| Russen geschorst.. |  |
Geplaatst: Do Nov 19, 2015 15:44 |
|
|
|
Misschien is het goed om ook eens Russen bij andere sporten te scannen? |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Vr Nov 20, 2015 8:23 |
|
|
|
Misschien is het goed om ook eens andere landen te scannen? Of andere sporten? Wielrennen is tot op het bot verziekt, daar zie ik weinig Russen in participeren. En laten we het over bodybuilding al helemaal maar niet hebben, ook daar zie ik weinig Russen.
De lastercampagne tegen Rusland zal nog wel even doorgaan, zeker met de grote sportevenementen die nog gepland zijn in Rusland. We zagen het al bij de Olympische Spelen in Sochi. Dat was slechts een opmaat naar wat we gaan krijgen bij het WK voetbal in Rusland.
Terwijl inmiddels bekend is dat het land wat de WK krijgt altijd zakken met geld naar de FIFA officials moest brengen. En terwijl we straks spelen in landen als Qatar, waar de rechten van mensen, vrouwen en homo's nog geen factie waard zijn van wat ze in Rusland waard zijn.
Kijk de nieuwe film over Lance Armstrong eens:
http://nos.nl/artikel/2069959-film-over-lance-armstrong-is-confronterend.html
Decennia lang is een zeer populaire sport totaal verziekt geweest....
Maar ach, dat vergeten we iedere zomer maar wat graag. Iedere keer hoor je de mensen weer zeggen 'maar de tour is nu echt schoon dit jaar'. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Nov 20, 2015 9:21 |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:26 |
|
|
|
Gerard R. schreef: | Dat doen ze al. |
Dat neem ik niet serieus.
Gisteren hoorde ik Danny Nelissen nog op de radio nadat hij de de film over Lance Armstrong had gezien. Hij zei: 'Je had gewoon geen keus. Je maakte geen schijn van kans in wielrennen als je niet meedeed aan het EPO verhaal.' en 'De journalisten lieten hun taak liggen. Ze waren totaal niet kritisch, ze waren fans van de wielersport. Ze wilden de comeback van Lance na kanker allemaal geloven'.
Vooral Mart Smeets is daar natuurlijk een voorbeeld van. Iemand die zijn journalistieke taak compleet heeft verkwanseld tot het schrijven van held-vereringsboekjes. En daarmee eigenlijk niets anders doen dan de EPO-kliek tot ongekende hoogte op te drijven.
Er waren twee journalisten die kritisch bleven kijken naar de sport, en deze werden verketterd. Ook door hun eigen collega's.
Ik lach om de naïviteit die stelt 'maar nu is de tour schoon'. Hou op. In 1998 was het 'tour de dope' jaar, de renners kregen te maken met invallen door politie, de tour werd stil gelegd door de renners vanwege alle dopingschandalen. Ook toen hoorde je dat er een nieuwe start gemaakt zou worden. In 1999 won Lance Armstrong zijn eerste tour en alle 7 uitoverwinningen daarna zijn geschrapt wegens doping gebruik.
Tientallen jaren, tot op de dag van vandaag kijken mensen naar een tour met allemaal dopinggebruikers. Het is gewoon niet anders. Structureel, uit alle landen.
Dat er nu naar Rusland gewezen wordt is wederom hypocrisie met een geopolitiek doel. Net als bij de ramp met MH17, de zogenaamde anti-homo wetgeving, de berichtgeving over Syrië,... één pot nat. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:45 |
|
|
|
Er is geen topsport volledig 'schoon'.
Maar er worden topsporters bestraft voor doping. (Meestal westerlingen.)
En dat bestraffen is wat mij betreft maar goed ook... al kan het wellicht beter. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 13, 2016 23:37 |
|
|
|
Waarom moet ik Rodchenkov wel geloven en de atleten zelf niet?
Langlaufer Alexander Legkov, die net als Zubkov goud veroverde op de Spelen, vindt het ook vreemd dat zijn naam is gevallen. "Sinds 2010 werk ik alleen nog maar met buitenlandse trainers. Bovendien woon ik in Zwitserland. Voor de Spelen heb ik 33 dopingcontroles ondergaan."
Zit het er in jouw geval ook niet in dat je een bepaald verhaal wil geloven? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 14, 2016 6:30 |
|
|
|
Doping is altijd onlosmakelijk verbonden geweest met Oost Europa. Van de DDR tot Rusland was het een volkssport. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 14, 2016 8:50 |
|
|
|
Ik zag een tijdje terug op TV een interview met twee bejaarde hardliners van de NCPN, dat is de erfgenaam van de oude CPN die in Oost-Groningen nog een paar verstokte aanhangers kent. Zo ook deze lieden, aan wie de feiten en de geschiedenis compleet voorbij zijn gegaan en die tot in hun graf vast zullen houden aan een ooit ingenomen standpunt: "Meneer, er WAS GEEN dictatuur onder Stalin ! De verhalen van de goelags zijn westerse leugens !!!!"
Dat werk. Je ziet het ook bij verstokte maoïsten die nog altijd de Rode Khmer menen te moeten bewieroken of bij holocaust-ontkenners met een hang naar de nazi-tijd. De wereld ordenen in dat wat je het beste uitkomt, en dat wat er vanaf wijkt wegzetten als leugens.
Edit Weerwoord Beheer: Reactie aangepast, reacties óp de persoon zijn niet toegestaan. Bij volharding volgt een sanctie! |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 14, 2016 9:20 |
|
|
|
De vraag blijft dan nog: Wat is erger? Een Rusland onder Poetin of een VS onder Trump.
Gezien het feit dat de EU door ondermijnende referenda en onderling gekibbel internationaal nog geen deuk in een pakje warme boter kan slaan lijkt me dat een belangrijke kwestie voor het toekomstige lot van Europa, |
|
_________________ Waar gesjoemeld kan worden zal dat ook zeker gebeuren. |
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 14, 2016 10:32 |
|
|
|
De nominatie heeft hij al in de pocket. Ondanks alle tegenwerking door degenen voor wie de stem van het volk maar moeilijk te verkroppen was. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 14, 2016 16:27 |
|
|
|
Ik zie Trump echt nog tot President gekozen worden. Nederlanders lijken qua mentaliteit sterk op Amerikanen en doen ook de krankjorumste politieke keuzes, o.a. via referenda. |
|
_________________ Waar gesjoemeld kan worden zal dat ook zeker gebeuren. |
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 14, 2016 16:36 |
|
|
|
Liever Donald Trump dan Hillary Rodham Tramp..
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 15, 2016 9:19 |
|
|
|
Laat Trump maar komen hoor. De VS maakt er qua internationale politiek toch al decennia lang een zootje van. Misschien heb je juist iemand als Trump nodig om de buitenlandpolitiek van de VS te normaliseren. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 15, 2016 11:13 |
|
|
|
Ik ben zó nieuwsgierig wat zo'n figuur nou eigenlijk zou 'kunnen moven' hè?
Obama dacht ook heel wat te kunnen veranderen....
Geen idee.  |
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 15, 2016 15:30 |
|
|
|
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Geplaatst: Za Jul 16, 2016 20:45 |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Sport