Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Turkije heeft EU bij de pik! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2016 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Goeie ! Bosoog .
Zo had je ook gematigde NSBers.

Ach, bepaalde niet weg te branden figuren zoals... zouden net als in Arnhem in 1940 gebeurde, Duitse vlaggen uithangen en roepen “al jaren heb ik hier op U gewacht, wees welkom, geniet van alle diensten van de vrouwelijke gezinsleden, neemt wat u toekomt, ik ben ook bereid….te praten over waar u onwelgezinde Hollanders kan vinden “ tot u dienst met vriendelijke groeten getekend, dominee G.Roeptoeter.
Bah = mijn persoonlijke noot tegen misvormde leden van gevaarlijke veroverende baarmoeder ideologie - vervloekte islam .
Afkeriger kan ik het niet maken zonder rode kaart .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2016 5:27 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Boosoog schreef:
.

Maar geen gematigde islam. Water is nat, een boom is van hout, sneeuw is koud, een cirkel rond en islam is extreem. De gematigde islam bestaat niet, wie dat beweerd liegt niet alleen maar doet dat ook opzettelijk. Uiteraard is zo iemand wel uitgedaagd te bewijzen dat de islam niet extreem is.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2016 6:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Boosoog schreef:
.

Geen appels met peren vergelijken.
Bij Nazi en NSB ging 't er juist om Noord-Westelijk Europa, includief Nederland, te ontdoen van de enorme last die op de desbetreffende landen drukte, doordat onder andere grote aantallen vreemdelingen uit het Nabije Oosten eeuwen tevoren hierheen gevlucht waren, maar nooit huiswaarts gekeerd.
Nadat in het Noord-Oost Europese Rusland door toedoen van Stalin c.s. uiterst pijnlijk duidelijk geworden was, waar dit óók nog toe kan leiden, is er toen in Noord-Westelijk Europa een beweging ontstaan, die er vooral op gericht was te voorkomen dat 't hier ook zover zou kunnen komen dat de autochtone bevolking in groten getale naar vernietigingskampen getransporteerd zou worden.

Vergelijk 't met de situatie dat de Islam op 'n gegeven moment in Skandinavië al 'n zodanige positie heeft weten te bemachtigen, dat de aanhangers ervan ertoe over kunnen gaan hun vermeende godsdienstige plicht om alle andersdenkenden van het leven te beroven daadwerkelijk uit te voeren.
Zou er dan in de rest van de wereld ook tot in lengte van dagen schande over geroepen worden, als in bijvoorbeeld Nederland 'n politieke partij die hoe dan ook ervoor wil zorgen dat zoiets niet ook hier kan gebeuren de absolute meerderheid krijgt en vervolgens ertoe overgaat alle moslims te sommeren binnen 'n bepaalde tijd het land te verlaten, terwijl degenen die daar geen gehoor aan geven in kampen geconcentreerd worden, alwaar de verzorging niet beter kan zijn dan de alsmaar gebrekkiger wordende financiële toestand van het land toelaat?
BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2016 6:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Gerard R. schreef:
Voor die tijd en omgeving/context had hij natuurlijk gelijk.
Nu kijken we daar heel anders naar, nietwaar? Idea

Wie is "we"?
Ervan uitgaande dat degene die het aangehaalde schreef zelf geen moslim is, moet gesteld dat dit niet erg relevant is.
Waar 't in wezen om gaat is dat de desbetreffende tekst zo nog altijd geschreven staat in het boek dat voor vele miljoenen moslims ook heden ten dage nog altijd heilig is.
Hoe kan 'n buitenstaander nou beoordelen of dezen daar nu heel anders naar kijken dan eeuwen geleden?
Je ziet toch maar dat ze continu bezig zijn hun posities internationaal uit te breiden en je kunt je in gemoede afvragen wat hen daartoe drijft en blijft drijven (terwijl ze zelf toch ook zo stilaan in de gaten zullen moeten hebben dat die expansiedrift ertoe geleid heeft dat hun eigen gebied alsmaar meer in 'n gewelddadige chaos aan het geraken is.)
Wat dat betreft lijkt het verstandiger om zo argwanend mogelijk te zijn dan zo gemoedelijk mogelijk.
BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2016 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

