Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Russen geschorst.. Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Russen geschorst..
BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2015 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4185905/2015/11/13/IAAF-besluit-Rusland-voorlopig-te-schorsen.dhtml
Quote:
De internationale atletiekfederatie IAAF heeft vanavond besloten Rusland voorlopig te schorsen. Dat betekent dat Russische atleten niet welkom zijn bij de internationale toernooien, waaronder de Olympische Spelen van Rio de Janeiro.

Het bestuur, voorgezeten door de Brit Sebastian Coe, trof die zware sanctie wegens wegens de jarenlange, systematische dopingpraktijken in Rusland.

Bericht van gisteren.
Volgens de gegevens hebben de Russen het vrij ernstig laten worden.
Het is heel erg jammer voor en oneerlijk naar alle andere deelnemers van grote
evenementen van vroeger.
Het versterkt mijn weerzin tegen topsport, die bij mij al jaren groeit.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2015 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Misschien is het goed om ook eens Russen bij andere sporten te scannen?
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Misschien is het goed om ook eens andere landen te scannen? Of andere sporten? Wielrennen is tot op het bot verziekt, daar zie ik weinig Russen in participeren. En laten we het over bodybuilding al helemaal maar niet hebben, ook daar zie ik weinig Russen.

De lastercampagne tegen Rusland zal nog wel even doorgaan, zeker met de grote sportevenementen die nog gepland zijn in Rusland. We zagen het al bij de Olympische Spelen in Sochi. Dat was slechts een opmaat naar wat we gaan krijgen bij het WK voetbal in Rusland.

Terwijl inmiddels bekend is dat het land wat de WK krijgt altijd zakken met geld naar de FIFA officials moest brengen. En terwijl we straks spelen in landen als Qatar, waar de rechten van mensen, vrouwen en homo's nog geen factie waard zijn van wat ze in Rusland waard zijn.

Kijk de nieuwe film over Lance Armstrong eens:
http://nos.nl/artikel/2069959-film-over-lance-armstrong-is-confronterend.html

Decennia lang is een zeer populaire sport totaal verziekt geweest....

Maar ach, dat vergeten we iedere zomer maar wat graag. Iedere keer hoor je de mensen weer zeggen 'maar de tour is nu echt schoon dit jaar'.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 8:57 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Cliff schreef:

De lastercampagne tegen Rusland zal nog wel even doorgaan, zeker met de grote sportevenementen die nog gepland zijn in Rusland. We zagen het al bij de Olympische Spelen in Sochi. Dat was slechts een opmaat naar wat we gaan krijgen bij het WK voetbal in Rusland.

Ja, een lastercampagne, meer is het niet. De krantenlezertjes trappen er weer met beide benen in.

Ik zag nog een interessant filmpje over de broers Venus en Serena Williams.
Met forensische invalshoeken.

https://www.youtube.com/watch?v=XwrP1zHC5Eo

Omgebouwde kerels Shock Shock
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

George Bush schreef:
Cliff schreef:

Ja, een lastercampagne, meer is het niet. De krantenlezertjes trappen er weer met beide benen in.

Ik zag nog een interessant filmpje over de broers Venus en Serena Williams.
Met forensische invalshoeken.

https://www.youtube.com/watch?v=XwrP1zHC5Eo

Omgebouwde kerels Shock Shock

Ja, die vlag die naar beneden viel heeft me overtuigd.
Hier nog een gespierde vrouw, zou Angela ook een omgebouwde vent zijn? Ik denk van niet. Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=Oj3AoYT-ru8
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Cliff schreef:
Quote:
Misschien is het goed om ook eens andere landen te scannen? Of andere sporten? Wielrennen is tot op het bot verziekt, daar zie ik weinig Russen in participeren. En laten we het over bodybuilding al helemaal maar niet hebben, ook daar zie ik weinig Russen.

Dat doen ze al.
Laatst zijn er nog een paar wielrenners in de bankschroef geweest.
En bodybuilding vind ik niet echt sport. Maar zeker, gebruiken doen ze daar zat.
Er wordt heel wat afgetest op allerlei plekken. En nu hebben ze weer eens een
grote vis. Leuk hè; topsport.... Rolling Eyes Embarassed
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gerard R. schreef:
Dat doen ze al.

Dat neem ik niet serieus.

Gisteren hoorde ik Danny Nelissen nog op de radio nadat hij de de film over Lance Armstrong had gezien. Hij zei: 'Je had gewoon geen keus. Je maakte geen schijn van kans in wielrennen als je niet meedeed aan het EPO verhaal.' en 'De journalisten lieten hun taak liggen. Ze waren totaal niet kritisch, ze waren fans van de wielersport. Ze wilden de comeback van Lance na kanker allemaal geloven'.

Vooral Mart Smeets is daar natuurlijk een voorbeeld van. Iemand die zijn journalistieke taak compleet heeft verkwanseld tot het schrijven van held-vereringsboekjes. En daarmee eigenlijk niets anders doen dan de EPO-kliek tot ongekende hoogte op te drijven.

Er waren twee journalisten die kritisch bleven kijken naar de sport, en deze werden verketterd. Ook door hun eigen collega's.

Ik lach om de naïviteit die stelt 'maar nu is de tour schoon'. Hou op. In 1998 was het 'tour de dope' jaar, de renners kregen te maken met invallen door politie, de tour werd stil gelegd door de renners vanwege alle dopingschandalen. Ook toen hoorde je dat er een nieuwe start gemaakt zou worden. In 1999 won Lance Armstrong zijn eerste tour en alle 7 uitoverwinningen daarna zijn geschrapt wegens doping gebruik.

Tientallen jaren, tot op de dag van vandaag kijken mensen naar een tour met allemaal dopinggebruikers. Het is gewoon niet anders. Structureel, uit alle landen.

Dat er nu naar Rusland gewezen wordt is wederom hypocrisie met een geopolitiek doel. Net als bij de ramp met MH17, de zogenaamde anti-homo wetgeving, de berichtgeving over Syrië,... één pot nat.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2015 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Er is geen topsport volledig 'schoon'.
Maar er worden topsporters bestraft voor doping. (Meestal westerlingen.)

En dat bestraffen is wat mij betreft maar goed ook... al kan het wellicht beter.
BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2016 22:21 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Dat er nu naar Rusland gewezen wordt is wederom hypocrisie met een geopolitiek doel.

Met de nieuwste ontwikkelingen wordt het nu toch echt moeilijk voor je om Rusland goed te praten, Cliff. Doping is overal, maar Rusland heeft nu de primeur van een door de staat georganiseerde dopingfraude tijdens de Olympische Winterspelen. Een link naar een artikel is niet nodig, je hebt het ongetwijfeld al gelezen. Ik zou zeggen: brand los.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2016 23:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Waarom moet ik Rodchenkov wel geloven en de atleten zelf niet?

Langlaufer Alexander Legkov, die net als Zubkov goud veroverde op de Spelen, vindt het ook vreemd dat zijn naam is gevallen. "Sinds 2010 werk ik alleen nog maar met buitenlandse trainers. Bovendien woon ik in Zwitserland. Voor de Spelen heb ik 33 dopingcontroles ondergaan."

Zit het er in jouw geval ook niet in dat je een bepaald verhaal wil geloven?

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 0:24 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Cliff schreef:
Zit het er in jouw geval ook niet in dat je een bepaald verhaal wil geloven?

Ik ben niet pro-Rusland en ik ben niet anti-Rusland. Ik constateer alleen maar dat beschuldigingen over dopinggebruik altijd in eerste instantie door de sporters ontkend wordt, en dat later altijd blijkt dat de beschuldiging terecht was. De tijd zal het leren.

Maar deze keer is het extra interessant omdat de fraude met urinemonsters van bovenaf geregeld moet zijn, de sporters kunnen dit onmogelijk zelf bekokstoofd hebben. Interessant is ook dat het aantal medailles bij de Russen deze winterspelen wel erg groot was........... dat geeft mij toch een vermoeden.......... wordt vervolgd !

Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 6:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Doping is altijd onlosmakelijk verbonden geweest met Oost Europa. Van de DDR tot Rusland was het een volkssport.

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 8:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Maar deze keer is het extra interessant omdat de fraude met urinemonsters van bovenaf geregeld moet zijn, de sporters kunnen dit onmogelijk zelf bekokstoofd hebben.

Dat vraag ik me echt af. Het kan zijn dat de sporters gewoon zelf de doping regelen omdat ze weten dat ze niet geschorst gaan worden ivm gezichtsverlies Rusland.

Quote:
Interessant is ook dat het aantal medailles bij de Russen deze winterspelen wel erg groot was........... dat geeft mij toch een vermoeden.......... wordt vervolgd !

Oh, ik heb zeker ook een vermoeden - maar naar alle sporters toe. Van wielrennen bv. hoorden we keer op keer dat de sport nu echt schoon is. Zat de Franse regering erachter? Of de Amerikaanse? Volgens mij regelden de sporters het voornamelijk zelf. Of beter nog: hun teams.

Russische sporters zijn daarop zeker geen uitzondering. En in landen waar fraude gemakkelijker is (Rusland hoort daar zeker ook bij) gaat het omkopen inderdaad door in de wat hogere regionen. Vergis je overigens niet: in Italië was dat ook zo, tot aan de minister van sport aan toe.

Dat Russen veel medailles halen op winterspelen, en dan ook nog eens in eigen huis, verbaast mij dan weer niet. Zeker ook omdat andere landen/sporters die spelen voor vrij hypocriete redenen zo nodig moesten boycotten.

We zien uit naar het WK in het veel homovriendelijkere Qatar. Uiteraard dopingvrij (voetbal is een cleane sport toch???)

(PS: overigens mag je echt wel van het idee afstappen dat ik al het slechte in Rusland moet verdedigen)

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik zag een tijdje terug op TV een interview met twee bejaarde hardliners van de NCPN, dat is de erfgenaam van de oude CPN die in Oost-Groningen nog een paar verstokte aanhangers kent. Zo ook deze lieden, aan wie de feiten en de geschiedenis compleet voorbij zijn gegaan en die tot in hun graf vast zullen houden aan een ooit ingenomen standpunt: "Meneer, er WAS GEEN dictatuur onder Stalin ! De verhalen van de goelags zijn westerse leugens !!!!"
Dat werk. Je ziet het ook bij verstokte maoïsten die nog altijd de Rode Khmer menen te moeten bewieroken of bij holocaust-ontkenners met een hang naar de nazi-tijd. De wereld ordenen in dat wat je het beste uitkomt, en dat wat er vanaf wijkt wegzetten als leugens.

Edit Weerwoord Beheer: Reactie aangepast, reacties p de persoon zijn niet toegestaan. Bij volharding volgt een sanctie!
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

De vraag blijft dan nog: Wat is erger? Een Rusland onder Poetin of een VS onder Trump.

Gezien het feit dat de EU door ondermijnende referenda en onderling gekibbel internationaal nog geen deuk in een pakje warme boter kan slaan lijkt me dat een belangrijke kwestie voor het toekomstige lot van Europa,

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schreef:
De vraag blijft dan nog: Wat is erger? Een Rusland onder Poetin of een VS onder Trump.

Vooralsnog is Poetin democratisch gekozen, bij Trump moeten we het maar afwachten.

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De nominatie heeft hij al in de pocket. Ondanks alle tegenwerking door degenen voor wie de stem van het volk maar moeilijk te verkroppen was.
BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ik zie Trump echt nog tot President gekozen worden. Nederlanders lijken qua mentaliteit sterk op Amerikanen en doen ook de krankjorumste politieke keuzes, o.a. via referenda.

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Liever Donald Trump dan Hillary Rodham Tramp..

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2016 23:59 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Guus schreef:
Ik zie Trump echt nog tot President gekozen worden. Nederlanders lijken qua mentaliteit sterk op Amerikanen en doen ook de krankjorumste politieke keuzes, o.a. via referenda.

Nou, dát zou lachen worden als hij dan doet wat hij nu allemaal vomeert.
Een echt forumfiguur, zeg maar. Great show.... Shock

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2016 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Laat Trump maar komen hoor. De VS maakt er qua internationale politiek toch al decennia lang een zootje van. Misschien heb je juist iemand als Trump nodig om de buitenlandpolitiek van de VS te normaliseren.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2016 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ik ben z nieuwsgierig wat zo'n figuur nou eigenlijk zou 'kunnen moven' hè?
Obama dacht ook heel wat te kunnen veranderen....
Geen idee. Confused

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2016 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:

En daarna wordt Wilders premier van Nederland. Dan kunnen we pas écht lachen!
Ik gun het de mensheid van harte!

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2016 15:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

En jezelf? Laughing

Sommigen:
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-36260099
Quote:
Every four years, terrified by a potential president, many Americans roll out a well-worn pronouncement: "I'm moving to Canada!" [..]

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2016 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/741960/1/1/50/vs-volledige-olympische-uitsluiting-rusland.html
Bron: http://www.sport-express.ru/olympics/rio2016/reviews/ssha-sobirayutsya-trebovat-otstraneniya-rossii-ot-olimpiady-i-paralimpiady-v-rio-ne-pozdnee-26-iyulya-1022342/
Quote:
heywoodu 16-07-2016 18:41
De Amerikaanse antidopingautoriteit USADA zou aansturen op een volledige uitsluiting van Rusland van de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Het Russische Sport-Express zegt een brief in handen te hebben van Travis Tygart, de grote baas van USADA, gericht aan IOC-president Thomas Bach.

In de brief spreekt Tygart over het aanstaande rapport van Richard McLaren, die namens wereldantidopingautoriteit WADA onderzoek heeft gedaan naar staatsdoping in Rusland. Het rapport van zijn commissie wordt komende maandag gepubliceerd en zou wel eens aan kunnen tonen dat de staatsdoping in Rusland nog uitgebreider was dan aanvankelijk werd gedacht. [..]

Toch niet z goed als we dachten...
Russen geschorst..
  Weerwoord forum index » Sport