Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Groenlinks Utrecht helemaal van het padje.... Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Groenlinks Utrecht helemaal van het padje....
BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2015 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1401085/utrecht-wil-vierbaanswegen-afschaffen.html

Hoe komen we in godsnaam van deze luchtfietsers af?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Groenlinks Utrecht helemaal van het padje....
BerichtGeplaatst: Ma Nov 16, 2015 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Boosoog schreef:

Vraag het aan IS, die weten het wel. Razz
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik ben niet van GroenLinks, maar ik vind het een gedurfd plan, alleen al omdat men weet welke reacties en hoon men op dit plan kan verwachten. Zie alleen al Boosoog en vooral JIP.
Hihihi. Hahaha. Hohoho. Allemaal even meelachen om die geweldige gevatte opmerking van Jip.
Wanneer je in dit land bezorgd bent om de toenemende stress, vervuiling en gejaag, ben je al meteen een softe luchtfietser die niet serieus te nemen is. Nee, dan liever met zijn allen vooortjakkeren, liefst zo hard mogelijk, milieuvervuiling afdoen als linkse prietpraat en vooral voorthollen in de jacht naar....ja naar wat eigenlijk ?
Ik vind het plan van Groen Links op zich zo gek nog niet. Het bevordert de leefbaarheid aanzienlijk, mits we bereid zijn om iets in ons denken te veranderen, namelijk dat welzijn iets anders is dan welvaart, en mits we vinden dat ons leefmilieu en dat van onze kinderen wel eens gebaat zou kunnen zijn bij een andere stap dan een volgende stap in het opgeklopte gejaag dat onze samenleving zo kenmerkt.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het plan is leuk, maar het is luchtfietserij. Groen Links moet gewoon op haar eigen fietspadje blijven.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Lampje schreef:
Ik vind het plan van Groen Links op zich zo gek nog niet. Het bevordert de leefbaarheid aanzienlijk, mits we bereid zijn om iets in ons denken te veranderen, namelijk dat welzijn iets anders is dan welvaart, en mits we vinden dat ons leefmilieu en dat van onze kinderen wel eens gebaat zou kunnen zijn bij een andere stap dan een volgende stap in het opgeklopte gejaag dat onze samenleving zo kenmerkt.

Exact. De gevolgen zijn dan ook niet mis te verstaan.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/miljoen-nederlanders-hebben-burn-outklachten

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
De voorstellen komen uitgerekend van een partij wier fractie ooit werd aangevoerd door een van
de grote vervuilers die met haar stinkende Mercedes oldtimer diesel de atmosfeer vergiftigde.

Het is zoals altijd: de linkse wereldverbeteraars wijzen met hun vingertje maar hebben zelf overal schijt aan.
http://www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2009/5/De-GroenLinkse-auto-van-Femke-Halsema-ELSEVIER233735W/
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

En dat is voor jou reden om maling te hebben aan het milieu. Rechtse logica is fascinerend ...

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Boosoog schreef:
.
De voorstellen komen uitgerekend van een partij wier fractie ooit werd aangevoerd door een van
de grote vervuilers die met haar stinkende Mercedes oldtimer diesel de atmosfeer vergiftigde.

Het is zoals altijd: de linkse wereldverbeteraars wijzen met hun vingertje maar hebben zelf overal schijt aan.
http://www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2009/5/De-GroenLinkse-auto-van-Femke-Halsema-ELSEVIER233735W/

Nu geen andere zaken erbij slepen. Het gaat om het plan van GroenLinks waarvan zowel Guus als ik stellen dat het geen raar plan is. Wat natuurlijk een streep is door uw rekening, daar u met deze draad gehoopt had eens flink met een aantal gelijkgestemden GroenLinks te kunnen bashen. Nu dat vooralsnog uitblijft, sleeept u er maar even wat anders bij.
Wat heeft u eigenlijk tegen het plan van GroenLinks ? Daar ben ik wel benieuwd naar. Laten we het nu gewoon daar over gaan hebben.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Het plan rammelt aan alle kanten. Bijvoorbeeld.

Citaat:
"Saillant detail is dat deze nota ervoor pleit dat het verkeer meer over de Ring Utrecht gaat rijden. Pas als de capaciteit van die ring vergroot is, kunnen een groot aantal plannen in de stad gerealiseerd worden. Maar juist GroenLinks, de partij van de wethouder, verzet zich sterk tegen verbreding van de Ring, met name bij Amelisweerd".

Onhaalbaar en onverantwoord i.v.m. de verminderde verkeersveiligheid en filevorming met als resultaat nog grotere uitstoot.

Citaat
"FORENSEN
Volgens de nota kunnen forensen die vijftien kilometer van de stad wonen gemakkelijk met de fiets naar Utrecht, dat zorgt voor minder autoverkeer"

Ook hier is de wens de vader van de gedachte: Alsof autobezitters 30 km of anderhalf uur per dag gaan fietsen om naar hun werk te komen.l:

Wat is er overigens op tegen om GroenLinks te bashen? Op dit forum wordt een zekere partij vortdurend gebashed.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Lampje, begrijp jij de betekenis van smilies eigenlijk wel?

Rolling Eyes
Nog even dit: zelf heb ik geen auto en ik zou het liefst zien dat alle auto's vandaag nog naar de schroothandelaar zouden gaan.
Als ik het voor het zeggen had, zouden alleen het OV en bedrijven auto's mogen hebben.
De rest gaat maar op de fiets, brommer of met de trein, bus of taxi. k de ministers, ambtenaren, willempie en max,
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Terug naar de huifkar. Very Happy
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 13:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Nog even dit: zelf heb ik geen auto en ik zou het liefst zien dat alle auto's vandaag nog naar de schroothandelaar zouden gaan.

Dat is een tamelijk domme mening. Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.

Guus schreef:
En dat is voor jou reden om maling te hebben aan het milieu. Rechtse logica is fascinerend ...

Wat rechts hiermee te maken heeft is me een raadsel. Ik vind het niet vreemd dat mensen zich afkeren van politici die een grote mond hebben over hoe de mensen zich moeten gedragen maar ondertussen zelf wel in een extra hard stinkende auto rijden. Halsema is niet de enige die dat doet.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Dus omdat sommige lieden, die zeggen dat we milieubewust moeten zijn maar dat volgens jou in de praktijk zelf niet zijn, kun jij het milieu ook aan je laars lappen.

Dat is inderdaad een typisch rechtse denkwijze.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zie niet in wat daar rechts aan is. Ik vind lieden in Brussel in hoge positietjes, die de EU burger opleggen hoeveel CO2 het EU-autootje mag uitstoten, maar die ondertussen zelf geen enkele boodschap aan minder CO2 uitstoot hebben, buitengewoon ongeloofwaardig en hun ambt onwaardig.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Politiek partijen bestaan uit meerdere mensen met meningen en praktijken die niet altijd precies stroken met de ideale partijlijn.
Als je dat wil moet je op een partij stemmen die één dictatoriale stem heeft. Ik weet er wel eentje.

Ach, da's waar ook; jij stemt helemaal niet.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Sorry maar ik begrijp jouw wartaal niet. Ik heb het over meneer Barroso, een van de grote mannen van de EU die ons voorschreef hoeveel CO2 wij met onze auto nog mogen uitstoten maar zelf aan een lage uitstoot geen enkele boodschap bleek te hebben. Zulke mensen komen over het algemeen niet erg geloofwaardig over en hun "goede" voorbeeld doet dus goed volgen.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/barroso-maant-duitsland-over-co2~a835726/

http://webage.be/4x4info/persbericht29meiNL_DEF.pdf

http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2007/3/Barroso-rijdt-in-SUV-naar-EU-klimaattop-ELSEVIER115064W/

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:

Dat is een tamelijk domme mening. Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.

Op de man spelen is makkelijker dan inhoudelijk reageren?
Leg eens uit waarom je mijn mening dom vindt.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Op de man spelen? Mag ik iemands mening dom vinden? Roepen dat alle auto's naar de schroothandelaar moeten is namelijk dom en getuigt van weinig kennis van zaken.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Sorry maar ik begrijp jouw wartaal niet.

Je hebt wel vaker moeite met begrijpen en niet alleen bij mij. Ik ga het ook niet uitleggen. Dit is geen kakschooltje.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ah, ik snap het: je hebt geen weerwoord meer.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Als Tedje zelf geen weerwoord meer heeft, projecteert hij dat snel op een ander. Guus heeft gewoon gelijk, hoor. En Jip liep je ook al te schofferen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik schoffeer niemand. Ik heb Guus tekst en uitleg gegeven over meneer Barroso en zien CO2 uitstoot. Dat hij daarop niet wil reageren ligt aan hem en niet aan mij.
En als iemand roept dat alle auto's naar de schroothandelaar moeten dan is dat erg dom. Dat is ongeveer net zo dom als roepen dat alle islamieten het land uit moeten.

BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Op de man spelen? Mag ik iemands mening dom vinden? Roepen dat alle auto's naar de schroothandelaar moeten is namelijk dom en getuigt van weinig kennis van zaken.

Ja, jij mag iedereen dom vinden. Maar dat vroeg ik dus niet.
Nogmaals, waarom vind jij mijn mening dom? En nu inhoudelijk als het niet te veel moeite is.
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Ik schoffeer niemand. Ik heb Guus tekst en uitleg gegeven over meneer Barroso en zien CO2 uitstoot. Dat hij daarop niet wil reageren ligt aan hem en niet aan mij.
En als iemand roept dat alle auto's naar de schroothandelaar moeten dan is dat erg dom. Dat is ongeveer net zo dom als roepen dat alle islamieten het land uit moeten.

Guus krijgt wel tekst en uitleg en ik niet.
Wl je niet reageren of kun je het niet?
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2015 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Heb ik tekst en uitleg gekregen? Waar?

Weerwoord forum index » Binnenland