Geplaatst: Wo Sep 21, 2016 22:54 |
|
|
|
Tja, als het maar geen 2 jaar gevangenis is toch?  |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 22, 2016 7:59 |
|
|
|
Gevangenis of werkkamp, allebei te zwaar. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 22, 2016 15:36 |
|
|
|
"Goehoed".
 |
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Geplaatst: Za Aug 05, 2017 22:19 |
|
|
|
Tweevoudig dopingzondaar Justin Gatlin verslaat Usain Bolt in zijn allerlaatste 100 meter race en wordt wereldkampioen, terwijl Russen die nooit doping hebben gebruikt zijn uitgesloten van deelname.
Tja, het kan verkeren.. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Aug 06, 2017 10:52 |
|
|
|
Politiek en sport... NU is het wachten totdat Gatlin zijn plasje moet inleveren en er weer iets mis blijkt te zijn. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Zo Aug 06, 2017 15:12 |
|
|
|
Ik geloof die uitslag wel, Bolt is duidelijk over zijn top. En de 35-jarige Gatlin loopt gewoon naar vermogen 9.94, waar Bolt tot een jaar geleden gewoon makkelijk een tiende of meer onder had gelopen.
Het was op zich wel een gedenkwaardige race, het einde van een tijdperk en een totale anti-climax in het stadion.
Vergeet niet dat Gatlin de snelste man ter wereld was voordat Bolt ten tonele verscheen.
Ik had het zelfs wel een beetje met hem te doen want overal waar hij komt wordt hij uitgejouwd, en vooral gisteren. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 24, 2018 16:29 |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Zo Feb 25, 2018 9:23 |
|
|
|
Rusland wint goud bij het IJshockey!
Zinderende finale tegen de verrassing Duitsland, waar veel meer op het spel stond dan alleen olympisch goud. Uiteindelijk trokken de Russen na verlenging aan het langste eind met een winnende goal in overtime. Ik ben niet zo'n ijshockeyfan maar dit was wel een gedenkwaardig toernooi met veel verrassingen en een hoop drama. Eigenlijk is dit pas de eerste keer dat Rusland het olympisch ijshockey wint, of eigenlijk formeel gezien ook niet want de Russen mochten niet eens onder hun eigen vlag uitkomen. De laatste keer was in 1992 toen ze nog GOS heetten. En daarvoor heel vaak goud onder de Sovjet-Unie.
De druiven onder de NOS zullen wel zuur zijn, want die hebben nauwelijks aandacht besteed aan deze finale. Russisch goud willen ze liever niet in beeld hebben of in ieder geval zo min mogelijk. Ik heb me kapot geërgerd aan de suggestieve, vooringenomen en ronduit haatdragende houding jegens alle Russische deelnemers die telkens doorklonk in het commentaar.
Maar goed, het is voorbij. Gelukkig maar zou ik bijna willen zeggen.
Over vier jaar mag Rusland gewoon weer meedoen gok ik, want dan is het in China en China is een bondgenoot van Rusland. Achteraf was het wellicht beter geweest indien de Russen deze spelen hadden geboycot, maar ze hebben er voor gekozen om dat niet te doen en er toch maar het beste van te maken, zonder verreweg de meesten van hun topatleten. Maar ijshockeygoud maakt veel goed, dat wel.
Noorwegen wint uiteindelijk het medailleklassement met een recordaantal medailles, dankzij een massief staatsdopingprogramma. Tja, het kan verkeren. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Mrt 12, 2018 19:02 |
|
|
|
Ryan schreef: | Waarom vind je het nodig om te vermelden dat Sven Kramer joods zou zijn? |
Omdat dat relevant kan zijn.
Ryan schreef: | Wat voegt dat toe? |
Elke etniciteit heeft zo haar positieve en haar negatieve eigenschappen en die zijn over het algemeen in brede kring bekend.
Ryan schreef: | Ik vind het zaak om je te rapporteren wegens discriminatie. |
Vrijheid van meningsuiting. (In casu zelfs enkel melding van 'n zich aandienende vraag).
- |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Mrt 13, 2018 6:29 |
|
|
|
"Het was een bijzonder schaatsweekend".
https://nos.nl/artikel/2221911-ard-en-keessie-laten-dione-blozen-bij-nostalgisch-wk.html
Citaat:
Het was een bijzonder schaatweekend. Niet alleen vanwege het WK in de open lucht, maar ook vanwege alle schaatscoryfeeën die speciaal naar Amsterdam waren gekomen. Donderdagavond dineerden ze zelfs in het Rijksmuseum onder de Nachtwacht.
Verkerk: "We hebben twee avonden tot halfdrie in de nacht met elkaar gezeten. Wie dit allemaal georganiseerd heeft, het is fantastisch."
Tja, wie zou dát allemaal georganiseerd hebben en waarom?
Zal wel 'n lieve duit gekost hebben ook, om al die coryfeeën voor twee dagen hierheen te halen en van het een en ander te voorzien.
Denk niet dat de KNSB zo met miljoenen kan smijten en als hij 't zou kunnen dan zou 't moeilijk worden om dat te verantwoorden.
Per slot van rekening was er niets meer of minder aan de hand dan 'n 'alledaags' WK-allround. Daar pleegt geen kostbare reünie van alle voormalige kampioenen deel van uit te maken.
Maar kennelijk wisten ook de reünisten geeneens wie hierachter zat.
'n Reden temeer om zich af te vragen of er wellicht zeer kapitaalkrachtigen in het spel zijn, die in casu verwacht hadden dat er 'ns flink gefeest zou kunnen worden bij het bereiken van de "tien" door hun protegé.
- |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 13, 2018 7:30 |
|
|
|
Natubico schreef: | Ryan schreef: | Waarom vind je het nodig om te vermelden dat Sven Kramer joods zou zijn? |
Omdat dat relevant kan zijn.
Ryan schreef: | Wat voegt dat toe? |
Elke etniciteit heeft zo haar positieve en haar negatieve eigenschappen en die zijn over het algemeen in brede kring bekend.
Ryan schreef: | Ik vind het zaak om je te rapporteren wegens discriminatie. |
Vrijheid van meningsuiting. (In casu zelfs enkel melding van 'n zich aandienende vraag).
- |
Je antwoorden slaan helemaal nergens op! |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Sport