Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Vrouwelijke hoogleeraar via % idioot en gevaarlijk. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2015 4:41 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:
Ik had een vriendje en we besloten om de rollen helemaal om te draaien.

Is inderdaad een leuk experiment Smile

Mannen en vrouwen zijn gewoon fundamenteel anders. Die hele loverboy problematiek zal een man ook nooit snappen. Als je dat namelijk omdraait, dan is het de fantasie van elke man...

Een 17 jarige jongen ontmoet een Lovergirl. Een prachtige meid die alles doet in bed. Na een tijdje biedt ze haar vriendin aan, die wil tegen geld ook met je naar bed.

Een 17 jarig meisje ontmoet een Loverboy. Een prachtige kerel die haar overlaadt met cadeautjes. Na een tijdje biedt hij het meisje aan zijn vriend aan, die tegen betaling ook met haar naar bed wil.

Fantasie 1 is de natte droom van iedere 17 jarige jongen. Fantasie 2 is de nachtmerrie van ieder 17 jarig meisje.

Mannen en vrouwen moeten niet geforceerd doen alsof ze gelijk of gelijkwaardig zijn. Ze zijn totaal verschillend. Daar waar het op vacatures aankomt is dat geheel niet erg: je kijkt immers naar de kwaliteiten die nodig zijn voor die vacature. Ongeacht de persoon. Dat maakt nu eenmaal in de praktijk een man voor bepaald werk geschikter en een vrouw voor ander werk.

En daar moet men niet zo krampachtig over doen met percentages en gelul over glazen plafonds.
De vraag blijft natuurlijk, waarom de meeste mannen geen mooi jong meisje/vrouw willen zijn, aangezien zij weten dat zij dan ongewenste aandacht krijgen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2015 8:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Is dat zo? Dat zijn dan zeker onzekere mannen. (die over het algemeen toch geen mooie vrouwen krijgen)

BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2015 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Elisabeth:
Quote:
Kan wel waar zijn Gerard maar vrouwen in het algemeen kunnen minder goed tegen stress.

Nou...? Dáár zou je van opkijken...

Quote:
En toch heeft ze een burnout gehad en is gestopt.

Daar ken ik ook mannen van.

Quote:
Vrouwen kunnen moeilijk "werk en na het werk" scheiden.
Mannen kunnen conflicten hebben maar drinken na het werk een biertje.

Niets van gemerkt.

Quote:
Daarom vond ik parachute springen zo'n leuke sport.
Geen verschil en je moet het alleen doen en iedereen staat je bij.
Dus geen aparte sky diving competitie voor vrouwen want je bent voor 100% gelijk.
Ook met para sailing of met echt zeilen of met paarden dressuur.

Heel leuk, dat je dat gedaan hebt. Very Happy

Quote:
Trouwens is het niet gek dat veel mannen typische vrouwen beroepen binnen komen?
Verpleging, vooral technisch zoals de OK of ICU en koks, schoonmakers en zelfs kinderopvang maar dan zal ik wel uitkijken of ze niet pedofiel zijn.

Macho verdwijnt en man en vrouw groeien in deze naar elkaar toe.
Dus zal de man ook typisch vrouwenberoepen doen en de vrouw
mannenberoepen. Ik snap dat wel en er is niets tegen.
Pedofiel zijn heeft daar niets mee van doen in mijn optiek.

Quote:
Waarom wordt er alleen gekeken naar "het zakenleven"?
De meeste mensen werken daar niet in.

Er wordt niet alleen gekeken naar het zakenleven.
Verder werken daar in sommige landen heel veel lieden in.

Quote:
En waarom is er geen quotum voor vrouwelijke loodgieters, elektriciens of bouwvakkers!
Waarom als ik mijn badkamer wil veranderen komt er een man langs om te kijken en om een quote te maken voor het werk!

Meisjes (vrouwen dus) worden niet opgevoed in techniek.
En misschien ligt ze dat ook minder. Geen idee.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 27, 2015 18:59 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Ik zie dat jij helemaal niet snapt wat ik wil zeggen. Bewust of onopzettelijk is in dit geval even erg.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
RitseDaniels

Ik vind dat mensen niet in hoge posities gezet mogen worden omdat ze van een minderheid afkomen.
Als dit zo was zou iedereen ontslagen worden en door een homoseksuele transgender vervangen worden.
Je moet a.tijd degene aannemen die de meeste en beste vaardigeheden heeft.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2018 15:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mijn dochter kreeg een vrouwelijke loodgieter om de CV ketel te repareren. De loogietserskont paste niet door het luik naar de vliering.

BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2018 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik had verwacht dat u als onderhoudsmonteur in de machinekamer van schepen, reparateur van wasmachines en legger van leidingen wellicht ook verstand zou hebben van CV ketels. Dan had u uw dochter kunnen helpen. Of staat u niet op goede voet met uw dochter, ze is toch geen deugende hoop ik......

BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2018 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mijn dochter had een abonnement op reparaties
Dat was nog niet het ergste. De juffrouw draaide de complete ketel uit elkaar, wat een werkdag duurde. En verklaarde daarna dat de ketel versleten was en niet meer kon worden gemaakt.
Daarna was een oud mannetje een halve dag bezig om alles weer in elkaar te schroeven en de zaak weer aan de praat te krijgen.
Hiermee wil ik zeggen dat niet elke dame technisch is aangelegd. Maar sommigen natuurlijk wel.

Ik maakte vaak culturele rondreizen in bussen met gezelschappen. Daar kon ik altijd de gepensioneerde onderhoudsmonteurs moeiteloos eruit halen.
Het waren altijd de meest eigenwijze figuren, die de koffiemachines repareerden, de remmen van de bus nakeken of zich met de liften of keukenapparatuur in de hotels bemoeiden.
Daarnaast wisten ze alles altijd beter.
Ook onderwijs figuren kon je, van leraar tot professor, er duidelijk uithalen. Hetzelfde laken een pak.

BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2019 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het ergste in Hooglerarenland is het gegeven, dat bij gebrek aan geschikte bij sommige vrouwen aansluitende leerrichtingen, Nieuwe hoogleraarschappen worden gefantaseerd om ook de doorgeleerde vrouw een plek te gunnen in de top van de universiteiten
We zien dat laatste ook in het burgerleven. Het aantal vrouwelijke burgermeesters neemt bv explosief toe. Maarja, daar wordt alleen een lidmaatschap van de gevraagde politieke partij verplicht gesteld.
Een negroide/getinte, invalide, lesbische figuur met een beschadigd brein, met eelt op de ellebogen, zal eerdaags de voorkeur hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2019 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik denk eerder dat het de veranderende tijdgeest is waarin vrouwenemancipatie een grote sprong voorwaarts heeft gemaakt. Waren bestuurlijke banen vroeger uitsluitend voorbehouden aan mannen, tegenwoordig is dat allang niet meer het geval. En is een vrouwelijke burgemeester net zo vanzelfsprekend als een mannelijke. Gelukkig maar. Het onderscheidt ons sowieso in positieve zin van de achtergebleven feodale islamitische cultuur, waar de rol van vrouwen enorm is achtergebleven.
Des te vreemder dus dat meneer Poendert als islamcriticus kennelijk meer heeft met de islamitische cultuur als het om de positie van vrouwen gaat, dan met onze westerse cultuur.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben niet tegen vrouwelijke hoogleraren. Ik ben tegen de nieuwe gefantaseerde disciplines die worden bedacht om ook onze vrouwen van een Hoogleraarschap en de daarbij behorende gage te verzekeren.
Universiteiten behoren wetenschap te bedrijven. Dus zaken die te meten zijn met een meetapparaat of via herhaling.
Dus veronderstellingen behoren niet onderwezen op een universiteit. Alleen bewijzen behoren daar toegang te krijgen
Geen sociologie. Theaterwetenschap, enz op een universiteit

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik ben het hier mee eens Poendert.
Maar dit geld ook voor mannen, denk aan Diederik Stapel met zijn Bewijs dat vleeseters bloeddorstig zijn.
Ik heb ook een topic geopend over "Opwaarderen van een opleiding, devalueren van een beroep" over Verpleegkunde.
Ze gaan nu naar een Hoge School en lopen alleen nog maar hier en daar een paar weken stage en ze heten studenten en geen leerlingen.
Als ze klaar zijn dan zijn ze meteen coaches van de verpleegkundigen die 25 jaar ouder zijn.
Twee linker handen maar ze kunnen computerlijsten invullen die weer gecontroleerd worden door de hogere hierachie van het ziekenhuis.
Dat zijn de dik betaalde managers die niets weten over de basis van verpleging maar Psychologie gestudeerd hebben.
Vandaar dat ziekenhuizen over de kop gaan.
Er wordt dus niet gekeken naar de menselijke kant zoals een goed gesprek of extra aandacht.
Die kun je niet invullen op de computer.
Iemand wil nu dat Verpleegkunde een universitaire studie wordt? Te gek voor woorden en heel gevaarlijk.
Want diegene die de regels gaat opleggen, heeft zelf nog nooit aan een bed gestaan.

Maar de echte wetenschap zijn dus de Bèta studies en dat is: Wiskunde, Natuurkunde, Geologie, Scheikunde, Biologie en Astronomie.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het broed van mijn nazaten zit op allerlei scholen. Het gros heeft een aantal juffen die op verschillende dagen en uren het schooljuffrouw beroep uitoefenen.
Hoe meer juffrouwen in een week hoe slechter de resultaten van de kinderen.
De meeste beroepen die wat voorstellen, kun je tijdens de uitvoering niet overdragen aan iemand anders. Iedereen heeft verschillende ideeën, die in beginsel allemaal goed zijn maar niet te combineren.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Ik ben niet tegen vrouwelijke hoogleraren. Ik ben tegen de nieuwe gefantaseerde disciplines die worden bedacht om ook onze vrouwen van een Hoogleraarschap en de daarbij behorende gage te verzekeren.
Universiteiten behoren wetenschap te bedrijven. Dus zaken die te meten zijn met een meetapparaat of via herhaling.
Dus veronderstellingen behoren niet onderwezen op een universiteit. Alleen bewijzen behoren daar toegang te krijgen
Geen sociologie. Theaterwetenschap, enz op een universiteit

U trok de vergelijking met het burgemeesterschap die ook steeds vaker door vrouwen wordt bekleed. Naar mijn idee heeft dat niets te maken met universitaire richtingen die bedacht zouden zijn om meer vrouwen op een hogere positie te helpen.
En zo wel, dan moet u mij uitleggen waarom u die vergelijking trok.
U vindt sociologie geen wetenschap, meen ik hier tevens te lezen ? U weet dat de heer Fortuyn socioloog was ?

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
U weet dat de heer Fortuyn socioloog was ?

Maar hij was geen wetenschapper.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het wil dus niet zeggen dat een socioloog, of iemand die Keltische talen en cultuur of journalistiek studeert, geen goede ideeën kan hebben. Maar hun ideeën zijn niet beter dan die van een tuinman, vrachtwagenchauffeur of een dominee.

BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2019 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wie beweert dat dan ?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2019 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

We zijn een enorm bedrag aan universiteiten kwijt via pretstudies.
Als we dat bedrag eens halveren, en alleen studies met belastinggeld gaan subsidiëren via studies die meetbare resultaten opleveren. Zoals daar zijn natuurkunde, biologie, enz.
Voor de rest van de tegenwoordige universitaire opleidingen moet men dan beduidend meer laten betalen en die worden in een andere stad of regio gegeven. Splits die opleidingen op, nu lift een socioloog mee op de kennis en kunde van een natuurkundige of een ingenieur.
Linaeus zat trouwens op de universiteit van Harderwijk. Dat was goedkoopste van Nederland.
Figuren als een van Gogh of een Rembrandt zitten geestelijk heel anders in elkaar dan bv een socioloog. Die kunstenaars hebben een talent dat vaak alleen via vakmanschap opleiding tot uiting komt.
Een geboren chirurg zit in de hoek van de vakmensen, terwijl de kunstenaar in de hoek tussen vakman en fantasten zit.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Schrijvers van SF en Fantasy zijn onontbeerlijk voor de wetenschap. Zonder de fantasie van bv Jules Verne of Jach Vance-achtigen waren er geen duikboten of ruimtevaart.
Dus dat soort fantasten zijn nodig om de wetenschap op ideeën te brengen.
Maar ik vraag me af, was de huidige idioterie die zich beschaving noemt, ook zonder Wells en zijn geschrift "1985" ontstaan?

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb dus niks tegen geleerden van het vrouwelijk geslacht zoals u zult begrijpen. Maar ik heb wel wat tegen niet bestaande vakgebieden die worden gefantaseerd om aan de kennis van sommige dames of genderfiguren te voldoen.
Ik zag tot mijn stomme verbazing, dat we tegenwoordig een minister voor emancipatie hebben. Dat geloof je toch niet. Ze heet waarschijnlijk juffrouw Ooievaar. Zelfs Koenders met zijn verwarmde zwembad past in dat plaatje.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Maar ik vraag me af, was de huidige idioterie die zich beschaving noemt, ook zonder Wells en zijn geschrift "1985" ontstaan?

Het is al ontstaan zonder Wells en zijn geschrift 1985. Dat bestaat namelijk niet.
Wel Orwell met 1984.
Maar u kijkt natuurlijk niet op een schrijver of een jaartal meer of minder.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Het is al ontstaan zonder Wells en zijn geschrift 1985. Dat bestaat namelijk niet.
Wel Orwell met 1984.
Maar u kijkt natuurlijk niet op een schrijver of een jaartal meer of minder.

Blijkbaar weet u wel wat ik bedoel. Dus mijn schrijfsel is volkomen geslaagd.
U moet proberen u op de hoofdpunten te richten, maar dat valt voor u blijkbaar nog niet mee.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik wijs u gaarne op uw fouten. En dat zijn er nogal wat.
Als die schrijvers volgens u zo belangrijk zijn voor de wetenschap, zou u op zijn minst de juiste schrijver bij het juiste boek kunnen noemen. En dan ook graag een boek dat bestaat, niet eentje dat niet bestaat.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Ik wijs u gaarne op uw fouten. En dat zijn er nogal wat.
Als die schrijvers volgens u zo belangrijk zijn voor de wetenschap, zou u op zijn minst de juiste schrijver bij het juiste boek kunnen noemen. En dan ook graag een boek dat bestaat, niet eentje dat niet bestaat.

U probeert weer zoals gewoonlijk van onderwerp te wisselen en dat lukt u, niet alleen bij mij, vaak uitstekend.
Nu gaan we weer verder met het onderwerp.
Het blijkt dus uit onderzoek dat het menselijk ras wat sekse betreft gemiddeld over ongeveer hetzelfde IQ beschikt, hoewel de interesses verschillen.
Ook de mevrouwen hebben zich in de laatste jaren tegen de stroom in, op intellectueel gebied en dankzij een enorm doorzettingsvermogen, naar een hoger plan geworsteld.
Maar zoals gewoonlijk schiet het mensdom, onder leiding van de deugende personages, weer ontzettend door.
Bij gebrek aan voor doorgeslagen mevrouwen geschikte denkrichtingen/opleidingen, werden nieuwe studierichtingen bedacht of uitgebreid.
We kregen Professoren in vrijetijdskunde, Keltische talen en cultuur, journalistiek barstte uit zijn voegen, er kwamen professoren in livestile informatica, theaterwetenschap, en sociologie. Moet je nog peultjes.
Onderwijs is nu bijna compleet overgenomen door de dames, en volgens mijn ervaringen volledig mislukt.
We barsten van de advocaten en ik zag laatst op de TV hooglerares theaterwetenschap.
We moeten het samen doen met onze 2 seksen en niet deugend nieuwe wegen zoeken om een goed gevoel te kweken.
Laten we niet dezelfde kant op sturen als in het verleden, toen men deugend een nieuw racisme creëerde

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert: jij hebt precies dezelfde manier als de tuinbroekenbrigade van weleer van warrig denken, zomaar wat roepen en links en rechts mensen beschuldigen van vanalles en nog wat.

Informatica: https://nl.wikipedia.org/wiki/Informatica. Is dus absoluut geen pretstudie.
Wel leuk om te weten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace
Een vrouw stond dus (mede) aan de wieg van onze huidige computers.

Quote:
Laten we niet dezelfde kant op sturen als in het verleden, toen men deugend een nieuw racisme creëerde

Wat bedoel je nou toch weer mee?

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg