerend. Ondanks dat het bekend is, is nog niet ingegrepen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Door wie zou er moeten worden ingegrepen? Gedachtenpolitie?

Ik ben het overigens met je eens hoor, laat dat duidelijk zijn. Althans, dat het onderwijs links is. Dat er ingegrepen moet worden is een heel ander verhaal.. ik zie niet in hoe. Misschien moeten er meer rechtse mensen in het onderwijs gaan werken, maar die vinden dat vaak te min. Dus wat dat betreft: boontje komt om zijn loontje.

Op mijn werk word ik trouwens kotsmisselijk van hoe men kijkt naar Baudet, Wilders, Trump, etc. En ze zijn allemaal vol van 'sustainable development goals'. Dat moet de student bijgebracht worden...

BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik heb geen idee wie de lesstof vormgeeft / valideert, maar neem aan dat er een commissie of werkgroep is die rapporteert aan minister Slob van Onderwijs. Lesstof moet neutraal zijn, niet politiek gekleurd. Doceer hoe de politiek werk en onthoud je van leerlingen een politieke richting uit te sturen. Dat is niet aan scholen om te bepalen en bovendien te subjectief.

Wat een prima start zou zijn is een werkgroep bestaande uit een gemêleerd gezelschap die zich o.a. buigen over de objectiviteit van de lesstof en formulering. Ik las laatst dat er zelfs een negatieve associatie met namen Baudet en Wilders in rekensommen voorkomen. Als voorbeeld verzin ik iets: Geert Wilders heeft 5 witte mensen beledigd en krijgt per persoon die hij heeft beledigd, 8 stokslagen van strafkampleider Thierry Baudet: Hoeveel stokslagen verdient en krijgt Geert Wilders?

Stuitend.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 14, 2020 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik ben het overigens met je eens hoor, laat dat duidelijk zijn. Althans, dat het onderwijs links is. Dat er ingegrepen moet worden is een heel ander verhaal.. ik zie niet in hoe. Misschien moeten er meer rechtse mensen in het onderwijs gaan werken, maar die vinden dat vaak te min. Dus wat dat betreft: boontje komt om zijn loontje.

Privatisering Cliff. Rechtse mensen houden niet van een ambtenaren-cultuur, zal ook nooit veranderen. Wil je rechtse mensen binden aan het onderwijs, dan zul je de cultuur en de organisatievorm moeten veranderen. Dat wil jij niet, dus jij ondersteunt links-georienteerd onderwijs.

Quote:
Op mijn werk word ik trouwens kotsmisselijk van hoe men kijkt naar Baudet, Wilders, Trump, etc. En ze zijn allemaal vol van 'sustainable development goals'. Dat moet de student bijgebracht worden...

Denk je dat dat ook zo is op Luzac? Nee he. Voila.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 0:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik heb geen idee wie de lesstof vormgeeft / valideert, maar neem aan dat er een commissie of werkgroep is die rapporteert aan minister Slob van Onderwijs. Lesstof moet neutraal zijn, niet politiek gekleurd. Doceer hoe de politiek werk en onthoud je van leerlingen een politieke richting uit te sturen. Dat is niet aan scholen om te bepalen en bovendien te subjectief.

Eens, maar zo'n commissie is er niet en gaat er nooit komen. Daarbij is het onmogelijk om docenten hun mening niet te laten geven. Het is wenselijk, zeker, maar niet te controleren. Tenzij je bereid bent een soort overheidswaarnemer in de klaslokalen te zetten die gaat controleren. En zelfs dan is het een heel grijs gebied, je kunt immers ook sturend zijn door bepaalde informatie wel of niet te geven.

Quote:
Wat een prima start zou zijn is een werkgroep bestaande uit een gemêleerd gezelschap die zich o.a. buigen over de objectiviteit van de lesstof en formulering.

Het curriculum wordt niet door de overheid vastgesteld. Wel het eindniveau.

Quote:
Ik las laatst dat er zelfs een negatieve associatie met namen Baudet en Wilders in rekensommen voorkomen. Als voorbeeld verzin ik iets: Geert Wilders heeft 5 witte mensen beledigd en krijgt per persoon die hij heeft beledigd, 8 stokslagen van strafkampleider Thierry Baudet: Hoeveel stokslagen verdient en krijgt Geert Wilders?

Stuitend.

Eens. Maar ga daar maar eens regels voor maken... onbegonnen werk.

Nogmaals: ik zie meer in diversiteit binnen het onderwijs. Waar zijn de rechtse docenten? Ze vinden werken in het onderwijs vaak minderwaardig en kiezen voor het bedrijfsleven. Zo is het bedrijfsleven vanzelf rechtser geworden en het onderwijs linkser.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 1:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Privatisering Cliff.

Stokpaardje Royy. Ik geloof niet dat er iets wijzigt.

Quote:

Jawel, werkt op het Luzac ook zo.

https://www.gelderlander.nl/enschede/luzac-college-viert-15-jaar-particuliere-school-in-enschede-hier-wordt-elk-kind-gezien~aefd4551/
https://www.tubantia.nl/enschede/luzac-enschede-kampt-al-jaren-met-weinig-leerlingen-en-sluit-de-deuren~a79b3477

Gaat lekker met Luzac.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Zeker. En jij maar smeken bij de overheid om afrekenen per studiepunt en rechterse scholen... Blijven smeken Cliff.

Quote:

Nee joh.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Royy schreef:
Privatisering Cliff.

Quote:

https://www.gelderlander.nl/enschede/luzac-college-viert-15-jaar-particuliere-school-in-enschede-hier-wordt-elk-kind-gezien~aefd4551/
https://www.tubantia.nl/enschede/luzac-enschede-kampt-al-jaren-met-weinig-leerlingen-en-sluit-de-deuren~a79b3477

Gaat lekker met Luzac.

Is hier de wens de vader van de gedachte? Anders gezegd, in hoeverre is Enschede representatief voor het Luzac?
Niet met modder gooien, Cliff.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
En jij maar smeken bij de overheid om afrekenen per studiepunt

Daar smeek ik niet om. Ik werk er gewoon zelf aan mee. Komt vanzelf Royy.

Quote:
en rechterse scholen... Blijven smeken Cliff.

De participatie van 'rechts' in het onderwijs ligt vooral bij 'rechts' zelf. De overheid heeft daar niets mee.

Quote:
Nee joh.

Jawel Joh. Ik ken docenten die naar het Luzac gegaan zijn... die zijn echt niet ineens rechts geworden.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2020 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Daar smeek ik niet om. Ik werk er gewoon zelf aan mee. Komt vanzelf Royy.

Je wacht er rustig op dus. Lekker blijven wachten dan. Ik ben meer gericht op snellere vernieuwing.

Quote:
De participatie van 'rechts' in het onderwijs ligt vooral bij 'rechts' zelf. De overheid heeft daar niets mee.

Cultuur, organisatievorm. Rechtse mensen gaan niet in een ambtenaren-cultuur werken Cliff, een omgeving waar ambitie en vernieuwing afgeremd worden.

Quote:

Jawel Joh. Ik ken docenten die naar het Luzac gegaan zijn... die zijn echt niet ineens rechts geworden.

Denk je dat ouders die 15k per jaar betalen t slikken dat hun kinderen hen onwelgevallige standpunten op school ingeprent krijgen?

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Je wacht er rustig op dus.

Nee, ik werk er actief aan mee. Zoals ik al zei. Ik zit in een denktank innovatief onderwijs met daarin ook mensen uit OCW. Hoe denk je dat ze aan dit idee gekomen zijn?

Quote:
Cultuur, organisatievorm. Rechtse mensen gaan niet in een ambtenaren-cultuur werken Cliff, een omgeving waar ambitie en vernieuwing afgeremd worden.

Daag. Ga op de onderzoeksafdeling van de Universiteit werken dan. Daar is de ambitie en vernieuwing groter dan in welk bedrijfsleven ook.

Geef maar gewoon toe dat het om salaris gaat.

Quote:
Denk je dat ouders die 15k per jaar betalen t slikken dat hun kinderen hen onwelgevallige standpunten op school ingeprent krijgen?

Kom maar op met die lessen burgerschap van het Luzac. Ik wed dat ze gewoon ingekocht lesmateriaal hebben en dat het nauwelijks afwijkt van de andere scholen.

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mij werd op een leeftijd van midden 40 jaar gevraagd als ambtenaar tijdens mijn werkzaamheden.
Op aandringen van mijn vrouw heb ik dat aan genomen. Daarna was ik in de +-20 jaar ambtenaar. Een prima leven, maar de fut om nuttig werk te doen gaat gegarandeerd verloren.
Het lijkt na een jaar ambtenaar of je je in een pot stroop voortbeweegt Alles vernieuwing wordt gesmoord via den Haag. Dus op den duur ga je denken ik doe het werk zoals het altijd is gebeurt, dan is iedereen tevreden. Vakmanschap wordt niet gewaardeerd. Voor dat soort moeilijker werkzaamheden huur je gewoon een bedrijf in. Daar bestaan al die adviesbureau,s van.

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Vakmanschap wordt niet gewaardeerd

Fantast vakmanschap wordt gewaardeerd bij uitgeverijen.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Di Jun 16, 2020 15:15, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Hoe denk je dat ze aan dit idee gekomen zijn?

Ja dat zei ik toch al? Door goed te kijken naar de private sector.

Hartstikke leuk en schattig zo'n denktankje Cliff, maar als die de snelheid van een schildpad heeft...

Poendert schreef:
Het lijkt na een jaar ambtenaar of je je in een pot stroop voortbeweegt

Je hoort t Cliff.

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2020 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tja, de vooroordelen rollen weer heerlijk over het forum Smile

Hoe weet jij eigenlijk dat mijn denktank langzaam beweegt en afkijkt van de private sector?

Juist, dat weet je niet. En dat doen we dus ook niet.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg