Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 37, 38, 39
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 02, 2017 14:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zag ergens een colum van ene Annabel Nanninga aangaande de vluchtende Engel, Angela Merkel.
Wat kan die juffrouw raak schrijven. Maar ze zal met haar mening nog dadelijk geen landhuis in Oosterwolde bij elkaar schrijven zoals Marcel van Dam.
Nog niet alle talent is struikelend en watertandend naar het grote linkse VARA geld gevlucht.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 02, 2017 14:29 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
estudiant schreef:

Geen idee dat die 40 uren terecht of onterecht is als straf. Maar ik ga ervan uit van wel. Zo'n rechter is immers prima opgeleid.
De casus geeft hier gewoon onvoldoende informatie. Misschien was het wel het gevolg van noodweer, of is er sprake van geestelijke zwakheid bij de dader. Wat was de rol van het slachtoffer?
Snap je.... met de gegeven info kun je er hier heel weinig mee.

Ik ken de toedracht en ook politie en justitie.
De verdachte heeft zelfs volledig schuld bekend en heeft niet kunnen uitleggen waarom hij ons voorafgaande aan de mishandeling meer dan twee jaar heeft bedreigd en geterroriseerd.
Voor de woningcorporatie was het door mij aangelegde dossier inclusief beeldmateriaal in ieder geval aanleiding tot huisuitzetting van de buren.
Meest onrechtvaardige aan ons rechtssysteem is dat je als slachtoffer niet aanwezig mag zijn bij een Taakstrafzitting Openbaar Ministerie.
Dat houdt in dat verdachte in het voordeel is en allerlei "verzachtende" omstandigheden kan aanvoeren en het slachtoffer zich niet kan verweren. De verdachte krijgt dan een transactie voorstel waarmee de strafzaak wordt afgedaan. Als hij op dit aanbod ingaat, hoeft hij niet meer voor de rechter te verschijnen.

In mijn geval was door de rechtbank beloofd dat ik op de hoogte zou worden gehouden van het verloop van de rechtsgang; dat gebeurde dus niet.
Pas nadat ik via parketnummer in oktober 2015 navraag deed bij de rechtbank, bleek de man al in maart door het OM te zijn veroordeeld.
Een beetje laat om dan nog in beroep te gaan met ongewisse afloop.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 02, 2017 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Geen idee dat die 40 uren terecht of onterecht is als straf. Maar ik ga ervan uit van wel. Zo'n rechter is immers prima opgeleid.

Ik niet. Kijk even naar wat er momenteel in Den Haag aan de hand is en waar nu ook al de politie klaagt dat er veel te laag gestraft wordt,

BerichtGeplaatst: Vr Feb 03, 2017 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BREKEND: terrorist met machete en rugzak steekt in op soldaat bij Louvre, riep ‘allahu akbar’

Foto: Eerste beelden van de situatie bij het Louvre. Bron foto: screenshot joachimroncin / Twitter

Door Sybren F. de Jesus Madureira Porfírio 3 februari 2017

In Parijs is zojuist waarschijnlijk een aanslag voorkomen door de oplettendheid van een Franse soldaat. De terrorist zou een machete, meerdere messen en een tas met onbekende inhoud bij zich hebben gehad en “allahu akbar” geschreeuwd hebben.

Rond 10 uur vanmorgen is geheel Parijs voor de zoveelste keer in opperste staat van paraadheid geplaatst door een “ernstig veiligheidsincident” dat plaatsvond bij het Louvre. Een man zou daar, gewapend met een mes en in het bezit van een tas met nog onbekende inhoud, geprobeerd hebben om een winkel in het winkelcentrum bij het museum binnen te dringen. Toen een soldaat het niet vertrouwde is dat alles uiteindelijk uitgelopen op het neerschieten van de man

Lees verder

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2017 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Blens schreef:
Door Merkel worden het er wel meer maar niet minder. Gewoon politiek correct blijven volhouden dat je het allemaal voor elkaar krijgt. Ondertussen een dikke middelvinger voor de nabestaanden van de slachtoffers van de aanslag op de kerstmarkt van Berlijn en de talloze andere "incidenten"

Gewoon oren dichthouden en blijven lachen, net als Bassie & Adriaan:

Heb nou toch eens wat meer begrip voor de Islam! Zo hoor je er rekening mee te houden dat muziek in de Islam haram is. Dus geen muziek! Dus geen liedjes als bijvoorbeeld First we take Manhattan, then we take Berlin van de recentelijk overleden Leonard Cohen!

En heb nou toch eens wat meer begrip voor dat de Moslims een andere kijk hebben op "First we take Manhattan, then we take Berlin"! Kijk, dit is nou "First we take Manhattan, then we take Berlin" in Islam logica: "Eerst nemen we de Twin Towers, dan nemen we de Kerstmarkt". Is het nou zo moeilijk om daar een beetje meer begrip voor op te kunnen brengen?

BerichtGeplaatst: Wo Jun 21, 2017 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Schandalig, schandalig! Een racistische militair heeft een hard werkende allochtone Islamitische koerier van oud ijzer vermoord.

BerichtGeplaatst: Di Jul 09, 2019 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Frankrijk moet verdachte van aanslagen Parijs schadevergoeding betalen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190709_00113801/frankrijk-moet-verdachte-van-aanslagen-parijs-schadevergoeding-betalen

Volgens een administratieve rechtbank stond hij onrechtmatig onder permanente videobewaking. Abdeslam, die vorig jaar tot 20 jaar werd veroordeeld voor een schietwisseling met de politie, heeft het geld geweigerd, meldt Le Figaro. [/quote]

Hij weigert het geld. Wie heeft dan dit proces aangespannen?

BerichtGeplaatst: Wo Jul 10, 2019 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Zijn advocaat vermoedelijk. Wellicht als onderdeel van de hoofdprocedure.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aanslagen Parijs
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie