Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Turkije heeft EU bij de pik! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2016 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Moslims kennen humor.
Maar het zit niet direct in de aard van Moslims om zogenaamde grappen rond te
schijten alsof het hier een schijthuis is.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2016 22:49 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

@ T van Es
Leuke voorspelbare truc.

We gaan het eens hebben over de knuffelmoslim.
Nou, die zijn er veel.
De meesten die ik ken.

Die ik niet ken, wonen blijkbaar in de Randstad, en daar hebben ze zich aan de brutaliteit van de Hollanders aangepast. Kijk, ik ben een Brabander, en ik zoek nooit ruzie. Waarom ook? Je hebt er alleen maar last van.
Anders in Holland. Daar zijn ze nogal bezig om elkaar voor lul te zetten.
Ik heb collega's uit Amsterdam gehad, die dat gewoon toegaven. Het is een wedstrijd tussen broers. Daar begint het al mee. Lange gesprekken met sommigen brachten mensen tot inkeer.
Dat wij Brabanders niks doen wat op termijn contraproductief kan uitwerken.
Oftewel.. Wij respecteren mensen omdat we hen misschien nog eens ooit nodig hebben.

Tja, Brabant. Ik ben oer Brabander.
Als ik een boekje lees van Youp van 't Heck waar hij Brabanders die in Amsterdam zijn komen wonen te kakken zet. knoopt hij aan bij een oude traditie. Brederode schreef ook al het toneelstuk "De Spaansche Brabander".
Een en al jaloezie.

De Brabanders waren rijk, hadden gestudeerd. En hadden succes in het zaken doen in Amsterdam, en gingen ook nog eens luxe gekleed door het leven...

Tja, eerst waren het de Brabanders die in Amsterdam met de nek aangekeken werden, toen de joden, en nu de moslims. Zo gaat het elke keer met een dom klootjesvolk.
Houdoe!

P.S. En ja Gerard.
In sommige moslim landen is humor iets wat ze niet echt kennen.
Kwestie van cultuur.

Maar ik ken genoeg moslims die wel een groot gevoel voor humor hebben.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 31, 2016 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Een klein voorbeeld.

Ik noem expres geen land.

Zegt mijn collega...

In mijn land Verwegisstan hebben gevangenissen maar muren van hooguit twee meter hoog....

Ik zeg.. Hoe dat dan?

Hij zegt.. Zo gauw er één wil ontsnappen, zijn er tien anderen die hem naar beneden trekken...

Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Apr 01, 2016 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Tja, Brabant. Ik ben oer Brabander.
Als ik een boekje lees van Youp van 't Heck waar hij Brabanders die in Amsterdam zijn komen wonen te kakken zet. knoopt hij aan bij een oude traditie. Brederode schreef ook al het toneelstuk "De Spaansche Brabander".

Het is de haat tegen de katholieken die nu nog steeds bestaat. Na de 80 jarige oorlog is het nooit meer goed gekomen.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 01, 2016 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ryan schreef:
Een klein voorbeeld.

Ik noem expres geen land.

Zegt mijn collega...

In mijn land Verwegisstan hebben gevangenissen maar muren van hooguit twee meter hoog....

Ik zeg.. Hoe dat dan?

Hij zegt.. Zo gauw er één wil ontsnappen, zijn er tien anderen die hem naar beneden trekken...

Very Happy

Very Happy

Dat is niet alleen in gevangenissen en niet alleen in Verweggistan hoor.
Veel van het menselijk leven zit zo in elkaar. Smile

BerichtGeplaatst: Za Apr 02, 2016 3:16 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Gerard R. schreef:

Dat is niet alleen in gevangenissen en niet alleen in Verweggistan hoor.
Veel van het menselijk leven zit zo in elkaar. Smile

Wat mijn pleidooi bevestigt..
Humor is universeel Smile

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Kennelijk is humor niet universeel want de soap in Duitsland wordt voortgezet...

Erdogan wil dat de satiricus Jan Böhmermann wordt vervolgd voor het beledigen in een televisieprogramma van alle 78 miljoen Turken. Jan maakte namelijk een hekeldicht dat te mooi rijmde...

https://www.youtube.com/watch?v=DRcWB2e0ZBk

...en gisteravond heeft Ruben Oppenheimer meneer Mehmet Akko even tüchtig die Ohren gewaschen om het maar eens in goed Duits te zeggen...

... Mehmet: "Het gaat om de Nederlandse publieke omroep, waarvan ik vind dat die niet evenwichtig is."
... Mehmet: "Persvrijheid is een heel ingewikkeld onderwerp in Turkije."
... Mehmet: "Overal op de wereld worden journalisten gearresteerd."
... Ruben: "Ik zie hier meer hoofddoekjes dan in Istanbul."
... Ruben: "Slecht voor het land goed voor de krant. Slecht voor twee landen en dan rijmt het nier meer."
... Ruben: "Dit gaat niet over Turkije, dit gaat over Erdogan."

http://pauw.vara.nl/media/355790

Touché! Very Happy Mensen die niet begrijpen wat een hekeldicht is omdat ze hier ten lande opgevoed worden in een buitenlandse cultuur die een eeuw achterloopt en daardoor nog bol staat van te veel eer en te lange tenen kunnen maar beter hun mond houden. Ze maken alleen maar zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig.

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ryan schreef:

De Brabanders waren rijk, hadden gestudeerd. En hadden succes in het zaken doen in Amsterdam, en gingen ook nog eens luxe gekleed door het leven...

Zaten ze toen al in de drugshandel? Shock

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 18:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2098755-beveiliging-voor-duitse-komiek-die-erdogan-beledigde.html

Het heeft maar twee dagen geduurd om het bewijs te leveren: geitenneukers hebben geen enkel gevoel voor humor of satire. Daarvoor hebben ze te lange tenen.

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Guus schreef:
Ryan schreef:

Zaten ze toen al in de drugshandel? Shock

Nee, ze deden zaken in textiel en zo.
Drugs waren er toen nog niet.

Voorbeeld..
Delfts blauw komt uit Brabant.
Lucas Bols was een Brabander.
Het schilderij "De Staalmeesters" waren Brabanders.

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
http://nos.nl/artikel/2098755-beveiliging-voor-duitse-komiek-die-erdogan-beledigde.html

Het heeft maar twee dagen geduurd om het bewijs te leveren: geitenneukers hebben geen enkel gevoel voor humor of satire. Daarvoor hebben ze te lange tenen.

Ach, die Erdogan is zo gek als een draaideur. Daarom hebben ze hem ook zo te pakken.
Het is gewoon bekend dat hij IS steunt.
Het liedje is niks van gelogen.
De tekst was satire, en moet in zijn hele verband gezien worden.

In de trant van...
"Als ik zeg dat Erdogan IS steunt, is dat vrijheid van meningsuiting,
Maar als ik zeg dat hij een geiten neuker is, gaat dat te ver... "

Helaas kennen weinig mensen in Nederland nog Duits.
En al helemaal niet in Turkije.

Tedje, je slaat de plank dus weer eens behoorlijk mis.. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik spreek vloeiend Duits en ik vind dat jij de plank behoorlijk misslaat door de bedreiging van die satiricus te bagatelliseren.
Het is een teken aan de wand dat je tegen dat volk niks mag zeggen zonder dat je bedreigd wordt. Dat is behoorlijke geitenneukerij en een ware verrijking van onze westerse cultuur...

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2016 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ah, het is hier duidelijk een regionale affaire. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 2:39 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, de geschiedenis herhaalt zich... Smile

Kijk maar..

Luister en huiver...

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Zaporozje-Kozakken_schrijven_de_Turkse_sultan_een_brief

Quote:
Het antwoord van de Kozakken was:

Jij Turkse duivel, broer, kameraad van de vervloekte duivel en compagnon van Lucifer zelf. Wat voor een ridder ben jij, voor de duivel, als je met je blote kont niet eens een egel kunt doden. Wat de duivel schijt eet je leger op. Jij klootzak, jij zult geen Christenzonen aan je onderwerpen. Wij zijn niet bang van je leger, we zullen je bevechten te land en ter zee, jij hoerenjong.

Jij Babelonische keukenjongen, raddraaier van Macedonië, varkenshoeder van Groot- en Klein-Egypte, bierbrouwer van Jeruzalem, zwijn van Armenië, Tartaarse bok, dief van Podolië, beul van Kamjanets, nar van de hele wereld en de onderwereld en daarbij de domkop van God, neef van de vleesgeworden satan en angel in onze penis. Varkenskop, paardenkont, slagershond, ongedoopte wenkbrauw, neuk je moeder.

Aldus verklaren wij, Zaporozje-Kozakken, jij gladjanus. Je bent niet eens in staat de varkens van de Christenen te hoeden. Nu gaan we ophouden. De datum kennen we niet want we hebben geen kalender. De maan staat aan de hemel, het jaar is des heren en we leven op dezelfde dag als jij. Kus onze reet.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 8:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Persoonlijk vind ik dat het gedicht van Jan Böhmermann beter rijmt. Very Happy

Ook hier geldt ongeveer het zelfde als wat ik elders over Johan Derksen zei; Böhmermann zeikt in Duitsland al jarenlang alles en iedereen af, dat gaat van God tot Pegida en van politici tot nazi's (hij is de maker van de beruchte opgestoken middelvinger van Varoufakis en zijn persiflages van Hitler zijn meesterlijk).

En nu moet hij plotseling bewaakt worden. Dat vind ik toch wel veelzeggend.

Hitler en Mein Kampf

Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Hij is ondergedoken, dat is wat anders.

Ik heb trouwens de hint gegeven, hoe vroeger het Ottomaanse rijk aangepakt werd.
In Rusland wisten ze er wel raad mee.
Maar Engeland en Frankrijk zijn toen ook weer eens dom bezig geweest.
Lees de geschiedenis maar eens van de Krim oorlog, en vooral ook wat er aan vooraf ging.
De Turken waren ineens bondgenoten van Engeland.

Als het aan Rusland had gelegen was Istanbul weer een Europese stad geweest.

Een paar jaar later, tijdens de Eerste Wereldoorlog, kregen de Engelsen overigens hun eigen stommiteiten op hun dak. Het was nu weer vechten tegen de Turken. (Gallipoli)
Dat gefladder is kenmerkend voor zowel Engeland als de VS.

Turkije is in de Navo binnengehaald door de VS, met als enige bedoeling om de Sovjet Unie dwars te zitten.
ALWEER DUS! Ze leren het nooit.
En maar op Rusland blijven schelden.

De VS hebben Europa bij de pik.
En onze politici trappen er ook nog in ook!

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:

Hoe bedoel je? Hij is ondergedoken omdat hij bedreigd wordt. Dat is niks anders.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2016 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:

Hoe bedoel je? Hij is ondergedoken omdat hij bedreigd wordt. Dat is niks anders.

Ach, met jou valt niet te praten.
Hij wordt niet bedreigd.

Erdogan is een idioot, en dat weten ook heel wat Turken.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hoezo?

Quote:
De Duitse komiek Jan Böhmermann heeft politiebewaking gekregen bij zijn huis in Keulen. Hij zou zijn bedreigd door aanhangers van de Turkse president Erdogan, die gisteren aangifte deed tegen Böhmermann vanwege belediging...

Quote:
Mit seiner Schmähkritik an Erdogan hat sich Jan Böhmermann offenbar in Gefahr gebracht und steht jetzt unter Polizeischutz. "Es wurde ihm ein Streifenwagen vor die Tür gestellt", sagte ein Sprecher des Polizeipräsidiums Köln dem Tagesspiegel. Böhmermann lebt mit seiner Familie in der Domstadt. Der Schutz sei wegen Drohungen gegen den Satiriker notwendig geworden, sagte der Sprecher, "wir nehmen das ernst und bewerten fortlaufend die Sicherheitslage".

Der Polizeisprecher wollte "weder dementieren noch bestätigen", dass Böhmermann von Anhängern Erdogans bedroht wird, "aber der Verdacht liegt nahe, wenn man so ein Gedicht macht". In Sicherheitskreisen war zudem von Drohungen rechtsextremer Türken, der so genannten Grauen Wölfe, die Rede...

http://www.tagesspiegel.de/medien/drohungen-wegen-erdogan-gedicht-jan-boehmermann-steht-unter-polizeischutz/13434232.html

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Zo ging het in 1987; Humor in steenkolen Duits met Rudi Carell (die in zijn alternatieve Tagesschau alles en iedereen op de korrel nam (Zie bijvoorbeeld hier en hier!).):

VARA's Achter het Nieuws was van plan dit fragment ook uit te gaan zenden. Maar toen belde voormalig minister Hans van den Broek van Buitenlandse Zaken. Hoezo geen buigen en kruipen voor het recht van de agressiefste? Hoezo geen zelfonderwerping? Hoezo geen zelfcensuur?

En kennen we Khomeiny ook niet van het fatwa tegen Rushdie uit het jaar 1989?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Hoewel ik nooit bijzonder onder de indruk was van 'Deutsche Humor' kon ik er toch wel eens om lachen.

Herr Böhmermann weet echter duidelijk niet wat humor of satire is. Hij denkt kennelijk dat het humoristisch is als je iemand met onzinnige en zo grof mogelijke teksten voor schut zet en beledigt. Het verbaast me dat ook Nederlanders dat grappig vinden. Confused

Aan de andere kant is er een soort moderne humor ontstaan waar ik zelfs niet om kan glimlachen. Vooral in Brabant lijkt dat in de mode te zijn. Hans Teeuwen is daar een typerend voorbeeld van. Zelfs zijn obsessie met het mannelijk geslachtsdeel schijnt zijn publiek het toppunt van humor te vinden.

Voor cabaret e.d. met echte humor en satire ga ik tegenwoordig naar kleine zaaltjes. Daar vind je het nog wel. Maar het lijkt uit te sterven. Grof beledigen is aan de winnende hand....

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Guus schreef:
Grof beledigen is aan de winnende hand....

Je kon er op wachten: De beledigen kaart wordt weer getrokken. Zakdoeje? Of moet er censuur aan te pas komen? Want we moeten natuurlijk wel rekening houden met de lange teentjes en de tere zeieltjes van de eeuwig beledigden, nietwaar?

Speciaal voor de beledigden of de meehuilers een stukje humor van Paul Haenen aka Drs. Gremdaat over beledigen. Hij blijft geniaal.

Dominee Gremdaat - Beledigen

Gepubliceerd op 23 sep. 2012

Dominee Gremdaat, zoals acteur Paul Haenen (veel mensen kennen hem als de stem van Bert van "Bert & Ernie") zich noemt wanneer hij commentaar geeft op actueel nieuws, gaat in op het verschijnsel 'beledigen' en 'kwetsen'. Kan dat, mag dat of moet dat zelfs? Gremdaat neemt het op voor ex-moslim Ehsan Jami, neemt PvdA-politicus Wouter Bos op de hak en lacht PVV-politicus Wilders weg om zijn overdreven uitspraken, hoewel hij het eens is met kritiek op de islam, maar ook op andere dingen waardoor mensen zich gekwetst kan voelen. Vrije meningsuiting houdt Nederland gezond, anders worden we 'een land vol angst en middelmatigheid'.
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Vrije meningsuiting houdt Nederland gezond, anders worden we 'een land vol angst en middelmatigheid'.

Dit is waar.
BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Hoewel ik nooit bijzonder onder de indruk was van 'Deutsche Humor' kon ik er toch wel eens om lachen.

Duitsland heeft weldegelijk humor. Waarschijnlijk kijk jij nooit naar Duitsland.

Quote:
Herr Böhmermann weet echter duidelijk niet wat humor of satire is. Hij denkt kennelijk dat het humoristisch is als je iemand met onzinnige en zo grof mogelijke teksten voor schut zet en beledigt.

Böhmermann reageerde op de overtrokken reactie op dat liedje. En een dictator die de mensenrechten met voeten treedt mag je van mij altijd grof afzeiken.

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2016 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het meest trieste aan deze hele affaire vind ik wel dat Frau Merkel zich haastte om telefonisch haar afschuw uit te spreken over Böhmermann tegenover de premier van Turkije, in plaats van te doen wat ze had moeten doen, namelijk: pal staan voor de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid.

Weerwoord forum index » Europese Zaken