Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Groenlinks Utrecht helemaal van het padje.... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Kinderbelasting is veel onzinniger omdat daarmee een behoorlijke opvoeding en opleiding van kinderen kan worden geschaad. Nog meer 'Molenbeken' er bij is niet gewenst, lijkt me.

Wat is er, strikt genomen, tegen een verplichte sterilisatie na het derde kind? Denk daar eens rustig over na.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Wat is er, strikt genomen, tegen een verplichte sterilisatie na het derde kind? Denk daar eens rustig over na.

Inbreuk op de integriteit van het menselijke lichaam? Ik ben meer voor het afschaffen van de kinderbijslag en die te verruilen voor een kinderbelasting; de vervuiler betaalt.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Guus schreef:
Kinderbelasting is veel onzinniger omdat daarmee een behoorlijke opvoeding en opleiding van kinderen kan worden geschaad. Nog meer 'Molenbeken' er bij is niet gewenst, lijkt me.

De behoorlijke opvoeding en opleiding komt geheel voor de verantwoordelijkheid van de ouders. Met die belastingaanslagen in het vooruitzicht, worden Jan en Jans verplicht om eens goed na te denken óf ze kinderen willen en zo ja hoeveel er dan moeten komen.

Over je tweede opmerking: zoals ik al liet zien door dat linkje te plaatsen, is jouw voorstel in strijd met de grondwet.

En afgezien daarvan: waarom pas na drie kinderen? Waarom niet na twee of een? En, zoals ik al vroeg, hoe controleer je zoiets? Of moet de arts die een vrouw helpt bij haar bevalling na afloop de hele boel verplicht dichtlassen of wegsnijden? Moeten allebei de ouders onder het mes of slechts een? En wat doen we met die mensen die zich aan deze verplichte sterilisatie willen onttrekken? Uit hun huis sleuren en de eerste de beste keurslager op hun loslaten?

En wat als een stel de verplichte quota bewust of per ongeluk (ze krijgen een vijfling) overschrijdt? Dwingen tot een abortus? Twee van die vijf kinderen meteen afmaken na de bevalling?
Nee, jouw voorstel bevat heel wat haken en ogen. Denk jij er maar eerst eens rustig over na.

Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 13:50 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Jip schreef:

De behoorlijke opvoeding en opleiding komt geheel voor de verantwoordelijkheid van de ouders. Met die belastingaanslagen in het vooruitzicht, worden Jan en Jans verplicht om eens goed na te denken óf ze kinderen willen en zo ja hoeveel er dan moeten komen.

Nogmaals: het krijgen van kinderen is een volstrekt emotionele en instinctieve kwestie.

Quote:
Over je tweede opmerking: zoals ik al liet zien door dat linkje te plaatsen, is jouw voorstel in strijd met de grondwet.

Dat klopt. Dat is de grondwet die zorgt dat er straks te weinig grond is voor ons mensen.

Quote:
En afgezien daarvan: waarom pas na drie kinderen? Waarom niet na twee of een?

Dat is een simpele rekensom. Een of twee kinderen (per vrouw) zorgen niet voor bevolkingsgroei, integendeel. Drie wel.
Quote:

En, zoals ik al vroeg, hoe controleer je zoiets? Of moet de arts die een vrouw helpt bij haar bevalling na afloop de hele boel verplicht dichtlassen of wegsnijden?

Je maakt er nu wel een heel bloederige affaire van. Dat geldt voor bevallingen maar sterilisaties zijn relatief simpele en weinig 'invasieve' ingrepen geworden.

Quote:

Moeten allebei de ouders onder het mes of slechts een?

Het spijt me het te zeggen maar het meest praktisch is om vrouwen te steriliseren. Maar biologische vaders mag uit solidariteit natuurlijk ook.

Quote:
En wat doen we met die mensen die zich aan deze verplichte sterilisatie willen onttrekken? Uit hun huis sleuren en de eerste de beste keurslager op hun loslaten?

Nogmaals: waarom die bloederige voorstelling van zaken?

Quote:
En wat als een stel de verplichte quota bewust of per ongeluk (ze krijgen een vijfling) overschrijdt? Dwingen tot een abortus? Twee van die vijf kinderen meteen afmaken na de bevalling?

Nee, daarvoor kun je een uitzondering maken. Dat is normaal gesproken een zeer zeldzaam geval. Alleen bij medisch goochelwerk om minder vruchtbare stellen toch aan kinderen te helpen komt het vaker voor. Ik vrees dat dat ook verboden moet worden. Kinderen krijgen is geen recht maar een gunst van 'de natuur'.

Quote:
Nee, jouw voorstel bevat heel wat haken en ogen. Denk jij er maar eerst eens rustig over na.

Dat klopt. Het alternatief heeft echter meer haken en ogen. Zoals bloedige oorlogen om steeds schaarser wordender voedsel- en hulpbronnen op onze planeet. Ook iets om eens serieus over na te denken op ons 'ruimteschip aarde' voordat de wal het schip moet keren.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 14:10 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Typisch voorbeeld van hoe een topic met een onderwerp kan verzanden in een eindeloze non-discussie.
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Guus schreef:
Jip schreef:

Nogmaals: het krijgen van kinderen is een volstrekt emotionele en instinctieve kwestie.

Ja, voor mensen die zich hersenloos voortplanten zonder stil te staan bij de gevolgen van hun paringsgedrag.
In onze maatschappij zijn juist de rationele argumenten en overwegingen die van belang zijn om wel of geen kinderen te nemen. Veel jonge stellen laten zich vooraf testen op erfelijke ziektes en/of nemen hun financiële mogelijkheden onder de loep, toch niet bepaald kwesties die onder emotie of instinct vallen.

Quote:
Het spijt me het te zeggen maar het meest praktisch is om vrouwen te steriliseren. Maar biologische vaders mag uit solidariteit natuurlijk ook.

En het spijt mij ook het te zeggen, maar wat als zo'n stel later gaat scheiden? Pa heeft dan al voldaan aan zijn quotum, maar wie ziet er op toe dat pa bij zijn tweede vrouw zijn jasje aantrekt? En zal die tweede mevrouw paalmans er genoegen mee nemen dat zij geen kind(eren) zal kunnen baren?

Om een lang verhaal kort te maken: het is heel gemakkelijk om met zo'n voorstel aan te komen, maar er moet wel degelijk goed worden overwogen of zoiets haalbaar is.
Daarom eerst allerlei voors en tegens tegenover elkaar afwegen.
Wat me net nog te binnen schoot: stel dat jouw voorstel bij de wet wordt aangenomen, moet de minister die erop toeziet dat deze wet ook echt wordt nageleefd gaan wonen in een glazen huis? Ik bedoel hiermee dat het de eventuele corruptie binnen de regering zo goed als onmogelijk wordt gemaakt?
Dat zo'n minister niet de hand houdt boven zijn eigen gezin, kinderen of kleinkinderen, buren, vrienden, familie of collega's die deze wet overtreden?
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Boosoog schreef:
.

Typisch voorbeeld van hoe een topic met een onderwerp kan verzanden in een eindeloze non-discussie.

Mag ik jou even wijzen op de laatste regel van het bericht dat jij in je openingspost plaatste?

Quote:
Tenslotte schrijft de wethouder dat het geld ontbreekt om alle plannen uit te voeren.
Very Happy
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Boosoog heeft wel een beetje gelijk. Ik meen dat Moppersmurf de wissel omgooide die het groeiende autoverkeer, niet geheel onterecht, verbond met menselijk fokgedrag.

En om nog even Jip te antwoorden: Ja, de meeste mensen op deze wereld planten zich hersenloos voort.

In Nederland is dat inderdaad stukken minder, vandaar de 1,71 kind gemiddeld per vrouw in ons land. Het is dus volslagen zinloos om hier een ecotax op kindertjes in te stellen.

Quote:
En zal die tweede mevrouw Paalman er genoegen mee nemen dat zij geen kind(eren) zal kunnen baren?

Het gaat eigenlijk uitsluitend om de vrouwen. Die zouden niet meer dan drie kinderen mogen krijgen. Ook mevrouw Paalman*. Het gaat namelijk om het eindproduct. Wat mannen verder doen is voor het bevolkingstotaal van geen betekenis.

*Is dat familie van ene Mark Paalman ooit op dit forum?

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Tedje van Es schreef:
Inbreuk op de integriteit van het menselijke lichaam? Ik ben meer voor het afschaffen van de kinderbijslag en die te verruilen voor een kinderbelasting; de vervuiler betaalt.

Het verheffen van het krijgen en hebben van kinderen tot luxe goed? Met als gevolg dat mensen hun kinderen moeten afstaan bij het kwijtraken van hun baan of in geval van andere financiële tegenslagen? Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:

Kinderbelasting is juist uitstekend voor opvoeding en opleiding! Het afschaffen van de kinderbijslag en invoeren van kinderbelasting levert veel geld op. Geld dat weer direct geïnvesteerd kan worden in de toekomst van kinderen: onderwijs dus. Een lager geboortecijfer, in combinatie met beter onderwijs: kwaliteit in plaats van kwantiteit.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Weet je, Smurf, ik snap er niks van. Volgens jou krijg je beter opgevoede en opgeleide kinderen als je de ouders fiscaal afknijpt. Hoe wou je dat realiseren? Kinderen onderbrengen in staatskostscholen?

En, zoals Dude terecht stelt, je kinderen afstaan als je inkomen wegvalt? Past trouwens wel in een tijd van toenemend kapitalistisch materialisme

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dude29 schreef:
Het verheffen van het krijgen en hebben van kinderen tot luxe goed? Met als gevolg dat mensen hun kinderen moeten afstaan bij het kwijtraken van hun baan of in geval van andere financiële tegenslagen? Rolling Eyes

Je verkoopt onzin, ik verhef kinderen helemaal niet tot een luxe goed.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Guus schreef:
Boosoog heeft wel een beetje gelijk. Ik meen dat Moppersmurf de wissel omgooide die het groeiende autoverkeer, niet geheel onterecht, verbond met menselijk fokgedrag.

En om nog even Jip te antwoorden: Ja, de meeste mensen op deze wereld planten zich hersenloos voort.

In Nederland is dat inderdaad stukken minder, vandaar de 1,71 kind gemiddeld per vrouw in ons land. Het is dus volslagen zinloos om hier een ecotax op kindertjes in te stellen.

Quote:
En zal die tweede mevrouw Paalman er genoegen mee nemen dat zij geen kind(eren) zal kunnen baren?

Het gaat eigenlijk uitsluitend om de vrouwen. Die zouden niet meer dan drie kinderen mogen krijgen. Ook mevrouw Paalman*. Het gaat namelijk om het eindproduct. Wat mannen verder doen is voor het bevolkingstotaal van geen betekenis.

*Is dat familie van ene Mark Paalman ooit op dit forum?

Nee, dat was een flauwe en kinderachtige woordspeling van mij. Embarassed
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Weet je, Smurf, ik snap er niks van. Volgens jou krijg je beter opgevoede en opgeleide kinderen als je de ouders fiscaal afknijpt. Hoe wou je dat realiseren? Kinderen onderbrengen in staatskostscholen?

Nee, gewoon openbaar onderwijs, maar dan met een hoger budget uit de opbrengst van de kinderbelasting. Religieus onderwijs moet natuurlijk afgeschaft worden, want dat is in strijd met de scheiding van kerk en staat.

Quote:
En, zoals Dude terecht stelt, je kinderen afstaan als je inkomen wegvalt?

Nee hoor. Daar kun je je tegen verzekeren. Net zoals je je verzekerd tegen ziektekosten, bijvoorbeeld. Maar waarschijnlijk wordt die kinderverzekering duur genoeg zodat een kinderbelasting niet nodig is. Wel blijft staan dat de kinderbijslag volledig afgeschaft dient te worden en dat dit geld naar het onderwijs moet.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 21:39 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

[quote="Jip"]
Boosoog schreef:
.

Mag ik jou even wijzen op de laatste regel van het bericht dat jij in je openingspost plaatste?

Quote:
Tenslotte schrijft de wethouder dat het geld ontbreekt om alle plannen uit te voeren.
Very Happy]

Als dat niet het ultieme bewijs is voor luchtfietserij ben ik Albert Einstein.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schreef:

We zijn toch geen apen? Het hebben van seks is een volstrekt emotionele en instinctieve kwestie. Het krijgen van kinderen niet. Sterker nog: de mensen die er een emotionele en instinctieve kwestie van maken zijn bij uitstek de doelgroep waar het mis kan gaan met kinderen.

Als je in het onderwijs werkt en jaarlijks tientallen ouderavondgesprekken hebt, dan leer je de ouders van nu steeds beter kennen. En ja, daar zitten ouders bij die behoorlijk instinctief en emotioneel zijn zeg maar.

Hadden die vooraf maar iets langer nagedacht over wat het precies is om een kind op te voeden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 10:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Guus schreef:

We zijn toch geen apen? Het hebben van seks is een volstrekt emotionele en instinctieve kwestie. Het krijgen van kinderen niet. Sterker nog: de mensen die er een emotionele en instinctieve kwestie van maken zijn bij uitstek de doelgroep waar het mis kan gaan met kinderen.

Als je in het onderwijs werkt en jaarlijks tientallen ouderavondgesprekken hebt, dan leer je de ouders van nu steeds beter kennen. En ja, daar zitten ouders bij die behoorlijk instinctief en emotioneel zijn zeg maar.

Hadden die vooraf maar iets langer nagedacht over wat het precies is om een kind op te voeden.

Precies! En door de kinderbijslag af te schaffen komt er geld vrij dat besteed kan worden in het onderwijs aan een nieuw vak op school: levensles. Hier leren kinderen om te gaan met elkaar, om te gaan met geld, om te gaan met hun toekomstige kinderen en de vraag beantwoorden of het wel verstandig is om kinderen op deze overbevolkte planeet te zetten. Men kan de leerlingen er ook op attent maken dat er nog andere hobby's zijn dan kinderen krijgen, die veel minder kosten, geen stress opleveren en je veel minder emotioneel belasten.
Met een vak 'levensles' op school zal het geboortecijfer dalen en zal het aantal gebroken gezinnen en huiselijk geweld ook minder worden. Want zaken als overbevolking, echtscheidingen, kindermishandeling, criminaliteit en dergelijke hebben één gezamenlijke bron: het ondoordacht kinderen op de wereld zetten.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Mensen móeten zich nou eenmaal reproduceren.
Dat zit ingebakken in ons genoom. Net als willen vluchten bij gevaar e.d..
Nou zijn er altijd uitzonderingen, maar voor het merendeel gaat dit op.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Gerard R. schreef:
Mensen móeten zich nou eenmaal reproduceren.
Dat zit ingebakken in ons genoom.

Met de negatieve houding 'het moet nou eenmaal' kun je natuurlijk nooit veranderingen tot stand brengen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Er zijn zat uitzonderingen op de regel.
Maar als je het statistisch bekijkt is er weinig hoop.
De mens moet en zal...

Doe je het als groep niet dan ga je er op de lange duur onderdoor. Tsunami.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
[Ja, voor mensen die zich hersenloos voortplanten zonder stil te staan bij de gevolgen van hun paringsgedrag.

Ik heb geen cijfers maar iets zegt mij dat 99% van de kinderen geboren worden zonder dat er nagedacht werd over de gevolgen. Zou dat niet het geval zijn dan zou de wereld niet zo overbevolkt zijn geraakt.

Kinderen zijn in onze samenleving emotionele hebbedingetjes geworden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
[Ja, voor mensen die zich hersenloos voortplanten zonder stil te staan bij de gevolgen van hun paringsgedrag.

Ik heb geen cijfers maar iets zegt mij dat 99% van de kinderen geboren worden zonder dat er nagedacht werd over de gevolgen. Zou dat niet het geval zijn dan zou de wereld niet zo overbevolkt zijn geraakt.

Kinderen zijn in onze samenleving emotionele hebbedingetjes geworden.

Klopt. Mede dankzij het Vaticaan die (vooral in derdewereldlanden) dreigt met hel en verdoemenis als mensen de pil of condooms gebruiken. Ook abortus, onthouding en voor het zingen de kerk uit zullen bestraft worden met eeuwig branden in de hel.
Je zou eens een paar van die arme sloebers het Vaticaan van binnen moeten laten bekijken en ze vertellen dat hier mannen wonen die geen kinderen hebben (althans geen die door hun erkend worden!!!) en dat deze mannen een berg geld hebben waar de beste springer ter wereld nog niet met een raket aangedreven polsstok overheen kan springen.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gerard R. schreef:
Mensen móeten zich nou eenmaal reproduceren. Dat zit ingebakken in ons genoom.

Dat is maar een halve waarheid.

Diersoorten die leven in overpopulatie doden elkaar, worden sneller ziek, krijgen minder of geen nakomelingen, worden onvruchtbaar, etc.

De natuur heeft tal van manieren om overpopulatie te regelen. Dus verwijzen dat voortplanting nu eenmaal in onze natuur zit is een vertekend beeld.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Cliff schreef:

Wij zijn inderdaad geen apen meer; we zijn geëvolueerd en maar liefst 2% van ons DNA is nu anders.
Desondanks is niet alleen seks maar ook het krijgen van kinderen is nog steeds een emotionele zaak, vooral bij vrouwen.

Daarnaast zie ik in mijn indirecte omgeving van buren en kennissen steeds vaker vrouwen (meisjes) die ineens zwanger zijn van een voorbijganger en alleenstaande moeder worden. Mijn overtuiging is dan ook dat het gros van de mensen op de wereld is voortgekomen uit 'ad hoc' emotie.
Om het een even heel filosofisch te stellen; al het leven komt voort uit emotie. Er is geen rationele reden voor het continueren van leven!

Quote:

Mijn hele familie zit en zat zo ongeveer in het onderwijs (ik ben een gemankeerde leraar Wink ). Het beroep geeft vaak een teleurstellende kijk op de mensheid. Geef er maar niet teveel aan toe......

Quote:

Dat gebeurt dus niet. Instinct en emotie zijn doorslaggevend. Ook bij intelligente evenwichtige mensen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Cliff schreef:
Gerard R. schreef:
Mensen móeten zich nou eenmaal reproduceren. Dat zit ingebakken in ons genoom.

Dat is maar een halve waarheid.

Diersoorten die leven in overpopulatie doden elkaar, worden sneller ziek, krijgen minder of geen nakomelingen, worden onvruchtbaar, etc.

De natuur heeft tal van manieren om overpopulatie te regelen. Dus verwijzen dat voortplanting nu eenmaal in onze natuur zit is een vertekend beeld.

Nee hoor. Waar verliezen zijn moet dat worden aangevuld. Zo is het vanouds.
Als de verliezen er niet meer zijn (door techniek/medischewetenschap) en het
zit in het genoom komt er toch steeds meer kroost (statistisch gezien).
Men fokt door.
En krijg dát maar eens weg. (Ik schreef daarbij: uitzonderingen zijn er ook wel.)

(Zie verder de Chinezen, die aardig wat inzet hebben vertoond de aanwas
te beteugelen. Vooral via 'de omapolitie'.
Van de beperking van aanwas zijn ze zo'n beetje afgestapt.
Het werkte niet goed en verpest het leven van velen omdat men zich wil
reproduceren vanwege het genoom.)

Edit haakje.

Laatst aangepast door Gerard R. op Vr Nov 20, 2015 12:53, in totaal 1 keer bewerkt
Groenlinks Utrecht helemaal van het padje....
  Weerwoord forum index » Binnenland