Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 49, 50, 51  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Verder blijf ik erbij, bestrijdt het gevaar en gooi je cultuur, tradities, normen en waarden niet te grabbel omdat je kwaad importeert maar stop met het importeren van het kwaad.

Vertel eens welke cultuur, tradities, normen en waarden te grabbel worden gegooid?

Ik zie het niet.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 10:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Vertel eens welke cultuur, tradities, normen en waarden te grabbel worden gegooid?

Ik zie het niet.

Onze eigen cultuur wordt wel degelijk te grabbel gegooid. We passen onze cultuur voortdurend aan aan de (dwingende) wensen van andere culturen die zich hier gevestigd hebben.
Vroeger had je multiculturele markten waar geen alcohol geschonken werd en nu moet Zwarte Piet weg. Daartussenin zitten nog talloze andere voorbeelden, die de afgelopen decennia de revue zijn gepasseerd.
Er wordt aan de poten van onze cultuur gezaagd en wij, met de politiek correcte lafaards voorop, laten dat toe. Sterker, we doen er actief aan mee.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, mijn fout. Ik las het als 'christelijke cultuur, tradities, normen en waarden'.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Inderdaad, maar ook gevaren vanuit het christendom dienen bestreden te worden.

Welke gevaren? Ik kom niet verder dat een kerkklok die niet tam is.

Quote:
Ja natuurlijk. De ene religie zaagt aan de poten van de andere. Het is nooit anders geweest.

Ik maak het concreet: De islam zaagt aan de poten van het christendom. Ander religies kunnen al jaren in vrede naast elkaar bestaan.

Quote:
Er zijn in mijn eigen cultuur ook religieuze zaken die niet kloppen. Die dienen ook bestreden te worden.

Enige wat ik mij kan bedenken is het misbruik van kinderen. Dat is echter niet religie gebonden. 'Gij zult kinderen betasten' is niet één van de 10 geboden. Het is net zo'n grote vetlap als de gymnastiekleraar op school en we gaan ook geen school verbieden omdat de gymnastiekleraar zijn handen niet kan thuishouden.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ah, mijn fout. Ik las het als 'christelijke cultuur, tradities, normen en waarden'.

Ook. Kerststol wordt feeststol, kerstborrel wordt eindejaarsborrel, kerstfeest wordt winterfeest, carnaval het verkleedfeest, Amsterdamniastan wil een meldplicht voor kerstverlichting, scholen vieren geen kerst en carnaval maar creëren een feest voor ons allen want moslims en zo kan ik nog meer dingen bedenken wat het christendom steeds verder onder druk zet.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kerstfeest is geen christelijk feest.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

??

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Welke gevaren? Ik kom niet verder dat een kerkklok die niet tam is.

Het predikten van homohaat, het discrimineren van vrouwen, bemoeienissen met abortus en euthanasie, enz. .

Quote:
Ik maak het concreet: De islam zaagt aan de poten van het christendom. Ander religies kunnen al jaren in vrede naast elkaar bestaan.

Daar heb je gelijk in. De islam is de gevaarlijkste religie ter wereld.

Quote:
Enige wat ik mij kan bedenken is het misbruik van kinderen....

Zie boven.

Cliox schreef:
Kerststol wordt feeststol, kerstborrel wordt eindejaarsborrel, kerstfeest wordt winterfeest, carnaval het verkleedfeest, Amsterdamniastan wil een meldplicht voor kerstverlichting, scholen vieren geen kerst en carnaval maar creëren een feest voor ons allen want moslims en zo kan ik nog meer dingen bedenken wat het christendom steeds verder onder druk zet.

Klopt. En op die oudejaarsborrel mogen natuurlijk alleen nog maar halal hapjes.

Cliff schreef:

Kerstmis is het feest van de geboorte van Jezus Christus, der zoon van God, en daarmee het belangrijkste christelijke feest.
De kerstboom is niet christelijk. Het is een heidens attribuut in dat feest.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 13:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat laatste kan ik niet helemaal plaatsen. Hoezo is kerstmis geen christelijk feest?

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat bedoel je? Ik zeg dat Kerstmis het belangrijkste christelijke feest is. De kerstboom is niet christelijk.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, beetje geschiedenis....

Toen het christendom (uiteraard met veel geweld) verspreid werd in Europa waren in Europa de natuur religies nog de belangrijkste geloofrichtingen. De god van de maan, de zon, de regen, het onweer, etc...

En die christenen waren het daar uiteraard niet mee eens. Mensen die een andere religie aanhingen moesten verketterd en gedood worden. En alles wat met natuurreligies te maken had, moest verdwijnen.

Maar... er was het feest van het licht. Na 21 december merkten mensen dat de dagen weer langer werden. En dus was er een heel belangrijk feest: het lichtfeest. Hoezeer de christenen ook probeerden, daar kregen ze de Europese bevolking toch echt niet vanaf.

En toen.. onder het motto 'if you can't beat them, join them'.... werd het lichtfeest toegekend aan de geboorte van Jezus en werd er een christelijk feest van gemaakt. Maar van origine (en nog steeds) is dat het eigenlijk niet.

Al duizenden jaren wordt de winterwende in vele culturen op het noordelijk halfrond als feest gevierd, omdat dit solstitium het moment bepaalt waarop het licht na een periode van duisternis en verwijdering, als het ware rechtsomkeert maakt en de dagen weer gaandeweg beginnen te lengen. Daarom ging het feest rond de winterwende veelal gepaard met het maken van veel licht en vuur. Soms werd een brandend wiel of rad gebruikt, dat ook de zon symboliseerde. Het midwinterse lichtfeest stond onder meer bekend als yule of joelfeest.

De datum voor het christelijke feest van Kerstmis 25 december gaat wellicht terug op de datum van de winterzonnewende in de oude Romeinse kalender. Sinds de vierde eeuw na Chr. werd op 25 december het feest van Sol Invictus, de Onoverwinnelijke Zon gevierd. Het christendom heeft die datum vermoedelijk overgenomen omdat Christus met de zon werd geassocieerd. Een vroege Romeinse zonnewendeviering waren de saturnaliën ter ere van de god Saturnus, die vanaf de vijfde eeuw v.Chr. op 21 december gehouden zouden zijn.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnewende

Of zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Saturnalia

Kerstmis is vele malen ouder dan het christendom... wat het Christendom heeft gedaan met Kerstmis is vergelijkbaar met wat de Islam heeft gedaan met de Aya Sophia Rolling Eyes

Na de verovering werd de Hagia Sophia een moskee en ging Aya Sofia heten. Hiervoor werd het gebouw voorzien van minaretten en werd het kruis op de centrale koepel vervangen door een halve maan. Binnenin werden zes platen met de namen van Allah, Mohammed en de vier rechtgeleide kaliefen aangebracht. De Byzantijnse muurschilderingen en mozaïeken werden met een witte pleisterlaag bedekt.

Religies... je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt wel gepraktiseerd.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat verhaal is bekend. En dat klopt natuurlijk ook.
Maar Kerstmis blijft daarmee gewoon een christelijk feest. Je kunt hooguit zeggen dat de christenen de datum gejat hebben.
Met Kerstmis vieren de christenen de geboorte van Jezus en niet de zonnewende.
Met de viering van de zonnewende komt de verlichte boom in beeld, een heidens attribuut dat z'n intrede in de christelijke Kerstmis maakte in de vorm van de kerstboom.

Maar dat alles maakt in feite niets uit; in essentie gaat het in deze discussie over het feit dat men probeert, om de naam Kerstmis in Winterfeest te veranderen, net als dat men probeert om een christelijke feestdag te verruilen voor een islamitische.
Dat is zagen aan de poten van het christendom. En daar ben ik op tegen. Ik wil niet dat de ene heilige dag voor een andere heilige dag wordt verruild vanwege cultuurvreemde allochtone gelovigen die niets anders willen dan een eigen enclave. Dat vind k een stap achteruit in beschaving. Andere religies hebben hier ook geen eigen feestdagen.

Als ik al iets wil dan is het dat wij, de autochtone Nederlanders, met elkaar beslissen of wij een christelijke heilige dag af gaan schaffen, zoals wij dat in het verleden al zo vaak hebben gedaan.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2020 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik denk dat we het wel eens zijn, maar voor mij blijft Kerst geen christelijke feestdag net als dat de Aya Sophia voor mij gewoon een tot moskee omgebouwde kerk is.

Kerstmis is een tot christendom omgebouwde feestdag. Maar als ik door het land rijd, zie ik overal lampjes, kerstbomen, vuurwerk, etc. Ik zie heel soms een kerststal maar dat wordt door vandalisme steeds moeilijker.

Uiteindelijk zou ik er geen bezwaar tegen hebben als we van kerst gewoon weer een lichtfeest maken. Maar omruilen tegenover een Islamitische feestdag? Absoluut niet. Er moeten eerder minder religieuze feestdagen komen dan meer.

Van Pasen maken we dan lentefeest.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2020 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De meeste mensen die een kerstboom zetten zijn helemaal niet gelovig, maar dat maakt natuurlijk niet dat het voor de gelovigen een erg belangrijk feest is.
Van mij hoeft het niet weg of hernoemd te worden, het kerstfeest doet geen kwaad.

Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Dec 18, 2020 16:25, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2020 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Cliff schreef:

Inderdaad.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2020 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het Kerstfeest is een belediging voor de Islam en moet verboden worden.

Voor hen is de Kerstboom ''Christelijk'' en dus ''ongelovig'' en wat ongelovig is moet
uiteindelijk gemarginaliseerd en verdreven worden...

Vraag het de verdreven en verstoten in het Midden Oosten?
Waarom worden zij massaal genegeerd? Schaamte? Ongemakkelijke realiteiten?

Liberaal en SLinksch Nederland en de Salafistische Islam hebben een gelijke vijand en zullen overwinnen.

Bekeer je tot de Islam... de enige religie die hier zonder meer de baas wordt...

Het liberalisme vertrouwde op hun superieure (ahum) morele verhevenheid (die ze niet bezitten),
de Islam heeft 1400 jaren ervaring hoe daar mee om te gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=NyqJUPP40bA&ab_channel=FITRAHDawah

Ze werden en worden overal de baas waar zij verschenen, waarom ?:
via een superieur kindertal middels een religie opstuwende voortplant.
Een zorgvuldig in stand gehouden sociaal netwerk (legaal en illegaal) dat naar dominantie streeft.
Een machtige continu ondersteuning vanuit Saoedie Arabie en andere Islamistische bolwerken (die geen vragen stellen).
continu dreiging die inmiddels alle media en veruit de meeste politici in greep heeft.

Er is een groot verschil in onderlinge betrokkenheid de gehechtheid onder Islamieten is veel hechter dan
die onder ''liberalen'' of ''Christenen'' .
Als een Christen/ongelovige zich tot de islam bekeert, wordt het als een overwinning voor de moslims gepresenteerd.
Er zijn uitingen van blijdschap en er wordt geapplaudisseerd. Het grote doel is naderbij gebracht.

Andersom wacht men verstoting, eenzaamheid, individuele machteloosheid en een lege wereld varierend van
een gitzwarte schuldcultuur tot aan lege hebzucht (wat voor auto zullen uw buren hebben?).
Ongeveer ons lege politiek spectrum heden ten dage.

Binnen het individualistische links neoliberale op zelfhaat gebaseerde wereldje kan men met zekerheid vaststellen dat
de onderlinge saamhorigheid NUL is, ondanks die ene kerstboom... het door Christenen ingekapselde
symbool van vruchtbaarheid... in een kamer vol onvruchtbare kinder arme dode zielen.

De Immigratie van Moslims lost het kinderprobleem voor hen op zo is hen generaties lang geleerd.

De WITTE eenzame mensen zonder vruchtbaarheid, kennen hun buren nauwelijks...
Het liberale individualisme heeft een verwoest maatschappelijk landschap achtergelaten en
viert met de BLM revancherende zwarte racisten nog eens infantiel hun feestje
op de puinhopen der onderlinge verdeeldheid.

Hun ''maatschappelijk'' bestaat uit onderling wantrouwen plus een zinloos leven ''voor de baas'' .
Een setting van koude wedijver en rivaliteit.

De zg. (overigens Fake) Liberalen, noch de WITTE mensen vormen enige gelijke tegendruk of partij voor de
Islamitische nieuwe orde.

Alleen Joden kennen een gelijke band die hen voor de historische vergetelheid beschermd.

De Joodse immigratiepolitiek is overduidelijk een voorbeeld van hoe het zou moeten zijn,
doch zou hier door de redeloze zelfhaters kliek steevast als ''extreem rechts'', ''racistisch'' of 'zelfs
als ''Nazistisch'' worden neergezet..

Iedere poging tot respect voor onze grenzen, onze cultuur, ons voorheen veilige leefmilieu
en onze eigen religieuze identiteit wordt stelselmatig door dezelfde krachten en machten vernietigd.
Zij vinden allen steun vanuit buitenslands financiers vanuit Saudie Arabia, de VEA lobby in Brussel
en de pond manipulerende mega dief George Soros.

De Islamitische orde heeft via haar internationale tentakels en dreiging al stilzwijgend tot grote invloed
in Nederland, onze meningsvrijheid en onze basisschoolkinderen geleid...
Witte kinderen vertonen al op basisscholen leeftijd het Dhimmee gedrag van angst en zwijgen.

Een massale bekering tot de Islam maakte het onomkeerbare proces van uitsterven minder pijnlijk.

BerichtGeplaatst: Za Dec 19, 2020 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Alleen een nieuwe Reconquista kan Europa van dit gitzwarte toekomstscenario behoeden. Blijft dit uit, dan zal het precies verlopen zoals je geanalyseerd en voorspeld hebt.

BerichtGeplaatst: Za Dec 19, 2020 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De geboortedag van Jezus was in juni en niet in december.
Dat heeft de katholieke kerk veranderd.

Maar Zwarte Piet is ook heel oud, ouder dan het Christendom.
En wordt nog steeds gevierd op afgelegen eilanden en dorpjes in Spanje, Griekenland, Macedonië, Oosterijk enz.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YOJB7 y8oVM[/youtube]

BerichtGeplaatst: Za Dec 19, 2020 22:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
........ het kerstfeest doet geen kwaad.

Denk dat de dierenwereld 't daar niet mee eens zal zijn.

Hoeveel dieren worden er met kerst geslacht?

https://www.vegetariers.nl/kerst/nederlander eet met kerst miljoenen dieren/hoeveel dieren worden er met kerst geslacht

"We hebben een inschatting gemaakt van welk vlees mensen met kerst eten, en hoeveel. Wij komen in de berekening op circa 270 gram pppd. Op een niet kerstdag eet een vleeseter gemiddeld 104 gram pppd. Aan vleesgewicht is het dus 2,5x zoveel als gemiddeld".

1,36 miljoen dieren per dag voor heel NL, dus voor beide kerstdagen 2,7 miljoen dieren.

kalkoen/kip ...... 825.000
wild (konijn/eend) 516.000
rund................ 13.000
varken............. 8.000
totaal (per kerstdag) 1.360.000

Trouwens ook de plantenwereld en de plantenvrienden zouden ongetwijfeld de kerst toestanden liever kwijt dan rijk zijn.

"Er worden gemiddeld 2,5 tot 2,7 miljoen kerstbomen verkocht per jaar in Nederland". [url=https://www.feeder.nl/hoeveel kerstbomen worden er wereldwijd verkocht de markt in kaart gebracht/]Bron[/url]

Alleen al in Nl dus meer dan 2 miljoen prachtschepsels van het leven beroofd om enkele dagen of weken opgetuigd als woningdecoratie te kunnen dienen.
Daarna liggen ze op de stoep bij het huisvuil.

Op deze manier is 't geen "feest van het nieuwe licht" meer, maar 'n "orgie van de dood".

Geen wonder dat de natuur inmiddels zo ver is dat hij dit feest vrijwel onmogelijk aan het maken is met behulp van 'n virus.

[url=https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Haltern_am_See,_Sythen,_Weg_am_Silbersee_III_ _2019_ _2995.jpg]© Copyright[/url]

Zo kan 't ook hoor.

© Copyright

Maar zo is nog beter.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Dec 20, 2020 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Natubico schreef:
Tedje van Es schreef:

Hoeveel dieren worden er met kerst geslacht?

https://www.vegetariers.nl/kerst/nederlander eet met kerst miljoenen dieren/hoeveel dieren worden er met kerst geslacht

"We hebben een inschatting gemaakt van welk vlees mensen met kerst eten, en hoeveel. Wij komen in de berekening op circa 270 gram pppd. Op een niet kerstdag eet een vleeseter gemiddeld 104 gram pppd. Aan vleesgewicht is het dus 2,5x zoveel als gemiddeld".

1,36 miljoen dieren per dag voor heel NL, dus voor beide kerstdagen 2,7 miljoen dieren.

kalkoen/kip ...... 825.000
wild (konijn/eend) 516.000
rund................ 13.000
varken............. 8.000
totaal (per kerstdag) 1.360.000

Trouwens ook de plantenwereld en de plantenvrienden zouden ongetwijfeld de kerst toestanden liever kwijt dan rijk zijn.

"Er worden gemiddeld 2,5 tot 2,7 miljoen kerstbomen verkocht per jaar in Nederland". [url=https://www.feeder.nl/hoeveel kerstbomen worden er wereldwijd verkocht de markt in kaart gebracht/]Bron[/url]

Alleen al in Nl dus meer dan 2 miljoen prachtschepsels van het leven beroofd om enkele dagen of weken opgetuigd als woningdecoratie te kunnen dienen.
Daarna liggen ze op de stoep bij het huisvuil.

Op deze manier is 't geen "feest van het nieuwe licht" meer, maar 'n "orgie van de dood".

Geen wonder dat de natuur inmiddels zo ver is dat hij dit feest vrijwel onmogelijk aan het maken is met behulp van 'n virus.

[url=https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Haltern_am_See,_Sythen,_Weg_am_Silbersee_III_ _2019_ _2995.jpg]© Copyright[/url]

Zo kan 't ook hoor.

© Copyright

Maar zo is nog beter.

De Islam is al grotendeels de meest dominante agressieve stroming in ons land en zal
niet rusten voor het project af is. De club der zelfhaters voelen zich er wel bij.

Dit onderwerp gaat over de jonge slachtoffers van de weerzinwekkende Islam en meneer
gaat rustig over ""Kalkoenen'' praten.
. typisch D66/Groen Linkse praat ...

Zelfs honderden jonge mensenlevens in de bloei van hun leven doen er niet toe.

Hun huidskleur en hun godsdienst wast verkeerd, het waren ''ongelovigen'' volgens de ''heilige'' Koran
... Hun verwrongen lijken verdienen geen aandacht...

Zoals ik al zij, de Islam wordt hier over 30 jaar de baas, het Christendom is allang op sterven na dood
en D66/Groen Links Basht (zelfhaat) liever door over kalkoenen...

De jeugd kan niks anders dan zich tot de dominante gewelddadige onderwerpende
Salafistische Islam te bekeren.

Zij worden noch tegen hun valse mantra's noch tegen hun sociale drukmiddelen desnoods met dreiging
door wie dan ook beschermt....

Hier enkele sites voor de NSB' achtige onvruchtbare groen Linksche, D66/CVDA/VVD/PvdAlaaaah meuk
en hun 1 kind gezinnen... klaar voor een vast en zekere zekere collectieve zelfmoord.

https://www.waaromislam.nl/bekeerlingen/tamira werd moslim/

http://www.duakracht.nl/bekeren islam

BerichtGeplaatst: Zo Dec 20, 2020 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Tedje van Es schreef:

Natubico schreef:

Je moet wat ik zeg wel in de context laten staan. Ik heb het niet over de dierenwereld.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 21, 2020 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik denk dat we het wel eens zijn, maar voor mij blijft Kerst geen christelijke feestdag net als dat de Aya Sophia voor mij gewoon een tot moskee omgebouwde kerk is.

Kerstmis is een tot christendom omgebouwde feestdag. Maar als ik door het land rijd, zie ik overal lampjes, kerstbomen, vuurwerk, etc. Ik zie heel soms een kerststal maar dat wordt door vandalisme steeds moeilijker.

Uiteindelijk zou ik er geen bezwaar tegen hebben als we van kerst gewoon weer een lichtfeest maken. Maar omruilen tegenover een Islamitische feestdag? Absoluut niet. Er moeten eerder minder religieuze feestdagen komen dan meer.

Van Pasen maken we dan lentefeest.

Heb je er bezwaar tegen om het te laten zoals het is? En in het verlengde om te accepteren dat we een joods christelijke natie zijn en dit onze cultuur gevormd heeft tot wat het is en alles wat daar van afwijkt van harte welkom is zolang het niet onze cultuur vervangt. Veranderen vind ik prima, vervangen is taboe. Dan produceer ik geluid. Zo vind ik het prima dat we een 'vreemde' religie importeren mits deze naast andere religiën kan bestaan.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 21, 2020 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
De geboortedag van Jezus was in juni en niet in december.

Was je erbij of wat? Naar mijn weten zijn er geen primaire bronnen ter beschikking, secundaire oudste bronnen (uit Rome) beweren dat het 25 december was. Sterrenkundige hebben computermodellen die hebben berekend wanneer 'kerstster' te zien was op basis van theoretische verklaringen van wat het kan zijn en beweren dat Jezus in juni is geboren in het jaar 2 voor Christus. Mij loopt het lauw weg bij dit soort berichtgevingen.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 21, 2020 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Heb je er bezwaar tegen om het te laten zoals het is?

Daar ben ik niet helemaal uit. Ik word op dit moment gediscrimineerd in mijn atheïsme. Ik heb minder rechten dan een religieuze. Religieuzen krijgen bv. vergunningen voor het bouwen van gebedshuizen, het maken van lawaai, het met een hoofddeksel op in scholen, gebouwen of op paspoorten te verschijnen, etc. Ik vergeet vast nog wat zaken (zoals het fysiek mutileren van hun eigen kinderen of het op vrij gruwelijke manier slachten van dieren)

Allemaal beroepen ze zich op dezelfde wetgeving. Of ze nou in Allah geloven, Jahweh of God. Jij stelt nu voor om voor één groep dit intact te laten. Ik weet niet of ik daarmee akkoord ga. Ik schaf het liever voor allemaal af: dat is duidelijker, eerlijker en leidt tot minder discussie.

BerichtGeplaatst: Di Dec 22, 2020 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
En in het verlengde om te accepteren dat we een joods christelijke natie zijn en dit onze cultuur gevormd heeft tot wat het is...

Wij zijn helemaal geen joods christelijke natie. Enig idee hoeveel gelovigen van het jodendom er in ons land wonen? 0,1%.
Joods christelijk lijkt me dus redelijk overdreven. We zijn een samenleving waarbij meer dan de helft van de mensen niet gelovig is en dik 40% christelijk is. Ik zie dat joodse dus niet en ik denk dat de uitdrukking joods christelijk uit de politiek komt.