Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » 4 mei klucht Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mei 22, 2021 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Och, ik denk dat het generiek beter is als mensen in hun eigen land blijven, los van working permits en expats enzo.

Leuk, maar dat kan anno 2021 helemaal niet meer. Der wereld is piepklein geworden.

Quote:
Nederland voor de Nederlanders vind ik geen vervelend starpunt, net zoals Israel voor de Joden.

Dus alle Joden ons land uit en naar Israël vind jij een goed idee? Ik wil ze wel eens horen roepen als dat hier voorgesteld zou worden.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Za Mei 22, 2021 18:35, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Mei 22, 2021 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

'Nederland voor Nederlanders' kan/mag je ook helemaal niet zeggen in het openbaar. Royy heeft hier een grote mond op Weerwoord, maar ga het eens op je werkplek verkondigen, tegen je baas, je vrienden of familie... Komt niet goed aan.

BerichtGeplaatst: Za Mei 22, 2021 20:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
'Nederland voor Nederlanders' kan/mag je ook helemaal niet zeggen in het openbaar.

Maak er dan maar 'Nederland voor de mensen met een Nederlands paspoort' van. Want zo is het in feite.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 23, 2021 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar dat is iets heel anders natuurlijk. Maak er dan ook maar van Israël alleen voor Israëli's met een Israëlisch paspoort.

Israël is bij uitstek een land van allochtonen. Nagenoeg niemand woont er 2 of 3 generaties.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 23, 2021 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Maar dat is iets heel anders natuurlijk. Maak er dan ook maar van Israël alleen voor Israëli's met een Israëlisch paspoort.

Dat is het ook. 17% van de bevolking is islamitisch, spreekt Arabisch en heeft een Israëlisch paspoort. Die idiote religieuze regels gelden alleen voor de immigratiewetten. Daar zijn we het over eens: dat is pure waanzin.

Het grote probleem van Israël is dat je voor een meerderheidsregering altijd die orthodox religieuze partijtjes nodig hebt. Die willen daar natuurlijk iets voor terug, en zo blijft de idiote religieuze wetgeving in stand.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 23, 2021 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Het grote probleem van Israël is dat je voor een meerderheidsregering altijd die orthodox religieuze partijtjes nodig hebt. Die willen daar natuurlijk iets voor terug, en zo blijft de idiote religieuze wetgeving in stand.

't Is een idioot religieus land. En je kunt het minderwaardig 'partijtjes' noemen, maar kijk anders even hier:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Isra%C3%ABlische_parlementsverkiezingen_2021

24,13 % van het electoraat is religieus/extremistisch. Ik reken daartoe Shas, Yamina, Verenigd Thora-Jodendom en de Religieus-Zionistische Partij.

Dat zou bij ons ongeveer 35 zetels inhouden en daarmee de grootste partij zijn in ons politiek landschap.

Denk even hoe ons land eruit zou zien als de SGP 35 zetels haalt.

Israël is gewoon een achterlijk land.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 23, 2021 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Cliff schreef:
'Nederland voor Nederlanders' kan/mag je ook helemaal niet zeggen in het openbaar.

Maak er dan maar 'Nederland voor de mensen met een Nederlands paspoort' van. Want zo is het in feite.

Een NL paspoort is in ons land geen enkel probleem. Dat krijg je automatisch en mag, als bonus, je eigen paspoort houden zodat je van twee walletjes kunt eten.

Cliff schreef:
Israël is gewoon een achterlijk land.

Yep. Joden en islamieten: hetzelfde achterlijke zandbakvolk.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 23, 2021 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Pas op wat je zegt...

Volgens de oorlogsmisdadigers en hun invloedrijke internationale kliek Erdohan ben je nu een Islamofoob
en volgens zijn zakenvriend Netanjahu ben een een Anti-Semiet.

Alles wat hun moordpartijen en volksverdrijvingen in de weg staat wordt dus
als een spiegel van henzelf weggezet... en wordt belastert met valse narratives.

Onze CIA-aangestuurde leiders geven dit soort flauwekul ruim baan.

Het geeft wel aan wie er in ons land de baas is,

en dat iedereen met zelfrespect moet gaan voor een referendum:
Nederland UIT de NATO.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2021 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik durf te wedden dat jij en Moppersmurf deze kant van Israël niet eens kenden. En tja, je kunt het 'excentrieke regelgeving' noemen. Maar goed, je meet weer met twee standaarden dan.

