Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Landskampioen. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2017 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Als rasechte Ajacied (hoewel ik niets met Amsterdam op heb, want ik woon liever ruraal met minder minder) gun ik die amateurclub op Zuid natuurlijk niets, maar onderstaand gedicht van een dichter uit Zuid kon me toch wel even stil krijgen, net als toen Het Legioen op 6 mei 2002 massaal bloemen, sjaaltjes, vlaggen (soms zelfs met een eigen zwarte Japanse judoband aan de stok) en briefjes neerlegden.

Beterschap
    Ik hou van voetbal...
    Ik hou van rivaliteit...
    En in mijn ogen is elke Ajacied een kwal...
    Het mag er best zijn die haat en nijd...
    Maar nu gaat dat me iets te ver...
    Ik wens Nouri beterschap...
    Vanaf hier... die club met 1 ster...
    Normaal met na getrap...
    Maar nu gaat het om een leven...
    Hier is waar ik mijn grappen staak...
    Hoop dat hem meer tijd word gegeven...
    Desnoods met een pacemaker in de maak...
    Opeens ben ik geen rivaal...
    Maar duim ik met jullie mee...
    Het is schrikken zo'n hartkwaal...
    En hem zien instorten op tv...
    Hoop op een spoedig herstel...
    Appie slaap je roes maar even uit...
    Op momenten als dit... is het maar een spel...
    Vandaar dit gedicht vanuit Zuid...
    Gun je nog vele jaren...
    Hoop voor jou nog op een voetbalschoen...
    Hoop dat ze op zorg niks besparen...
    Sterkte man... namens het Legioen.

Dichter van Zuid
    Robin van den Heuvel

BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2017 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Alhoewel ik niks met de voetbalwereld inclusief hun reclamemakers wens te maken, wil ik het desondanks met een nationale vrije rouwdag vieren .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jul 15, 2017 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik vind het gedoe rondom Nouri zwaar overdreven en bovenal hypocriet. Laten we normaal doen! Voor iedereen die dit overkomt is het ronduit verschrikkelijk. Zo ook voor Nouri.
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2017 7:38 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Voetbal is dan ook gelijk aan religie. De verafgoding en de daarbij behorende aandacht kent nauwelijks grenzen.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2017 8:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Blijkbaar wel. Men heeft niet in de gaten dat zij de mensen die het eveneens overkomt te kort doen.
competitie wordt beslist op wedstrijdpunten, niet op doelsal
BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2017 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Ajax heeft begin jaren 90 (toen ik nog voetbal keek) ooit eens een landskampioenschap verloren aan PSV op een doelpuntsaldo van 2 (m.z. 3, Loetje) doelpunten. Dat dus over 36 (m.z. 34, Loetje) wedstrijden.

Het was zuur, maar leidde vervolgens wel de grootste glorieperiode in van Ajax. Europa Cup 2 (m.z. UEFA-cup, Loetje) en Champions League werden gewonnen.

Soms heeft iedereen verlies nodig om er beter uit te komen.

Overigens heb ik wel een beetje moeten lachen... de frons van Frank de Boer hing zo laag dat hij bijna over zijn eigen wenkbrauwen struikelde.

Maar Ajax had in 2015-2016 wel een hoger doelsaldo hoor! Dus Ajax was kampioen.

Nr Team G W G V DV DT DS P
    1 PSV 34 26 6 2 88 32 56 84
    2 Ajax 34 25 7 2 81 21 60 82

Herken je deze logica? Idea

Hint: Denk aan de Amerikaanse Presidentsverkiezingen. Idea Very Happy

@Dannie, @ Royy, kom er eens in! Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2017 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Haha, dank voor de correctie Smile Ik gaf de cijfers uit mijn hoofd, van 20 jaar geleden.... maar ik had toch wel moeten weten dat 36 wedstrijden niet kan, want iemand kan niet thuis en uit tegen zichzelf spelen Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2018 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

PSV doet het dun over en hoe! De Amsterdamse galbakken in eigen huis verslagen en vernederd. Schitterend om zo het kampioenschap zeker te stellen.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2018 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De Hollanders waren sowieso de hele week al goed bezig. Na het kampioenschap van PSV werd door de landelijke (lees: Hollandse) pers met regelmaat gemeld dat de kampioen op een platte kar door Eindhoven trok. Daarbij lag een denigrerende klemtoon op het vervoermiddel. Immers, iedereen buiten Amsterdam is een domme boer die zich met een kar verplaatst.
De Nederlandse (lees: Hollandse) Propaganda Omroep had ook net zoveel (zo niet meer) aandacht voor de verliezer want die komt immers uit onze onvolprezen hoofdstad.

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2018 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Na PSV doet ook het Sittardse Fortuna goede zaken en promoveren direct naar de eredivisie. Ze kwamen een punt te kort op jong Ajax voor het kampioenschap.
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2018 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
De Hollanders waren sowieso de hele week al goed bezig. Na het kampioenschap van PSV werd door de landelijke (lees: Hollandse) pers met regelmaat gemeld dat de kampioen op een platte kar door Eindhoven trok. Daarbij lag een denigrerende klemtoon op het vervoermiddel. Immers, iedereen buiten Amsterdam is een domme boer die zich met een kar verplaatst.
De Nederlandse (lees: Hollandse) Propaganda Omroep had ook net zoveel (zo niet meer) aandacht voor de verliezer want die komt immers uit onze onvolprezen hoofdstad.

What else is new?
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2018 9:41 Plaats reactie Reageer met quote
Caswijnhoff

Dit jaar wordt ajax weer 100÷ kampioen en van Nederland en gaan ze ver komen in de champions league en sws al verder dan psv
BerichtGeplaatst: Do Nov 08, 2018 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Almere City FC forever !!!!!
We love this city......

BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2018 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het kan in Almere?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2018 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik wil niet lullig doen, maar volgens mij is Almere wel een beetje de meest geridiculiseerde stad van Nederland. Met name voor wat betreft 'integratie'.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 09, 2018 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Nauw en ? Ajax is een merk schoonmaakmiddel dat vlekken verwijdert zonder dat het de echte kleur aantast .
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Caswijnhoff schreef:
Dit jaar wordt ajax weer 100÷ kampioen en van Nederland en gaan ze ver komen in de champions league en sws al verder dan psv

Geen rekening gehouden met Feyenoord, die er met 6-2 overheen walst. En Heerenveen die 4 stuks in Amsterdams doel plant. Maar liefst 10 goals tegen, binnen 2 competitiewedstrijden.
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Feestje is in Eindhoven. PSV pakt het slimmer aan. Geen eer te behalen in Europa, dus laten varen. Prioriteiten stellen en zorgen dat je prijzenkast gevuld wordt.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliox schreef:
Caswijnhoff schreef:

Geen rekening gehouden met Feyenoord, die er met 6-2 overheen walst. En Heerenveen die 4 stuks in Amsterdams doel plant. Maar liefst 10 goals tegen, binnen 2 competitiewedstrijden.

Ik dacht dat Feyenoord - Ajax een tenniswedstrijd over één gewonnen set was.

BerichtGeplaatst: Za Apr 20, 2019 7:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

torentje schreef:
PSV is vandaag 8-5-2016 landskampioen geworden. Dat lijkt een hele prestatie maar is het niet want het zijn de grootste clubs met geld die overal de beste spelers wegkopen en zich dus niet behoeven te helpen met kneusjes. Dat is heel oneerlijk want de kleine clubs zonder geld kunnen dus nooit een grote prijs winnen want die kleine clubs zonder geld hebben slechts kneusjes. Evenwel toch gefeliciteerd PSV.

Tja, en dan zie je nu dat de KNVB een van die grote clubs misschien nog erger aan het voortrekken is dan ooit tevoren.
Eerder in dit seizoen is al 'ns 'n competitiewedstrijd van Ajax verplaatst omdat ze zich dan rustig konden voorbereiden op een aanstaand CL-duel.
Maar nou wordt 't helemaal bedenkelijk; het hele programma van 28-4 wordt verplaatst naar 15-5.
Volgens de KNVB nodig, omdat er minstens 48 uur rust moet zijn voor 'n ploeg tussen twee wedstrijden.
Nou, waarom wordt dan niet ook hier die ene wedstrijd tegen de Graafschap naar de zaterdag verplaatst?
Toch niet omdat meer dan 'n week lang rusten altijd meer kans op succes biedt dan drie dagen?

Zo ja, dan zou er tóch sprake zijn van het onrechtmatig voortrekken van 'n grote club.
Zo'n club wordt daardoor alsmaar rijker en kan dan inderdaad in steeds grotere mate de andere clubs aftroeven op de transfermarkt.
Dat leidt uiteindelijk tot 'n hoogst onwenselijke dominantie van één club en bijgevolg van één stad.

Trouwens waarom houdt de Uefa geen rekening met de eis van minimaal 48 uren rust door ook op dinsdag al Europese competitie-wedstrijden te plannen?
Ze weten daar toch wel dat in veel landen ook op zondag nog nationale competitiewedstrijden plaatsvinden.
Dus moet de dinsdag geen mogelijke speeldag zijn voor Europese wedstrijden.
-
BerichtGeplaatst: Za Apr 20, 2019 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ach, gewoon geen seconde verdiepen in achterlijke voetballen dan heb je negens last van.
Voetbal is een morbide kapitalisten speeltje in bezit van vermogend bedrijfsleven en koningshuizen, om verslaafd volk die niet zonder kan aan merkbekendheid te binden en uit te melken.
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ook dan moet er in elk geval marginaal op toegezien worden dat een en ander niet ál te ver gedreven wordt.

Het vermoeden bestaat dat in dit geval 'n heel programma verschoven is omdat men niet de kans wilde lopen dat Ajax bij 'n een dag vervroegde wedstrijd tegen de Graafschap het kampioenschap zou behalen en er dan uitgebreid gefeest zou gaan worden, hetgeen niet bevorderlijk zou zijn voor de prestaties in de enkele dagen erop volgende CL-halve finale-wedstrijd.
Als dit inderdaad de reden is, dan is hier dus tóch sprake van het voortrekken van één club.

En wat de Uefa betreft; eerst werd er enkel en alleen op de woensdag Europees clubvoetbal gespeeld.
Inmiddels is dat dus al de dinsdag, de woensdag en de donderdag.
Op die manier wordt bereikt dat het volk niet één avond in de veertien dagen maar wel drie avonden per week aan de buis gekluisterd wordt door voetballen, met als resultaat dat de mensen nu al drie avonden per week hun echt van belang zijnde aangelegenheden opzij schuiven om zich te laten verstrooien door dit kwajongensspelletje.

De reden: des te minder zullen ze nog in de pap te brokkelen kunnen hebben wanneer hun eigen positie (bijvoorbeeld op het gebied van arbeidsvoorwaarden) aan de orde komt.

-
BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Belachelijk. Van spelers die miljoenen verdienen aan een balletje trappen zou je mogen verwachten dat zij gedisciplineerd genoeg zijn om binnen de perken het kampioenschap te vieren. Het programma omgooien omwille van een potentieel feest voert te ver door.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Er is maar één echte voetbalclub, en dat is CELTIC. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2019 23:57 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Is ook bekende hoeveel gekken supporter zijn van de Celtic sekte ?
Landskampioen.
  Weerwoord forum index » Sport