Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » VARA coryfee Silvana sluit aan bij Turks Facisme DENK Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Als in extreme hoek versplintering plaats vindt, dan juich ik dat van harte toe.
DENK is ook zo' n extreme club, uiteraard ontstaan als gevolg de extreme standpunten van de PVV.

Het vertrek van Simons heeft niks met verspintering te maken, het komt allemaal door haar persoonlijke frustraties.

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Des te groter het ego, des te kleiner de inhoud. Des te harder het geschreeuw, des te holler het vat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hoe irionisch, DENK, de partij van verbinding raakt nu al in ontbinding.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Sylvana Simons kwam erachter dat de DENK-Islamprinsjes haar geenszins als koningin beschouwen. Gebruikt als een slavin van Mohammed.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Estudiant heeft natuurlijk wel gelijk dat versplintering op links een prima ontwikkeling is. Ik geloof zelf dat dat vooral komt door te weinig visie en al helemaal geen oplossingen vanuit de linkerkant.

Veel verder dan wishful-thinking dat moslims zich wel zullen aanpassen als ze maar lang genoeg op "onze" waarden gewezen blijven worden, lijkt links ook niet te komen. Ze kunnen het inclusie-denken ook niet echt loslaten en houden vast aan hun toverwoord "Diversiteit", zonder zich te beseffen, of te willen erkennen, dat er ook duidelijke problemen kunnen voortvloeien uit een diverse samenleving. Want het erkennen is niks anders dan het toegeven dat hun beleid al decennia-lang averechts heeft gewerkt.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

legalblond schreef:
Precies, zonder commentaar. Dat is ook een beetje standaard bij deze manier van denken: Estudiant wil de werkelijke problemen niet aanpakken, en wijst daarom heel hard naar het symtoom van deze problemen, dus naar Wilders, en meent dat dit de oorzaak is.

"Zonder commentaar" betekent in deze context ook: Ik kan het niet goed onderbouwen, dus dan moet ik het maar zo doen.

Nee hoor, ik stel gewoon vast dat die definitie van de zichzelf vervullende voorspelling geweldig is.
Geen speld tussen te krijgen.

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

legalblond schreef:
Estudiant heeft natuurlijk wel gelijk dat versplintering op links een prima ontwikkeling is. Ik geloof zelf dat dat vooral komt door te weinig visie en al helemaal geen oplossingen vanuit de linkerkant.
.

Wel goed samenvatten Legalblond, ik schreef dat ik versplintering van de extreme hoek van harte toejuich. En dat is dus zowel van links en als van rechts.
Zij wordt nu de 82ste partij??
Very Happy

Quote:
Veel verder dan wishful-thinking dat moslims zich wel zullen aanpassen als ze maar lang genoeg op "onze" waarden gewezen blijven worden, lijkt links ook niet te komen. Ze kunnen het inclusie-denken ook niet echt loslaten en houden vast aan hun toverwoord "Diversiteit", zonder zich te beseffen, of te willen erkennen, dat er ook duidelijke problemen kunnen voortvloeien uit een diverse samenleving. Want het erkennen is niks anders dan het toegeven dat hun beleid al decennia-lang averechts heeft gewerkt

Decennia lang heeft links dit op zijn geweten? Help mij even?? Ik kan maar één redelijk links kabinet noemen en dat was het kabinet Den Uyl. De rest was christelijk rechts of liberaal en soms met een licht rood tintje erbij.

Kijk je hebt wel een punt als je beweert dat decennia lang te weinig gedaan is aan het immigratie/integratie vraagstuk. De vraag is overigens ook of een totaal andere aanpak beter was geweest. Ik beschouw bv de Franse aanpak die totaal anders was, als mislukt. En daar was geen totaal geen sprake van culturele diversiteit, nee men werd bij immigratie Frans. De etnisch culturele achtergrond werd genegeerd en de filosofie was dat dat het beste was voor de integratie. Ik geloof dat dat beleid ook in de prullenbak kan, ga maar eens kijken in de banlieues.

Overigens is het vluchtelingenprobleem toch een andere, dat is rechtstreeks te herleiden naar klimaatveranderingen waardoor onrust en oorlogen ontstaan.

Maar dan even twee vragen:
1. Wat gaat "rechts" dan doen aan de huidige immigratieproblemen, bv bij Turken en Marokkanen?
2. Wat gaat rechts dan doen aan het vluchtelingenvraagstuk, behalve verwijzen naar lekke EU-grenzen (want dat wisten we al)

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Loetje schreef:
Des te groter het ego, des te kleiner de inhoud. Des te harder het geschreeuw, des te holler het vat.

Soms zijn we het helemaal eens Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

Het vertrek van Simons heeft niks met verspintering te maken, het komt allemaal door haar persoonlijke frustraties.

Dat schreef ik ook niet. Haar vertrek heeft als effect verdere versplintering.....
Ze zal ongetwijfeld niet vertrokken zijn om versplintering te realiseren.

Laatst aangepast door estudiant op Za Dec 24, 2016 17:28, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

estudiant schreef:
......
Dat is ook het interessante aan Wilders, hij voorspeld niet alleen ellende, hij regiseert het ook; de z.g. zelfvervullende voorspelling.

voorspeld??

estudiant schreef:
Is een mooie definitie van:

De zelfvervullende voorspelling is in aanvang een foute definitie van de situatie die een nieuw gedrag oproept waardoor de oorspronkelijke foute kijk waar wordt. Deze schijnbare juistheid van de voorspelling houdt een foute voorstelling van zaken in stand. De voorspeller zal namelijk datgene wat uiteindelijk gebeurd is aanvoeren als bewijs dat hij van begin af aan gelijk had.

.....

estudiant schreef:
Nee hoor, ik stel gewoon vast dat die definitie van de zichzelf vervullende voorspelling geweldig is.
Geen speld tussen te krijgen.

De speld die ik ertussen zou willen steken heeft betrekking op het feit dat je niet alleen een definitie geeft en zegt dat deze zo geweldig is, maar je koppelt dat ook expliciet aan Wilders. En dat onderbouw je verder niet en daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik kan bijv. ook wel een definitie van fascisme geven en zeggen dat dat ook geldt voor de Islam (En dat is trouwens feitelijk ook juist), maar dat is te weinig. Ik zal dan ook moeten aantonen dat de Islam aan die definitie voldoet en dus daarom fascistisch is.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dat is dan de derde vraag die bij mij opkomt:
Kun je een definitie van fascisme geven en zeggen dat dat ook geldt voor de Islam?

En ik blijf overigens de definitie van de zelfvervullende voorspelling geweldig vinden.

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

estudiant schreef:

....

Maar dan even twee vragen:
1. Wat gaat "rechts" dan doen aan de huidige immigratieproblemen, bv bij Turken en Marokkanen?
2. Wat gaat rechts dan doen aan het vluchtelingenvraagstuk, behalve verwijzen naar lekke EU-grenzen (want dat wisten we al)

Welke immigratie-problemen bedoel je? Dat er meer criminele marokkanen zijn, of dat ze tegenwoordig elkaar onderling bedreigen en aanvallen door de coup in Turkije? Jij wilt me een antwoord ontlokken dat zou moeten gelden voor alle "turken" en "marokkanen" die problemen veroorzaken, maar dat is natuurlijk niet realistisch. Verder zou ik betere controle willen op Moskeeen, geen enkele nieuwe moskee meer toestaan, geen onzin-maatregelen zoals het betalen van Koranlessen door de gemeente Amsterdam voor de armste gezinnen, etc. Het probleem is gewoon al behoorlijk onoplosbaar geworden door het decennialang pamperen van een groep mensen die zich gewoon niet willen aanpassen hier omdat dat PER DEFINITIE gewoon betekent dat ze moeten gaan denken en handelen in strijd met hun geloof. Het beste dat we nu eigenlijk moeten doen is het dichtgooien van de grenzen voor moslims, en de Islam hier in Nederland sterk beperken en beter in de gaten houden. Voor de echte moslims hier in nederland kunnen we wel hun hoofd en ledematen afhakken als ze een misdrijf plegen.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Quote:
Voor de echte moslims hier in nederland kunnen we wel hun hoofd en ledematen afhakken als ze een misdrijf plegen.

Doodstraf voor moslims dus? Inclusief lijfstraffen? Dus de sharia introduceren?

Quote:
Jij wilt me een antwoord ontlokken dat zou moeten gelden voor alle "turken" en "marokkanen" die problemen veroorzaken, maar dat is natuurlijk niet realistisch.

Waarom is dat niet realistisch? Decennia lang is dit probleem immers - naar zeggen van de PVV - niet aangepakt. Dan nu komen met de stelling dat het niet realistisch is om al die problemen die de Turken en Marokkanen veroorzaken op te lossen, is niet al te sterk.

Quote:
Het probleem is gewoon al behoorlijk onoplosbaar geworden door het decennialang pamperen van een groep mensen die zich gewoon niet wil(len) aanpassen

Lijkt een beetje op het op voorhand al in de ring gooien van de handdoek.....

Quote:
Verder zou ik betere controle willen op Moskeeen, geen enkele nieuwe moskee meer toestaan, geen onzin-maatregelen zoals het betalen van Koranlessen door de gemeente Amsterdam voor de armste gezinnen, etc.

ok.

Quote:
Het beste dat we nu eigenlijk moeten doen is het dichtgooien van de grenzen voor moslims, en de Islam hier in Nederland sterk beperken en beter in de gaten houden.

Hoe gaan we dat beperken? Gij zult geen moslim zijn???

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

estudiant schreef:
Kun je een definitie van fascisme geven en zeggen dat dat ook geldt voor de Islam?

Ja, hoor. Fascisme kenmerkt zich door een aantal kernaspecten die je ook makkelijk zijn te herkennen binnen de Islam.

Zo geldt er binnen het fascisme dat er 1 leider is die allesbepalend is, en die ook door zijn onderdanen aanbeden wordt als de grote leider. Dit is binnen de Islam niet anders: Allah is alwetend, en Allah is ook allesbepalend binnen de Islam via zijn woord in de Koran en de Hadith. De Islam kent een hele duidelijke politieke dimensie, omdat het, net als het Fascisme, een totalitaire ideologie is: het bepaalt niet alleen de relatie van de gelovige met zijn God, maar het bepaalt iedere manier van denken en handelen, over van alles en nog wat: de onderlinge relatie tussen mensen, de inrichting van de maatschappij en zelfs het recht. Daarmee is de Islam veel minder een "religie" en veel meer een politieke ideologie.

Ten tweede is kenmerkend voor het fascisme dat het eigen volk wordt benadrukt, en niet alleen wordt onderscheiden van anderen, maar ook als beter wordt beschouwd dan anderen. Binnen de Islam is dat niet anders: moslims worden duidelijk onderscheiden van niet-moslims en niet-moslims worden ook beschouwd als minderwaardig. Het zijn apen, dhimmies, en brandstof voor de hel, volgens de heilige geschriften van de Islam. Dit onderscheid zien we bv. ook heel expliciet in de Cairo-Verklaring van de "mensenrechten" binnen de Islam, waarin heel duidelijk wordt gesteld dat iemand alleen een menselijk wezen is als hij gelooft in Allah.

Ten derde geldt binnen het fascisme dat andersdenken niet wordt getolereerd en zelfs op een hele agressieve manier bestreden moet worden. Tegenstanders krijgen snel de doodstraf of worden in kampen opgesloten. Binnen de Islam is dat nauwelijks anders: moslims die niet exact denken volgens de lijnen van de ideologie worden beschouwd als "hypocrites", en dat is al erg gevaarlijk, maar als je helemaal afstand neemt van de Islam, is de Islam ook vrij duidelijk dat een dergelijke "apostate" de doodstraf verdient. Bij elke kritiek op de Islam, of zelfs als je een leuke cartoon tekent van Mohammed, krijgt men al snel te maken met agressie, en doodsbedreigingen.

Binnen het Fascisme bestaat er een afkeer van democratie en geldt ook geen vrijheid. Binnen de Islam is dat niet anders: ook de islam is sterk anti-democratisch, en bestaat er geen vrijheid. Het is immers de Koran die alles al heeft bepaald, en dan blijft er geen ruimte over voor democratische manieren van besluiten nemen, of andersoortige vrijheid. Vrijheid van meningsuiting bestaat ook niet, individualisme is de Islam ook erg afkerig van, en de rechtsstaat is binnen beide ideologieen ook niet-bestaand.

Fascisme wordt in sommige gevallen ook geassocieerd met imperialisme, en dat is ook een duidelijk kenmerk van de Islam: het is de heilige opdracht dat de Islam verspreid moet worden over de hele wereld, en dit islamitische streven of doel wordt Jihad genoemd, en dat kan zelfs (vaak) weer op een agressieve manier zijn vorm krijgen

Tenslotte kenmerkt het fascisme zich door onderdrukking en haat jegens de joden en dat zien we ook binnen de Islam.

Er valt dus wel het een en ander voor te zeggen dat er een behoorlijke overeenkomst bestaat tussen de fascistische wijze van denken en handelen en de Islamitische wijze van denken en handelen.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sluit alle moskeeën. Wij zijn onze eigen kerken ook zeer terecht aan het afbreken.
Religie is de oorzaak van alle problemen, dat gaat van haatpredikers in de moskee tot en met de pedofielen in de kerken.

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Legalblond schreef:
Het probleem is gewoon al behoorlijk onoplosbaar geworden door het decennialang pamperen van een groep mensen die zich gewoon niet willen aanpassen hier omdat dat PER DEFINITIE gewoon betekent dat ze moeten gaan denken en handelen in strijd met hun geloof.

Verreweg de meesten hebben ook een vreemd paspoort en wat mij betreft gaan ze maar terug naar land van herkomst. Hier hebben ze bewezen niet integreerbaar te zijn en hier niet thuis te horen.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

estudiant schreef:

Doodstraf voor moslims dus? Inclusief lijfstraffen? Dus de sharia introduceren?

Daar geloven ze toch zo heilig in? Laten we ze dan maar geven wat ze willen. Is het snel afgelopen met dat soort denken, hoop ik.

estudiant schreef:
Waarom is dat niet realistisch? Decennia lang is dit probleem immers - naar zeggen van de PVV - niet aangepakt. Dan nu komen met de stelling dat het niet realistisch is om al die problemen die de Turken en Marokkanen veroorzaken op te lossen, is niet al te sterk.

Wat ik daarmee alleen wilde zeggen is dat ik niet 1 algemeen antwoord kan geven voor allerlei verschillende misstanden. Je moet dat bekijken aan de hand van elke casus. Jij probeerde me 1 algemeen antwoord te ontlokken en dat vind ik niet realistisch.

estudiant schreef:
Quote:
Het probleem is gewoon al behoorlijk onoplosbaar geworden door het decennialang pamperen van een groep mensen die zich gewoon niet willen aanpassen

Lijkt een beetje op het op voorhand al in de ring gooien van de handdoek.....

Nou, zo zie ik dat niet. Ik kan natuurlijk ook wel een oplossing bedenken om in 1 keer van het hele probleem af te komen, maar dan zou ik meteen veroordeeld worden als massamoordenaar, en ik hou teveel van mijn moslim-vrienden om dat te doen. Maar ik vind wel dat we de extra tolerantie op grond van hun "vrijheid van godsdienst" best meer aan banden zouden moeten leggen. Zo oordelen rechters nog vaak op grond van art. 1 van de grondwet dat een moslim niet gediscrimineerd mag worden als hij dingen doet of zegt op grond van zijn "geloof". Ten eerste heb ik al beargumenteerd dat de Islam eerder een politieke ideologie is dan een religie. Ten tweede is een beroep op art. 1 ook tegen de hele ratio van art. 1: de ratio is namelijk dat we intolerantie zoveel mogelijk uit onze samenleving willen houden. Dat betekent dat we niet tolerant moeten zijn tegen een ideologie zoals de Islam die in heel veel opzichten zeer intolerant is, want dan halen we de intolerantie juist binnen onze samenleving.

estudiant schreef:
Quote:
Het beste dat we nu eigenlijk moeten doen is het dichtgooien van de grenzen voor moslims, en de Islam hier in Nederland sterk beperken en beter in de gaten houden.

Hoe gaan we dat beperken? Gij zult geen moslim zijn???

In duitsland is elke politieke beweging die tegen de duitse grondwet ingaat, verboden. Dat zou ook moeten gelden voor de Islam, want het Islamitische denken gaat ook regelrecht in tegen de nederlandse grondwet. Tegelijkertijd moet er eerlijker worden verteld wat de Islam precies is, want zelfs vele politici blijven nog altijd zeggen dat de Islam een vredelievende, geweldige religie is, terwijl dat gewoon leugens zijn. Ik weet niet precies waarom ze dat doen, maar dat de nederlandse overheid verkeerd wordt voorgelicht over de Islam is allang duidelijk.
Bovendien stroomt er heel veel geld vanuit zeer rijke- en streng Islamitische Staten om ervoor te zorgen dat de islamisering van het westen veilig gesteld wordt. Ik heb zelf thuis ook een aantal boeken over de Islam, gesubsidieerd door islamitische organisaties waarin gewoon leugens staan en waarin de Islam veel te positief wordt neergezet. En vanuit zo'n soort denken over de Islam bij heel veel linkse/politiek-correcte nederlanders en "gematigde" westerse moslims is het voor een meer fundamentalistische tak van de islam heel gemakkelijk om de islamisering te bewerkstelligen.
Op eenzelfde manier waren alle goedbedoelende, brave duitsers uit de jaren '30 ook de beste ENABLERS voor een veel kleinere groep fanatieke nazi's, omdat ze dachten dat Hitler het ook goed bedoelde met duitsland. Hij had immers de economie weer binnen enkele jaren op de rails gekregen, maar ze waren zich nauwelijks bewust van zijn ware aard. Ze hebben hem in ieder geval niet tegen kunnen houden met 50 miljoen doden tot gevolg. Ook de gematigde westerse moslims die zich nauwelijks bewust zijn van de realiteit ten aanzien van de Islam, zijn "enablers" van een veel extremere islam, omdat ze klakkeloos alles wel goed vinden.
Het vertellen van de realiteit zou een goede stap zijn. Als moslims zo graag willen geloven in een god, dan kunnen ze beter niet in een ideologie gaan geloven waarin ze de duivel aanbidden, volgens Allah zelf. De stap zal bovendien een stuk makkelijker ijn als we afvalligen ook veel beter gaan beschermen, want die worden ook in nederland nog altijd als vogelvrij beschouwd. Kortgeleden stond er gelukkig op Joop.nl een artikel met als titel wanneer die linkse gutmenschen zich nu eindelijk ook eens sterk gaan maken voor de ex-moslims ipv altijd maar weer die vreselijke moslims te beschermen en te pamperen.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

Loetje schreef:
Legalblond schreef:
Het probleem is gewoon al behoorlijk onoplosbaar geworden door het decennialang pamperen van een groep mensen die zich gewoon niet willen aanpassen hier omdat dat PER DEFINITIE gewoon betekent dat ze moeten gaan denken en handelen in strijd met hun geloof.

Verreweg de meesten hebben ook een vreemd paspoort en wat mij betreft gaan ze maar terug naar land van herkomst. Hier hebben ze bewezen niet integreerbaar te zijn en hier niet thuis te horen.

Je kunt ze er niet zomaar uitflikkeren, maar ik zou ook heel erg voor een wet zijn die mensen die ook nog de nationaliteit hebben van een ander land, EN altijd maar weer aanschoppen tegen de normen en waarden van Nederland, gewoon het land uit te zetten. Als ze immers zo'n hekel hebben aan alles wat "nederlands" is volgens nog altijd het merendeel van de nederlanders, dan zijn ze toch ook veel gelukkiger in een ander land? Het werkelijke probleem is natuurlijk dat ze helemaal niet weg willen, want ze willen hun islamitische manier van denken en handelen ook hier in Nederland laten overheersen, en aan ons opdringen. De huidige status quo moet verdwijnen en uitgeroeid worden ten gunste van een meer islamitische maatschappij. Dat is ook wat de Islam expliciet voorschrijft aan elke overtuigde moslim.
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Verschrikkelijk. Dat arme Denk. Nu zijn ze niet meer met 2 en een half maar met 2. Dat een vrouw maar voor de sharia half telt maakt natuurlijk veel goed. Nu is het verlies nog beperkt tot 0,5.
Dan vraag ik me af of een mevrouw met een kleurtje ook telt voor een half mens, of telde ze maar voor een kwart?
Vragen, vragen, vragen!

BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2016 19:43 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

legalblond schreef:
estudiant schreef:

Ja, hoor. Fascisme kenmerkt zich door een aantal kernaspecten die je ook makkelijk zijn te herkennen binnen de Islam.

Zo geldt er binnen het fascisme dat er 1 leider is die allesbepalend is, en die ook door zijn onderdanen aanbeden wordt als de grote leider. enz enz

Er valt dus wel het een en ander voor te zeggen dat er een behoorlijke overeenkomst bestaat tussen de fascistische wijze van denken en handelen en de Islamitische wijze van denken en handelen.

Knap geweven. Maar zo is het fascisme natuurlijk ook wel toepasselijk op veel bewegingen en partijen.
Met wat weefkunst is het ook van toepassing op de PVV. Of op het neo-liberalisme/kapitalisme en in wezen op elk streven voor de instelling van een theocratie. En dit is natuurlijk altijd de ultieme wens van de grote religiën.

Quote:
Zo oordelen rechters nog vaak op grond van art. 1 van de grondwet dat een moslim niet gediscrimineerd mag worden als hij dingen doet of zegt op grond van zijn "geloof". Ten eerste heb ik al beargumenteerd dat de Islam eerder een politieke ideologie is dan een religie. Ten tweede is een beroep op art. 1 ook tegen de hele ratio van art. 1: de ratio is namelijk dat we intolerantie zoveel mogelijk uit onze samenleving willen houden. Dat betekent dat we niet tolerant moeten zijn tegen een ideologie zoals de Islam die in heel veel opzichten zeer intolerant is, want dan halen we de intolerantie juist binnen onze samenleving.

Art. 1 GW is mogelijk wel aan een update toe. Maar dat is zoals je weet een procedure, of liever gezegd een proces dat door de wetgevende macht in gang moet worden gezet.

Of de Islam een geloof of ideologie is maakt niet veel uit voor art 1. GW Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Dat we niet tolerant moeten zijn tegen ideologieën of religiën die anders dan democratische beginselen voorstaan is een majeur punt.
Quote:
Het vertellen van de realiteit zou een goede stap zijn. Als moslims zo graag willen geloven in een god, dan kunnen ze beter niet in een ideologie gaan geloven waarin ze de duivel aanbidden, volgens Allah zelf. De stap zal bovendien een stuk makkelijker ijn als we afvalligen ook veel beter gaan beschermen, want die worden ook in nederland nog altijd als vogelvrij beschouwd.

Mee eens. (dat van de duivel aanbidden volgens Allah zou ik graag eens willen lezen)

Legalblond over de doodstraf voor moslims:
Quote:
Daar geloven ze toch zo heilig in? Laten we ze dan maar geven wat ze willen. Is het snel afgelopen met dat soort denken, hoop ik.

Jammer, dat doet dan weer afbreuk aan hetgeen je overigens doorwrocht hebt gemotiveerd. Je kan natuurlijk nooit voor de sharia zijn in Nederland als je juist onze democratie en normen en waarden principieel centraal stelt..... zal ironie zijn ? Cool

BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Estudiant schreef:
Art. 1 GW is mogelijk wel aan een update toe. Maar dat is zoals je weet een procedure, of liever gezegd een proces dat door de wetgevende macht in gang moet worden gezet.

Of de Islam een geloof of ideologie is maakt niet veel uit voor art 1. GW Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

In de bovenstaande context hoeft Artikel 1 van de Grondwet helemaal geen update te hebben, we moeten de koe gewoon bij de horens durven te pakken en zaken die in strijd zijn met artikel 1 niet met de mantel der godsdienstvrijheid (Artikel 6) bedekken.

Religie is de basis van alle problemen; religie beoordeelt, veroordeelt en discrimineert mensen op basis van geloof, gezindheid, geslacht of geaardheid en verschuilt zich daarbij achter Artikel 6. Hoe je het ook wendt of keert, dat is en blijft krom.

Zalige kerstmis.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Erger nog: Het lijkt wel alsof onder de noemer godsdienstvrijheid de godsdienstige dramdwang boven andere wetsartikelen staat.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

estudiant schreef:
Knap geweven. Maar zo is het fascisme natuurlijk ook wel toepasselijk op veel bewegingen en partijen.
Met wat weefkunst is het ook van toepassing op de PVV. Of op het neo-liberalisme/kapitalisme en in wezen op elk streven voor de instelling van een theocratie. En dit is natuurlijk altijd de ultieme wens van de grote religiën.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik zie dat toch net wat anders. Het gaat om de kenmerken in combinatie die een sterke aanwijzing vormen. Er zijn natuurlijk genoeg bewegingen of religies die het eigen denken alleen maar belangrijk vinden en alles wat daarvan afwijkt negeren, en wegzetten als "debiel", achterlijk, etc. Dat idee heb ik vaak bij links, maar ik zal me er zelf ook vast wel eens aan bezondigen. Dat kun je een fascistisch trekje noemen, en dat mag. Maar pas als een dergelijke beweging voldoet aan vrijwel alle kenmerken van het fascisme is de overeenkomst pas echt significant. Bij de PVV heb ik bv. nooit gemerkt dat er agressie wordt gebruikt als iemand een andere mening heeft. Maar ik ontken dus zeker niet dat het fascistische gedrag mij ook meer een menselijk trekje lijkt dat we veel vaker zien dan alleen bij Mussolini, Hitler, of de Islam. Ik vind het echter pas significant fascistisch worden als veel meer dan 1 of 2 kenmerken overeenkomen.

estudiant schreef:
.......Mee eens. (dat van de duivel aanbidden volgens Allah zou ik graag eens willen lezen)

Zoek maar eens op via Google: in Sahih Al-Bukhari 73:224 zegt Allah dat hij het meest bang is voor de King of Kings op de "day of resurrection". Iedereen die zijn klassiekers een beetje kent, weet wie bedoeld wordt met de King of Kings, en wat er gedaan wordt met de duivel op de day of ressurection, namelijk hij wordt teruggeworpen door de God in het hellevuur.
Bovendien staan de Sahih Al-Bukhari bekend als een van de meest betrouwbare- en oorspronkelijke overleveringen van het ware woord van Allah. Er valt dus behoorlijk wat te zeggen voor de stelling dat Allah eigenlijk de duivel. Hij zegt het immers zelf. En dat verklaart ook die hele denkwijze, agressie, en de verheerlijking van dood en geweld binnen die vreselijke ideologie. Satanisch tot in de kern

estudiant schreef:
Quote:

Jammer, dat doet dan weer afbreuk aan hetgeen je overigens doorwrocht hebt gemotiveerd. Je kan natuurlijk nooit voor de sharia zijn in Nederland als je juist onze democratie en normen en waarden principieel centraal stelt..... zal ironie zijn ? Cool

Natuurlijk is dat ironie. Ik ben totaal tegen de doodstraf. Ik ben nog maar twee keer in mijn leven echt geschrokken en dat was toen ik de moord op JFK zag, en een keer toen ik een moslim het hoofd van iemand anders zag afhakken. Ik kon werkelijk niet begrijpen hoe mensen zo wreed kunnen zijn om het leven van iemand anders af te pakken. Dat is werkelijk het toppunt van onmenselijkheid.
Maar ik hoorde dit echter eens van een ex-moslim. Hij zei dat de doodstraf op "apostasy" eigenlijk de enige reden is dat de Islam nog altijd zo groot is en groeit. Om de Islam echt te bestrijden moet je dat met haar eigen middelen doen, was zijn overtuiging. Je zou het dus om moeten keren om echt van deze satanische denkwijze af te kunnen komen, en al helemaal hier in het westen. Ik moet wel eerlijk zeggen: het gaat totaal in tegen alles wat ik geloof, maar hij maakt natuurlijk wel een punt.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
legalblond

BTW, iedereen een heel gelukkig kerstfeest....Wink
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

legalblond schreef:

Zo geldt er binnen het fascisme dat er 1 leider is die allesbepalend is, en die ook door zijn onderdanen aanbeden wordt als de grote leider. Dit is binnen de Islam niet anders: Allah is alwetend, en Allah is ook allesbepalend binnen de Islam via zijn woord in de Koran en de Hadith.

Wat een apekool! Er is binnen de islam niet 1 leider! Verre van dat.
Voor de rest is het een verzameling vooroordelen waar de honden geen brood van lusten.
VARA coryfee Silvana sluit aan bij Turks Facisme DENK
  Weerwoord forum index » Binnenland