Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Nederlandse waarden en normen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Waar stem je op
Geld
0%
 0%  [ 0 ]
Bier
0%
 0%  [ 0 ]
Zwarte Piet
66%
 66%  [ 2 ]
Naakte wijven
33%
 33%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Nederlandse waarden en normen
BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Als ik dit forum lees, heb ik het idee dat Nederlandse waarden en normen alleen schijnen te draaien om geld, naakte wijven, Zwarte Piet en bier.
Hoe zit het nu werkelijk?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En ook nog even dit: Sinds de War on Terrors zijn onze westerse waarden en normen enorm naar beneden afgesteld.
Nu is het opeens niet meer belangrijk om onze waarden en normen te handhaven, nee nu moeten we zelfs onze waarden en normen aanpassen aan die van onze vijand.
Als onze vijand zijn gevangenen martelt is dat beestachtig, maar als wij onze vijanden martelen is dat geoorloofd want het zijn nou eenmaal beestachtige monsters.
Conclusie: onze waarden en normen zijn heel makkelijk inwisselbaar voor die van een primitievere gemeenschap, dus laat die superieure beschaving maar zitten.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Mee eens. Westerse beschaving is een dun laagje chroom over plastic. De westerse normen en waarden zijn failliet.

Er is maar één ding wat we kunnen doen: herstel van mensenrechten in het westen. Pas dan hebben we het recht om anderen aan te spreken op overtredingen.

Tevens hebben we een herstel van onze democratie nodig. Gevolg hiervan kan niet anders zijn dan decentralisatie van de democratie, de afstand tussen wat 'het volk wil' en wat de politicus voorstelt is te groot geworden.

En ook pas dan kunnen we andere landen aanspreken op hun democratisch gehalte.

Ik heb nog een analogie:

Ik heb ooit gewerkt bij een organisatie met een interne helpdesk. De interne helpdesk kreeg ongeveer 10.000 storingen per maand te verwerken. De tevredenheid lag op een 5,8 (die cijfers zijn nooit hoog).

Vervolgens kwam er een besluit om de helpdesk uit te besteden. De externe helpdesk kreeg ongeveer 3.000 storingen per maand te verwerken. De tevredenheid werd niet meer gemeten, omdat mensen het formulier niet meer invulden.

Management schreef in zijn jaarverslag: Het uitbesteden van de helpdesk was een groot succes: het aantal storingen is geminimaliseerd.

Wat was er feitelijk gebeurd?
1. De externe helpdesk was slechts telefonisch bereikbaar, je kon er niet meer naar toe lopen
2. De externe helpdesk kenden de organisatie totaal niet, mensen voelde zich onbegrepen en ongekend
3. De externe helpdesk stuurde tevredenheidsonderzoeken rond die medewerkers niet invulden, maar interpreteerden als Spam van buiten de organisatie.

Zie hier de Excel-managers. De managers die praten over KPI's en dashboards. Ze staan symbool voor de politici in Brussel. Ook deze groep is de feeling met de werkvloer/kiezer totaal kwijtgeraakt. Ze laten zich sturen door bedrijfsleven, externe politiek en baanambitie.

De democratie faalt, en dat is ook te zien aan hoe er met referenda/volksraadpleging wordt omgegaan. Het volk moet stemmen op totaalprogramma's die niemand doorleest, en kritiek op kamervoorstellen moeten met ijzersterke partijdiscipline de kop ingedrukt worden.

En Brussel.... die hebben al helemaal niets op met de burger.

Dus ja Jip, je hebt gelijk. Normen en waarden vervagen, de toon wordt harder. Mede omdat niemand meer luistert.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Als ik dit forum lees, heb ik het idee dat Nederlandse waarden en normen alleen schijnen te draaien om geld, naakte wijven, Zwarte Piet en bier.
Hoe zit het nu werkelijk?

Het draait alleen maar om geld, de andere opgevoerde zaken worden aangedragen door religieuze idioten, azijnpissers en negers met een minderwaardigheidscomplex.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Een paar reacties hier vind ik wel illustratief voor het onderwerp.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Welke bijdrages bedoel je?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

O.a. deze bloemlezing over medemensen:

........religieuze idioten, azijnpissers en negers met een minderwaardigheidscomplex.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waarom zeg je dat dan niet gewoon en praat je met zo'n omweg? Ik kan er goed tegen hoor en wil het ook nog onderbouwen dat geld het enige is waar het om draait en dat de andere aangedragen zaken totaal onbelangrijk zijn.

En welke bijdrages nog meer?

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 18:08 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
O.a. deze bloemlezing over medemensen:

........religieuze idioten, azijnpissers en negers met een minderwaardigheidscomplex.

.........alsof jouw bloemlezing over de medemensen zo verheffend is. Twisted Evil

(Cliff, kom er maar in.....)

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2016 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Leuk zo`n poll.
Alleen ontbreekt het aan positieve keuzemogelijkheden.
Eigenlijk verwacht ik dat ook niet van een zichzelf en vaderland hatend type.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2016 6:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
(Cliff, kom er maar in.....)

Very Happy

Even wachten op de volgende stropop.

BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2016 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:

En welke bijdrages nog meer?

Kun je dat zelf niet uitrekenen? Ik schreef:

Quote:
Een paar reacties hier vind ik wel illustratief voor het onderwerp.

Pak desnoods een rekenmachine.... Razz

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 7:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Rekenen... een paar kan zijn: één paar of 'n paar.

Maar goed, je wilt geen antwoord geven, laat staan een inhoudelijke reactie.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zie nog maar één inhoudelijke reactie... die van mij Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Je bedoelt jouw inhoud dat alle politici bedriegers zijn? Dat soort inhoud hoor ik meestal komen van boven een schuimkraag.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Cliff schreef:
Mee eens. Westerse beschaving is een dun laagje chroom over plastic. De westerse normen en waarden zijn failliet.

Ik kan mij nog herinneren dat mijn overgrootvader een hoed droeg. Die nam hij af wanneer hij ergens binnenging en hij tipte de rand wanneer hij iemand voorbij ging. Ook weet ik dat hij altijd met twee woorden sprak en mij uitlegde dat je de aanwijzingen van de politie stipt moest opvolgen. Ook vertelde mijn opa, de zoon van mijn overgrootvader, dat je een pak op je lazer kreeg wanneer je iets had gestolen of wanneer je de boel had belogen. De dokter, de onderwijzer en de dominee, zij hadden het voor het zeggen en wat zij zeiden werd gedaan. Dát is nu reeds lang verleden tijd en ik vrees dat we niet meer terug kunnen. De oorlog winnen met de gameboygeneratie? Ik denk het niet... De terugkeer van de waarden en normen van weleer? Dat ook zeker niet. Egoïsme is een dodelijke ziekte als het aankomt op de maatschappij en het normbesef.

Wat zegt u?

Ik word inmiddels talloze keren aangesproken- en geschreven met je, jij en jouw. Daar ben ik, voor wat betreft de zakelijke relaties, niet van gediend. Ziggo, KPN, Essent, allemaal doen ze er aan mee. Protest van mijn kant helpt niet, ze gaan er gewoon mee door. Jammer, want ik vind dat ik met u aangesproken moet worden, vooral wanneer ik betaal. Alweer zo'n voorbeeld van voorbije tijden.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Even wachten op de volgende stropop.

Guus schreef:
Je bedoelt jouw inhoud dat alle politici bedriegers zijn?

En ja hoor, daar is de stropop weer Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 15:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben in de tijd van waarden en normen opgegroeid. Diefstal was in ons dorp een vreselijk iets, waar weken over werd gepraat. Niemand deed zijn achterdeur of fiets op slot. Ik kende nagenoeg geen gescheiden mensen.
Ik had nog nooit een dakloze gezien. Woonwagenvolk ging met negotie langs de deur en verdiende daarmee de kost.
Het stropen van wild was de meest voorkomende reden voor boetes of bajes. (Veenhuizen) Appels, knollen en ander fruit stelen werd als kwajongensstreek voor eigen consumptie getolereerd. Je kreeg wel een pak slaag als je werd gesnapt.
Er was 1 cel in het dorp, een stenen ruimte onder de toren, ik herinner me nog dat daar een gewelddadige dronkenlap in werd geparkeerd.
Wie wel kon werken maar het verrekte had geen eten, invaliden werden door familie kerk, en gemeenschap onderhouden.
Begrafenissen werden geregeld door familie vrienden en vooral buren.

Sommige dingen zijn nu beter geregeld, maar op veel meer punten zijn we er fiks op achteruit gegaan.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Poendert schreef:
Sommige dingen zijn nu beter geregeld, maar op veel meer punten zijn we er fiks op achteruit gegaan.

Noem wat je signaleert de verweesde samenleving. Dat is trouwens ook de titel van een boek.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 20:53 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik las een boek Wezen van de samenleving over de oorspronkelijke Nederlandse elite, waar den heer des huize en zonen werkmeiden verkrachte ook norm was, zwangere meiden werden onmiddellijk ontslagen wegens het verleiden van vooraanstaande leden, uit de gegoede burgerij.
De buitenechtelijke wezen werden door christelijke klieken verkocht aan de vermogende kakmadams.
Het Poendert journaal vermeldt niet alles wat in gemoedelijke kring achter gesloten deuren plaatsvond .
BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het was zeker niet allemaal rozengeur. Een naburige excentrieke landgoedeigenaar had een zoon bij de huishoudster. Deze jongen werd een vakopleiding tot meubelmaker geboden, en zijn vader zorgde dat hij de plaatselijke gemeentelijke doodskistenmaker werd. Dus altijd zijn brood. Hij was weliswaar de zoon van meneer, maar verschil moest er wezen.
De huishoudster en de meneer bleven tot hun dood op het goed. Daarna werd het afgebroken.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Waar stempt Jippe op:

1 Erdohans genocide van Koerden
2 Erdohans steun aan ISIS
3 Drugsmaffia in Nederland
4 Nieuwe Megamoskeeen betaald door Saudie Arabia en Erdohan

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Cliff schreef:

En ja hoor, daar is de stropop weer Laughing

Welnee, joh. Jij vindt politici allemaal bedriegers.

Want dit is wat Cliff eerder schreef:
En Brussel.... die hebben al helemaal niets op met de burger

Maar het staat je vrij dit te ontkennen en te onderbouwen.
Proost hoor!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2016 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schreef:
Welnee, joh. Jij vindt politici allemaal bedriegers.

Ik merkte het al eerder op: jouw interpretatie van een stelling is zelden de stelling die geponeerd wordt. Ik denk dat ik dat stropop-gedrag voldoende ontmaskerd heb inmiddels.

Maar gooi er nog wat bierschuim tegenaan. Jij bent namelijk de überintelligente kiezer, de rest is dom PVVplebs met onderbierbuiken en neeferendums.

Het is dit oud links elitiare gedrag wat een serieus links geluid totaal onhoorbaar heeft gemaakt. Gelukkig is de PvdA bijna dood.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie