Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Is onderwijs slinks volkomen wereldvreemd politiek correct? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
Omdat zij slechts mee willen met bredere mannen omdat ze het dan heel gemakkelijk hebben.

Kijk daar ga je weer met je gebrabbel... bredere mannen... straks ga je t weer over Duitse leraren hebben, of leraren Duits.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 17:17 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Gebrabbel? Okee, dan noemen we de vijand getrouwde mannen? Voel jij je nu beter?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 23:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dat is een mening.

Dat is helemaal geen mening. Noem eens een samenleving die geen belasting kende dan?

Zonder belasting stort iedere samenleving in elkaar, al is het alleen al omdat er geen geld voor onderwijs is. Jij hebt de eerste 18 jaar van je leven alleen maar geld gekost. En heel veel belastinggeld ook...

Feiten Royy....

Quote:
Het onderwijs staat dus niet open voor anders dan linksdenkenden. Kwalijke zaak.

Het onderwijs is er niet om jongeren leugens bij te brengen.

Quote:
Hoor jij weleens dat de HBO/WO-werknemers van Unilever, Shell, KPN, ASML, Philips, whatever aan het staken zijn?

Waarom nou weer HBO/WO werknemer? En wat maakt het uit wat ik wel of niet hoor?

Jij beweert iets, onderbouw het dan ook gewoon.

Quote:
Ach paar jaar geleden was de PVV nog de grootste onder jongeren. Jongeren stemmen wat extremer.

En wat is er precies extreem aan D66 en GroenLinks?

Daarbij heeft de PVV ook een aantal typisch niet rechtse standpunten... zoals pensioenleeftijd terug naar 65, afschaffing eigen risico, uit de EU stappen, etc.

Quote:
Ik accepteer het niet.

Dat is iets anders... ik denk niet dat iemand daar boodschap aan heeft.

Quote:
Ja daag. Ik stort geld in de schatkist. Daarvan wordt jouw bruto salaris betaald en vervolgens stort jij een deeltje terug. Bedankt he!

Yep, zo werkt het hè... waarbij mijn inkomen en jouw inkomen gewoon gelijk belast worden.

Maar om toch even zeker te zijn van je egoïsme hier: verdedig je nu dat jij wel een gratis opleiding kreeg en dat gun je anderen niet? Of ben je bereid alle kosten van je opleiding alsnog volledig terug te betalen? Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 23:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

torentje schreef:
Gebrabbel? Okee, dan noemen we de vijand getrouwde mannen? Voel jij je nu beter?

Veel beter... nu moeten we nog snappen waar je het over hebt denk ik.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 5:00 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Hier iemand vinden om samen door een deur te kunnen is dus niet mogelijk, aangezien iedereen dezelfde mening heeft als de leider. Zijn dus geen unieke wezens, te triest voor woorden.
BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 7:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Is ook moeilijk als brede man om nog met iemand door een deur te kunnen. Toch??

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een leraar moet alleen kinderen onderwijzen in het vak dat ze beheersen.
Maatschappijleer is onzin, en doet men maar in zijn eigen huis.
Ik heb in mijn tijd verscheidene praktijkleraren gehad, maar die onderwezen mij in hun vak. Ik heb het nog nooit met hen over politiek of levensbeschouwing gehad.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:

Ik vind het best, maar dan wil ik er wel straffen op zetten van ouders die dat nalaten. Ook wil ik dat ouders hun kinderen geen religie aanpraten Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:

Ik vind het best, maar dan wil ik er wel straffen op zetten van ouders die dat nalaten. Ook wil ik dat ouders hun kinderen geen religie aanpraten Very Happy

Ik zat heel lang geleden op de Chr Mulo. Ik had geen flauw idee waar mijn leraren op stemden. Nooit over gehad.
Of denkt u dat uw uitleg hoe de maatschappij er uit moet zien, beter is dan die waar kinderen op den duur zelf op komen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Die vraag zou je ook aan jezelf kunnen stellen, Poendert.

Quote:
Of denkt u dat uw uitleg hoe de maatschappij er uit moet zien, beter is dan die waar kinderen op den duur zelf op komen.

En ik denk dat jouw leraren destijds KVP stemden. Iets anders was ondenkbaar in die tijd.
Was dus ook geen punt van discussie.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:

Ja, denk ik wel. Ze zouden tenminste iets van hoe de democratie werkt mee moeten krijgen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Jip"]Die vraag zou je ook aan jezelf kunnen stellen, Poendert.

Quote:

En ik denk dat jouw leraren destijds KVP stemden. Iets anders was ondenkbaar in die tijd.
Was dus ook geen punt van discussie.[/quote

De eerste KVPers in mijn omgeving woonden minstens 60 kilometers verder.
Ik woon namelijk op de Bijbel belt.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zeg slome, je schrijft zelf dat je op een christelijke school zat. Dus wordt er gestemd op christelijke partijen. KVP en weet ik veel wat er nog meer in die tijd was. Zijn later opgegaan in het CDA.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Zonder belasting stort iedere samenleving in elkaar, al is het alleen al omdat er geen geld voor onderwijs is. Jij hebt de eerste 18 jaar van je leven alleen maar geld gekost. En heel veel belastinggeld ook...

Dat hebben mn ouders ruimschoots aan de schatkist afgedragen...

En t gaat er niet om dat er geen belasting zou moeten zijn. T gaat er om dat we er voorzichtig mee omgaan. Zoals al eerder voorgesteld: ik zou graag zien dat werknemers hun bruto-bruto bedrag op hun bankrekening zouden krijgen.... om een paar dagen later te worden afgeroomd door de belastingdienst, bij voorkeur uitgesplitst per kostenpost. Dan zien mensen eens echt hoeveel de overheid kost.

Quote:

Het onderwijs is er niet om jongeren leugens bij te brengen.

Wat nou leugens? Is stemmen op PVV of FvD (of zelfs VVD) een leugen? Ik accepteer niet dat dat in het onderwijs een probleem is. Simple as that.

Quote:

Waarom nou weer HBO/WO werknemer? En wat maakt het uit wat ik wel of niet hoor?

Docenten hebben een HBO/WO opleiding. Dus die moet je ook vergelijken met vergelijkbaar opgeleide werknemers in het bedrijfsleven. Daar wordt nauwelijks gestaakt. Weleens de HBO/WO'ers van Unilever op het Malieveld zien staan? Laughing

Quote:

Maar om toch even zeker te zijn van je egoïsme hier: verdedig je nu dat jij wel een gratis opleiding kreeg en dat gun je anderen niet? Of ben je bereid alle kosten van je opleiding alsnog volledig terug te betalen? Very Happy

Ik ben prima bereid om alle kosten van mijn opleiding terug te betalen.

Maar ook dat is het punt niet. Ik wil best belasting betalen, maar verlang daar een efficiente overheid en keuzevrijheid voor terug.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

De in combat geoefende mannen zijn de deuren.
BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 18:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zijn die dan net zo breed als Duitse leraren? En zijn ze dan getrouwd? Als ze getrouwd zijn heb ik geen interesse Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Dat hebben mn ouders ruimschoots aan de schatkist afgedragen...

Dat doet er niet toe natuurlijk. Tenzij je wilt voorstellen dat kinderen zonder (werkende) ouders geen opleiding mogen volgen omdat de ouders niets gestort hebben.

Quote:
Dan zien mensen eens echt hoeveel de overheid kost.

Dat is ook vrij simpel terug te zien, de gehele begroting staat online. Beetje moeite doen.

Ga je trouwens ook vertellen wat het oplevert? Of laat je het bij de kosten Smile

Quote:
Wat nou leugens? Is stemmen op PVV of FvD (of zelfs VVD) een leugen?

Dat zeg ik niet. Jij komt met 'belasting is diefstal'. Dat is een leugen.

Quote:
Docenten hebben een HBO/WO opleiding. Dus die moet je ook vergelijken met vergelijkbaar opgeleide werknemers in het bedrijfsleven. Daar wordt nauwelijks gestaakt. Weleens de HBO/WO'ers van Unilever op het Malieveld zien staan?

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan hebt. Als onderwijs staakt, staakt iedereen: schoonmaker, concierge, administratief... valt allemaal onder exact dezelfde CAO ook. Dus je zit er echt naast.

Maar goed, ik wacht nog even op je onderbouwing waaruit moet blijken dat onderwijs het vaakst staakt.

Quote:
Ik ben prima bereid om alle kosten van mijn opleiding terug te betalen.

DOE DAN!

Want nee Royy, dat ga je echt niet doen...

Quote:
Ik wil best belasting betalen, maar verlang daar een efficiente overheid en keuzevrijheid voor terug.

Geloof ik niet. Ik hoor je alleen heel erg ageren, en het lukt je ook al niet om aan te tonen dat de overheid inefficiënt is. (en welk deel dan precies - maar jou kennende zal het wel alles zijn)

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Royy,
Dat zou jij mij moeten vertellen welke taal de deuren/docenten onderling bezigen, dan kan ik hen tenminste op slot gooien. Toch?
BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dat doet er niet toe natuurlijk. Tenzij je wilt voorstellen dat kinderen zonder (werkende) ouders geen opleiding mogen volgen omdat de ouders niets gestort hebben.

Doet er wel toe. Jij zegt dat ik de samenleving geld heb gekost. Ik zeg: de samenleving heeft geen cent aan mij besteed.

Quote:

Dat is ook vrij simpel terug te zien, de gehele begroting staat online. Beetje moeite doen.

Te ingewikkeld.

Ga je trouwens ook vertellen wat het oplevert? Of laat je het bij de kosten Smile

Quote:

Ik weet niet waar je deze onzin vandaan hebt. Als onderwijs staakt, staakt iedereen: schoonmaker, concierge, administratief... valt allemaal onder exact dezelfde CAO ook. Dus je zit er echt naast.

Nou kom op, wanneer stonden de werknemers van Unilever voor het laatst op het Malieveld?

Quote:

DOE DAN!

Want nee Royy, dat ga je echt niet doen...

Prima. Als we dat uitruilen tegen een fors percentage belastingverlaging.

Quote:

Geloof ik niet. Ik hoor je alleen heel erg ageren, en het lukt je ook al niet om aan te tonen dat de overheid inefficiënt is. (en welk deel dan precies - maar jou kennende zal het wel alles zijn)

Nee Cliff, jij wilt het gewoon niet zien.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 13, 2019 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
@ Royy,
Dat zou jij mij moeten vertellen welke taal de deuren/docenten onderling bezigen, dan kan ik hen tenminste op slot gooien. Toch?

Ja goed punt. Ik denk Duits. Jij?

BerichtGeplaatst: Di Mei 14, 2019 7:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Doet er wel toe. Jij zegt dat ik de samenleving geld heb gekost. Ik zeg: de samenleving heeft geen cent aan mij besteed.

De samenleving heeft zeker de eerste 18 jaar van je leven veel geld aan je besteed Royy.

Cliff schreef:

Niet dus?

Quote:
Nou kom op, wanneer stonden de werknemers van Unilever voor het laatst op het Malieveld?

Geen idee, maar op het Malieveld heeft voor ze toch ook geen zin? Ambtenaren staken op het Malieveld in Den Haag om hun onvrede dichtbij hun werkgever (regering) kenbaar te maken.

Overigens levert Google direct een aantal hits van stakend Unilever personeel op hoor...
https://www.rijnmond.nl/nieuws/143985/Personeel-Unilever-legt-werk-neer
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/personeel-unilever-fabrieken-staakt~bcb5a204/
https://nos.nl/artikel/2202625-personeel-unox-fabriek-oss-staakt-voor-vijfde-keer.html
Staken voor de vijfde keer? Foei! Smile

Akzo Nobel:
https://www.nu.nl/economie/5501837/akzonobel-personeel-staakt-woensdag-opnieuw.html

Maar wil je nu echt dat ik tegenbewijs lever voor jouw stelling? Wie stelt die bewijst toch?

Quote:
Prima. Als we dat uitruilen tegen een fors percentage belastingverlaging.

Waarom? De huidige student heeft een studiebeurs als lening, jij hebt deze nog uit de belastingpot getrokken... terugbetalen Royy!

Quote:
Nee Cliff, jij wilt het gewoon niet zien.

Of jij wilt het te graag zien...

BerichtGeplaatst: Di Mei 14, 2019 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De samenleving heeft zeker de eerste 18 jaar van je leven veel geld aan je besteed Royy.

Eh ja cirkeltje? Dat hebben mijn ouders meer dan betaald aan de samenleving.

Quote:

Niet dus?

Wat t oplevert kan iedereen elke dag zien.

Quote:

Maar wil je nu echt dat ik tegenbewijs lever voor jouw stelling? Wie stelt die bewijst toch?

Ik zie alleen maar fabriekspersoneel. Da's hetzelfde als dat de schoonmakers staken op scholen... We hebben het hier over HBO/WO'ers.

Quote:

Waarom? De huidige student heeft een studiebeurs als lening, jij hebt deze nog uit de belastingpot getrokken... terugbetalen Royy!

Toedeledokie.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 15, 2019 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Eh ja cirkeltje? Dat hebben mijn ouders meer dan betaald aan de samenleving.

Cirkeltje komt omdat jij de vragen niet beantwoordt, dus nogmaals: hoe doe je dat bij kinderen waarvan de ouders niet bijdragen? Mogen die niet naar school?

Quote:
Wat t oplevert kan iedereen elke dag zien.

Wat het kost ook.

Quote:
Ik zie alleen maar fabriekspersoneel. Da's hetzelfde als dat de schoonmakers staken op scholen... We hebben het hier over HBO/WO'ers.

Zucht... had ik niet net gezegd dat bij een staking van onderwijs al het onderwijspersoneel staakt, dus ook concierges, administratie, schoonmaak, etc??

Staken gebeurt gewoon over de gehele linie. Zelfde CAO ook voor iedereen, van schoonmaakster tot professor. Krijgt de professor 2% loonsverhoging, dan krijgt de schoonmaakster dat ook. Zo werkt het in het onderwijs Royy...

Maar ik wacht nog even op je bewijzen dat onderwijspersoneel vaker staakt.

Quote:
Toedeledokie.

Dat dacht ik wel... Typisch VVD.

Heel veel VVD politici hebben zelf jarenlang gestudeerd, meerdere afgebroken opleidingen en genoten van een behoorlijk stevige studiebeurs en beslissen nu voor de nieuwe generatie dat alle studeerkosten voor eigen rekening van de jonge student zijn.

Het perverse egoïsme van de VVD ten top.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Cirkeltje komt omdat jij de vragen niet beantwoordt, dus nogmaals: hoe doe je dat bij kinderen waarvan de ouders niet bijdragen? Mogen die niet naar school?

Tuurlijk mogen die naar school. Op mijn kosten. Maar ik wil dan geen linkse indoctrinatie zien.

Quote:

Wat het kost ook.

Nee joh, ziet niemand.

Quote:

Dat dacht ik wel... Typisch VVD.

Heel veel VVD politici hebben zelf jarenlang gestudeerd, meerdere afgebroken opleidingen en genoten van een behoorlijk stevige studiebeurs en beslissen nu voor de nieuwe generatie dat alle studeerkosten voor eigen rekening van de jonge student zijn.

Het perverse egoïsme van de VVD ten top.

Da's de discussie niet Cliff. Jij wilt mensen alleen maar meer laten betalen en laten betalen voor zaken waar ze het niet mee eens zijn. Dat werkt niet. We hebben een samenleving, eens, die samenleving moet betaald worden door o.a. mij en andere hardwerkende mensen in het bedrijfsleven. Ik verlang twee dingen terug: a) respect voor het belastinggeld wat wij opbrengen om jouw salaris en torentjes uitkering te betalen, b) ik wil niet dat er met mijn geld dingen gebeuren waar ik het fundamenteel mee oneens ben.

BerichtGeplaatst: Do Mei 16, 2019 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
De Nederlandse overheid zorgt goed voor zichzelf, maar minder goed voor haar burgers. Onder het kabinet RutteDrie komt het weer niet tot meer koopkracht, omdat de supermarktprijzen en de energierekeningen sneller stijgen dan de lonen. De lastendruk is onder RutteDrie naar een recordhoogte gestegen

https://www.sypwynia.nl/nederland-is-europas-inflatiekampioen/

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg