Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » De Islam heeft een doel met Europa. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 29, 30, 31  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je kunt eigenhandig feestdagen verwijderen of toevoegen. Dat is het punt niet.
Het (mijn) punt is waarom iets er standaard wel of niet in staat.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Tedje van Es schreef:
Je kunt eigenhandig feestdagen verwijderen of toevoegen. Dat is het punt niet.
Het (mijn) punt is waarom iets er standaard wel of niet in staat.

Resolutie 1743, waar een steeds groter deel van de gewone bevolking en bedrijven in meegaan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat verklaart hooguit waarom het ene er in staat, maar het verklaart niet waarom het andere er niet in staat.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dat het op zon en feestdagen verboden was te werken werd in een ver verleden ingesteld door erg wijze mensen om de arbeidende bevolking te beschermen. Zelfs de Clerus, die vaak meehuilde met de werkgevers, kon niet tegen deze maatregelen protesteren, want het was tenslotte een Goddelijk gebod. Dankzij het christendom had het klootjesvolk een vrije dag. Een zwarte maatregel voor de feodale bazen, waar ze niet tegen konden protesteren zonder voor heiden te worden uitgemaakt, of zelfs als ketter in de gewelven van de inquisitie te belanden.
Dankzij de ontkerkelijking zijn nu deze voordelen voor de werknemers verdwenen. Nu kan de digitale maatschappij zijn mensen zonder tegengas helemaal verslaven.
Een verplichte vrije dag is nu zelfs voor een slaaf een gepasseerd station. Leve de banken en hun kapitaal.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Tedje van Es schreef:
Dat verklaart hooguit waarom het ene er in staat, maar het verklaart niet waarom het andere er niet in staat.

Je weet toch wel dat de cultuurmarxisten een hekel hebben aan blank, europees, christelijk en alles wat oorspronkelijk is? Dat zou prima kunnen verklaren waarom de traditionele christelijke feestdagen zijn verwijderd, maar wel alle islamitische feestdagen erin staan. "Christelijk" is namelijk een belediging voor moslims, en omdat moslims op grond van Resolutie 1743 aan alle kanten en op alle manieren bevorderd, ondersteund en verdedigd moeten worden, moeten natuurlijk alle christelijke, joodse, en oorspronkelijk Europese tradities en cultuur-gewoonten onderdrukt en genegeerd worden, zelfs geridiculiseerd. Hetzelfde sentiment zagen we heel duidelijk toen het oproepen tot het islamitische gebed vanaf de Blauwe Moskee in Amsterdam door alle EU-partijen werd gesteund, terwijl in precies dezelfde periode eerste kamerlid Petra Stienen van D66 verkondigde dat kerstliedjes in openbare ruimte en winkels eigenlijk maar verboden moesten worden, want "dat was niet meer van deze tijd". Met andere woorden, we willen de islam erin drukken ten koste van alle oorspronkelijke europese bewoners en hun oorspronkelijke gewoonten en -cultuur, en mochten ze daar tegen in opstand komend, dan schreeuwen we gewoon dat zij fascisten en islamofoben zijn en drukken we ze in een heel onplezierige hoek. Dat is overigens ook hetzelfde sentiment achter zwarte piet.
BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alle christelijke (feest)dagen staan gewoon vermeld. Alleen Carnaval en Aswoensdag (Vasten) niet. En dat is vreemd; de Ramadan en het Suikerfeest hebben dezelfde betekenis als Carnaval en Vasten. Alleen de volgorde is anders.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
En dat is vreemd; de Ramadan en het Suikerfeest hebben dezelfde betekenis als Carnaval en Vasten. Alleen de volgorde is anders.

Ik vind dat niet vreemd. Want we worden geacht onszelf te verloochenen en zelfs te haten. De Islam daarentegen, daar moeten we respect voor hebben. En als makke schapen buigen we en kruipen we hier ook nog voor. Slechts weinigen hebben de moed de kudde te durven ontstijgen.

Laatst aangepast door Loetje op Wo Feb 05, 2020 12:33, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

'Godslastering'

Franse tiener Mila (16) onder politiebescherming na kritiek op islam

04 februari 2020 21:54
Aangepast: 05 februari 2020 05:27

[img]https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/liggend/public/content/images/2020/02/04/mila_fr_tele_twit%20%281%29.jpg?itok=9ahgJrsG[/img]
Mila, onder politiebescherming vanwege kritiek op de islam. Beeld © Twitter / @Qofficiel

Een Frans meisje van 16 staat onder politiebescherming omdat ze wordt bedreigd. Dat gebeurt sinds ze op Instagram kritische opmerkingen heeft gemaakt over de islam. Haar optreden heeft in Frankrijk een debat losgemaakt over de vrijheid van meningsuiting.

De scholiere uit de buurt van Lyon, Mila, werd uitgemaakt voor racist toen ze afgelopen maand in een livestream op Instagram de avances van een jonge moslim afwees. Kansloos, vond ze, alleen al omdat ze lesbisch is. Maar daarna werd ze uitgemaakt voor racist en 'vuile lesbiënne'.

In een nieuw filmpje liet Mila weten dat ze godsdienst verafschuwt en de islam ziet als een 'religie van haat'. De discussie liep al snel uit de hand: ze werd beschuldigd van godslastering, tegenstanders publiceerden de naam van haar school en bedreigden haar met verkrachting en erger.

Aangifte van bedreiging

Het meisje kon niet meer naar school en heeft haar Instagram-account intussen op zwart gezet. Ze heeft aangifte gedaan van bedreiging en krijgt van alle kanten steun, maar haar opmerkingen splijten de bevolking ook: voorstanders verzamelen zich op social media onder de hashtag #jesuismila ('Ik ben Mila'), tegenstanders onder #jesuispasmila ('Ik ben Mila niet').

De ene groep vindt dat de vrijheid van meningsuiting vóór alles gaat. De andere groep zegt dat Mila best wat meer respect had mogen tonen voor moslims.

Spijt van grove opmerkingen

Gisteravond zei Mila in een interview op de Franse tv dat ze geen mensen had willen beledigen die hun religie 'in vrede' uitoefenen. Ze zei ook dat ze spijt heeft van een paar grove opmerkingen.

Quotidien @Qofficiel schreef:

Maar waar ze absoluut géén spijt van heeft, zei ze, is dat ze verteld heeft wat ze van de islam vindt. "Want dat denk ik echt", zei ze.

Aanvallen met zuur

Door de ophef staat haar leven even 'in de pauzestand'. Ze kan de straat niet op vanwege de bedreigingen: haar tegenstanders zeggen onder meer dat ze haar willen aanvallen met zuur, de kleren van het lijf willen rukken, haar willen slaan of levend willen begraven.

De Franse minister van Onderwijs, Jean-Michel Blanquer, neemt de bedreigingen serieus en zegt dat desondanks zal worden geprobeerd Mila zo snel mogelijk weer naar school te laten gaan, 'vreedzaam, zodat ze weer een gewoon leven kan leiden'.

RTL Nieuws

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
De andere groep zegt dat Mila best wat meer respect had mogen tonen voor moslims.

Respect hebben? Hiervoor?

Quote:
Aanvallen met zuur

Door de ophef staat haar leven even 'in de pauzestand'. Ze kan de straat niet op vanwege de bedreigingen: haar tegenstanders zeggen onder meer dat ze haar willen aanvallen met zuur, de kleren van het lijf willen rukken, haar willen slaan of levend willen begraven.

Get the fuck!

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dit soort posters moeten op straat geplakt worden om ons gerust te stellen dat we niet bang hoeven te zijn voor "Allahu Akbar"-geschreeuw, ookal gaat dat vaak wel eens gepaard met het kromzwaard trekken. Hoe gek zijn zij eigenlijk wel dat zij zelf geloven in hoe goedgelovig wij zijn en ons hierdoor laten geruststellen?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 14:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Je meent het niet! Echt waar?
Zodra ik iemand dit hoor roepen, ga ik rennen.
Ze radicaliseren zich zelf.
Lopen Christenen over straat en roepen Praise the Lord en gooien dan een bom?
Wat een belachelijke poster is dit want als Dalila dit wil zeggen dan doet ze dat maar in de moskee maar niet op straat.

Ik snapt niet dat in deze tijd met zoveel inzicht in wetenschap en astronomie dat er nog mensen zijn die in een onzichtbare god geloven. In de jaren zeventig hebben linkse mensen de Paus Johannes de 23ste met een bezoek aan Nederland, beledigd met het liedje Popie Jopie. En nu staan die zelfde linkse mensen achter de islam?
Die tegen vrouwen- en homorechten zijn.

Wie subsidieert dit?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik wil ook geen christen op straat "GOD IS GROOT!" horen roepen. Dat doet ie maar lekker thuis.

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 2:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik wil atheïstische posters: GOD BESTAAT NIET, en als ondertitel: geloof is een geestesziekte.

Of zullen we dit soort posters maar gewoon uit het straatbeeld weren? Hoeft niet iedereen zijn ideologie te propageren namelijk.

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik wil !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Do Feb 06, 2020 11:24, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ik wil atheïstische posters: GOD BESTAAT NIET, en als ondertitel: geloof is een geestesziekte.

+1!

BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Op zich valt 't wel onder vrijheid van meningsuiting wanneer personen hun geloofsovertuiging via openbare reclamemiddelen publiceren.

Maar daarbij mogen geen wettelijke regels geschonden worden. Bijvoorbeeld die betreffende belediging. Denk dat 'n kreet als "Geloof is 'n geestesziekte" erg dicht in de buurt van belediging van alle gelovigen komt.
Zou er staan dat die of die vindt of van mening is dat geloof 'n geestesziekte is, dan zou 't al 'n stuk verder van belediging verwijderd blijven.

Maar reclame voor 'n religie die in velerlei opzichten niet strookt met het recht alhier zou mogelijk weer niet helemaal rechtmatig kunnen zijn.
-
BerichtGeplaatst: Do Feb 06, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Valt me nog iets anders op aan de poster: 'Dat wil bij ONS zeggen ...'

Zo maak je er dus wel een hullie-zullie verhaal van. Wie is 'ONS'? Moslims?

'WIJ' versus 'ONS'. Ik krijg de neiging te roepen: bij ONS wil 'allahu akbar' iets heel anders zeggen...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 07, 2020 0:24 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Natubico
Op zich valt 't wel onder vrijheid van meningsuiting wanneer personen hun geloofsovertuiging via openbare reclamemiddelen publiceren.

Als iemand anders er een tekening naast plakt bv een ware grote Allah"s moorkop tekening, wordt ie gelijk vermoord met een mes door de strot - bewijs ? minstens 28 lidstaten !
Quote:
Maar reclame voor 'n religie die in velerlei opzichten niet strookt met het recht alhier zou mogelijk weer niet helemaal rechtmatig kunnen zijn

volgens mensen rechtsregels zijn moordpartijen namens geen enkele vorm van reclame toegestaan - dus preventief weglaten voordat een loslopende geesteszieke islamiet nog meer eigen rechten gaat claimen !
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:
Je meent het niet! Echt waar?
Zodra ik iemand dit hoor roepen, ga ik rennen.
Ze radicaliseren zich zelf.
Lopen Christenen over straat en roepen Praise the Lord en gooien dan een bom?
Wat een belachelijke poster is dit want als Dalila dit wil zeggen dan doet ze dat maar in de moskee maar niet op straat.

Ik snapt niet dat in deze tijd met zoveel inzicht in wetenschap en astronomie dat er nog mensen zijn die in een onzichtbare god geloven. In de jaren zeventig hebben linkse mensen de Paus Johannes de 23ste met een bezoek aan Nederland, beledigd met het liedje Popie Jopie. En nu staan die zelfde linkse mensen achter de islam?
Die tegen vrouwen- en homorechten zijn.

Wie subsidieert dit?

Als je nog niet helemaal weet wat je moet doen zodra iemand midden op straat "Allahu Akbar" gaat schreeuwen, dan moet je dit telefoonnummer bellen voor antwoorden op zulke vragen;

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het parlementaire onderzoek.
De aanleiding van het onderzoek door de Tweede Kamer is berichtgeving van NRC en Nieuwsuur. Daaruit bleek dat zeker dertig islamitische organisaties in Nederland de afgelopen jaren financiering hebben aangevraagd in Golfstaten of daadwerkelijk geld hebben ontvangen uit deze landen. Het gaat om miljoenen euro's uit Koeweit en Saudi-Arabië.

De hoorzittingen van de Tweede Kamer nemen in totaal twee weken in beslag. In de eerste week worden deskundigen gehoord. In de tweede week worden de besturen van de omstreden As-Soennah-moskee en de alFitrah-moskee onder ede gehoord.

https://nos.nl/artikel/2322939-getuige-moskeeverhoren-ze-sturen-vreselijke-bedreigingen-via-mijn-dochter.html

Het gaat fantastisch in ons land en de islam is een geweldige religie. Echt een aanwinst!

Dus 30 islamitische organisaties hebben geldelijke steun aangevraagd in de Golfstaten. Hoeveel islamitische organisaties hebben we eigenlijk in ons land?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Het gaat fantastisch in ons land en de islam is een geweldige religie. Echt een aanwinst!

Meent u ?
Ik heb u ook wel eens anders horen zeggen, maar niets is veranderlijker dan de mens. Heeft u uw baard al laten staan en loopt u inmiddels ook in een gestreepte soepjurk ?
Allah Snackbar ! Dat is uw motto, of iets van die strekking. Zit ik er ver naast, meneer Van Es ?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 22:11 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Werkelijk??? Zelfs ik kan de echte bedoeling wel uit de context afleiden.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Onderschat nooit de heer Van Es.
Volgens mij is hij gewoon aanhanger van de Groot-Moeflon.

Laatst aangepast door Lampje op Za Feb 15, 2020 9:39, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Feb 14, 2020 22:31 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Waarom zeg je dat? Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n berichtje schrijft als de laatste van dhr. van Es en dan toch een groot islamist te zijn. Maar waarschijnlijk weet ik te weinig van Dhr. van Es?
BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik wist dat ook niet. Totdat ik hier tot mijn ontsteltenis lees dat hij de islam een warm hart toe draagt.
Terwijl hij zich elders fel verzet tegen religie en tegen politici. Dit zijn de ingrediënten van islamistisch gedachtengoed.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de heer Van Es het cynisch bedoelde. Maar thans zwijgt hij in alle talen, en dat vind ik een weinig geruststellende gedachte.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie