Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Turkije heeft EU bij de pik! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Merkel straalt gelukkig nog wat beschaving uit. We moeten zuinig zijn op dat soort. Ze worden schaars.

Je niveau van kritiek op lompe wijze verlagen tot ver onder dat van je mikpunt is nogal meelijwekkend. Iemand die dat niet weet begrijpt niets van de 'westerse cultuur en beschaving'.
Maar ja, met schoolpleinclubjes als 'GeenStijl' kun je, ook in ons land, nog maar weinig stijlvols verwachten.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:
Het meest trieste aan deze hele affaire vind ik wel dat Frau Merkel zich haastte om telefonisch haar afschuw uit te spreken over Böhmermann tegenover de premier van Turkije, in plaats van te doen wat ze had moeten doen, namelijk: pal staan voor de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid.

In Europa een van onze fundamentele Europese kernwaarden zoals de persvrijheid brandofferen om aan dramdwingende dictators van buiten Europa tegemoet te komen; Dan zijn we geen waardenunie, maar een waardeloze unie, welke eigenlijk het beste gelijk afgevoerd kan worden naar de mestvaalten van de geschiedenis.

Laatst aangepast door Loetje op Do Apr 14, 2016 11:38, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Kijk, weer eentje die vrijheid van meningsuiting verwart met de drang om anderen op hun ziel te trappen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Je hebt er kennelijk zelf niets van begrepen Guus.

De uitzending van Boehmermann was een aanklacht tegen de dictatoriale praktijken van de heer Erdogan, die persvrijheid in Turkije heeft afgeschaft en zich in toenemende mate ook met onze persvrijheid bemoeit.

Na 'Parijs' was iedereen Charlie Hebdo, toen kon er niet getornd worden aan hun recht op belediging. Nu blijkbaar wel, want Erdogan is ten slotte een vriendje van Merkel en dat gelden kennelijk andere normen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Merkel straalt gelukkig nog wat beschaving uit.

Iets dat van die achterlijke godsdienstwaanzinnige homofobe Turk, die de persvrijheid en de mensenrechten met voeten treedt, niet gezegd kan worden.

Verder is jouw oordeel gestoeld op het niet kennen van deze Duitse satiricus.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Do Apr 14, 2016 11:22, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Guus schreef:
Kijk, weer eentje die vrijheid van meningsuiting verwart met de drang om anderen op hun ziel te trappen.

Bij gebrek aan argumenten trekken we de beledigen kaart maar weer, nietwaar?

Waarom zijn het nou juist de tere zieltjes die zo graag willen dramdwingen anderen daadwerkelijk gebruik maken van hun volledig democratische recht op vrije meningsuiting het zwijgen op te leggen? En waarom zijn hun zieltjes zo teer? Waarom kunnen zij geen kritiek verdragen en eisen zij daarom op boven kritiek verheven te mogen staan? En moeten wij hiervoor buigen en kruipen? Vragen, vragen, vragen...

Laatst aangepast door Loetje op Do Apr 14, 2016 11:40, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Verder is jouw oordeel gestoeld op het niet kennen van deze Duitse satiricus.

Ik heb genoeg beledigende teksten gehoord uit de mond van deze geestelijke platvis. Beledigen is géén satire.

Wat me trouwens verwondert: Jouw gevoel voor (vaak absurde) humor leek me toch altijd wél leuk.

Mijn conclusie verder:
We zitten met onze welvaart behoorlijk in de lift;
We hebben alleen op het verkeerde knopje gedrukt!!

Vooral moreel.....

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En dat verkeerde knopje waar we op gedrukt hebben heet opgedrongen politieke correctheid.
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Herr Böhmermann weet echter duidelijk niet wat humor of satire is. Hij denkt kennelijk dat het humoristisch is als je iemand met onzinnige en zo grof mogelijke teksten voor schut zet en beledigt. Het verbaast me dat ook Nederlanders dat grappig vinden. Confused

MOET het grappig zijn dan? Als het niet grappig is, MAG het dan niet gezegd worden?
Ikzelf val ook niet van m'n stoel van het lachen bij 'moderne humor', ook ik vind het meestal te grof en daarom niet grappig. Het zal wel een generatiedingetje zijn. Maar dat is geen reden om anders denkenden de mond te snoeren.

Of wil je soms dat alleen nog maar de politiek correcte, tenenkrommende propaganda van MTV Decoded nog mag? MTV, vroeger een muziekzender, is nu het propagandakanaal voor 'social justice' en 'feminism' waarbij de nazi- of communistische propaganda in het niet valt.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dS8OxCzXuxY

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Moppersmurf schreef:

MOET het grappig zijn dan?

Als ik naar een grappenmaker ga verwacht ik dat wel. Zelfs van een Duitser als Böhmermann.
Dus geen stompzinnige vuilbekkerij. Daar kan ik niet om lachen zolang er nog wat hersencellen actief zijn.
Dat is m.i. geen 'generatiedingetje,' tenzij er een vrijwel hersendode generatie is ontstaan.

Quote:
Als het niet grappig is, MAG het dan niet gezegd worden?

Ja hoor. Door diplomaten. Die zijn er voor opgeleid, kunnen het daarom beter en directer en hebben anders niks te doen.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 15:25 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Ja hoor. Als ik het niet dacht: alleen politiek correcte diplomaten mogen spreken. De gewone man moet zijn bek houden, want hij zou wel eens iets kunnen zeggen waar de beroepsgekwetsten zich gekwetst over kunnen voelen.

(We hebben nog tot eind november om een speciale Zwarte Piet-diplomaat aan te stellen.)

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ja, zo heeft iedereen zijn specialiteit. Gek is dat, hé? Zo laat ik bijv. de koekenbakker niet mijn CV onderhouden of repareren.

En Wilders kun je beter geen bedrijf laten runnen. Hij weet er geen bal van.
http://www.hpdetijd.nl/2009-11-13/het-cv-van-geert-wilders-nog-nooit-een-bedrijf-van-binnen-gezien/

Mopperen en schelden kan ie wel. Tegenwoordig zijn er trouwens nog heel wat mensen die daar erg bedreven in zijn, vooral als ze wat laat volwassen worden.
Het is echter beter dat ze even hun mond houden als de 'grote mensen' bezig zijn met constructieve zaken.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Ik heb genoeg beledigende teksten gehoord uit de mond van deze geestelijke platvis.

Oh ja? Vertel! Volg jij zijn show?

Quote:
Beledigen is géén satire.

Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind en belediging is in the eyes of the beholder. De heisa die er gemaakt wordt toont perfect aan dat die Turk in kwestie inderdaad een achterlijke geitenneuker is.

Quote:
Wat me trouwens verwondert: Jouw gevoel voor (vaak absurde) humor leek me toch altijd wél leuk.

Heb ik nog steeds. Dit gedicht vind ik er zo eentje.

Quote:
We zitten met onze welvaart behoorlijk in de lift;
We hebben alleen op het verkeerde knopje gedrukt!!

Vooral moreel.....

Laten we het eerst eens over de moraliteit van die achterlijke Turk hebben. Daar vreten de honden namelijk geen brood van.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/op3/artikel/2098890-facebook-zet-cartoon-oppenheimer-weer-online.html

Met excuses weer herplaatst!

Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Ja, zo heeft iedereen zijn specialiteit. Gek is dat, hé? Zo laat ik bijv. de koekenbakker niet mijn CV onderhouden of repareren.

Maar in jouw redenering mag de koekenbakker ook geen mening hebben over de CV. Met andere woorden: alleen mensen 'die het kunnen weten' (lees: die de politiek correcte mening hebben) mogen hun mond open doen, de gewone man moet z'n bek houden.
Begrijp me niet verkeerd: ik snap best wel dat Angela Merkel in dit geval op haar diplomatieke tenen moet lopen, zelfs voor een schurk als Erdogan, al was het maar omdat we die schurk nodig hebben om de migrantenstroom richting Europa te stoppen. Maar moet een cabaretier daarom zijn mond houden? Omdat hij niet grappig gevonden wordt door Guus en Erdogan? Ik dacht van niet. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Ja hoor. Als ik het niet dacht: alleen politiek correcte diplomaten mogen spreken. De gewone man moet zijn bek houden, want hij zou wel eens iets kunnen zeggen waar de beroepsgekwetsten zich gekwetst over kunnen voelen.

(We hebben nog tot eind november om een speciale Zwarte Piet-diplomaat aan te stellen.)

Precies! Ik kan me nog herinneren hoe er in dit land politiek correct gekronkeld werd toen die geitenneuker hier op staatsbezoek kwam en wat te mekkeren had over een lesbisch echtpaar dat gastgezin was voor een Turks jongetje.

We gaan kapot aan onze eigen lafheid.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Er is van alles aan te merken op Erdohan maar dat ie een 'achterlijke geitenneuker' is klopt om te beginnen natuurlijk van geen kanten.
Veel Turken zijn juist blij met 'm omdat ie het land economisch enorm vooruit heeft laten gaan (zoals Poetin dat heeft gedaan in Rusland).
Dat zijn beleid niet in ons westerse (pis)potje valt is vervelend maar als we dat willen veranderen zullen we serieus ons best moeten doen. Eén ding is zeker; door hem op een domme en platvloerse te laten beschimpen zal dat zeker niet gaan lukken. Ik heb dan ook diepe bewondering voor (en een tikje meelij met) Angela die dit ondermijnende gekakel in haar land weer recht moet breien.

En evenmin zal Hans Teeuwen moslims bekeren door: "Allah heeft zooooo'n lul!" te roepen.
Dat de zaal daar dan bulderend om moet lachen doet mij wel het ergste vermoeden over de geestelijke ontwikkeling van ons volk.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Er is van alles aan te merken op Erdohan maar dat ie een 'achterlijke geitenneuker' is klopt om te beginnen natuurlijk van geen kanten.

O, ik snap het! Die achterlijke Turk denkt dat wij dat letterlijk menen. Very Happy

Hier is mij cartoon. Die heb ik ooit eens gemaakt en past bij veel van dat soort volk.

Let op de lange tenen en het korte lontje. Past perfect Erdogeit. Very Happy

Laatst aangepast door Tedje van Es op Do Apr 14, 2016 16:15, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Moppersmurf schreef:

Maar in jouw redenering mag de koekenbakker ook geen mening hebben over de CV.

Nee. Liever niet. Ik schiet daar niks mee op. Wel mag ie mij zo nodig vertellen hoe je wafels maakt. Dat vraag ik dan weer niet aan de CV-monteur.

Maar ik begrijp van jou dat iedere boer****l tegenwoordig een universeel genie is dat overal een mening over mag hebben en dat deskundigen allemaal sufferds zijn. Boeiend wereldbeeld. Razz

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat Erdogan een schoft is.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Daar zullen veel Turken het niet mee eens zijn. Veel meer ook dan het aantal Nederlanders dat NEE heeft gestemd in een flutreferendum.

Nou nog bepalen wie er het beste nadenkt......

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Turkije wil toch zo graag bij Europa gaan horen? Bij Europa hoort ook de vrijheid van meningsuiting. Dus erg dom van Erdogan, om hier zo'n drama van te maken. Door zijn poging om de vrije meningsuiting in Europa te beperken duwt hij Europa steeds verder van zich af.
Maar Guus heeft gelijk wat betreft Angela Merkel. Ik dit geval kan Merkel niet anders.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Maar ik begrijp van jou dat iedere boer****l tegenwoordig een universeel genie is dat overal een mening over mag hebben en dat deskundigen allemaal sufferds zijn. Boeiend wereldbeeld. Razz

Heb ik ergens gezegd dat de mening van de gewone man boven de mening van deskundigen staat en dat deskundigen sukkels zijn?? Nee, dat heb ik nergens gezegd !! Laat de deskundigen vooral aan het woord, en laat hun met ARGUMENTEN de mening van het 'klootjesvolk' ontkrachten. Maar wel met ARGUMENTEN, niet door hun te bestempelen als racisten, tokkies, xenofoben of proberen hun de mond te snoeren.

Ik wordt steeds misselijker van dit soort propaganda, waar op zo'n kinderachting belerend toontje aan ons klootjesvolk uitgelegd wordt hoe we MOETEN denken:

Deze politiek correcte MTV-trut wil ons de les lezen terwijl ze niet eens weet dat Zwarte Piet NIETS met kerstmis te maken heeft !! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, als je het over Erdogan hebt..
In de Duitse TV wordt gehakt van die man gemaakt. En terecht.

Kijk maar op YouTube.

Ik heb er geen zin meer in om op dit forum op elke stompzinnigheid in te gaan.
Houdoe.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Daar zullen veel Turken het niet mee eens zijn. Veel meer ook dan het aantal Nederlanders dat NEE heeft gestemd in een flutreferendum.

Nou nog bepalen wie er het beste nadenkt......

Ja en? Waarom haal je er weer allemaal niet ter zaken doende dingen bij?
Volgens onze maatstaven dienen homofielen en vrouwen niet gediscrimineerd te worden, dienen journalisten met rust gelaten te worden en dienen mensen vanwege het uiten van hun vrije mening niet opgesloten te worden. Landen die deze onfrisse praktijken toepassen deugen niet en de maatstaven van die landen acht ik inferieur aan de onze.
Dus vrees ik voor jou dat ik (wij) beter nadenk(en) dan die achterlijke Turken die Erdogeit op handen dragen.

Moppersmurf schreef:
Turkije wil toch zo graag bij Europa gaan horen? Bij Europa hoort ook de vrijheid van meningsuiting. Dus erg dom van Erdogan, om hier zo'n drama van te maken.

Juist! Wie zich zo op de lange tenen getrapt voelt is een ware geitenneuker!

Laatst aangepast door Tedje van Es op Do Apr 14, 2016 18:47, in totaal 1 keer bewerkt

Weerwoord forum index » Europese Zaken