Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Vrouwelijke hoogleeraar via % idioot en gevaarlijk. Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Vrouwelijke hoogleeraar via % idioot en gevaarlijk.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik lees in de media al een tijdje allerlei suggesties om het aantal vrouwelijke, gekleurde, of andere leden van etnische groepen, buiten hun kennis om, aan te stellen als hoogleraar, in topfuncties, of op leidinggevende plekken in onze samenleving.
Volgens mij een absoluut idioot streven. Deze functies moeten worden bereikt via kunde, ambitie en kennis.
Dit rare discriminerende, en vooral linkse streven, heeft ervoor gezorgd dat ik nu met een scheef oog naar elke vrouwelijke, homo, gekleurde, of anderszins burgemeester, brandweercommandant, minister, topmanager of ziekenhuisdirectielid kijk.
Daar heb je weer zo'n via positieve discriminatie omhooggevallen personage, zijn mijn automatische gedachten.
Dus om Stapelende Roosjes hoogleraren, enz te voorkomen, moet uitsluitend worden geselecteerd op kunde en kennis. Positieve discriminatie is voor iedereen die het ondergaat, ook het profiterende deel, uit den boze. Het ontwricht onze samenleving.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nee, 'men' gaat ervan uit, dat vrouwen op uiterst slimme, stiekeme, (bedrijfs)cultuurmatige wijze worden gediscrimineerd, waardoor er te
weinig kwaliteit bovendrijft.
Dat verandert gelukkig wereldwijd. Maar vrouwen zijn er in sommige
landen nog lang niet. Zoiets geldt ook voor loon.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Gerard R. schreef:
Nee, 'men' gaat ervan uit, dat vrouwen op uiterst slimme, stiekeme, (bedrijfs)cultuurmatige wijze worden gediscrimineerd, waardoor er te
weinig kwaliteit bovendrijft.
Dat verandert gelukkig wereldwijd. Maar vrouwen zijn er in sommige
landen nog lang niet. Zoiets geldt ook voor loon.

Als personen op sekse, huidskleur, oorsprong onterecht worden gediscrimineerd, is dat foute boel. hoewel ik me kan indenken dat men niet zit te wachten op een ME agente van 50 kilo, die met vergelijkbare collegae een bende woedende Mohammed reaguurders te lijf moet.(wordt ook nog gevaarlijker omdat ze zich bij gebrek aan lichamelijk overwicht eerder genoodzaakt zal zien om te schieten) Ook zie ik nog dadelijk niet een vrouwelijke brandteuse mijn buurman van 200+ kilo uit een brandend huis dragen.
Maar als ik de zoveelste burgervaderres een menigte hoor toespreken, denk daar het mijne van. Hoewel de mechanisatie een hoop beroepen heeft rechtgetrokken, blijven de lichamelijke verschillen gewoon bestaan. Zelfs al laat men de meisjes met autootjes spelen en drukt men bij het jongentje poppen in zijn wieg. We houden van dat soort ideeën alleen maar gefrustreerde halvezachten aan over.
Ook tussen een Tutsi en een Nepalees is er een duidelijk verschil. De eerste zal altijd de hardloop wedstrijd winnen, en een Rus wint vaak, vooruitdenkend met schaken. Zie Poetin.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Onze wereld heeft veel behoefte aan talent.
Dus zou het jammer zijn als talent niet aan bod komt.
En er zit heel veel talent bij vrouwen.
Dat is al jaren de overtuiging van velen, ook in bedrijven.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Waar het om gaat is dat iemand wordt aangesteld vanwege diens kwaliteiten, en niet vanwege diens sexe of diens afkomst, huidskleur etc.
Natuurlijk is het mooi als bedrijven en medewerkers in hogere functies een dwarsdoorsnede zijn van man en vrouw, maar dat mag niet het doel op zich zijn.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 0:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Gerard R. schreef:

Ik wil zeker niet verhinderen dat vrouwen of allochtonen hun talenten onderdrukken.
Als protestant ben ik er voorstander van dat elk mens zijn talenten vermeerdert, gebruikt en uitbreid. Dat is volgens de bijbel zelfs voor ieder mens verplicht.
Maar iets anders is het,, zo als tegenwoordig steeds vaker gebeurd, mensen worden aangesteld omdat ze weliswaar niet aan de gevraagde kwaliteiten voldoend, maar wel de gewenste kleur, politieke overtuiging, of sekse bezitten.
Dat lijkt steeds vaker in het Westen het geval. Dit is slecht voor de gediscrimineerde alsook voor de discrimineerder,s We kijken beiden nu scheef aan dankzij mogelijke positieve discriminatie.
Re: Vrouwelijke hoogleeraar via % idioot en gevaarlijk.
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Poendert schreef:
Ik lees in de media al een tijdje allerlei suggesties om het aantal vrouwelijke, gekleurde, of andere leden van etnische groepen, buiten hun kennis om, aan te stellen als hoogleraar, in topfuncties, of op leidinggevende plekken in onze samenleving.
Volgens mij een absoluut idioot streven. Deze functies moeten worden bereikt via kunde, ambitie en kennis.
Dit rare discriminerende, en vooral linkse streven, heeft ervoor gezorgd dat ik nu met een scheef oog naar elke vrouwelijke, homo, gekleurde, of anderszins burgemeester, brandweercommandant, minister, topmanager of ziekenhuisdirectielid kijk.
Daar heb je weer zo'n via positieve discriminatie omhooggevallen personage, zijn mijn automatische gedachten.
Dus om Stapelende Roosjes hoogleraren, enz te voorkomen, moet uitsluitend worden geselecteerd op kunde en kennis. Positieve discriminatie is voor iedereen die het ondergaat, ook het profiterende deel, uit den boze. Het ontwricht onze samenleving.
Ik daag jou uit om te komen met een onaantrekkelijke hoogleraar of leider die evenveel kennis heeft als een aantrekkelijke vrouw.
Re: Vrouwelijke hoogleeraar via % idioot en gevaarlijk.
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

torentje schreef:
Poendert schreef:
Ik daag jou uit om te komen met een onaantrekkelijke hoogleraar of leider die evenveel kennis heeft als een aantrekkelijke vrouw.

Ik heb het niet over aantrekkelijk of onaantrekkelijk gehad, maar over sekse kleur of overtuiging.
Wel even lezen voor je reageert.
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Poenders,
Maar jij wil mannen voor de klas als hoogleraar of leider. Toch.?
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

torentje schreef:
@ Poenders,
Maar jij wil mannen voor de klas als hoogleraar of leider. Toch.?

Nee hoor. Ik wil bekwame mensen voor de klas, sekse, kleur, of ras maakt verder niet uit. Maar kwaliteit en kennis behoort bovenaan te staan.
Dat geld niet alleen voor een leraar, maar ook voor een loodgieter, minister, automonteur of burgemeester.
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Poenders,
Aantrekkelijke vrouwen zijn toch bekwamer. Natuurlijk niet de vrouwen die een schoonheidsoperatie hebben ondergaan.
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2015 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Poendert schreef:
Quote:
Maar iets anders is het,, zo als tegenwoordig steeds vaker gebeurd, mensen worden aangesteld omdat ze weliswaar niet aan de gevraagde kwaliteiten voldoend, maar wel de gewenste kleur, politieke overtuiging, of sekse bezitten.

Dáár.. ben ik tegen. Ze zullen op z'n minst net zo goed zijn als anderen.
Ik ben langdurig getuige geweest van wat anders en het is om ziek van te worden.
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2015 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Gerard R. schreef:

Goed verwoord.

Ik vind ook zeker dat mannen en vrouwen als gelijkwaardig moeten worden beschouwd en dat onderscheid op oneigenlijke gronden grote consequenties zou moeten hebben.

Het voorbeeld van de ME'er van 50 kg snijdt zeker hout. Zowel de overheid, het publiek en de ME'er zelf zullen het hiermee niet oneens kunnen zijn.

Aan de andere kant zijn er zoveel vooroordelen over jonge vrouwen die op een gegeven moment enkele keren zwanger worden en de baas een hoop geld gaan kosten.

Ook de vrouwen die halve dagen willen werken nadat ze getrouwd zijn vormen een delicate groep. Allemaal lastig voor de werkgever. En dan die zieke kinderen thuis...

En wat te denken over al die hormonen van die eeuwig ongestelde vrouwen: of ze worden ongesteld of ze zijn het. In de tussentijd moeten ze bijkomen. En in alle gevallen zijn ze niet te genieten! En dan die bloedarmoede die een krachtdadig denken en optreden in de weg staat...

En dan al die vrouwen die jonge militairen het hoofd op hol jagen. Die arme jongens, hoe gemotiveerd zij ook zijn, kunnen zich niet meer 100% concentreren op zaken is 's lands belang.

Dus als men af en toe eens een vrouw laat prevaleren boven een man die in gelijkermate geschikt is, zou dit dan de balans niet een beetje terugbrengen?
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2015 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Toevallig vers uit het nieuws:

Quote:
Op een familiefeestje hoorde ze dat de National Advisory Committee for Aeronautics (NACA), de voorloper van de NASA, specifiek op zoek was naar Afro-Amerikaanse vrouwen voor een afdeling waar wiskundige berekeningen werden gemaakt.

Een reden dat de NACA in de jaren 40 actief op zoek ging naar Afro-Amerikaanse vrouwen was dat er net na het begin van de Tweede Wereldoorlog een gebrek aan mannelijke werknemers was. En ook met het idee dat vrouwen meer oog voor detail hadden en dat hun kleine handen geschikter waren om de rekenmachines te bedienen. Bovendien had president Roosevelt in 1941 een nieuwe wet ondertekend die het discrimineren van sollicitanten op basis van ras verbood.

http://nos.nl/artikel/2071116-onderscheiding-voor-de-vrouw-achter-de-maanlanding-van-armstrong.html

Katherine heeft met haar wiskundeknobbel er dus mede voor gezorgd dat Neil zijn eerste stap op de Maan kon zetten. Maar ze had ook de kennis en de kunde en dat kan niet van iedereen gezegd worden.

BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2015 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Liz schreef:
Gerard R. schreef:

Goed verwoord.

Ik vind ook zeker dat mannen en vrouwen als gelijkwaardig moeten worden beschouwd en dat onderscheid op oneigenlijke gronden grote consequenties zou moeten hebben.

Het voorbeeld van de ME'er van 50 kg snijdt zeker hout. Zowel de overheid, het publiek en de ME'er zelf zullen het hiermee niet oneens kunnen zijn.

Aan de andere kant zijn er zoveel vooroordelen over jonge vrouwen die op een gegeven moment enkele keren zwanger worden en de baas een hoop geld gaan kosten.

Ook de vrouwen die halve dagen willen werken nadat ze getrouwd zijn vormen een delicate groep. Allemaal lastig voor de werkgever. En dan die zieke kinderen thuis...

En wat te denken over al die hormonen van die eeuwig ongestelde vrouwen: of ze worden ongesteld of ze zijn het. In de tussentijd moeten ze bijkomen. En in alle gevallen zijn ze niet te genieten! En dan die bloedarmoede die een krachtdadig denken en optreden in de weg staat...

En dan al die vrouwen die jonge militairen het hoofd op hol jagen. Die arme jongens, hoe gemotiveerd zij ook zijn, kunnen zich niet meer 100% concentreren op zaken is 's lands belang.

Dus als men af en toe eens een vrouw laat prevaleren boven een man die in gelijkermate geschikt is, zou dit dan de balans niet een beetje terugbrengen?

Voel ik een zekere rancune? Dan vraag ik me af of u een beetje neerkijkt op het vak van huisvrouw en opvoedster?
Een kennisje van mij, uitbaatster van een kroeg/restaurant/hotel, liep als bazin met een grote rinkelende sleutelbos aan haar riem. Dat soort werk is parttime onmogelijk.
BerichtGeplaatst: Di Nov 24, 2015 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je hebt natuurlijk slechte vrouwen op hoge posities. Kijk naar onze minister van defensie, die kan nog geen keukenmes slijpen maar is wel de baas over ons leger.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2015 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik ben wel een beetje jaloers...

Wanneer accepteert de maatschappij eens dat mannen ook huisvrouw willen zijn en van het inkomen van hun werkende vrouw willen leven?

Wanneer accepteert de maatschappij eens dat mannen ook gewoon maar 20 uur in de week willen werken?

Het valt mij trouwens ook op dat vrouwen steeds hufteriger worden. Zelden houden ze de deur nog voor je open. Of nemen ze je uit eten en betalen ze gewoon de gehele rekening.

Tis bar en boos.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2015 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er zijn en waren zeer bekwame vrouwen. Een van mijn opoe,s verborg in de oorlog 3 Joodse familie,s en een haf regiment onderduikers op haar boerderij, waar ze daarnaast met straffe hand en economisch rendabel over regeerde.
Dus de kennis en kunde is vaak wel degelijk ook aanwezig bij het vrouwelijk geslacht. Maar dat komt niet omdat ze vrouw zijn.
Ook hebben vrouwen een nadeel bij het beoefenen van een management baan. Ze zijn tevens de besten in het produceren van kleine mensjes en het opvoeden van dat broed.
Daarom kan een goede vrouw +- 20 jaar van haar leven niet optimaal functioneren, in een ander emanagementbaan dan die in haar eigen huishouden.
BerichtGeplaatst: Wo Nov 25, 2015 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Vrouwen meten niet op hoge posities... het moet geen dwang worden..
Zelfde voor mannen uiteraard.
Als iemand achter het aanrecht wil (ook mannen dus) dan moet dat kunnen hoor.
Maar als iemand graag wat op hoog niveau wil en de kwaliteiten heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Niet tegenwerken, direkt, indirekt, via allerlei wegen.
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2015 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Het valt mij trouwens ook op dat vrouwen steeds hufteriger worden. Zelden houden ze de deur nog voor je open.

Ha ha dat doet mij denken aan de jaren zeventig.
Ik had een vriendje en we besloten om de rollen helemaal om te draaien.
Dus ik fietste met hem achterop naar een restaurant.
Ik hield de deur open.
Ik pakte zijn jas aan en hing die op.
Ik schoof zijn stoel aan en bestelde wijn.
Toen de ober de wijn inschonk voor mijn vriend om te proeven, wees hij naar mij.
Ik betaalde de rekening en haalde zijn jas op en hield de deur open.
Buiten kwamen we niet meer bij van het lachen.
De reactie van de ober was kostelijk. Die keek iedere keer naar een van ons wat de bedoeling was.
Maar mijn vriend voelde zich wel opgelaten in deze situatie dus op de terugweg zat ik achterop.

Ik ben er wel voor om rekeningen te delen.
Dat is gelijkwaardig.
Of iemand nodigt mij exclusief uit maar toch zou ik aanbieden om de rekening te delen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2015 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Cliff schreef:
Ik ben wel een beetje jaloers...

Wanneer accepteert de maatschappij eens dat mannen ook huisvrouw willen zijn en van het inkomen van hun werkende vrouw willen leven?

Wanneer accepteert de maatschappij eens dat mannen ook gewoon maar 20 uur in de week willen werken?

Het valt mij trouwens ook op dat vrouwen steeds hufteriger worden. Zelden houden ze de deur nog voor je open. Of nemen ze je uit eten en betalen ze gewoon de gehele rekening.

Tis bar en boos.
Die hufterige vrouwen zullen dan wel mannelijke transgenders of tot vrouwen gegrimeerde mannen zijn geweest.
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2015 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ik had een vriendje en we besloten om de rollen helemaal om te draaien.

Is inderdaad een leuk experiment Smile

Mannen en vrouwen zijn gewoon fundamenteel anders. Die hele loverboy problematiek zal een man ook nooit snappen. Als je dat namelijk omdraait, dan is het de fantasie van elke man...

Een 17 jarige jongen ontmoet een Lovergirl. Een prachtige meid die alles doet in bed. Na een tijdje biedt ze haar vriendin aan, die wil tegen geld ook met je naar bed.

Een 17 jarig meisje ontmoet een Loverboy. Een prachtige kerel die haar overlaadt met cadeautjes. Na een tijdje biedt hij het meisje aan zijn vriend aan, die tegen betaling ook met haar naar bed wil.

Fantasie 1 is de natte droom van iedere 17 jarige jongen. Fantasie 2 is de nachtmerrie van ieder 17 jarig meisje.

Mannen en vrouwen moeten niet geforceerd doen alsof ze gelijk of gelijkwaardig zijn. Ze zijn totaal verschillend. Daar waar het op vacatures aankomt is dat geheel niet erg: je kijkt immers naar de kwaliteiten die nodig zijn voor die vacature. Ongeacht de persoon. Dat maakt nu eenmaal in de praktijk een man voor bepaald werk geschikter en een vrouw voor ander werk.

En daar moet men niet zo krampachtig over doen met percentages en gelul over glazen plafonds.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2015 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Het is in veel opzichten prettig voor staat en bedrijf als alle talent kan
worden ingezet tot op het hoogste niveau.
Daar horen vrouwen echt bij.

Het hormonenverhaaltje is weer heel wat anders. Very Happy
Het uitgaansgebeuren ook. Laughing
BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2015 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Kan wel waar zijn Gerard maar vrouwen in het algemeen kunnen minder goed tegen stress.
Al hoewel vrouwen beter tegen stress kunnen in hun privé leven maar minder in het zakenleven.
Mijn zus is opgeklommen tot een hoge positie in de bank.
Ze was private banker voor bekende Nederlandse voetbalspelers.
En toch heeft ze een burnout gehad en is gestopt.

Als je weet dat piloten in je vliegtuig op weg naar verweg, allebei vrouwen zijn, hoe reageer je?
Ik heb er geen probleem mee en ik vind het geweldig als er stewards aan boord zijn.

Het probleem met vrouwen als ze de BAAS zijn er een conflict ontstaat.
Zowel met andere vrouwen als met mannen.
Vrouwen kunnen moeilijk "werk en na het werk" scheiden.
Mannen kunnen conflicten hebben maar drinken na het werk een biertje.
Vrouwen zijn vaak hierin niet in staat, zowel niet met andere vrouwen of met mannen.

Daarom vond ik parachute springen zo'n leuke sport.
Geen verschil en je moet het alleen doen en iedereen staat je bij.
Dus geen aparte sky diving competitie voor vrouwen want je bent voor 100% gelijk.
Ook met para sailing of met echt zeilen of met paarden dressuur.

BerichtGeplaatst: Do Nov 26, 2015 22:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Trouwens is het niet gek dat veel mannen typische vrouwen beroepen binnen komen?
Verpleging, vooral technisch zoals de OK of ICU en koks, schoonmakers en zelfs kinderopvang maar dan zal ik wel uitkijken of ze niet pedofiel zijn.
Waarom wordt er alleen gekeken naar "het zakenleven"?
De meeste mensen werken daar niet in.
En waarom is er geen quotum voor vrouwelijke loodgieters, elektriciens of bouwvakkers!
Waarom als ik mijn badkamer wil veranderen komt er een man langs om te kijken en om een quote te maken voor het werk!

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg