Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2016 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4334140/2016/07/06/Franse-terreurbestrijding-moet-grondig-verbouwd.dhtml?utm_medium=rss&utm_content=trouwhome
Quote:
De strijd tegen terreur in Frankrijk lijdt onder bureaucratie, het inlichtingenwerk laat veel te wensen over en de Schengenzone is een grote handicap. Dat zijn de conclusies van een parlementaire enqutecommissie na zes maanden van hoorzittingen. [..]

Het zal wel zijn zoals de hele Franse maatschappij zo hier en daar.
Lokaal rammelt het. Niet 'top'.
En terrorisme van vandaag eist 'top' als het bestreden moet worden...

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2016 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Edit Weerwoord Beheer:

Weerwoord is geen plakbord maar discussieforum. Gelieve het knip-en-plakwerk te minimaliseren en het eigen betoog te maximaliseren.

De Standaard
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2016 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Weer een fijn prijskaartje wat er aan al die naïeve goedgelovigheid kleeft. En is hier nog wel sprake van naïef zijn? Moedwillig fout zijn benadert de werkelijkheid eerder.
BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2016 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ L:oetje,
Als men goed telt dan weet men dat er nog slechts terroristen over zijn in Europa. De mensen waarvan men wel kon houden zijn al gedood.
BerichtGeplaatst: Ma Aug 15, 2016 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

http://www.volkskrant.nl/buitenland/britten-geschokt-door-eerwraak-pakistaan-op-ex-vrouw~a4358367/

Eerwraak Pakistaanse Moslim in Engeland.

http://www.ad.nl/nieuws/man-met-mes-valt-passagiers-zwitserse-trein-aan~a8dbbc58/

Eerwraak Moslim in Zwitserland.

Beide vrouwen vermoord, 4 zwaargewonde mensen o.a. een kind van 6 jaar.

Volgens de Merkels en de Samsons niks aan de hand, niks bijzonders.
Dit is namelijk geen terrorisme... Dus alles is voorzien, alles loopt op rolletjes.
Islam is vrede en alle culturen zijn gelijkwaardig...

Geloof jij het?

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Al jaren loopt het aantal doden door terrorisme significant terug.
Het is wel eens goed om de emotie eens te plaatsen naast de kille cijfers
We moeten proberen te achterhalen waarm we zo bang zijn, wat de rol van sommige media daarin is en welke politieke partijen er de meeste vruchten van plukken. Vervolgens zouden we er goed aan doen om die media en die politici heel wat minder aandacht te geven.

http://www.thecuriouscosmopolitan.com/harde-cijfers-terrorisme-moord-en-verkrachting-nemen-al-jaren-af/

Quote:

Hetzelfde geldt voor de Europese Unie: in de afgelopen 15 jaar, van de aanslagen op elf september 2001 in New York tot en met de aanslagen in Brussel van afgelopen maand, stierven in de EU 577 mensen door terroristisch geweld. In periode 1985 tot 2000, dus uit de 15 jaar die daaraan vooraf gingen, vermoordden terroristen in Europa echter nog 2.120 mensen. En dat waren dan de jaren die we ons herinneren als de saaie jaren 80 en de optimistische jaren 90. Het is een gewaagde vergelijking. Terwijl sinds 2001 577 Europeanen stierven door terrorisme, vielen rond de 1,3 miljoen doden in het verkeer.
Afbeelding1
Hoe het aantal oorlogsdoden afnam: in 1952 telde de wereld nog 23 miljoen oorlogsslachtoffers. De Koude Oorlog werd de jaren 60, 70 en 80 heet uitgevochten in de Derde Wereld met gemiddeld 4 miljoen doden per jaar. Halverwege de jaren 90 werd oorlogvoeren steeds impopulairder. En dat bleef ook zo buiten de wereld van de Islam. Daar vielen in 2015 tegen de 170 duizend oorlogsdoden.
In Nederland zijn de verhoudingen nog interessanter. Hier stierf in de afgelopen 15 jaar één man Theo van Gogh- door de hand van een islamist, terwijl bijna 13 duizend mensen omkwamen in het wegverkeer. Daarbij verloren rond de 2500 Nederlanders het leven omdat automobilisten onder invloed waren van drank of drugs. Daarmee was de kans om in Nederland te sterven door een terroristische aanslag tot nu toe 13 duizend keer (!) kleiner dan door een auto-ongeluk. En toch houdt niet de dodelijkheid van het autoverkeer ons dag-in, dag-uit bezig, maar de angst voor terrorisme.
Afgezien van de moord op Theo van Gogh, moeten we voor de laatste terroristische aanslag in Nederland meer dan een kwart eeuw teruggaan. In 1990 schoot de Ierse terreurclub IRA in Roermond twee Australiërs dood. Daarvoor, in de jaren 70 en 80 stierven in Nederland nog dertig mensen in zeventig aanslagen door meerdere terroristische organisaties.
Niet alleen terrorisme, ook moord is sinds de jaren 90 fors afgenomen. In die jaren 90 werden in Nederland gemiddeld 250 mensen per jaar vermoord, tegenwoordig zijn dat er 130. En ook al zijn, wederom, 130 moorden er nog steeds 130 teveel, de aantallen en percentages dalen, en dat is goed nieuws.
Het wordt tijd om tot bezinning te komen. Om te erkennen dat we veel veiliger zijn dan een kwart eeuw geleden. Dat we veiliger zijn dan in een tijd die we ons, vreemd genoeg, herinneren als rustig, vredig en geborgen. .

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Al jaren loopt het aantal doden door terrorisme significant terug...

Fijn. Maar 1) dat komt omdat wij maatregelen hebben genomen, 2) desondanks het cijfer nog steeds zorgwekkend hoog is, want 3) de vijandigheid tegen ons niet is afgenomen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

estudiant schreef:
Al jaren loopt het aantal doden door terrorisme significant terug.

En nu? De vlag uithangen?

Tip: Geloof niet alles wat je in één simpel nieuwsberichtje leest.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:05 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Cijfers kun je controleren.
Maar emotioneel moeilijk te verwerken wanneer blijkt dat de huidige angst eigenlijk niet gestaafd wordt door de feiten.

Mensen zijn kennelijk nogal gevoelig voor het ontwikkelen van angstgevoelens, ook al blijkt dat het voor een groot deel op bewust angstzaaien is gebaseerd.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zie wat ik om 10:50 schreef. Dat zijn ook feiten.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:14 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Zolang je niet met een bron komt, beschouw ik het niet als feiten.
Er is al genoeg nepnieuws in omloop en mij angst aan laten praten, daar doe ik simpelweg niet aan mee.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Beetje slappe reactie.

Het is een feit dat de veiligheidsmaartregelen na de grote aanslagen aangescherpt zijn en nog steeds meer aangescherpt worden.
Het is een feit dat dientengevolge veel aanslagen verijdeld worden,
Het is een feit dat desondanks er nog teveel aanslagen zijn.
En het is een feit dat uit het bovenstaande geconcludeerd kan worden dat de haat uit islamitische hoek tegen ons nog steeds groot is.

Wil je het bovenstaande ontkennen? Dan hoor ik graag de tegenargumenten.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Dec 28, 2016 13:35, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Je volgt het nieuws wel Estudiant?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Beetje slappe reactie.

Het is een feit dat de veiligheidsmaartregelen na de grote aanslagen aangescherpt zijn en nog steeds meer aangescherpt worden.
Het is een feit dat dientengevolge veel aanslagen verijdeld worden,
Het is een feit dat desondanks er nog teveel aanslagen zijn.
En het is een feit dat uit het bovenstaande geconcludeerd kan worden dat de haat uit islamitische hoek tegen ons nog steeds groot is.

Wil je het bovenstaande ontkennen? Dan hoor ik graag de tegenargumenten.

Dat de veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt is waar, maar het is symboolpolitiek, niet meer en niet minder. En afgaande op de cijfers die ik met BRON gegeven heb, zijn die maatregelen dus eigenlijk overbodig.

Dat staat overigens los van het feit dat in een open samenleving je altijd alert moet zijn op aanslagen, dat was al zo, dat is nog steeds zo en dat zal altijd zo zijn.
Heel weinig terreur had je vroeger in het communistische deel van de wereld...

En.... ELKE AANSLAG IS ER 1 TEVEEL (zal het maar even met hoofdletters schrijven)

De haat is uit islamitische hoek is niet minder geworden. Is ook niets nieuws. Desondanks is het al met al veiliger geworden.

Wil je het bovenstaande ontkennen? Dan hoor ik graag met BRON de tegenargumenten.

Maar laat je vooral niet door mij de angst wegpraten hoor.... een ieder heeft het recht om bang te zijn.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Blensk schreef:
Je volgt het nieuws wel Estudiant?

Ja en maak daarbij een selectie tussen nep en echt.
Scheelt een boel "angst" en "boosheid".

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Dat is inderdaad een manier, waarmee je uitstekend aangeeft met wie ik in gesprek ben.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Zwak argument. Geeft goed aan met wie ik in discussie ben. Geloof gerust alle nieuws hoor, ieder zijn feestje.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

@ Estudiant,

Quote:
Dat de veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt is waar.

De haat is uit islamitische hoek is niet minder geworden..

Wil je het bovenstaande ontkennen? Dan hoor ik graag met BRON de tegenargumenten.

Ik hoef geen tegenargument te geven, want je bevestigt wat ik zei.

Quote:
Maar laat je vooral niet door mij de angst wegpraten hoor.... een ieder heeft het recht om bang te zijn.

Ik ben helemaal niet bang. Hoe kom je daarbij?

Quote:
Ja en maak daarbij een selectie tussen nep en echt.

Je kijkt natuurlijk naar de NOS, de Nep Omroep Stichting. Je gelooft immers ook in die nep regering van ons met hun nep democratie...

BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2016 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ach ja, alles is immers nep.
Waar haal jij je nieuws eigenlijk vandaan?

BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2016 3:27 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

estudiant schreef:
Zwak argument. Geeft goed aan met wie ik in discussie ben. Geloof gerust alle nieuws hoor, ieder zijn feestje.

Geloof vooral de Main Stream Media, ook wel de leugenpers genoemd! Zoiets kan je in de politiek correcte comfort zone behouden doen blijven worden.
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2016 7:45 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Als je wegkijkt, bagatelliseert, feiten ontkent en ze afdoet als nepnieuws, kom je ook niet verder in een zinvolle discussie. De vraag is dan of je een dergelijke opponent wel serieus moet nemen.

BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2016 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Ach ja, alles is immers nep.
Waar haal jij je nieuws eigenlijk vandaan?

Welke criteria gebruik jij om te bepalen wat nep is? Een politiek correcte toneelkijker?

Laat ik je één voorbeeldje geven:
Bij het tv-jaaroverzicht van de NOS werd eergisteren gezegd dat de NEE stemmers van het Oekraïne-referendum boze anti-EU burgers waren, terwijl diezelfde NOS vorige maand nog meldde dat uit het Nationaal Referendum Onderzoek, gedaan door Kristof Jacobs van de Radboud Universiteit, gebleken is het helemaal geen boze anti-EU burgers waren maar dat de mensen bewust tegen het verdrag met Oekraïne gestemd hebben.
Saillant detail hierbij is dat de initiatiefnemers van dit referendum toegaven dat zij dit referendum georganiseerd hadden omdat ze de EU een poot dwars wilden zetten. De Kiezer heeft zich hierdoor echter niet laten leiden.
De NOS verspreid dus nep-nieuws.

BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2016 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

én regendruppel is niet representatief voor de regen.

We wachten nu gewoon even op een NOS bericht die je meer welgevallig is. Net als de rechtspraak in Nederland, zeg maar.
Laughing

BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2016 11:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Blensk schreef:
Als je wegkijkt, bagatelliseert, feiten ontkent en ze afdoet als nepnieuws, kom je ook niet verder in een zinvolle discussie. De vraag is dan of je een dergelijke opponent wel serieus moet nemen.

Een vraag of een weet?
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2016 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Blensk schreef:

Weet je, ik kom met bronvermelding als ik iets beweer.
Doe jij dat dan ook, dan hebben we een zinvolle discussie.

Anders wordt het nietes, welles. En daar doe ik niet aan mee.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie