Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2349764-gewonden-bij-mesaanval-vlak-bij-voormalig-kantoor-charlie-hebdo.html

Alweer een mijlpaal van deze prachtige religie.

En alweer zwijgt de politiek.

Inderdaad, ik heb Baudet hier nog niet over gehoord, u wel ?
Gelukkig brengen de media dit nieuws wel, zie de link van de heer Van Es. O nee, wacht......dit is van de NOS. Even kijken.....ze schreeuwen niet hard genoeg,zie ik. Wegkijkers !

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 12:15 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Poendert schreef:
Lampje schreef:
Joost Bakker schreef:

Het enige wat men (VPRO !!!, VARA, NOS) nog wel durft is de eigen bewoners van ons land tot op het bod
afzeiken, ontmenselijken en van al hun waardigheid ontdoen..

Nou, ik ben een eigen bewoner van dit land en ik voel me in de verste verte niet door VPRO, VARA en NOS afgezeken, ontmenselijkt en ontdaan van mijn waardigheid. Ik ken ook niemand in mijn omgeving bij wie dit wel het geval is.
Als u dat bij uzelf wel zo ervaart, wordt het tijd dat u wat aan u zelf gaat werken. Want dan heeft u dit laten gebeuren.
Ik hou het er maar op dat u bij voortduring zodanig overdrijft, dat u niet meer in staat bent tot enige nuance. Iets wat je ook ziet bij islamisten.

Ik voel me wel degelijk, vooral door oa de NOS afgezeken. Daarom kijk ik daar nog zelden naar.
Waar komen bij de NOS en consorten op eens al die Creoolse en Afrikaanse woordkunstenaars vandaan. Of zijn dat subsidie-kunstenaars?
Ik meen dat er ongeveer 137.000 mensen van Creool(Surinaamse) afkomst in ons land wonen, die zie ik tegenwoordig in de meeste TV panels.
Er wonen in dit land 178,000 mensen met een Hindoestaans(Surinaamse) achtergrond. Waarom zie ik die nooit in de media of de criminaliteietscijfers.
Waar zijn de 400.000 Indo,s? Of zijn die netjes aan het werk?
Wie is hier racsitisch. Ik, de boze blanke man of onze media?

Ik ben het vaak niet met Joost Bakker eens, maar in dezen moet ik hem volmondig eens zijn.

En daar sluit ik mij bij aan. Wink

Ik niet. Ik snap niet goed waar de heer Poendert heen wil met zijn betoog over aantallen creolen, hindoestanen en indo's. Is de berichtgeving daarover, danwel het ontbreken daarvan, aanleiding voor meneer Poendert en voor u om u afgezeken, ontmenselijkt en ontdaan van uw waardigheid te voelen ?
Dan is het wel bijzonder droevig met u gesteld. Bij Poendert is het nog erger: hij wordt ontmenselijkt door een omroep waar hij naar eigen zeggen amper naar kijkt.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 18, 2020 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Je kunt je afvragen wie de dader is, de persoon die uitvoert of de personen die jaren lang wegkijken en ontkennen. Personen die met dooddoeners als 'er zijn ook goeie' proberen om gebeurtenissen te downplayen en de gevolgen weigeren te onderkennen.

Lampje schreef:
Uw opvatting dat personen die wegkijken ook dader zijn verklaart hooguit iets over waarom het zover heeft kunnen komen, maar niet de daad zelf.
Wegkijken is kwalijk, maar suggereren dat wegkijkers ook daders zijn, is op zijn minst discutabel.

De wegkijkers zijn niet de daders, maar de wegkijkers zijn er wel medeschuldig aan dat dit hier heeft kunnen gebeuren.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ach, ze mogen wellicht niet als dader aangemerkt worden, maar zijn wel medeplichtig.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/artikel/2349764-gewonden-bij-mesaanval-vlak-bij-voormalig-kantoor-charlie-hebdo.html

Alweer een mijlpaal van deze prachtige religie.

En alweer zwijgt de politiek.

Inderdaad, ik heb Baudet hier nog niet over gehoord, u wel ?
Gelukkig brengen de media dit nieuws wel, zie de link van de heer Van Es. O nee, wacht......dit is van de NOS. Even kijken.....ze schreeuwen niet hard genoeg,zie ik. Wegkijkers !

Ik heb het over de politiek.
De politiek die Baudet aan de schandpaal nagelt om een onhandig tweetje maar zwijgen over een gruweldaad.
De politiek die in opstand komt als in Amerika een zwarte man wordt gedood maar zwijgen over de genocide van blanke boeren in Afrika.
De politiek die schande spreekt over een belediging aan het adres van Simons maar zwijgen over de structurele bedreigingen die Geert ontvangt.
De politiek die de moskee bescherming biedt bij dreiging, maar zwijgen als kerken worden vernield en uitgebrand.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Helemaal mee eens!

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Links houdt weer braaf zijn hand boven de islamitische halsafsnijder uit Frankrijk, en gooit de wandaad op de algemene religiën.
Beste linksmens.
De christenen snijden geen mensen de keel af voor de uitleg van hun geloof, Ook Boeddhisten flikken zoiets niet uit naam van hun profeet.
Deze wandaden worden speciaal voorbehouden aan islamieten.
Dat zijn islamieten zelfs verplicht volgens hun heilige boeken.
Wil ik het even voor jullie uitzoeken in het heilige boek.
Wegkijkers zijn net zo erg als de daders zelf.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De weg-kijkers voor wat zich de laatste jaren in alle openheid afspeelt
zijn mededaders... Zij zijn de passieve ondersteuners en stimuli voor deze Islamisten.

De inleiding van het volgende artikel geeft goed aan hoe de terroristen zich door onze media,
onderwijs en het politiek landschap in Europa gesterkt en gesteund voelen..

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1827501983/mohammed-geen-goed-voorbeeld-voor-de-beschaafde-mens

Hun tactiek is zeer beproeft door de maffia die ook onuitroeibaar is.

Men vermoord een journalist en alle plaatselijke media, winkels, politiek zwijgen of schrijven voortaan
alleen maar positief over die ene patserige man in die dure auto die af en toe op straat wat geld uitdeelt.

In Nederland zul je die enge Salfisten afhankelijke clubjes als Groen Links of de PvdAlaaah
niet horen over die onthoofde leraar in Parijs...
Hij was geen Islamiet of Jood maar wel blank dus al diezelfde dag vergeten....

Zo gaat dat met zelfhaat-ideologieen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2020 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Links houdt weer braaf zijn hand boven de islamitische halsafsnijder uit Frankrijk, en gooit de wandaad op de algemene religiën.

Kunt u concreet aangeven wie nu precies deze terrorist de hand boven het hoofd houdt ? "Links" is zo'n algemeen begrip, word nou eens concreet met naam en toenaam.
Want ik zie dat de terreurdaad van links tot rechts wordt veroordeeld. Dat de een wat harder schreeuwt dan de ander zegt niets over de mate van afkeer.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2020 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De teneur vanuit de politiek en vanuit de hoek van de politiek correcte mensheid was er duidelijk eentje van de hand boven het hoofd houden en kritiek af te wijzen.
Dat begon al bij de moord op van Gogh, waar vanuit verschillende kanten geopperd werd dat van Gogh het over zichzelf had afgeroepen en waardoor de vrijheid van meningsuiting vonder druk kwam te staan.
Met name de linkse partijen hebben deze rechtse religie de hand boven het hoofd gehouden omdat de volgelingen van deze religie tot een etnische minderheid behoren. Dezelfde rechtse denkbeelden accepteerde links van de eigen christelijke kerken niet, die decennia lang werden neergesabeld en afgezeikt. Het is decennia ontkent en vergoelijkt en nu zitten we met de gevolgen daarvan.
Kijk alleen maar eens naar het hedendaagse cabaret, dan zie je de gevolgen.

Hans Teeuwen : het vrije woord

Hans Teeuwen en De meiden van halal

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2020 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Inderdaad en die gevolgen zullen ons eeuwenlang achtervolgen..

Hoe een enkele generatie aan kul en onbenul een door vele generaties gedurende duizenden jaren
met bloed, zweet en tranen opgebouwd land, cultuur en religie zo vreselijk onttakeld mag
achterlaten voor de volgende generaties is een raadsel.

In Nederland zul je die enge Salfisten en BLM afhankelijke clubjes als Groen Links of de PvdAlaaah

Zo gaat dat met drammende zelfhaat-ideologieen, ze zijn een gevaar voor ons
en een blijvend existentieel gevaar voor onze natie.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Beste linksmens.
De christenen snijden geen mensen de keel af voor de uitleg van hun geloof, Ook Boeddhisten flikken zoiets niet uit naam van hun profeet.

De misdaden waar jij voor wegkijkt zijn net zo erg.
Bovendien hebben christenen ook voldoende bloed aan hun blanke handjes.
Al is het maar alleen dat hun eigen zusjes of dochters werden weggestopt in kloosters omdat ze zwanger waren.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2020 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Joost Bakker schreef:
Inderdaad en die gevolgen zullen ons eeuwenlang achtervolgen..

Hoe een enkele generatie aan kul en onbenul een door vele generaties gedurende duizenden jaren
met bloed, zweet en tranen opgebouwd land, cultuur en religie zo vreselijk onttakeld mag
achterlaten voor de volgende generaties is een raadsel.

In Nederland zul je die enge Salfisten en BLM afhankelijke clubjes als Groen Links of de PvdAlaaah

Zo gaat dat met drammende zelfhaat-ideologieen, ze zijn een gevaar voor ons
en een blijvend existentieel gevaar voor onze natie.

Wat zeik je nou? Niemand keurt deze gruweldaad goed.
De man gaf geschiedenisles/maatschappijleer. Was dat niet volgens jou een pretvak?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2020 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Al is het maar alleen dat hun eigen zusjes of dochters werden weggestopt in kloosters omdat ze zwanger waren.

Je mist het punt.
Mede vanwege wantoestanden, zoals jij die hierboven beschrijft, werd vanaf de jaren 70 de christelijke kerk zeer sterk bekritiseerd, veroordeeld en bespot. Dit gebeurde met algemene goedkeuring en de leegloop uit de kerken begon.
Van Gogh werd voor soortgelijke kritiek op de islam door een islamiet vermoord en kreeg daar postuum zelf de schuld van.
Leg mij daarom eens uit waarom je de christelijke kerk wel uit mag schelden, maar de islam niet.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2020 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Dat mag omdat slinksch Nederland zich allang afhankelijk weet van het groeiende aandeel
aan Salafistische binnengehaald stedelijk stemvolk.

Het klinkt plat maar zo is het.

Dat Halsema met haar BLM-gevlei met dat eeuwige rancuneuze zwart haatvolk
de dam onveilig maakte komt omdat de huidige Bijlmer-bewoners (die in enkele jaren de nieuwe Bijlmer
mochten vernielen en de ''witte''n massaal wegjoegen) haar stemvolk zijn..

Met moraal of humanisme heeft het TOTAAL niks te maken.

Islamitische aanvallen op witte mensen die wel over de Islamitische dreiging willen praten
en er werkelijk wat aan DOEN laat B-actrice Halsema en de totalitaire NSB-achtige zenders NPO en de
NOS totaal koud.

DAAROM was en bleef het het doodstil op de dam, de prijs van slinksch totalitarisme en hersenspoeling
met de zelfhaatcultuur (.

Zelfhaatcultuur klopt eigenlijk niet, Slinks Nederland kent geen eigen cultuur van enige waarde,
ze haten de cultuur van ''anderen'', de witte Nederlanders waar ze geen enkele binding mee hebben.

Deze barbaren proberen witte mensen tot ''eigenhaat'' te manipuleren.

Het doel is al jaren overduidelijk :
Een mentaal monddood gemaakt volk vormt geen bedreiging voor hun totalitaire ideologie evident
verwoestende ideologie..

Daarom wees Halsema (die ons haat) naar de witte studenten in Amsterdam onderwijl de 2e coronagolf
begon in Islamistam West en BLM thuishonk Zuid Oost (voorheen de Bijlmer0.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:

Je mist het punt.
Mede vanwege wantoestanden, zoals jij die hierboven beschrijft, werd vanaf de jaren 70 de christelijke kerk zeer sterk bekritiseerd, veroordeeld en bespot. Dit gebeurde met algemene goedkeuring en de leegloop uit de kerken begon.
Van Gogh werd voor soortgelijke kritiek op de islam door een islamiet vermoord en kreeg daar postuum zelf de schuld van.
Leg mij daarom eens uit waarom je de christelijke kerk wel uit mag schelden, maar de islam niet.

Omdat je dan mensen uit culturen van geïmporteerde achterlijkheid en andere onderontwikkeling, culturen van geïmporteerde haat, intolerantie en agressie kan kwetsen. En we moeten natuurlijk niet willen kwetsen hè? Dus we moeten rekening houden met de gevoelens van de gekwetsten. Dus we moeten zwichten voor hun haat, intolerantie en agressie en onszelf censureren. Zo diep is die politiek correcte cultuur welke is gefundeerd op zieke logica dus al gezonken.

En hier wil ik graag een teiltje bij. Hier een lerares geschiedenis aan het woord die predikt dat we rekening moeten houden met de gevoelens van de kwetsbare leerlingen. Kortom: We moeten ons zelfcensuur laten opleggen ten behoeve van de kinderen die van huis uit in hun huiskalifaatjes het gif van de haat en intolerantie met de paplepel meegegoten krijgen. Want dat zijn kwetsbare kinderen...

Quote:
... ...
Dan staarde je recht in de vurige kijkers van Lucelle Comvalius, een docente geschiedenis die suggereerde dat haar Franse collega zijn verantwoordelijkheid niet had genomen. En dat zij zijn werkwijze totaal verkeerd vond – hij had eerst de ouders van de kinderen moeten raadplegen, en daarna de vertoning van de cartoons moeten afblazen. Want – nogmaals – “verantwoordelijkheid.” We moeten immers niet “kwetsen.”

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/10/ongelooflijk-npo-doet-quasi-goedpraatrondje-onthoofding-om-mohammed-cartoons-vrijheid-verantwoordelijkheid/

Nog meer onderdelen eerst aan de gekwetste ouders van de kwetsbare leerlingen voorleggen en dan maar afgelasten omdat we niet moeten kwetsen..?

Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van expressie moet dus al afgelast worden. Ook seksualiteit, seksuele voorlichting, de Holocaust etc.? Dat zijn ook van die dingetjes welke in de culturen van geïmporteerde haat, intolerantie en agressie gevoelig liggen. En we moeten niet willen kwetsen hè?

Wat zei Van Randwijk ooit? Iets met een land dat voor tirannen zwicht..?

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:

Je mist het punt.

Omdat je dan mensen uit culturen van geïmporteerde achterlijkheid en andere onderontwikkeling, culturen van geïmporteerde haat, intolerantie en agressie kan kwetsen. En we moeten natuurlijk niet willen kwetsen hè? Dus we moeten rekening houden met de gevoelens van de gekwetsten. Dus we moeten zwichten voor hun haat, intolerantie en agressie en onszelf censureren. Zo diep is die politiek correcte cultuur welke is gefundeerd op zieke logica dus al gezonken.

En hier wil ik graag een teiltje bij. Hier een lerares geschiedenis aan het woord die predikt dat we rekening moeten houden met de gevoelens van de kwetsbare leerlingen. Kortom: We moeten ons zelfcensuur laten opleggen ten behoeve van de kinderen die van huis uit in hun huiskalifaatjes het gif van de haat en intolerantie met de paplepel meegegoten krijgen. Want dat zijn kwetsbare kinderen...

Quote:
... ...
Dan staarde je recht in de vurige kijkers van Lucelle Comvalius, een docente geschiedenis die suggereerde dat haar Franse collega zijn verantwoordelijkheid niet had genomen. En dat zij zijn werkwijze totaal verkeerd vond – hij had eerst de ouders van de kinderen moeten raadplegen, en daarna de vertoning van de cartoons moeten afblazen. Want – nogmaals – “verantwoordelijkheid.” We moeten immers niet “kwetsen.”

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/10/ongelooflijk-npo-doet-quasi-goedpraatrondje-onthoofding-om-mohammed-cartoons-vrijheid-verantwoordelijkheid/

Nog meer onderdelen eerst aan de gekwetste ouders van de kwetsbare leerlingen voorleggen en dan maar afgelasten omdat we niet moeten kwetsen..?

Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van expressie moet dus al afgelast worden. Ook seksualiteit, seksuele voorlichting, de Holocaust, de evolutieleer etc.? Dat zijn ook van die dingetjes welke in de culturen van geïmporteerde haat, intolerantie en agressie gevoelig liggen. En we moeten niet willen kwetsen hè?

Wat zei Van Randwijk ooit? Iets met een land dat voor tirannen zwicht..?

Laatst aangepast door Loetje op Za Okt 24, 2020 10:14, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Je kunt je afvragen wie de dader is, de persoon die uitvoert of de personen die jaren lang wegkijken en ontkennen. Personen die met dooddoeners als 'er zijn ook goeie' proberen om gebeurtenissen te downplayen en de gevolgen weigeren te onderkennen.

Lampje schreef:
Uw opvatting dat personen die wegkijken ook dader zijn verklaart hooguit iets over waarom het zover heeft kunnen komen, maar niet de daad zelf.
Wegkijken is kwalijk, maar suggereren dat wegkijkers ook daders zijn, is op zijn minst discutabel.

De wegkijkers zijn niet de daders, maar de wegkijkers zijn er wel medeschuldig aan dat dit hier heeft kunnen gebeuren.
Cliox schreef:
Ach, ze mogen wellicht niet als dader aangemerkt worden, maar zijn wel medeplichtig.

Mee eens. De wegkijkers en de goedpraters banen de paden waar de daders geen strobreed in de weg gelegd worden hun gang te kunnen gaan.

Nadenkertje: Een citaat van Edmund Burke

Quote:
All which is necesarry for the evil's victory is the good men doing nothing.

Laatst aangepast door Loetje op Za Okt 24, 2020 9:05, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 8:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
Omdat je dan mensen uit culturen van geïmporteerde achterlijkheid en andere onderontwikkeling, culturen van geïmporteerde haat, intolerantie en agressie kan kwetsen. En we moeten natuurlijk niet willen kwetsen hè?

De enige reden dat dit gebeurt is omdat de volgelingen van deze extreem rechtse religie tot een etnische minderheid behoren. Als de katholieke kerk soortgelijke uitspraken zou doen dan zou het land te klein zijn.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En deze selectieve verontwaardiging is niet alleen hypocriet, maar boven alles ook nog eens laf. En moet je nagaan wat een haat, intolerantie en agressie er geëtaleerd gaat worden als deze thans nog minderheid groter in getal en in percentage gaat worden. Dat gaat meer dan evenredig met de oplopende percentages.

Voor degenen die denken dat het met de Islam(isering) allemaal wel mee zal gaan vallen: De Islam als veroveringsideologie

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 11:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
‘’Vrijheid van meningsuiting komt ook met verantwoordelijkheid. Je mag je mening geven, maar je hoeft niet mensen te kwetsen.’’

De vrijheid van godsdienst komt ook met verantwoordelijkheid. Je mag je religie belijden, maar je hoeft niet mensen te onthoofden.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De islam is één van de grootste maatschappelijke problemen van Europa.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er blijken in NL veel meer hindoestanen te wonen dan Creolen. Toch hoor of zie ik veel meer trammelant uit de Creoolse hoek(kijk opsporing verzocht) dan vanuit die hindoestanen, of uit bv Indohoek (er wonen minstens een half miljoen mensen met een Indische achtergrond in Nederland) ook daar komt zo goed als geen criminaliteit voor.(de meesten braaf aan het werk)
Ben ik nu een racist? Kan men alleen maar racist zijn als men commentaar levert op mensen met Afrikaanse afkomst? Of zijn die mensen eerder geneigd naar crimineel gedrag? En komt dat gedrag doordat de Creoolse vaders minder verantwoordelijkheid gevoel richting hun kinderen wensen te hebben.
Als ik in het verleden een verslagever bij een schoolplein van een Amserdamse school de leerlingen zag ondervragen, staan de peuters met een moslim of een Creoolse achtergrond vooraan te schreeuwen, Achteraan staan timide de blanke en Chinese kinderen. Is dat een kwestie van opvoeding vraag ik me dan af.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Jip schreef:
Poendert schreef:
Beste linksmens.

Als we kijken naar het hier en nu vormt het christendom geen gevaar voor de westerse samenleving. Zolang een religie geen gevaar vormt is het aan banden leggen van een religie niet noodzakelijk. Het wordt pas noodzakelijk op het moment dat het belijden van het geloof onveiligheid meebrengt. Een voorbeeld is het afzagen van iemands hoofd met een broodmes. Daar mag best kritisch naar gekeken worden.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie