Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Groenlinks Utrecht helemaal van het padje.... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Wat een wereldvreemde redenering. Mensen krijgen kinderen uit emotionele overwegingen. Niet omdat ze dan geld van de overheid ontvangen o.i.d.

Wat is dit nu weer voor een onzin?? Heb ik ooit ergens beweerd dat mensen kinderen verwekken om de kinderbijslag op te strijken?? Wat doet het ter zake, wat het motief is om kinderen te krijgen?? Met financi├źle prikkels kun je die motivatie sturen. Het interesseert me eigenlijk geen zak wat de mensen hun motief is om kinderen te krijgen, alle redenen zijn drogredenen.

De drogredenen om kinderen te krijgen top 10:

10. "Ik wil mijn toekomstige kinderen alles bieden wat ikzelf nooit gehad heb."

Symptoom: heeft beroerde jeugd gehad, is blind voor het feit dat ook n˙ veel kinderen een beroerde jeugd hebben.

Advies: wees minder egoïstisch, plant je niet voort en doe iets voor bestaande kinderen die een beroerde jeugd hebben.

9. "Ik wil mijn ouders kleinkinderen schenken."

Symptoom: is nog steeds niet los van het ouderlijk gezag. Heeft voortdurend schouderklopjes nodig van pa of ma, om z'n eigen onzekerheid te verdoezelen.

Advies: leef je eigen leven en moedig je ouders aan om hetzelfde te doen.

8. "Als ik nu geen kinderen krijg, is het straks te laat en heb ik er misschien spijt van."

Symptoom: onzekerheid over de toekomst, onbekend met het feit dat ouderschap een zware last is. Van vrienden met kinderen hoort men altijd alleen de leuke dingen.

Advies: je kunt de toekomst niet voorspellen. Kaartenleggers en glazenbollenstaarders zijn gewoon oplichters. Liever spijt hebben van het feit dat je g├ę├ęn kinderen hebt dan spijt hebben van het feit dat je ze w├Ęl hebt, want het laatste is een veel zwaardere last.

7. "Ik ben bijzonder intelligent, dus is de mensheid erbij gebaat dat ik mijn genen overdraag aan een nieuwe generatie."

Symptoom: is bijzonder intelligent.

Advies: doe eerst een kleine intelligentietest.
40.000 kinderen sterven per dag aan ziektes en/of ondervoeding, 80% van de oorspronkelijke wereldbebossing is al verdwenen, jaarlijks sterven en honderden planten en diersoorten uit. Dit wetende, is het dan een goed idee om Uw genen over te dragen aan een nieuwe generatie?

*Ja

*Nee

Antwoord "ja": sorry, Uw intelligentie is onvoldoende om eenvoudige logica te begrijpen, voortplanting is in dit geval sterk af te raden.

Antwoord "nee": proficiat, U bent intelligent genoeg om U voort te planten. Hartelijk dank dat U het niet doet.

6. "We willen onze liefde tastbaar maken door middel van een kind."

Symptoom: ego, maal twee, minus ondernemingsgeest, inlevingsvermogen en creativiteit maakt samen drie of meer.

Advies: ga tuinieren, ga hamsters fokken, wordt lid van de dierenbescherming of het Wereldnatuurfonds.
Bescherm het ecosysteem om liefde tastbaar te maken.

5. "Ik ben dol op kinderen."

Symptoom: is dol op kinderen.

Advies: ga in een cr├Ęche werken of word onderwijzer.

4. "Voortplanting is gewoon een natuurlijk instinct in de mens".

Symptoom: verwart voortplanting met seksueel instinct.

Advies: ga Uw voortplantingsinstinct niet uit de weg. Geniet ervan, gebruik voorbehoedmiddelen.

3. "We hebben kinderen nodig voor ons boerenbedrijf of de zaak."

Symptoom: is te krenterig om personeel in te huren, ontoereikende wet tegen kinderarbeid.

Advies: neem personeel aan. Waarom weer nieuwe werklozen maken als de oude nog niet op zijn?

2. "Ik WIL het gewoon. Punt uit."

Symptoom: ego van astronomische afmetingen. Denkt niet na over de gevolgen van zijn/haar handelen, is niet geïnteresseerd in de mening of adviezen van anderen.
Hij/zij WIL het gewoon. Punt uit.

Advies: iemand met zo'n groot ego WIL natuurlijk ook een hoop andere dingen: een vrijstaand huis, een mooie auto, drie keer per jaar op vakantie en zoveel mogelijk doen waar je zin in hebt.
In dat geval is het verstandig af te zien van kinderen, want met de geboorte van een kind lever je gelijk je vrijheid en je salaris in. En zonder geld en vrijheid heb je verdomd weinig te WILLEN.

1. "Kinderen zijn de wil van God."

Symptoom: kinderen zijn de wil van God.

Advies: helaas, U bent een hopeloos geval. Wij adviseren U te emigreren naar een andere planeet.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Amusante opsomming, Moppersmurf. Very Happy Bravo indien je het zelf hebt geschreven!

Verandert natuurlijk niets aan het feit dat mensen kinderen nemen om emotionele redenen, dus niet om de rationele redenen in jouw bijdrage. Mensen besluiten soms tot kinderen in een opwelling, bijv. na een gezellige avond.
Zo simpel gaat het; niets menselijks (c.q. instinctief dierlijks) is ons vreemd. En het zijn niet eens alleen maar de dommerdjes of aso's waar dat zo toegaat. Ik ken mensen, die verdomd goed weten hoe de wereld in elkaar zit en toch fokken als doorvoede konijnen.

Quote:
Met financi├źle prikkels kun je die motivatie sturen.

........is dus een onzinnig idee.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik noem Groen Links al jarenlang Groen Niks.

Waarom,,, deze partij maakt Nederland alleen maar voller en niet groener.

Daarnaast zijn ze elitair liberaal en niet links... (wat Prins Klaver Paljas de 7e ook beweert).,

Dus wat hou je over Niks Groen of Groen Niks.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Moppersmurf schreef:
Lampje schreef:
En als het wel bij ze opkomt zullen ze worden afgebrand om reden die Guus haarscherp benoemt. Ik zie Wilders en zijn meelopers alweer gillen over de linkse hobby om hardwerkende ouders als Henk en Ingrid hun kinderbijslag af te pakken !!!

Wat een slap excuus. Alsof ze bij GroenLinks ook maar een seconde ervan wakker liggen dat ze afgebrand worden door de PVV.

Het is ook geen excuus, ik voorspel alleen maar wat er gebeurt, namelijk dat alles sowieso door het PVV volk zal worden afgezeken, niet omdat het idee slecht zou zijn, maar omdat het van Groenlinks komt.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:

De vervuiler betaalt, dus gewoon milieubelasting op kinderen heffen. Ik vind dat een prima idee.
Kinderbijslag kan sowieso weg want dat is helemaal uit de tijd.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Amusante opsomming, Moppersmurf. Very Happy Bravo indien je het zelf hebt geschreven!

Zelf samengesteld, en ongeveer voor de helft zelf geschreven, nadat ik hier en daar wat inspiratie opgedaan had op het internet.

Quote:
Verandert natuurlijk niets aan het feit dat mensen kinderen nemen om emotionele redenen, dus niet om de rationele redenen in jouw bijdrage. Mensen besluiten soms tot kinderen in een opwelling, bijv. na een gezellige avond.

Voor dit soort opwellingen hebben we voorbehoedmiddelen, eventueel abortus. Kinderen verwekken in een opwelling is DOM.

Quote:
Zo simpel gaat het; niets menselijks (c.q. instinctief dierlijks) is ons vreemd.

Dat was een van de punten: je hoeft je voortplantingsinstinct niet uit de weg te gaan, gebruik voorbehoedmiddelen. Bioloog Midas Dekkers: "Om de soort in stand te houden heeft de natuur een paringsinstinct 'bedacht'. Er bestaat echter geen baringsinstinct, dat is ons door de maatschappij aangepraat. Hierdoor is het principe 'de soort in stand houden' volledig doorgeschoten".
Het baringsinstinct bestaat niet, zoek 't maar op in de Van Dale. Als een dier geen nakomelingen krijgt, ligt het daar niet wakker van.

Quote:
En het zijn niet eens alleen maar de dommerdjes of aso's waar dat zo toegaat. Ik ken mensen, die verdomd goed weten hoe de wereld in elkaar zit en toch fokken als doorvoede konijnen.

Klopt, maar opvallend is dat in deze top 10 zes punten staan die passen bij de definitie 'Gutmensch'. Zes van de tien punten klinken erg nobel, maar zijn ondoordacht. Net als het Gutmenschen-lied 'je bent welkom' erg nobel klinkt, maar gaat zorgen voor de ondergang van onze westerse vrijheid en cultuur. En ik vind dat ik in beide gevallen daar tegen moet protesteren.

Quote:
Met financi├źle prikkels kun je die motivatie sturen.

Quote:

Waarom is dat een onzinnig idee? Nederlanders staan bekend om hun rekentalent en zuinigheid. Wedden dat het geboortecijfer daalt als alle subsidies op de voortplanting afgeschaft worden?

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Moppersmurf hier en daar wat inspiratie opgedaan op het internet.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

10 miljoenste schreef:

Ik heb ook niet gezegd wanneer ik die inspiratie opgedaan heb. Dat was inderdaad al heel wat jaartjes geleden. Leuk, dat het er nog opstaat. Zelfs de meeste foto's doen het nog!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Ik denk dat jij geen kinderen hebt of gaat hebben? Very Happy

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Blensk schreef:

Je bent helderziende, Blensk! Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Moppersmurf schreef:

Waarom is dat een onzinnig idee? Nederlanders staan bekend om hun rekentalent en zuinigheid. Wedden dat het geboortecijfer daalt als alle subsidies op de voortplanting afgeschaft worden?

Lijkt me volstrekt onnodig. Het geboortecijfer in Nederland ligt al laag, namelijk 1,71 kinderen per vrouw (uiteraard is dat een gemiddelde Wink ). Dat betekent onvermijdelijk een komende krimp van de bevolking omdat de oudjes, zelfs met veel oplapwerk, niet het eeuwige leven hebben.

Er zijn wel delen van de wereld waar het gemiddelde geboortecijfer (te) hoog ligt. Zonder subsidies....
Volgens een 'schuimbekkende' Joost zal dat wel weer de schuld van de PvdA etc. zijn. Very Happy
De werkelijke oorzaak is echter armoede en sociale chaos.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Lijkt me volstrekt onnodig. Het geboortecijfer in Nederland ligt al laag, namelijk 1,71 kinderen per vrouw (uiteraard is dat een gemiddelde Wink ). Dat betekent onvermijdelijk een komende krimp van de bevolking omdat de oudjes, zelfs met veel oplapwerk, niet het eeuwige leven hebben.

Krimp van de bevolking? Verwacht wordt een groei van de bevolking naar 19 miljoen. Hoe kan dat dan?

( naar de bekende weg vragen ) Cool

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Blensk schreef:

Gezien de ondertoon in jouw vraag schat ik dat jij er wel hebt. Very Happy

Maar goed, kan mij iemand uitleggen waarom we anno 2015 nog steeds kinderbijslag hebben?

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Moppersmurf schreef:

Krimp van de bevolking? Verwacht wordt een groei van de bevolking naar 19 miljoen. Hoe kan dat dan?

Inderdaad de bekende weg. Er worden natuurlijk nog steeds kinderen geboren maar de ouder wordende babyboomers leven gemiddeld stukken langer en hun kinderen waarschijnlijk nˇg langer. Dat zorgt echter nog maar voor een geringe bevolkingsgroei. Waar jij 19 miljoen vandaan haalt weet ik niet. De verwachting ligt eerder op < 18 miljoen

De grafiek hieronder geeft de leeftijden aan. Let op de sterke vermindering van jongeren (=geboorten).

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De wereldbevolking gaat onverantwoordelijk groeien.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Die is al onverantwoord gegroeid. Net als de Nederlandse bevolking dat heeft gedaan in de 20e eeuw.

Onze planeet kan met goed fatsoen niet meer dan een paar miljard mensen duurzaam verdragen. Bij een kapitalistische verspillings-economie zelfs nog veel minder.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

De 19 miljoen is gebaseerd op recente ontwikkelingen betreft migratie, en het hoge kindertal dat eerstegraads migranten krijgen. Ga maar 'ns kijken in een asielzoekerscentrum. Elke vrouw is daar zwanger.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Die is al onverantwoord gegroeid. Net als de Nederlandse bevolking dat heeft gedaan in de 20e eeuw.

Dus hoogste tijd dat er paal en perk wordt gesteld aan deze niet duurzame overbevolking.
Kinderbijslag weg en belasting op kinderen.
Maar ja, probeer het maar eens. Geneuzel over zonnepanelen, windmolen, hybrideauto's en andere flauwekul gaan er in als zoete koek, maar probeer de echte oorzaak eens aan te pakken, dat lukt niet.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Moppersmurf schreef:
De 19 miljoen is gebaseerd op recente ontwikkelingen betreft migratie, en het hoge kindertal dat eerstegraads migranten krijgen. Ga maar 'ns kijken in een asielzoekerscentrum. Elke vrouw is daar zwanger.

Nattevingerwerk van jou dus. Of is dat in dit verband wat ongelukkig uitgedrukt. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:

Ik heb al uitgelegd dat dat niet werkt. Bovendien is er nog meer wereld buiten Nederland. Niet alles in de wereld is de schuld van de PvdA e.d. zoals sommigen hier denken.

Overigens mag van mij de KB weg (ja, ook toen ik daar ooit aanspraak op kon maken). Net als de hyptheekrente-aftrek en een woud aan andere subsidies en aftrekposten. In plaats daarvan goede sociale voorzieningen met strenge controle.
Helaas heeft de vrijemarkt-gekte en bijbehorend computergebruik gezorgd voor een onontwarbare chaos.

Belasting op kinderen is onzinnig. Kinderen zijn (met mate) nodig om de mensheid in stand te houden. Volwassen die de ondankbare taak op zich nemen kinderen groot te brengen ook nog eens extra laten betalen slaat nergens op. Hooguit zou je verplichte sterilisatie kunnen invoeren na het derde kind.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Guus schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik heb al uitgelegd dat dat niet werkt. Bovendien is er nog meer wereld buiten Nederland. Niet alles in de wereld is de schuld van de PvdA e.d. zoals sommigen hier denken.

Overigens mag van mij de KB weg (ja, ook toen ik daar ooit aanspraak op kon maken). Net als de hyptheekrente-aftrek en een woud aan andere subsidies en aftrekposten. In plaats daarvan goede sociale voorzieningen met strenge controle.
Helaas heeft de vrijemarkt-gekte en bijbehorend computergebruik gezorgd voor een onontwarbare chaos.

Belasting op kinderen is onzinnig. Kinderen zijn (met mate) nodig om de mensheid in stand te houden. Volwassen die de ondankbare taak op zich nemen kinderen groot te brengen ook nog eens extra laten betalen slaat nergens op. Hooguit zou je verplichte sterilisatie kunnen invoeren na het derde kind.

Nou, die laatste opmerking vind ik dus onzinnig. Niet alleen overtreed je hiermee een belangrijk grondrecht, maar stel dat het mogelijk zou zijn dit te verplichten, hoe pak je die ouders die zich hier aan willen onttrekken aan?
Afvoeren in een dwangbuis, gevangenisstraf? En wat gebeurt er dan met die kinderen?
Nee, dan is kinderbelasting een veel makkelijkere en menselijker manier om te overbevolking tegen te gaan.
En dan die belasting evenredig mee laten stijgen bij elk kind. Dus als een echtpaar meer dan (ik zeg maar wat) 5 kinderen wil of heeft, de belasting mee laten stijgen.
Linkje: http://www.europa-nu.nl/id/vgrnblu821m2/artikel_11_onaantastbaarheid_lichaam
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

nden
Moppersmurf schreef:
Guus schreef:

Dat 1,71 kinderen is een gemiddelde. Het zal nog veel lager zijn bij de autochtone bevolking.
De groei zal veroorzaakt worden de al aanwezige allochtonen en in nog grotere mate door de fokmachines uit Somali├ź en Eritrea en ander "zwarte" landen.

Vergelijk: Nederland geboorten 11 per 1000
Somali: 41 per 1000
Eritrea: 31

En dat zijn nog maar 2 voorbeelden van de Afrikaanse landen vanwaar immigranten naar Nederland komen.
Kijk voor het complete overzicht hier.

http://www.indexmundi.com/map/?v=25&l=nl
Groenlinks Utrecht helemaal van het padje....
  Weerwoord forum index » Binnenland