@Natubico
O, zij doen hetzelfde wat katholieken ijzeren decaden deden.
Bekeren, uitbreiden, invloed verwerven.
Vastzetten van de massa's met 'heilige tekst'. Dat is van de mens.
Het vechtjasprincipe, het heersen, het knoeien van de ander.
Op de een of andere manier zie je altijd hetzelfde.
Het staat mij tegen en heeft niet veel met religieus besef te maken.
Het is meer misbruik, verkrachting in mijn ogen.

Of 'zij' precies denken over deze teksten als toen?...
Het ligt er volgens mij maar aan hoe fundi of iemand denkt.

En die oude boeken....? Dát houden we.
Zie de bijbel:
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=326078#326078

Verder heb je volgens mij gelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 6:09 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Gerard R. schreef:
@Natubico
O, zij doen hetzelfde wat katholieken ijzeren decaden deden.
Bekeren, uitbreiden, invloed verwerven.
Vastzetten van de massa's met 'heilige tekst'. Dat is van de mens.
Het vechtjasprincipe, het heersen, het knoeien van de ander.
Op de een of andere manier zie je altijd hetzelfde.
Het staat mij tegen en heeft niet veel met religieus besef te maken.
Het is meer misbruik, verkrachting in mijn ogen.

Of 'zij' precies denken over deze teksten als toen?...
Het ligt er volgens mij maar aan hoe fundi of iemand denkt.

En die oude boeken....? Dát houden we.
Zie de bijbel:
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=326078#326078

Verder heb je volgens mij gelijk.

Dacht dat er toch wel 'n heel groot verschil is tussen het minder fraaie wat katholieken aangewreven kan worden en het gewelddadige dat tot nu toe al heeft plaatsgevonden door Moslims ten opzichte van niet-Islamieten in vele landen, alsmede het alsmaar groter wordende gevaar dat van deze religie uitgaat voor andersdenkenden.
Bij Katholieken zijn er voornamelijk minder fraaie dingen gebeurd ten opzichte van eigen geloofsgenoten en zullen die tot op zekere hoogte ook nu nog wel voorkomen.
Maar van een levensbedreiging ten opzichte van alle niet-Katholieken is er in elk geval nergens enigerlei sprake.
Wat expansie betreft hebben zij zich zeker ook altijd wel ingespannen om hun geloof zo wijd en zijd mogelijk ingang te doen vinden, maar dat ging dan nooit gepaard met invasies van grote horden immigranten die dat geloof aanhangen en een verkapt strategisch-militair karakter niet ontzegd kan worden.

Wat de meest gewraakte en voor anderen dreigende teksten in de koran betreft zal het best kunnen zijn dat niet iedere Moslim even sterk ernaar hunkert om de niet-gelovigen in de pan te kunnen hakken, maar het probleem is dat moeilijk te peilen valt hoe groot het percentage (potentiele) fundi eigenlijk is.
Er lijkt rekening mee gehouden mee te moeten worden dat vele heden ten dage de gemoedelijkheid zelve lijkende immigranten deze pose enkel en alleen maar aannemen om zo weinig mogelijk tegenstand van autochtonen te ondervinden bij hun inspanningen om een zodanige numerieke en positionele expansie te kunnen realiseren, dat ze uiteindelijk hun ware diep hatende en gewelddadige aard kunnen tonen en de vrije loop laten.

De minder fraaie teksten in de bijbel zijn van een heel andere aard dan de gewraakte in de Koran.
Ook hier betreft 't vrijwel uitsluitend zaken die men geadviseerd wordt zichzelf als gelovige aan te doen (bijv. de eigen hand afhouwen) of die bepaalde Katholieken mekaar aangedaan zouden hebben. Daar is heel veel minder op aan te merken dan op het propageren van geweld ten opzichte van niet-gelovigen, dat de Koran al eeuwenlang en tot op heden aan toe bevat..
BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 7:04 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

@Natubico

Je ziet steeds dezelfde discussietacktiek:

Ja, maar wij, vroeger, deden het ook...

En de repeterende opzettelijke leugen: Islam is niet extreem.

Kansloos om daar nog op te reageren, tegen islampleiters lijkt alleen het negeren opgewassen.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 7:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De vijandige invasie- en bezettingsmacht de Islam blijkt hier over een ruim resiment nuttige idioten die aan de verkeerde kant staan te beschikken, zoveel is duidelijk.

Laatst aangepast door Loetje op Wo Aug 31, 2016 9:00, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Natubico schreef:
Wat de meest gewraakte en voor anderen dreigende teksten in de koran betreft zal het best kunnen zijn dat niet iedere Moslim even sterk ernaar hunkert om de niet-gelovigen in de pan te kunnen hakken, maar het probleem is dat moeilijk te peilen valt hoe groot het percentage (potentiele) fundi eigenlijk is.
Er lijkt rekening mee gehouden mee te moeten worden dat vele heden ten dage de gemoedelijkheid zelve lijkende immigranten deze pose enkel en alleen maar aannemen om zo weinig mogelijk tegenstand van autochtonen te ondervinden bij hun inspanningen om een zodanige numerieke en positionele expansie te kunnen realiseren, dat ze uiteindelijk hun ware diep hatende en gewelddadige aard kunnen tonen en de vrije loop laten.

Ben je bekend met De Islam als veroveringsideologie?

Lees onderstaande en zie hoe de Moslims zich steeds agressiever manifesteren naarmate zij taltijker in aantal zijn!

De islam als veroveringsideologie

Islam is geen religie, en ook geen cultus. Het is een compleet systeem.

De islam heeft religieuze, juridische, economische en militaire componenten. De religieuze component is een weerhaak voor alle andere componenten.

Islamisering doet zich voor wanneer er genoeg moslims in een land zijn om actie te voeren voor hun zogenoemde “recht om hun geloof te mogen belijden”.

Wanneer een politiek correcte maatschappij met een verscheidenheid aan culturen instemt met de "redelijke eisen” van moslims om hun “geloof te mogen belijden" krijgen ze de andere componenten er onder de tafel bij. Dat werkt zo: (bron voor de percentages: CIA The World Fact Book (2007).

Zolang moslims ongeveer 1% van de bevolking van een willekeurig land uitmaken zullen ze worden beschouwd als een vredelievende minderheid die voor niemand een bedreiging vormt. Ze worden, in feite, in artikelen en films afgebeeld als unieke, kleurrijke stereotypen:

Verenigde Staten - 1.0 % moslim
    Australië - 1.5% moslim
    Canada - 1.9% moslim
    China - 1%-2% moslim
    Italië - 1.5% moslim
    Noorwegen - 1.8% moslim

Bij 2% en 3% beginnen ze bekeerlingen te maken onder andere etnische minderheden en ontevreden groepen, voor een belangrijk deel in gevangenissen en onder straatbendes.

Denemarken - 2% moslim
    Duitsland - 3.7% moslim
    Verenigd Koninkrijk - 2.7% moslim
    Spanje - 4% moslim
    Thailand - 4.6% moslim

Vanaf 5% oefenen ze een onevenredig grote invloed uit in verhouding tot hun aandeel van de bevolking.

Ze zullen aandringen op de introductie van halal (zuiver naar islamitische standaard) voedsel, en zo zorgen voor banen voor moslims in de voedingsindustrie. Ze zullen de druk opvoeren op supermarktketens om dit voedsel in de schappen te plaatsen – met dreigementen voor het geval men aan die oproep niet voldoet. (Verenigde Staten)

Frankrijk - 8% moslim
    Filippijnen - 5% moslim
    Zweden - 5% moslim
    Zwitserland - 4.3% moslim
    Nederland - 5.5% moslim
    Trinidad & Tobago - 5.8% moslim

Op dit punt beginnen de pogingen de overheid zover te krijgen dat ze zichzelf volgens de regels van de sharia, de islamitische wet, mogen besturen. Het uiteindelijke doel van de islam is niet om de hele wereld te bekeren, maar om de hele wereld onder de wetten van de sharia te brengen.

Wanneer moslims 10% van de bevolking uitmaken zullen ze de wetteloosheid doen toenemen om zo te klagen over hun levensomstandigheden (Parijs – autobranden). Elke actie van een non-moslim die de islam beledigt wordt gevolgd door opstanden en dreigementen (Amsterdam - Mohammed cartoons)

Nadat ze een aandeel van 20% hebben bereikt zijn bij het minste of geringste rellen te verwachten, worden er jihad milities gevormd, komen er hier en daar moorden voor en wordt er af en toe een kerk of synagoge in de brand gestoken:

Ethiopië - 32.8% moslim

Bij 40% verschijnen de wijdverbreide bloedbaden, voortdurende terroristische aanvallen en aanhoudende oorlogvoering door milities:

Bosnië - 40% moslim
    Tsjaad - 53.1% moslim
    Libanon - 59.7% moslim

Vanaf 60% kun je ook verwachten: ongebreidelde vervolging van ongelovigen en andere religies, sporadische etnische zuiveringen (genocide), het gebruik van de wetten van de sharia als wapen en het invoeren van de jizya, de belasting voor ongelovigen:

Albanië - 70% moslim
    Maleisië - 60.4% moslim
    Qatar - 77.5% moslim
    Soedan - 70% moslim

Na 80% kun je verwachten dat de etnische zuiveringen en genocide van de staat uitgaan:

Bangladesh - 83% moslim
    Egypte - 90% moslim
    Gaza - 98.7% moslim
    Indonesië - 86.1% moslim
    Iran - 98% moslim
    Irak - 97% moslim
    Jordanië - 92% moslim
    Marokko - 98.7% moslim
    Pakistan - 97% moslim
    Palestijnse gebieden - 99% moslim
    Syrië - 90% moslim
    Tadzjikistan - 90% moslim
    Turkije - 99.8% moslim
    Verenigde Arabische Emiraten - 96% moslim

100% zal de vrede van Dar-es-Salaam inluiden – men denkt dat er vrede zal heersen omdat iedereen moslim is:

Afghanistan - moslim 100%
    Saudi-Arabië - moslim 100%
    Somalië - moslim 100%
    Jemen - moslim 99.9%

Dat is natuurlijk niet het geval. Om hun bloeddorst te bevredigen beginnen de moslims dan elkaar om diverse redenen uit te moorden.

“Voor ik negen was had ik de grondregel van het leven als Arabier al geleerd. Die luidde: ik tegen mijn broer; mijn broer en ik tegen mijn vader; mijn familie tegen mijn neven en de clan; de clan tegen de stam; en de stam tegen de wereld. En wij allemaal tegen de ongelovige. - Leon Uris, "De Hadji"

Naar het boek van Dr. Peter Hammond: Slavery, Terrorism and Islam: The Historical Roots and Contemporary Threat

Bovenstaande is een vertaling van een artikel dat op diverse blogs is verschenen.

Zie ook:

Die "vreedzame meerderheid" doet er niet toe

en

Het Moslim Broederschap Project
BerichtGeplaatst: Wo Aug 31, 2016 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Natubico
Quote:
.. het gewelddadige dat tot nu toe

Inderdaad. echter daar ging het even niet over.
(Ik ga nu niet over de inquisitie beginnen.)
Je schreef:
Quote:
Je ziet toch maar dat ze continu bezig zijn hun posities internationaal uit te breiden en je kunt je in gemoede afvragen wat hen daartoe drijft en blijft drijven

Quote:
Bij Katholieken zijn er voornamelijk minder fraaie dingen gebeurd ten opzichte van eigen geloofsgenoten en zullen die tot op zekere hoogte ook nu nog wel voorkomen.

Ja, bij Daesh ook. En katholieken, dus 'gelovigen' waren heel vroeger
ook niet lief naar andersdenkenden.

Quote:
De minder fraaie teksten in de bijbel zijn van een heel andere aard dan de gewraakte in de Koran.

Voor mij niet hoor, ik vind het allemaal even goor, maar zoals ik schreef:
je zou het ook in de context van het tijdsgewricht kunnen zien uiteraard.
Wij zeiden altijd, dat je de bijbel moet 'interpreteren'. Lezen en begrijpen
in overdrachtelijke zin. Anders word je soms niet goed. En dat geldt
ook voor de Koran e.d..

Quote:
Daar is heel veel minder op aan te merken dan op het propageren van geweld ten opzichte van niet-gelovigen, dat de Koran al eeuwenlang en tot op heden aan toe bevat..

Maar dat maakt het allemaal niet mooier of minder mooi voor mij hoor.
Ik ben geen liefhebber van die oude geschriften.
Echter, als je gelovige van een of andere godsdienst bent...?..

Verder zitten er ook tussen ware vluchtelingen gemankeerden tot extremisten.
Dat ga ik niet bestrijden. Dat zegt niets over goedbedoelenden, die volgens
extremisten van 'onze' kant niet bestaan.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 02, 2016 7:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
De Duitse regering gaat zich distantiëren van de erkenning van de Armeense genocide door de Bondsdag, schrijft nieuwssite Spiegel Online. De woordvoerder van de regering zal dit standpunt naar verwachting later vanmorgen bekendmaken.

Afstand nemen van de Bondsdagresolutie is een politiek gebaar van de regering in de richting van Turkije. Daarmee wordt de weg vrijgemaakt voor Duitse parlementariërs om Duitse militairen op de Turkse luchtmachtbasis Inçirlik te kunnen bezoeken. Sinds de Bondsdag op 2 juni de Armenië-resolutie aannam, staat Ankara dergelijke bezoeken niet meer toe.

http://nos.nl/artikel/2129516-duitse-regering-neemt-afstand-van-erkenning-armeense-genocide.html
BerichtGeplaatst: Vr Sep 02, 2016 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De tirannen uit Ankara regeren dus over Duitsland. Maar dat wisten wij toch eigenlijk al wel?
BerichtGeplaatst: Vr Sep 02, 2016 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Alle politici zijn laf, Duitse politici zijn niet anders.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 02, 2016 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Brusselse onmacht !
.. Elke keer als een spilziek land opzichtig solliciteert naar een boete, strijkt Brussel met de hand over het hart. In juli gebeurde dat nog met Spanje en Portugal. Ook Frankrijk is al geregeld aan de dans ontsnapt.
Een ander staaltje van Brusselse onmacht zagen we in het Volkswagenschandaal met de sjoemelsoftware. Al sinds jaar en dag zijn er EU-regels die dit bedrog verbieden. Alleen lag het toezicht op de naleving van dit verbod niet bij de Europese Commissie, maar bij de EU-lidstaten. Die deden niks. Maar zo was het nu eenmaal afgesproken !

http://www.trouw.nl/tr/nl/39681/nbsp/article/detail/4367448/2016/08/30/Waarom-Apple-wel-en-Volkswagen-niet.dhtml

Het door Duitsland niet erkennen van de Turkse genocide dient enkel het belang van sjoemelstaatje staatsbedrijf Volkswagen. waar Merkel toezichthoudend commissaris is, en Saoedi Arabië grootaandeelhouder .
BerichtGeplaatst: Vr Sep 02, 2016 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2129516-duitse-regering-geen-afstand-van-armeense-genocide-resolutie.html

Ze hebben zich bedacht....

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2016 4:15 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Daar is heel veel minder op aan te merken dan op het propageren van geweld ten opzichte van niet-gelovigen, dat de Koran al eeuwenlang en tot op heden aan toe bevat..

Gerard R. schreef:
Maar dat maakt het allemaal niet mooier of minder mooi voor mij hoor.
Ik ben geen liefhebber van die oude geschriften.
Echter, als je gelovige van een of andere godsdienst bent...?..
Verder zitten er ook tussen ware vluchtelingen gemankeerden tot extremisten.
Dat ga ik niet bestrijden. Dat zegt niets over goedbedoelenden, die volgens
extremisten van 'onze' kant niet bestaan.

Feit is dat de Koran de Moslims opdraagt om de niet-Moslims te doden.
Dat boek is niet enkel 'n religieus boek, zoals bijvoorbeeld de Bijbel, neen in Islamitische landen bepaalt dat boek ook nog 'ns in aanzienlijke mate wat wet is in zo'n land en impliciet waar de buitenlandse politiek op gericht moet zijn.
En dat laatste is dus bepaaldelijk niet zo erg fraai; in wezen wordt de Islamieten opgedragen op alle mogelijke manieren te infiltreren in andere landen en daar zodanig te werk te gaan dat zij uiteindelijk in de positie geraken, waarin zij over kunnen gaan tot het uitvoeren van de hun opgedragen taak, te weten het doden van de niet-islamieten aldaar.
Nou, je hoeft geen gelovige van een of andere godsdienst te zijn om hierover op z'n zachtst uitgedrukt de wenkbrauwen te fronsen; per slot van rekening zijn ook atheïsten niet-Islamieten.
Dit is gewoonweg absoluut onacceptabel voor de andere inwoners van landen waar de Islam aan z'n bekende en veel bekritiseerde opmars bezig is.
Maar wat meer is, het lijkt ook in juridisch opzicht absoluut onbestaanbaar.
Zonder de aangelegenheid al diepgaand bekeken te hebben meent ondergetekende te kunnen stellen dat er gegronde redenen zijn om tot de conclusie te komen dat de Islam strijdig is met de Nederlandse wet, omdat deze wet uitdrukkelijk verbiedt wat het Islamitische wetboek Koran de aanhangers van de Islam opdraagt.
Simpel gesteld lijkt het hele Islam-gebeuren in Nederland (en ongetwijfeld ook in vele andere 'Westerse' landen) onverenigbaar met de geldende wetten.
Gezien de gewraakte tekst in de Koran moet de Islam immers beschouwd worden als 'n criminele organisatie, die het doden van andersdenkenden nastreeft, zodat de leden van die organisatie per definitie strafbaar zijn.
Dat zij zich in dit geval niet kunnen beroepen op de godsdienstvrijheid spreekt vanzelf, omdat onder andere het hier te lande geldende wettelijke verbod om mensen te doden als lex specialis derogeert aan de grondwettelijke godsdienstvrijheid.
(Oftewel in gewoon Nederlands: het strafrechtelijke artikel dat het doden van mensen verbiedt is een regel die op grond van een algemeen rechtsbeginsel voorrang heeft op de meer algemene godsdienstvrijheid).

Geen kleinigheid dus.
(Heb me dit zelf ook vandaag pas gerealiseerd en de verwerking ervan zal nog wel wat tijd in beslag gaan nemen).
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2016 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Angela Merkel slaat volkomen door. Nog meer "Kom maar naar Europa!" Gratis geld voor Egypte en Tunesië als een soort verzendkosten voor asieleisers enkele reis naar Europa. Wie stopt haar?

Quote:
BERLIJN - De Europese Unie zou migratieakkoorden moeten sluiten met Noord-Afrikaanse landen zoals Egypte en Tunesië, net zoals ze eerder dit jaar deed met Turkije. Daarvoor pleit de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Tegelijkertijd moet Europa meer geld uittrekken om de oorzaken van migratie naar Europa aan te pakken.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26684532/__Merkel__Ook_akkoord_met_Afrika__.html
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2016 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Tedje van Es,
Slechts de rijke politici zijn laf. Die zijn tegelijkertijd ook doof voor de armen. Weten niet hoe het is dat men eerst tien of meer keer de centen moet natellen voordat men een product of dienst kan aanschaffen.
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2016 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Migratiebom Egypte: “Hier met je geld of we overstromen jullie met migranten!”

Afrika chanteert ons: Geld OF “vluchtelingen”

Ik blijf erbij: Wij worden gechanteerd in de mate waarin wij toelaten gechanteerd te worden. Moeten wij soms de Noordafrikaanse kust gaan herkoloniseren om de uitvalsbases van vijandige invasiestromen te gaan stoppen?
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2016 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Dát zal me een inspanning worden en geld kosten.... Shock
Beter is als zo'n continent zich ontwikkelt, zodat mensen daar ook een
beetje een leven hebben.

BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2016 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En hoe zie je dat gaan gebeuren? Me dunkt dat er genoeg van ons belastinggeld is verdampt in het niets in de vorm van ontwikkelingshulp dat wel veel geld heeft gekost, maar geen enkele ontwikkeling heeft voortgebracht. Er zal daar niets veranderen als daar top-down de mensen zelf niet veranderen. En als zij naar Europa komen, dan wordt Europa zelf ook zo'n ontwikkelingsland. Mark my words! Het is voor Europa hoe dan ook de eerste prioriteit om goedschiks of kwaadschiks die instromen tegen te houden.
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2016 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Chinezen proberen het zover te krijgen, maar het valt niet mee met al
die dictators, moordbendes en stammenstrijd. Ze doen het wel ietsje
beter dan de oude kolonisators.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2016 9:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Chinezen zijn niet geïnteresseerd in de weldoener te moeten spelen en voelen zich daar ook niet toe geroepen, maar in handel te bedrijven met hun eigen handelsbelangen voorop te stellen. Kom daar in het Westen mee aan met dat eeuwig aangeprate schuldgevoel wat wij er volgens linkse Gutmenschen t.o.v. Afrika op na moeten houden. Zou dat verklaren waarom de Chinese aanpak effectiever werkt i.p.v. als verkeerd uitgangspunt vermeende schuldgevoelens? Op zogenaamde wereldverbeteraars als Jan Pronk staat niemand te wachten. En zie wat een spoor van ellende zij hebben achtergelaten doordat zij macht over anderen en de Portemonnee van de Anderen ter beschikking gesteld hebben gekregen. Jan Pronk zou eigenlijk gewoon voor het tribunaal voor oorlogsmisdadigers moeten verschijnen.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2016 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Als het aan Peking ligt wordt er met de hele wereld 'gedeald'.
Zij hebben er belang bij dat de hele wereld goed reilt en zeilt, Loetje.
Handel enzo.

Bijna anderhalf miljard mensen hebben veel nodig, zéker met de volgende
anderhalf miljard van India hijgend in hun nekken.
Arme gebieden worden ontwikkeld als ze er maar even mogelijkheden toe zien. Wink

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2016 23:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Chinezen handelen met winstoogmerk en kijken bij investeringen naar of het in de eerste plaats voor henzelf rendeert. Hier een vies woord. Want we moeten daar goed zijn. Dus gratis geld weggeven. En toch werkt de Chinese aanpak beter. Want kennelijk weten de Chinezen beter daar de mensen aan het werk te zetten dan dat wij aangemaand door vermeende schuldgevoelens slechts gefundeerd op valse sentimenten vooral gul moeten zijn met gratis geld. Niet voor niets dat al het geld in de vorm van ontwikkelingshulp is verdampt in het niets. Maar ja, dan ben je tenminste goed geweest door hen gratis geld te hebben gegeven, want hen daar aan het werk zetten is natuurlijk zoiets vies...
Turkije heeft EU bij de pik!
  Weerwoord forum index » Europese Zaken