Nee hoor, ik kende de regelgeving en ik weet ook dat heel veel Israeliers er vanaf willen.

Quote:

Waarom? Ik heb het over Israël. Jij wilt dat land gelijkschakelen aan een westers land, het is verre van dat: het is een achterlijke racistische staat.

Je weet dat ik altijd onder aan de streep kijk Cliff. Als ik onder een de streep moet kiezen tussen Egypte, Jordanie, de Palestijnen of Israel, kies ik in volle overtuiging voor Israel.

Wij zijn Israel, Cliff. Dit is een westers land, misschien met wat vreemde trekjes, maar een westers land waar mensen in vrijheid leven. Alleen dat al verdient onze steun.

Laatst aangepast door Royy op Ma Mei 24, 2021 21:56, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2021 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
'Nederland voor Nederlanders' kan/mag je ook helemaal niet zeggen in het openbaar. Royy heeft hier een grote mond op Weerwoord, maar ga het eens op je werkplek verkondigen, tegen je baas, je vrienden of familie... Komt niet goed aan.

Sinds wanneer is dat een argument, Cliff?

BerichtGeplaatst: Ma Mei 24, 2021 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Leuk, maar dat kan anno 2021 helemaal niet meer. Der wereld is piepklein geworden.

En waarom kan dat niet? Zie bv Australie.

Quote:

Dus alle Joden ons land uit en naar Israël vind jij een goed idee? Ik wil ze wel eens horen roepen als dat hier voorgesteld zou worden.

Huh? Nee hoor, ik beschouw de in Nederland wonende Joden ook als Nederlanders. Net zoals jullie Limburgers ook best mogen blijven.

Wat ik wel wil is dat het standaard startpunt wordt dat niemand hier een permanente verblijfsvergunning meer krijgt of het Nederlanderschap kan verkrijgen, tenzij: a) je Nederlandse roots hebt, b) wij je hier willen obv kunde of vermogen. Simple as that en niks mis mee.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
En waarom kan dat niet? Zie bv Australie.

Australië is geen Europa. Overigens zijn de mensen die de wetten in Australië maken geen Australiërs, het zijn immigranten.

Quote:
Huh? Nee hoor, ik beschouw de in Nederland wonende Joden ook als Nederlanders.

Het zijn toch Joden? Zij kunnen zonder problemen naar Israël, dus oprotten met die hap.

Quote:
Net zoals jullie Limburgers ook best mogen blijven.

Huh? Blijven? Wij zijn nooit naar jullie gekomen. Wij woonden waar we nu nog steeds wonen en werden geannexeerd.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Wij zijn Israel, Cliff. Dit is een westers land, misschien met wat vreemde trekjes, maar een westers land waar mensen in vrijheid leven. Alleen dat al verdient onze steun.

Ja hoor, Israël is net zo westers als de islamieten die we hier hebben wonen. Het is gewoon een soortgelijk achterlijk zandbakvolk.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nee hoor, ik kende de regelgeving en ik weet ook dat heel veel Israeliers er vanaf willen.

Hoeveel? Dit is democratisch vastgestelde wetgeving. Vooralsnog zie ik geen enkele aanzet tot verandering vanuit de politiek. Sterker nog, een tegenovergesteld beeld is waarneembaar. Zie eerdere link en reactie EU daarop.

Quote:
Je weet dat ik altijd onder aan de streep kijk Cliff.

Onderaan de streep is jouw persoonlijke berekening en heeft voor niemand anders waarde dan voor jouzelf Royy. Het is ook geen argument in een discussie. Andere mensen maken een andere subjectieve berekening.

Als je iets wilt bereiken kom je met objectieve berekeningen, dan ligt het eindresultaat voor iedereen vast. Als jij vindt dat Israël mensenrechten mag schenden omdat ze tolerant zijn tegenover homos dan is dat jouw persoonlijke afweging. Wat mij betreft streep je die dingen niet zomaar tegen elkaar weg.

Quote:
Wij zijn Israel, Cliff.

Never nooit niet. Het is trouwens diep droevig dat jij je associeert met zo'n streng religieus land.

Quote:
Dit is een westers land, misschien met wat vreemde trekjes, maar een westers land waar mensen in vrijheid leven. Alleen dat al verdient onze steun.

't Is een land van apartheid Royy.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Sinds wanneer is dat een argument, Cliff?

Met anoniem iets roepen op Internet bereik je niets Royy. Dan zul je ook iemand moeten hebben die er werk van maakt.

En Nederland heeft geen trackrecord op dit gebied:

Een van de uitspraken die Janmaat deed in de uitzending in het kader van de zendtijd voor politieke partijen, was: "Wij schaffen, zodra we de mogelijkheid en de macht hebben, de multiculturele samenleving af"; daarnaast werden door hem tijdens demonstraties verkiezingsleuzen gebezigd als "Vol = Vol" en "Eigen Volk Eerst". Deze en andere uitspraken leidden tot veroordelingen door de rechterlijke macht wegens het aanzetten tot rassenhaat en discriminatie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Janmaat

Neem de proef op de som Royy... probeer wat jij zegt eens politiek te bereiken. Ik kan je wel zeggen wat je lot is: veroordeling.

Sterker nog, ik weet wel zeker dat je persoonlijk dit niet eens durft te uiten.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

Ja hoor, Israël is net zo westers als de islamieten die we hier hebben wonen. Het is gewoon een soortgelijk achterlijk zandbakvolk.

+1.

Echt diep droevig.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Australië is geen Europa. Overigens zijn de mensen die de wetten in Australië maken geen Australiërs, het zijn immigranten.

Maar kijk naar de immigratiewetgeving van Australie, Denemarken, Japan, Nieuw-Zeeland... t kan gewoon.

Quote:

Het zijn toch Joden? Zij kunnen zonder problemen naar Israël, dus oprotten met die hap.

Nee joh, generaties geleden. Laten we de grens leggen bij 2 generaties.

Quote:

To-ta-le onzin Tedje van Es. Loop maar eens in Tel Aviv rond, niks achterlijkheid, niks zandbakvolk, een moderne westerse stad met dito straatbeeld.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hoeveel? Dit is democratisch vastgestelde wetgeving. Vooralsnog zie ik geen enkele aanzet tot verandering vanuit de politiek. Sterker nog, een tegenovergesteld beeld is waarneembaar. Zie eerdere link en reactie EU daarop.

Och, kwestie van meerderheden en prioriteiten.

Quote:
Als je iets wilt bereiken kom je met objectieve berekeningen, dan ligt het eindresultaat voor iedereen vast. Als jij vindt dat Israël mensenrechten mag schenden omdat ze tolerant zijn tegenover homos dan is dat jouw persoonlijke afweging. Wat mij betreft streep je die dingen niet zomaar tegen elkaar weg.

Ik bekijk gewoon waar t bottomline beter leven is Cliff, voor ieder westers mens. En dat is toch echt overtuigend Israel. Kun je blijven proberen te ontkennen, maar t is zo.

Quote:

Ach hou toch op met je woke-gedoe.

BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2021 23:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:

Oh...btw ... apartheid is uitgevonden in Nederland.... sinds de Reformatie in 1600...
aparte scholen, sportclubs, universiteiten, padvinderij....ziekenhuizen ....
allemaal gescheiden door religie, en nog wel tussen 2 christelijke religies.

Ingevoerd in 1948 in Zuid Afrika, door Verwoerd, geboren in Nederland, opgegroeid in Zuid Afrika.

Apartheid wordt eigenlijk overal toegepast. Stammen, politiek, religie, traditie....enz

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

In Saudi Arabië stenigen ze homo's of gooien ze deze van flatgebouwen.

Quote:
Ik bekijk gewoon waar t bottomline beter leven is Cliff, voor ieder westers mens. En dat is toch echt overtuigend Israel. Kun je blijven proberen te ontkennen, maar t is zo.

Ik blijf liever in Europa hoor.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Ach hou toch op met je woke-gedoe.

Laughing

Hou toch op met je dubbele standaarden.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

In Saudi Arabië stenigen ze homo's of gooien ze deze van flatgebouwen.

Onzinnige vergelijking Cliff, je moet echt eens leren relativeren en niet altijd de dominee uit blijven hangen. T lijkt verdorie wel of jij hier de puriteinse calvinist bent... Very Happy

Quote:

Dat kan, maar dan ontkracht mijn punt niet.

Quote:

Hou toch op met je dubbele standaarden.

Hou op met je naieve wereldbeeld.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2021 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
niet altijd de dominee uit blijven hangen. T lijkt verdorie wel of jij hier de puriteinse calvinist bent...

Smile

Je kan nu gaan zeggen wat je van mij vindt Royy, maar ik blijf je confronteren met je eigen dubbele maatstaf.

Vrouwe Justitia is geblinddoekt en heeft dus baat bij objectieve regels die voor iedereen gelden. Vrouwe jusitita heeft niets aan Royy's puur subjectieve onder-de-streep-verhaal. Ik ben het nogal met vrouwe Justitia eens in dit geval. Recht is absoluut en niet gerelateerd aan Royy's onder-de-streep-verhaal.

Mensenrechten behoren nageleefd te worden. Ook door Israël.

Cliff schreef:

Royy schreef:
Dat kan, maar dan ontkracht mijn punt niet.

Jawel, want je zegt helemaal niet waar het beter wonen is t.o.v. wat. En als jij dan één of andere achterlijk Arabisch land neemt... dan zegt dat meer over je referentiekader.

Quote:
Hou op met je naieve wereldbeeld.

Niet naïef, constructief. Jij gaat er nooit komen met je subjectiviteit. Voor jou geldt maar één regel: wat ik goed vind mag allerlei wetten breken, wat ik fout vind moet volgens de wet leven.

Als er iets naïef is, dan is het wel dat egocentrische wereldbeeld. Want recht tegenover je staat een andere egocentrist met een ander cultureel waardebeeld, en die vindt exact hetzelfde.

Het doet me denken aan een kat die boos is op zijn eigen spiegelbeeld. Maar als jij dat als 'niet naïef' wilt zien, geen probleem. Echt slim vind ik het allemaal niet.

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Onzinnige vergelijking Cliff, je moet echt eens leren relativeren en niet altijd de dominee uit blijven hangen. T lijkt verdorie wel of jij hier de puriteinse calvinist bent... Very Happy

Puriteins zijn de zandbakvolkeren die rigide in de leer en onverdraagzaam zijn. Zij oordelen en veroordelen op ras, religie, geslacht en geaardheid en roepen dan hard dat wij niet deugen omdat wij discrimineren.

En laat er geen misverstand over bestaan: ik vind ook dat we die allemaal het land uit moeten kieperen en terug moeten sturen naar hun achterlijk vader- of moederland. Alleen, dat gaat niet.,

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:

Oh...btw ... apartheid is uitgevonden in Nederland.... sinds de Reformatie in 1600...
aparte scholen, sportclubs, universiteiten, padvinderij....ziekenhuizen ....
allemaal gescheiden door religie, en nog wel tussen 2 christelijke religies.

Ingevoerd in 1948 in Zuid Afrika, door Verwoerd, geboren in Nederland, opgegroeid in Zuid Afrika.

Apartheid wordt eigenlijk overal toegepast. Stammen, politiek, religie, traditie....enz

Klopt, maar er is ook een juridische definitie. Daar past Israël helemaal in. Verder pasten Zuid-Afrika en het voormalige Rhodesie daar ook helemaal in.

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2021 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Vrouwe Justitia is geblinddoekt en heeft dus baat bij objectieve regels die voor iedereen gelden. Vrouwe jusitita heeft niets aan Royy's puur subjectieve onder-de-streep-verhaal. Ik ben het nogal met vrouwe Justitia eens in dit geval. Recht is absoluut en niet gerelateerd aan Royy's onder-de-streep-verhaal.

Mensenrechten behoren nageleefd te worden. Ook door Israël.

Prima, wat doen we met de miljoenen verdreven Duitsers? Moeten mensenrechten daar ook nageleefd worden?

Quote:

Jawel, want je zegt helemaal niet waar het beter wonen is t.o.v. wat. En als jij dan één of andere achterlijk Arabisch land neemt... dan zegt dat meer over je referentiekader.

Beter dan de buurlanden, beter dan Rusland, beter dan landen als Bulgarije en Roemenie...