Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Is onderwijs slinks volkomen wereldvreemd politiek correct? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Maar hoe zit het nou met die verziekte sfeer in het onderwijs?

Discussie aangaan lijkt me. En een grote overwinning voor FvD maakt vanzelf wel dat ook het onderwijs inziet dat de FvD-stemmers onder hun zijn.

Quote:
Ik zou dat graag breder zien.

En ik smaller. Het is al ernstig genoeg dat leerlingen op gereformeerd onderwijs een aparte biologiemethode hebben waarin er een andere draai aan evolutie wordt gegeven. Waarom zou je dat soort zaken stimuleren? Onderwijs hoort objectief te zijn... en ja, dat houdt ook in geen linkse indoctrinatie. Maar dat houdt niet in dat je daar rechts indoctrinatie tegenover moet stellen.

Quote:
Voila.... I rest my case.

Dat belasting diefstal is is gewoon feitelijk onjuist Royy. Als je wilt dat het onderwijs onjuiste zaken gaat aanleren omdat jou dat politiek beter uitkomt, dan ben je echt aan het verkeerde adres...

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Belasting innen is wel zeker diefstal, want men besteelt met een grotere groep de zwakkere armen, en geeft dat geld dan aan docenten die jeugdigen slechts niet ter zake doende kennis leren of stelen met een grotere groep,, waardoor men de verveling in stand houdt. Dat een zichzelf zeer intelligent vindende iemand zoals jij Cliff dat niet wil erkennen is verbazingwekkend. Of wil jij zelf docent worden of ben jij dat toevallig al en praat dus voor het eigengewin?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jouw uitkering wordt er ook door betaald hoor...

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Discussie aangaan lijkt me. En een grote overwinning voor FvD maakt vanzelf wel dat ook het onderwijs inziet dat de FvD-stemmers onder hun zijn.

Ehm we kennen al een behoorlijk aantal jaar een behoorlijke aanwezigheid van de PVV. Is die discussie nou nog niet afgerond? Wat voor gesloten bolwerk is het onderwijs eigenlijk?

Quote:

En ik smaller. Het is al ernstig genoeg dat leerlingen op gereformeerd onderwijs een aparte biologiemethode hebben waarin er een andere draai aan evolutie wordt gegeven. Waarom zou je dat soort zaken stimuleren? Onderwijs hoort objectief te zijn... en ja, dat houdt ook in geen linkse indoctrinatie. Maar dat houdt niet in dat je daar rechts indoctrinatie tegenover moet stellen.

Zolang er links onderwijs is (wat in jouw ogen onlosmakelijk verbonden is met door de overheid betaald onderwijs), wil ik rechts onderwijs. En rechts is wat anders dan orthodox-christelijk.

Quote:

Dat belasting diefstal is is gewoon feitelijk onjuist Royy. Als je wilt dat het onderwijs onjuiste zaken gaat aanleren omdat jou dat politiek beter uitkomt, dan ben je echt aan het verkeerde adres...

T is een gedachtenoefening, Cliff. Net zoals je tekeer gaat tegen rechts onderwijs... zou je dat ook moeten doen tegen links onderwijs.... doe je niet, dan schiet je in de verdediging.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik ben dan ook iemand die regelmatig beroofd wordt/werdt door grotere groepen inbrekers/rovershoofdmannen, de uitkering is dus niet meer dan compensatie.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 19:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha torentje, ik betaal die uitkering...

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Tja, de Paus zit er ook mee opgescheept.
De vorige Paus kwam er ook niet doorheen.
Maar het lost zich vanzelf op.

De paus is een blasfemie an sich.

Zogenaamd de plaatsvervanger van Petrus op aarde, bezielt met heilige dingen enzo. In werkelijkheid de reincarantie van de Romeinse keizer. Als je in t Vaticaan rondloopt bevind je je in een machtscentrum, niet in een religieus hoofdkwartier.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 23:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ehm we kennen al een behoorlijk aantal jaar een behoorlijke aanwezigheid van de PVV. Is die discussie nou nog niet afgerond? Wat voor gesloten bolwerk is het onderwijs eigenlijk?

Weerwoord bestaat 20 jaar... en hoop discussieonderwerpen zijn nog exact hetzelfde als in 1999...

Quote:
Zolang er links onderwijs is (wat in jouw ogen onlosmakelijk verbonden is met door de overheid betaald onderwijs), wil ik rechts onderwijs. En rechts is wat anders dan orthodox-christelijk.

Arch... hou toch eens op met alleen maar geld-linkjes te zien.

Het onderwijs is altijd links, want: nieuwe ideeën van jonge mensen. Heeft geen fuck met geld te maken.

Kun je dan op zijn minst erkennen dat de jeugd sowieso linkser is dan de ouderen? Of wil dat er zelfs niet in...

Quote:
T is een gedachtenoefening, Cliff. Net zoals je tekeer gaat tegen rechts onderwijs... zou je dat ook moeten doen tegen links onderwijs.... doe je niet, dan schiet je in de verdediging.

Nee, ik ga niet tekeer tegen rechts onderwijs. Ik ga eerder tekeer tegen links onderwijs... ik wil hier nog wel eens een tegengeluid laten horen over klimaatverandering bv.

Ik ga wel in tegen onderwijs wat gewoon feitelijke onjuistheden aan kinderen leert...

BerichtGeplaatst: Wo Mei 08, 2019 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Ik ook. Ga werken aub Torentje, tenzij je echt iets mankeert.

BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
[

Weerwoord bestaat 20 jaar... en hoop discussieonderwerpen zijn nog exact hetzelfde als in 1999...

So what? Het onderwijs bestaat uit goed opgeleide, goedbetaalde mensen.

Quote:

Het onderwijs is altijd links, want: nieuwe ideeën van jonge mensen. Heeft geen fuck met geld te maken.

Huh? Zijn leraren jonger dan de gemiddelde werknemer van een commercieel bedrijfs??

Quote:
Kun je dan op zijn minst erkennen dat de jeugd sowieso linkser is dan de ouderen? Of wil dat er zelfs niet in...

Nope, kijk maar naar de uitslag van de scholierenverkiezingen. Ze stemmen hooguit wat extremer, maar zeker niet meer links dan de rest van de bevolking.

Quote:

Nee, ik ga niet tekeer tegen rechts onderwijs. Ik ga eerder tekeer tegen links onderwijs... ik wil hier nog wel eens een tegengeluid laten horen over klimaatverandering bv.

Mooi, hoe gaan we dat linkse onderwijs veranderen dan?

BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik ook. .

Huh? Jouw salaris wordt betaald van belastinggeld...

BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Cliff schreef:
Royy schreef:

Ik ook. Ga werken aub Torentje, tenzij je echt iets mankeert.
Ik werk niet, omdat werken in het nadeel van klanten is. Zoals je ziet ben ik de enige die klantvriendelijk is gebleven. Toch? En bovendien ik heb een zwakke rug. Kan dus niet zo werken zoals de klantonvriendelijk medemensen kunnen werken.
BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
So what? Het onderwijs bestaat uit goed opgeleide, goedbetaalde mensen.

Daarom kramen ze ook geen onzin uit als 'belasting is diefstal' Very Happy

Quote:
Huh? Zijn leraren jonger dan de gemiddelde werknemer van een commercieel bedrijfs??

Waar je mee werkt, word je mee aangestoken. Misschien was het je nog niet opgevallen dat er in het onderwijs voornamelijk jongeren zijn? Het zijn veelal jongeren die zich zorgen maken over allerlei zaken waar volwassen inmiddels hun schouders voor ophalen... zaken als dierenleed (wel of geen vlees eten) en milieu (greenpeace is bv. een typische jongerenorganisatie)

Wil je jongeren iets leren, dan moet je vaak in hun belevingswereld zitten. Een rekenvoorbeeld over het verbruik van een formule 1 auto in een race interesseert ze meer dan een rekenvoorbeeld over gehoortoestellen. Een Engelse les over gamechat interesseert ze meer dan een Engelse les over de geschiedenis van Londen.

En zo zul je dus veel zaken terugzien in het onderwijs waar de jeugd zich mee bezig houdt.

Daarnaast, en dat heb ik je ook al eerder gezegd, zijn medewerkers van het onderwijs niet bezig met geld verdienen. Ze zijn bezig met mensen. Dat is echt een fundamenteel verschil met bv. de financiële sector of een afdeling Marketing van een tandpastabedrijf. Daar denkt men echt alleen aan geld verdienen en komen mensen op de laatste plaats... zo bedenken ze bv. dat het gaatje van de tandpasta tube 10% groter moet en de tube 10% kleiner. Dan verbruiken de mensen meer tandpasta, is de tube veel sneller leeg, en maken ze meer omzet.

Ik hoop dat je het verschil ziet tussen arbeiders die proberen mensen te helpen en arbeiders die proberen zichzelf te helpen, ten koste van andere mensen.

Links heeft de neiging mensen te helpen, rechts heeft de neiging mensen niet te helpen en uit te gaan van eigen verantwoordelijkheid.

Fundamentele verschillen dus.

Quote:
Nope, kijk maar naar de uitslag van de scholierenverkiezingen. Ze stemmen hooguit wat extremer, maar zeker niet meer links dan de rest van de bevolking.

Onzin Royy... GroenLinks is veruit de grootste partij onder jongeren:

Zie ook Partij voor de Dieren...

D66 traditioneel ook populair onder jongeren:
https://nos.nl/op3/artikel/2223863-als-alleen-jonge-mensen-mochten-stemmen.html

Quote:
Mooi, hoe gaan we dat linkse onderwijs veranderen dan?

Gaat niet. Zie boven.

Quote:
Huh? Jouw salaris wordt betaald van belastinggeld...

Dat maakt niet dat ik alleen een netto inkomen heb Royy... sterker nog, ik heb zo het vermoeden dat ik nogal wat meer belasting betaal dan jij...

BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 20:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

torentje schreef:
Ik werk niet, omdat werken in het nadeel van klanten is.

Ja, in het nadeel van bijstandsklanten...

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Daarom kramen ze ook geen onzin uit als 'belasting is diefstal' Very Happy

Ik zou dat eerder intellectuele armoede noemen. Zeker ook omdat het onderwijs blijkbaar niet openstaat voor anders dan links denkenden. En dat van mijn belastinggeld. Schandalig.

Quote:

Daarnaast, en dat heb ik je ook al eerder gezegd, zijn medewerkers van het onderwijs niet bezig met geld verdienen.

Waarom wordt er dan in het onderwijs veel meer gestaakt en actiegevoerd dan in een vergelijkbare werkomgeving in het bedrijfsleven?

Quote:

Onzin Royy... GroenLinks is veruit de grootste partij onder jongeren:

45% stemt op een linkse partij (incl D66).
De linkse partijen krijgen 29 van de 75 EK-zetels, ofwel 39%.

Ik zie even niet echt een fundamenteel verschil...

Quote:

Gaat niet. Zie boven.

T zal wel moeten.

Quote:

Dat maakt niet dat ik alleen een netto inkomen heb Royy... sterker nog, ik heb zo het vermoeden dat ik nogal wat meer belasting betaal dan jij...

Huh? Jouw hele bruto inkomen wordt gefinancierd door andere belastingbetalers.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Jij weet dus niet dat het woord 'klant' mooie intelligente smallere vrouw betekend?
BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff is niet de enige; ik wist het ook niet. Shock
Misschien is het handig als je hier jouw woordenlijstje, die met je mee is gestraald vanaf je thuisplaneet, hier neerzet?

Razz

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zou dat eerder intellectuele armoede noemen. Zeker ook omdat het onderwijs blijkbaar niet openstaat voor anders dan links denkenden. En dat van mijn belastinggeld. Schandalig.

Sorry Royy, belastinggeld is geen diefstal. Het zijn afspraken die in elke samenleving gemaakt worden om het een samenleving te maken, met gedeelde voorzieningen.

'Death and taxes' - zou jou toch aan moeten spreken, is een Amerikaans spreekwoord. Er is geen leven zonder dood en geen leven zonder belasting.

Quote:
Waarom wordt er dan in het onderwijs veel meer gestaakt en actiegevoerd dan in een vergelijkbare werkomgeving in het bedrijfsleven?

Is dat zo? Onderbouw dat eens.

Quote:
45% stemt op een linkse partij (incl D66).

Dat maakt niet dat 55% rechts stemt. Flauw. Waarbij ik al eerder aangaf dat Links en Rechts tegenwoordig dwars door elkaar heen lopen.

Feit is gewoon dat GroenLinks (en voorheen D66) de grootste partij onder jongeren is. Zet dat eens af tegen de volwassenen, die achtereenvolgens CDA en VVD de grootste maakten.

[quote]T zal wel moeten.[/quoe]

Nee, het hoeft ook niet.

Quote:
Huh? Jouw hele bruto inkomen wordt gefinancierd door andere belastingbetalers.

Dat maakt niet dat ik geen belasting betaal. Raar idee. Bij mij gaat er gewoon 51,75% van mijn bruto inkomen af hoor. Zoals het hoort.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

O, dan zal ik de taal eens gaan publiceren, zodat iedereen dezelfde taal gaat schrijven en spreken..
BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Sorry Royy, belastinggeld is geen diefstal. Het zijn afspraken die in elke samenleving gemaakt worden om het een samenleving te maken, met gedeelde voorzieningen.

'Death and taxes' - zou jou toch aan moeten spreken, is een Amerikaans spreekwoord. Er is geen leven zonder dood en geen leven zonder belasting.

Dat is een mening.
Het onderwijs staat dus niet open voor anders dan linksdenkenden. Kwalijke zaak.

Quote:

Is dat zo? Onderbouw dat eens.

Hoor jij weleens dat de HBO/WO-werknemers van Unilever, Shell, KPN, ASML, Philips, whatever aan het staken zijn?

Quote:
Feit is gewoon dat GroenLinks (en voorheen D66) de grootste partij onder jongeren is. Zet dat eens af tegen de volwassenen, die achtereenvolgens CDA en VVD de grootste maakten.

Ach paar jaar geleden was de PVV nog de grootste onder jongeren. Jongeren stemmen wat extremer.

Quote:

Nee, het hoeft ook niet.

Ik accepteer het niet.

Quote:

Dat maakt niet dat ik geen belasting betaal. Raar idee. Bij mij gaat er gewoon 51,75% van mijn bruto inkomen af hoor. Zoals het hoort.

Ja daag. Ik stort geld in de schatkist. Daarvan wordt jouw bruto salaris betaald en vervolgens stort jij een deeltje terug. Bedankt he!

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

torentje schreef:
O, dan zal ik de taal eens gaan publiceren, zodat iedereen dezelfde taal gaat schrijven en spreken..

Lijkt me een uitstekend plan torentje. Ik denk dat de gemiddelde deelnemer de ballen snapt van wat jij schrijft.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 14:48 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Zou het niet mogelijk zijn, dat de deelnemers op dit forum gewoonweg geen Nederlands willen en dus niets willen snappen en dus ook gewoon niet meegaan? Omdat zij slechts mee willen met bredere mannen omdat ze het dan heel gemakkelijk hebben. Dat zal wel het probleem zijn met de deelnemers, niet ik
BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Nee hoor, de meesten zijn recalcitrant,
tegen de tregeur,
zetten de kont tegen de krib,
zijn zo dwars als iemand uit Nuenen,
en gaan nog liever dood dan dat ze iets toegeven.

Leer mij de Nederlanders kennen!

Neem bij voorbeeld spellen op internet.

Engelsen en Amerikanen, Duitsers en ook Russen werken altijd samen met hun landgenoten.
Nederlanders beginnen al vanaf dag 1 elkaar de hersens* in te slaan.

Zegt wat hè. Twisted Evil

* Voor zover aanwezig

BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Denk eerder dat het provincialen zijn die de Nederlanders de hersens hebben ingeslagen of monddood hebben gemaakt. We hebben toch niet voor niets zoveel onverstaanbare dialecten en veel mensen die in het Latijn, Arabisch of andere voor Nederlanders onverstaanbare taal zeveren.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 12, 2019 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

zijn zo dwars als iemand uit Nuenen,

Toch wel leuk zo'n inkijkje in de Brabantse stammenstrijd.

Quote:
Leer mij de Nederlanders kennen!

Fantastisch volk he! Moet je eens kijken wat voor fantastisch land de Nederlanders hebben opgebouwd.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg