Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Groenlinks Utrecht helemaal van het padje.... Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Guus krijgt wel tekst en uitleg en ik niet.
Wíl je niet reageren of kun je het niet?

O, Guus geeft anders sterk de indruk dat hij geen tekst en uitleg heeft gekregen. Ik ben blij dat jij die tekst en uitleg wel hebt gezien.

Maar goed, je hoeft niet zo aangebrand te reageren.
Jij wilt alle auto's naar de schroothandel. En dan? Alles met het OV? Hoe had je je dat voorgesteld?
En wat doen we met de mensen die wel de vrijheid van een eigen auto willen hebben? Hoe wil je dat verbieden? Chinese toestanden?
En wat doen we met de werkgelegenheid die er verloren gaat als er geen privéauto's meer zijn? Allemaal die mensen omscholen? Tot wat?

Ik vind dat je tamelijk ondoordacht door de korte bocht hebt geredeneerd. De privéauto kan niet meer weg.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Jip reageert helemaal niet aangebrand. En Guus heeft nul kmma nul tekst en uitleg gekregen. U bent wel bezig vandaag, zeg....slecht geslapen zeker ?

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 17:39 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Tsja Lumière , het valt niet mee hier.
Op het WSP forum heb je meer vrienden. Very Happy
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:
Guus krijgt wel tekst en uitleg en ik niet.
Wíl je niet reageren of kun je het niet?

O, Guus geeft anders sterk de indruk dat hij geen tekst en uitleg heeft gekregen. Ik ben blij dat jij die tekst en uitleg wel hebt gezien.

Maar goed, je hoeft niet zo aangebrand te reageren.
Jij wilt alle auto's naar de schroothandel. En dan? Alles met het OV? Hoe had je je dat voorgesteld?
En wat doen we met de mensen die wel de vrijheid van een eigen auto willen hebben? Hoe wil je dat verbieden? Chinese toestanden?
En wat doen we met de werkgelegenheid die er verloren gaat als er geen privéauto's meer zijn? Allemaal die mensen omscholen? Tot wat?

Ik vind dat je tamelijk ondoordacht door de korte bocht hebt geredeneerd. De privéauto kan niet meer weg.

Nee, ik heb die tekst en uitleg van jou aan Guus ook niet gezien, ik ging op jouw woorden af. En da's wel dom van mij... Very Happy

Alle auto's moeten naar de schroothandel wat mij betreft. Alleen bedrijven, het OV en instellingen zijn toegestaan om er (vracht)auto's op na te houden omdat auto's in deze gevallen onmisbaar zijn. Denk daarbij aan bedrijven die hun producten door Europa moeten vervoeren, bussen en taxi's voor het OV en natuurlijk de politie, brandweer en ziekenhuizen.
Voor de particulier is de auto een luxe artikel waar ze best buiten kunnen. De bedrijven zouden een soort pendeldienst kunnen beginnen om het personeel op te halen en weer thuis te brengen.
Ik heb jarenlang door weer en wind gefietst om op mijn werk te komen. Van noord naar zuid dus ruim 30 km per dag gefietst. Collega's van mij die tegenover het industrieterrein woonden, kwamen doodleuk met hun heilige koetje terwijl de loopafstand slechts vijf minuten is.

Ja, het klopt dat mijn idee nogal wat haken en ogen kent. Bijv. de werkgelegenheid in de autoindustrie. Die zou zich kunnen toeleggen op het fabriceren van elektrische auto's. Bijkomend voordeel is dan dat we veel minder olie en benzine nodig hebben en dat zullen ze wel voelen in die oliestaten. Very Happy

Onder vrijheid versta ik iets anders dan het willen (moeten) hebben van bepaalde overbodige artikelen.
Overbodig, want waar heeft Jantje zijn auto nou echt voor nodig?
Een ander nadeel zou kunnen zijn dat er dan geen motorrijtuigenbelasting, wegenbelasting, parkeermeters en verkeersboetes betaald worden en dat de belasting dan andere zaken extra gaat heffen.

(Toen ik het bericht las dat Joost plaatste, moest ik in de eerste instantie denken aan al die Nederlanders die schuimbekkend op de barricades gaan staan om de Nederlandse cultuur en tradities te beschermen en te behouden. Daar moet iedereen van af blijven, behalve als de auto in het geding is. Voor deze heilige koe zijn diezelfde Nederlanders bereid om die cultuur en traditie ver van zich af te werpen. Maar dit terzijde.)

Andere voordelen die ik zie: parkeerplaatsen kunnen vervangen worden door mooie parken, huizen of winkels.
Die lelijke parkeermeters kunnen dan ook naar de schroothandel. Die petjesmannen die die tijden nauwkeurig bijhielden om een extra zakcentje bij te beunen, moeten dan maar gaan bloemschikken of zoiets. Very Happy

Onrealistisch? Tuurlijk, ik weet echt wel dat wat ik zou willen onhaalbaar is. Gewoon doorgaan met auto's fabriceren, met als gevolg nog meer snelwegen en files, nog meer parkeerplaatsen en ook nog veel meer agressie.
Op een dag zijn we uitgereden, staan we met zijn allen gezellig in een file van hier tot Tokyo.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Lampje schreef:
Wanneer je in dit land bezorgd bent om de toenemende stress, vervuiling en gejaag, ben je al meteen een softe luchtfietser die niet serieus te nemen is. Nee, dan liever met zijn allen vooortjakkeren, liefst zo hard mogelijk, milieuvervuiling afdoen als linkse prietpraat en vooral voorthollen in de jacht naar....ja naar wat eigenlijk ?
Ik vind het plan van Groen Links op zich zo gek nog niet. Het bevordert de leefbaarheid aanzienlijk, mits we bereid zijn om iets in ons denken te veranderen, namelijk dat welzijn iets anders is dan welvaart, en mits we vinden dat ons leefmilieu en dat van onze kinderen wel eens gebaat zou kunnen zijn bij een andere stap dan een volgende stap in het opgeklopte gejaag dat onze samenleving zo kenmerkt.

Vierbaanswegen zijn niet het gevolg van opgeklopt gejaag. Vierbaanswegen zijn het gevolg van overbevolking.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Jip schreef:
Gewoon doorgaan met auto's fabriceren, met als gevolg nog meer snelwegen en files, nog meer parkeerplaatsen en ook nog veel meer agressie.
Op een dag zijn we uitgereden, staan we met zijn allen gezellig in een file van hier tot Tokyo.

Als we de bevolking laten doorgroeien komen we er niet onderuit om méér te produceren en méér te consumeren, zo niet, dan ontstaat er gigantische werkloosheid. Wanneer gaan we het EINDELIJK inzien??? Het probleem is niet ons gedrag, het probleem is ons AANTAL.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Moppersmurf schreef:
Jip schreef:
Gewoon doorgaan met auto's fabriceren, met als gevolg nog meer snelwegen en files, nog meer parkeerplaatsen en ook nog veel meer agressie.

Als we de bevolking laten doorgroeien komen we er niet onderuit om méér te produceren en méér te consumeren, zo niet, dan ontstaat er gigantische werkloosheid. Wanneer gaan we het EINDELIJK inzien??? Het probleem is niet ons gedrag, het probleem is ons AANTAL.

Klopt als een zwerende vinger. De overbevolking is de echte oorzaak van alle andere problemen.
En oorlog is een van de oplossingen om dat tegen te gaan. Jammer maar helaas.
Of mensen die kinderen nemen niet meer belonen maar extra laten betalen.
Maar ja, dan krijg je weer als 'argument' dat ik anderen hun vrijheid wil beknotten.
Ook weer zoiets, de medische wetenschap maakt het mogelijk dat onvruchtbare vrouwen toch een kind kunnen baren, zelfs als de vrouw al hoogbejaard is. Dat heet dan vooruitgang.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 18:32 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nou.. dat mag dan nogal een oorlog worden..
Dat moet dan met vele honderden miljoenen, want anders 'zet het geen
zoden aan de dijk'.
Dat hebben we met andere grote oorlogen gezien.

Ik denk, dat het via natuurlijke weg zal gaan. Alles groeit in de toekomst
volkomen vast, dan stort de zooi in en dan gaan er heel veel mensen dood.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Gerard R. schreef:
Nou.. dat mag dan nogal een oorlog worden..
Dat moet dan met vele honderden miljoenen, want anders 'zet het geen
zoden aan de dijk'.
Dat hebben we met andere grote oorlogen gezien.

Ik denk, dat het via natuurlijke weg zal gaan. Alles groeit in de toekomst
volkomen vast, dan stort de zooi in en dan gaan er heel veel mensen dood.

Oorlog is slechts een voorbeeld. En niet de beste oplossing inderdaad, na elke oorlog volgde er steevast een geboortegolf.
Een wereldwijde epidemie zou ook kunnen helpen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ja, dat zou een oplossing zijn als die dodelijk genoeg en snel zou gaan...
Veel SF gaat daarover.
Maar de fantasie van vandaag is de werkelijkheid van morgen, ook al willen
sommigen dat niet geloven (denk b.v. aan opwarming e.d.).
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 19:04 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Gerard R. schreef:
Ja, dat zou een oplossing zijn als die dodelijk genoeg en snel zou gaan...
Veel SF gaat daarover.
Maar de fantasie van vandaag is de werkelijkheid van morgen, ook al willen
sommigen dat niet geloven (denk b.v. aan opwarming e.d.).

Ik dacht meer aan de pest die aan het eind van de middeleeuwen driekwart van Europa uitroeide.
En daardoor het begin inluidde voor de verlichting. Het nieuwe paradigma dus zogezegd. Nu zijn we weer terug bij af.
Eerst moeten er miljoenen mensen overlijden willen we een volgende stap naar een hogere ontwikkeling maken.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Het leek heel even te lukken met Ebola.
Maar daar is nu een vaccin voor, zoals voor veel ziekten uiteraard.

Ik ben benieuwd naar die 'hogere stap'.
Ik houd mijn hart vast...

Laatst aangepast door Gerard R. op Di Nov 17, 2015 19:19, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Gerard R. schreef:
Het leek heel even te lukken met Ebola.
Maar daar is nu een virus voor, zoals voor veel ziekten uiteraard.

Ik ben benieuwd naar die 'hogere stap'.
Ik houd mijn hart vast...

Ik niet. Wij maken dat niet meer mee. Very Happy
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Sorry, slip of the tongue, vaccin. Verbeterd.
En mogelijk heb je gelijk. Very Happy
Maar.. dingen kunnen sneller gaan dan je denkt.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Moppersmurf schreef:
Lampje schreef:
Wanneer je in dit land bezorgd bent om de toenemende stress, vervuiling en gejaag, ben je al meteen een softe luchtfietser die niet serieus te nemen is. Nee, dan liever met zijn allen vooortjakkeren, liefst zo hard mogelijk, milieuvervuiling afdoen als linkse prietpraat en vooral voorthollen in de jacht naar....ja naar wat eigenlijk ?
Ik vind het plan van Groen Links op zich zo gek nog niet. Het bevordert de leefbaarheid aanzienlijk, mits we bereid zijn om iets in ons denken te veranderen, namelijk dat welzijn iets anders is dan welvaart, en mits we vinden dat ons leefmilieu en dat van onze kinderen wel eens gebaat zou kunnen zijn bij een andere stap dan een volgende stap in het opgeklopte gejaag dat onze samenleving zo kenmerkt.

Vierbaanswegen zijn niet het gevolg van opgeklopt gejaag. Vierbaanswegen zijn het gevolg van overbevolking.

Dat ook. Maar dat doet op zich niets af aan het idee van Groenlinks waar best wat voor te zeggen valt. Wat we vooral doen is problemen aan de achterkant oplossen: volle wegen aanpakken met de aanleg van nog meer wegen. Wat Groenlinks probeert te doen is oplossingen vinden aan de voorkant: hoe voorkomen we overvolle wegen. Bijvoorbeeld dus door het fietsverkeer te stimuleren evenals het werken dichterbij huis. Meer terug naar de menselijke maat der dingen, het vraagt even een andere manier van denken, maar zo raar vind ik het allemaal niet.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 21:33 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Jip schreef:
Klopt als een zwerende vinger. De overbevolking is de echte oorzaak van alle andere problemen.

Helaas zal bijna niemand dit erkennen. Vanwege God, de gezin-hoeksteen-van-de-samenleving-gedachte en dergelijke.

Quote:
En oorlog is een van de oplossingen om dat tegen te gaan. Jammer maar helaas.

De anticonceptiepil is een stuk mensvriendelijker. Helaas is de overgrote meerderheid van de mensen te dom om dit te begrijpen. In naam van Jezus of Allah, gaat heen en vermenigvuldigt u !

Quote:
Of mensen die kinderen nemen niet meer belonen maar extra laten betalen.

Een flinke ecotax op elk kind! Het meest milieuvervuilende dat een mens immers kan doen is een nieuwe mens maken. 'De vervuiler betaalt' is een loze kreet zonder een ecotax op nageslacht.

Quote:
Maar ja, dan krijg je weer als 'argument' dat ik anderen hun vrijheid wil beknotten.

Hier zie ik een taak voor het onderwijs. Mensen uitleggen dat die ene vrijheid, vrijheid van voortplanting, alle andere vrijheden in gevaar brengt.

Quote:
Ook weer zoiets, de medische wetenschap maakt het mogelijk dat onvruchtbare vrouwen toch een kind kunnen baren, zelfs als de vrouw al hoogbejaard is. Dat heet dan vooruitgang.

Vooruitgang is alleen bevolkingskrimp, bevolkingsgroei is altijd achteruitgang. Achteruitgang van leefruimte, rust, natuur, het milieu, werkgelegenheid, welvaart, welzijn en zo kan ik nog wel 'n uurtje doorgaan.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Lampje schreef:
Dat ook. Maar dat doet op zich niets af aan het idee van Groenlinks waar best wat voor te zeggen valt. Wat we vooral doen is problemen aan de achterkant oplossen: volle wegen aanpakken met de aanleg van nog meer wegen. Wat Groenlinks probeert te doen is oplossingen vinden aan de voorkant: hoe voorkomen we overvolle wegen. Bijvoorbeeld dus door het fietsverkeer te stimuleren evenals het werken dichterbij huis. Meer terug naar de menselijke maat der dingen, het vraagt even een andere manier van denken, maar zo raar vind ik het allemaal niet.

Wat GroenLinks wil is symptoombestrijding. De woorden 'geboortenbeperking' en 'immigratiestop' komen in het GroenLinks woordenboek niet voor.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 21:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Moppersmurf schreef:
Lampje schreef:

Wat GroenLinks wil is symptoombestrijding. De woorden 'geboortenbeperking' en 'immigratiestop' komen in het GroenLinks woordenboek niet voor.

Dat weet ik niet precies, ik ken het programma van Groenlinks niet zo goed. Maar de aanleg van meer wegen om de drukte op te vangen is evengoed symptoombestrijding. Wil je echt iets veranderen, dan zullen we onze hele denkwijze moeten omgooien en op dat punt vind ik Groenlinks altijd wel creatief.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 23:03 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ik denk dat als Groen Links geboortebeperking verplicht wil stellen heel Nederland over hen heen zal rollen met leuzen als "Linkse dictatuur" en "Links beknot elementaire vrijheden".

En ik weet ook al van welke politici. O.a. die van dezelfde partijen die ooit de arbeidsimmigratie hebben gestimuleerd om de loonkosten te drukken.

Ook zal er internationaal dezelfde hypocriete afkeuring worden geuit als tegenover China.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 0:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Guus schreef:
Ik denk dat als Groen Links geboortebeperking verplicht wil stellen heel Nederland over hen heen zal rollen met leuzen als "Linkse dictatuur" en "Links beknot elementaire vrijheden".

Wie heeft het over verplicht stellen? Gewoon financiële prikkels inbouwen. Kinderbijslag afschaffen, kostwinnerprincipe afschaffen (aanrechtsubsidie) en ecotax invoeren. Maar zoiets komt bij GroenLinksers niet op, want wat de voortplanting betreft zijn ze roomser dan de paus.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Heb ik tekst en uitleg gekregen? Waar?

Lees wat ik over Barroso zei nog eens goed na. Met een beetje goede wil begrijp je best wel wat ik uit heb gelegd.

Lampje schreef:
Jip reageert helemaal niet aangebrand. En Guus heeft nul kmma nul tekst en uitleg gekregen. U bent wel bezig vandaag, zeg....slecht geslapen zeker ?

Bent u de woordvoerder van Guus en van Jip? Dat wist ik niet. Ik heb toch sterk de indruk dat Guus en Jip uitstekend voor zichzelf op kunnen komen.

Jip schreef:
...Onrealistisch? Tuurlijk, ik weet echt wel dat wat ik zou willen onhaalbaar is.

Nou, dan zij we hier uit; wat jij wilt gaat helemaal niet het is daarom niet relevant om erover te discussiëren.

Quote:

Klopt. Maar dat heeft alles te maken met overbevolking. Dus wie deel heeft genomen aan de voortplantingsrace moet niet zeuren over de file waar hij in staat; hij/zij is namelijk de mede veroorzaker van de file.
Als troost kan ik bieden dat ook ik soms dingen wil die niet kunnen. Dan wordt mij ook onomwonden medegedeeld dat ik dom ben en onzin uitkraam. Very Happy

Moppersmurf schreef:
Wie heeft het over verplicht stellen? Gewoon financiële prikkels inbouwen. Kinderbijslag afschaffen, kostwinnerprincipe afschaffen (aanrechtsubsidie) en ecotax invoeren. Maar zoiets komt bij GroenLinksers niet op, want wat de voortplanting betreft zijn ze roomser dan de paus.

Helemaal mijn idee! Dat zeg ik al jaren!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Moppersmurf schreef:
Guus schreef:

En als het wel bij ze opkomt zullen ze worden afgebrand om reden die Guus haarscherp benoemt. Ik zie Wilders en zijn meelopers alweer gillen over de linkse hobby om hardwerkende ouders als Henk en Ingrid hun kinderbijslag af te pakken !!!

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Lampje schreef:
En als het wel bij ze opkomt zullen ze worden afgebrand om reden die Guus haarscherp benoemt. Ik zie Wilders en zijn meelopers alweer gillen over de linkse hobby om hardwerkende ouders als Henk en Ingrid hun kinderbijslag af te pakken !!!

Wat een slap excuus. Alsof ze bij GroenLinks ook maar een seconde ervan wakker liggen dat ze afgebrand worden door de PVV.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Kindjes maken is van rechts tot links een heilig recht. En terwijl men lustig doorfokt zeurt men over de ecologische voetafdruk van de mens en rekent men zich rijk aan de auto met maar 7% bijtelling.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2015 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Moppersmurf schreef:

Wie heeft het over verplicht stellen? Gewoon financiële prikkels inbouwen. Kinderbijslag afschaffen, kostwinnerprincipe afschaffen (aanrechtsubsidie) en ecotax invoeren.

Wat een wereldvreemde redenering. Mensen krijgen kinderen uit emotionele overwegingen. Niet omdat ze dan geld van de overheid ontvangen o.i.d.

Quote:
Maar zoiets komt bij GroenLinksers niet op, want wat de voortplanting betreft zijn ze roomser dan de paus.

Zelden grotere onzin gelezen. Sorry hoor....

Weerwoord forum index » Binnenland