Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Nee hoor. Kerkklokken luiden ook tijdens een bruiloft of begrafenis.

En waarom denk je dat die klokken dan luiden? Om de mensen voor de kerkdienst voor dat huwelijk of die begrafenis op te trommelen, natuurlijk!

Quote:
Ook geven ze de tijd aan.

De tijd vind ik niet storend, dat is nog een nuttige algemene functie. Maar het is overbodig geworden want tegenwoordig heeft iedereen overal de tijd bij de hand.

Quote:
Pure nostalgie.

Leuk, maar dat is niet de discussie. De discussie is waar religies anno 2020 nog het recht vandaan menen te halen om zo'n kabaal te maken.

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact dat laatste.

En ik kan ook best genieten van een mooie kerk, dat is het probleem niet. Het probleem is dat religies uitzonderingen vormen in wetgeving, dat bepaalde zaken niet strafbaar voor zijn omdat ze nu eenmaal 'een religie' zijn.

Zo blind is vrouwe justitia dan weer niet blijkbaar.

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als ik zondagmorgen de boxen buiten in de tuin zet en dan keihard Lazy ga draaien, wat zal er dan gebeuren?

Deep Purple - Lazy (Made In Japan)

Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Tedje van Es schreef:
Als ik zondagmorgen de boxen buiten in de tuin zet en dan keihard Lazy ga draaien, wat zal er dan gebeuren?

Deep Purple - Lazy (Made In Japan)

Very Happy

Als u uw boxen laat waarschuwen omdat een dijk is gebroken zal iedereen u dankbaar zijn. Voor de flauwe kul herrie maken, daar wordt u zelfs niet blij van

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2020 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Melden dat de mis begint is flauwekulherrie.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

En waarom denk je dat die klokken dan luiden? Om de mensen voor de kerkdienst voor dat huwelijk of die begrafenis op te trommelen, natuurlijk!

Dat was van oudsher zo, tegenwoordig verschijn je alleen als genodigde.

Quote:
De tijd vind ik niet storend, dat is nog een nuttige algemene functie. Maar het is overbodig geworden want tegenwoordig heeft iedereen overal de tijd bij de hand.

Niet iedereen. Verder prima dat kerkklokken luiden.

Quote:
Leuk, maar dat is niet de discussie. De discussie is waar religies anno 2020 nog het recht vandaan menen te halen om zo'n kabaal te maken.

Het recht is hun nooit ontnomen. Ook hier geldt dat een minderheid zich stoort aan het luiden van kerkklokken omdat het hoort bij Nederland, een joods-christelijke natie. Waarom deugt niets meer van onze cultuur en moet alles te grabbel worden gegooid?
De één klaagt over zwarte piet, de ander over kerkklokken, we worden steeds minder Nederland zo.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Parenclubs en supermarkten bepalen zelf die regels. Er zijn ook nudistensupermarkten.

Maar lawaai maken in het openbaar, daar zitten regels aan.

Aan naaktlopen zitten ook regels.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
De klok in de kerktoren heeft anno 2000 nog maar één doel: het optrommelen van de gelovigen voor de kerkdienst. Net als het jammergeluid van de moskee.
Allemaal verbieden, het is vervuiling.

Datzelfde argument gebruiken beroepsgekwetsen van BLM en KOZP om het Sinterklaasfeest en carnaval bij het grofvuil te dumpen.
Als iedereen op basis van 'ergens last van hebben' of 'ergens aan storen' een stukje van onze cultuur wil opzeggen blijft er niets meer over van Nederland. Dan zuig je de ziel uit een land en zijn landen niets meer dan namen om lappen grond van elkaar te scheiden.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar ben ik het wel mee eens, maar daar waar het een breekijzer betreft om voor een nieuwe religieuze ideologie voet aan de grond te krijgen.... daar moet je waakzaam zijn.

Juridisch is het namelijk bijzonder moeilijk om voorrechten voor het christendom vast te leggen (eigen scholen, lawaai maken, gebedshuizen) en te zorgen dat andere religies geen beroep gaan doen op diezelfde rechten.

Dus weg ermee.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dan zuig je de ziel uit een land en zijn landen niets meer dan namen om lappen grond van elkaar te scheiden.

De multiculturele samenleving ten voeten uit.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Iedereen kan volgens mij een eigen school beginnen. Waarom een christen niet vraag ik mij af.
Alleen via de tolerantie vanuit het Westerse christendom, heeft men de huidige beschavingvorm hier kunnen bereiken.
Maar ik ben wel bang dat we via de spreuken uit diezelfde overtuiging, nl zoals " Hebt uw naaste lief als uzelven" die gedachte ons straks de nek om zal draaien.
Volgens onze huidige overtuigingen, moeten we zelfs de meest bloeddorstige levensovertuiging die zich een religie noemt, respecteren en een plaats onder onze zon geven.
Dus een fanatieke club die duizenden bv Yezidi,s als honden heeft afgemaakt, hun vrouwen en meisjes als slavinnen maar ook kinderen heeft verkracht en vermoord. Dan mag volgens de deugende Linse meuten, nu die bewuste ware gelovigen, hun bloeddorstige strijd hebben verloren, hen weer toegang tot ons voorheen vredige landje moet worden verleent.
Ik zou zeggen houd dat zooitje, samen met hun meelopers buiten de deur.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 16:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Daar ben ik het wel mee eens, maar daar waar het een breekijzer betreft om voor een nieuwe religieuze ideologie voet aan de grond te krijgen.... daar moet je waakzaam zijn.

Juridisch is het namelijk bijzonder moeilijk om voorrechten voor het christendom vast te leggen (eigen scholen, lawaai maken, gebedshuizen) en te zorgen dat andere religies geen beroep gaan doen op diezelfde rechten.

Dus weg ermee.

Dat kan prima op basis van het risicoprofiel. Daarnaast zijn we een joods-christelijke natie en is onze cultuur daarop gestoeld. Kerstmis, Pasen en Pinksteren zijn officiële feestdagen, het Suikerfeest is dat niet, feestdagen van religies wat niet horen bij onze joods-christelijke samenleving krijgen dus al een andere behandeling. Die lijn kun je prima doortrekken en bovendien kun je op basis van het risicoprofiel een religie aan banden leggen. Zo zijn ook geen motorclubs verboden omdat er een gewelddadige motorclub tussen de motoclubs zit maar wordt de rotte appel ertussenuit gevist.

Last but not least, ik denk niet dat je de handen op elkaar krijgt om onze identiteit op te geven, ik denk wel dat er draagvlak is om te reageren op terreur.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Kerstmis, Pasen en Pinksteren zijn officiële feestdagen, het Suikerfeest is dat niet, feestdagen van religies wat niet horen bij onze joods-christelijke samenleving krijgen dus al een andere behandeling.

Dan moet je voor de lol eens in de agenda/kalender van Apple kijken. Daar staat het Suikerfeest als Nederlandse feestdag, maar het Nederlandse equivalent daarvan, Carnaval, staat er niet in.

Quote:
Last but not least, ik denk niet dat je de handen op elkaar krijgt om onze identiteit op te geven, ik denk wel dat er draagvlak is om te reageren op terreur.

Dat hoeft ook niet. Onze identiteit is al kapot gemaakt; een Nederlander die vast wil houden aan zijn eigen identiteit is immers een fascist.

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2020 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Dan moet je voor de lol eens in de agenda/kalender van Apple kijken. Daar staat het Suikerfeest als Nederlandse feestdag, maar het Nederlandse equivalent daarvan, Carnaval, staat er niet in.

Wat Apple zegt boeit me niks, ik heb het over door de overheid erkende officiële feestdagen.

Feestdagen 2020
- Nieuwjaarsdag: woensdag 1 januari 2020
- Goede vrijdag: vrijdag 10 april 2020
- Pasen (eerste en tweede paasdag): zondag 12 en maandag 13 april 2020
- Koningsdag: maandag 27 april 2020
- Bevrijdingsdag: dinsdag 5 mei 2020
- Hemelvaartsdag: donderdag 21 mei 2020
- Pinksteren (eerste en tweede pinksterdag): zondag 31 mei en maandag 1 juni 2020
- Kerstmis (eerste en tweede kerstdag): vrijdag 25 en zaterdag 26 december 2020

Bron: Rijksoverheid.

De enige officiële feestdagen zijn de christelijke feestdagen, omdat wij een joods-christelijke natie zijn. De importreligies wat niet horen bij deze joods-christelijke cultuur genieten dus niet dezelfde behandeling en waardering. Diezelfde lijn kun je aanhouden als het gaat om gebedsoproepen. Sterker nog, als je dat niet wil kun je ook nog besluiten om niet meer gebedsoproepen toe te staan dan nu is toegestaan, ongeacht de religie. Dat stop je de religieuze groei. Een prima eerste stap om te zorgen dat importreligies niet verder uitdijen en onze cultuur doen vervagen.

Quote:
Dat hoeft ook niet. Onze identiteit is al kapot gemaakt; een Nederlander die vast wil houden aan zijn eigen identiteit is immers een fascist.

Maar daar ben je het mee oneens neem ik aan? Waarom zou je dan wel onze cultuur aan diezelfde kapstok willen ophangen?

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 1:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Dat kan prima op basis van het risicoprofiel. Daarnaast zijn we een joods-christelijke natie en is onze cultuur daarop gestoeld. Kerstmis, Pasen en Pinksteren zijn officiële feestdagen, het Suikerfeest is dat niet, feestdagen van religies wat niet horen bij onze joods-christelijke samenleving krijgen dus al een andere behandeling. Die lijn kun je prima doortrekken en bovendien kun je op basis van het risicoprofiel een religie aan banden leggen. Zo zijn ook geen motorclubs verboden omdat er een gewelddadige motorclub tussen de motoclubs zit maar wordt de rotte appel ertussenuit gevist.

Je droomt.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 3:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Feestdagen 2020
- Nieuwjaarsdag: woensdag 1 januari 2020
- Goede vrijdag: vrijdag 10 april 2020
- Pasen (eerste en tweede paasdag): zondag 12 en maandag 13 april 2020
- Koningsdag: maandag 27 april 2020
- Bevrijdingsdag: dinsdag 5 mei 2020
- Hemelvaartsdag: donderdag 21 mei 2020
- Pinksteren (eerste en tweede pinksterdag): zondag 31 mei en maandag 1 juni 2020
- Kerstmis (eerste en tweede kerstdag): vrijdag 25 en zaterdag 26 december 2020

Die tweede Paasdag, Pinksterdag en Kerstdag komt alleen voor in Protestanten landen.
Niet in Spanje of Portugal.
Waarom?
Omdat in katholieke landen dit feest op de eerste dus de echte dag wordt gevierd.
Maar sommige plaatsen vieren de 2de dag regionaal.
15 Augustus Maria Hemelvaart is in Nederland afgeschaft maar is wel een feestdag in Zuid Europa.
Het zelfde op 1 mei, de dag van de arbeid, afgeschaft in Nederland.
En 1 november is een feestdag, Alle Heiligen.
8 december wordt ook in België gevierd, de dag van onbevlekte ontvangenis.

Maar in Nederland is met Goede Vrijdag toch alles open?

Feestdagen in Portugal.

Friday 1st January - New Year's Day.
Friday 2nd April - Good Friday
Tuesday 16th February - Carnaval. Not an official holiday but very widely observed as such including on trains and buses.
Sunday 4th April - Easter Sunday ('Easter Monday' is not a holiday in Portugal)
Saturday 1st May - Labour Day
Thursday 3rd June - Corpus Christi
Thursday 10th June - National or Portugal Day
Sunday 15th August - Assumption
Tuesday 5th October - Republic Day
Monday 1st November - All Saints
Wednesday 1st December - Restoration of Independence Day
Wednesday 8th December - Immaculate Conception
Saturday 25th December - Christmas Day. (December 26th is not a holiday in Portugal)

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dat was van oudsher zo, tegenwoordig verschijn je alleen als genodigde.

Nou, ik ben vaker bij een begrafenis aanwezig geweest zonder, dan met uitnodiging.
Een begrafenis is nog de enige reden dat ik naar een mis ga.

Quote:
Het recht is hun nooit ontnomen. Ook hier geldt dat een minderheid zich stoort aan het luiden van kerkklokken omdat het hoort bij Nederland, een joods-christelijke natie. Waarom deugt niets meer van onze cultuur en moet alles te grabbel worden gegooid?
De één klaagt over zwarte piet, de ander over kerkklokken, we worden steeds minder Nederland zo.

Even een niet onbelangrijke nuancering: Zij die klagen over Zwarte Piet, over discriminatie, over verkeerde feestdagen, enzovoorts zijn geen Nederlanders, dat zijn allochtonen. Zij die klagen over kerkklokken zijn autochtone Nederlanders die niet gelovig zijn.
Autochtonen mogen hun eigen cultuur gerust willen veranderen, allochtonen moeten van andermans cultuur afblijven.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Wat Apple zegt boeit me niks, ik heb het over door de overheid erkende officiële feestdagen....

Ik zeg wat er in de maatschappij gebeurt, hoe zaken zich aan het ontwikkelen zijn, hetgeen goed af te lezen is aan iets simpels als de digitale kalender. En ik denk ook dat meer mensen zich laten leiden door de digitale kalender dan door de kalender van de overheid.

Quote:
De enige officiële feestdagen zijn de christelijke feestdagen, omdat wij een joods-christelijke natie zijn.

De overheid vindt van niet. De overheid roept al jaren dat we een christelijk,-joods-islamitische samenleving aan het worden zijn.

Quote:
Maar daar ben je het mee oneens neem ik aan? Waarom zou je dan wel onze cultuur aan diezelfde kapstok willen ophangen?

Omdat ik als autochtoon het recht heb om onze eigen cultuur te willen veranderen. En in dat kader heb ik ook het recht om tegen het geroep vanaf de toren van de moskee te zijn omdat dit niet in onze cultuur thuishoort.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Deze reacties gaan over de al bijna vergeten aanslagen in Parijs.
We zijn als beschaving en als volk al vel verandert sinds de asielstroom begon te voeien. We vinden roofovervallen , bijna dagelijkse moordpartijen vanuit een bloeddorstige overtuiging nu al minstens 30 jaar normaal.
De moorden in onze regio door invallers bedreven in WOII, worden tegenwoordig overtroffen door bijna dagelijkse dodelijke misdaden in ons land.
De normale gang van zaken in ons lieve landje tegenwoordig is moord, doodslag en roof geïmporteerd uit verre streken. En we laten het gebeuren. De deugenden praten dat massaal goed, want die mensen worden gediscrimineerd
Mensen deze misstanden zijn nog maar zo,n 30-35 jaar gemeengoed in dit land. Wakker worden.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 16:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:

Je droomt.

Ik denk dat jij droomt als je denkt dat je alle religies kunt opdoeken. Het maakt een groot deel uit van ons bestaan en cultuur.
Importreligies staan daar wat verder vandaan. Voor het bestrijden van gevaar voortkomend uit een religie kun je draagvlak creëren. Sterker nog, ik denk dat als je een referendum zou houden blijkt dat er voldoende draagvlak is voor het bestrijden van het gevaar en de meerderheid voorstemt.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Ik zeg wat er in de maatschappij gebeurt, hoe zaken zich aan het ontwikkelen zijn, hetgeen goed af te lezen is aan iets simpels als de digitale kalender. En ik denk ook dat meer mensen zich laten leiden door de digitale kalender dan door de kalender van de overheid.

Hoe religie A zich wettelijk verhoudt tot religie B kun je enkel en alleen vaststellen door te kijken wat Nederland ziet als officiële feestdag. De status en waarde van feestdagen wijkt af en dat is ook logisch, we zijn een joods-christelijke natie, onze cultuur en onze identiteit is grotendeels gevormd door het christendom.

Quote:
De overheid vindt van niet. De overheid roept al jaren dat we een christelijk,-joods-islamitische samenleving aan het worden zijn.

Maar nog steeds zijn islamitische feestdagen niet opgenomen als officiële feestdag. En inmiddels worden geloofsuitingen van de islam aan de ketting gelegd door de overheid. Zo hebben we sinds 2019 een wettelijk boerkaverbod en is het niet toegestaan om openbare ruimtes zoals ziekenhuizen, overheidsgebouwen, scholen en het openbaar vervoer te betreden met boerka en ligt ook de boerkini onder vuur. Dat betekent ook niet dat we ineens alle geloofsuitingen moeten verbieden en christenen hun kruis van de ketting moeten halen.

Quote:
Omdat ik als autochtoon het recht heb om onze eigen cultuur te willen veranderen. En in dat kader heb ik ook het recht om tegen het geroep vanaf de toren van de moskee te zijn omdat dit niet in onze cultuur thuishoort.

Dat recht heb je niet als individu.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2020 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ik denk dat jij droomt als je denkt dat je alle religies kunt opdoeken.

Dat denk ik ook niet. Ik beweer iets heel anders: haal alle voorrechten die alle religies hebben uit de wetgeving.

BerichtGeplaatst: Za Dec 12, 2020 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik denk dat jij droomt als je denkt dat je alle religies kunt opdoeken. Het maakt een groot deel uit van ons bestaan en cultuur.

Van opdoeken is geen sprake. Ze mogen gewoon bestaan, maar dan wel zonder voorrechten, net als dat anderen geen voorrechten hebben. En dat is ook tot op zekere hoogte gelukt; de seculiere samenleving heeft aardig vorm gekregen. Maar het kan nog beter.

Quote:
Hoe religie A zich wettelijk verhoudt tot religie B kun je enkel en alleen vaststellen door te kijken wat Nederland ziet als officiële feestdag. De status en waarde van feestdagen wijkt af en dat is ook logisch, we zijn een joods-christelijke natie, onze cultuur en onze identiteit is grotendeels gevormd door het christendom.

Welke joodse feestdagen zijn in ons land officiële feestdagen?

Quote:
Maar nog steeds zijn islamitische feestdagen niet opgenomen als officiële feestdag. En inmiddels worden geloofsuitingen van de islam aan de ketting gelegd door de overheid....

Feestdagen en geloofsuitingen (die niet door de beugel kunnen) zijn verschillende zaken.
Er zijn in Nederland al vaker stemmen opgegaan om een christelijke feestdag te ruilen voor een islamitische.

Quote:
Dat recht heb je niet als individu.

Als individu? Ik sta niet alleen, de secularisatie was geen eenmansactie.

Mijn punt is en blijft dat autochtonen het recht hebben om hun eigen cultuur te veranderen, maar dat allochtonen niet het recht hebben om te eisen dat de autochtone hun cultuur aanpassen aan die van de allochtonen.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2020 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Van opdoeken is geen sprake. Ze mogen gewoon bestaan, maar dan wel zonder voorrechten, net als dat anderen geen voorrechten hebben. En dat is ook tot op zekere hoogte gelukt; de seculiere samenleving heeft aardig vorm gekregen. Maar het kan nog beter.

Daar kan ik wel mee leven. Al ben ik nog steeds van mening dat je het gevaar moet bestrijden. De overheid gaat ook niet autorijden verbieden omdat mensen bezopen achter het stuur stappen maar 'dronkenschap in verkeer' aanpakken. Ik ben van mening dat je man en paard moet durven te benomen en een gericht beleid moet voeren. Benoem het gevaar en pak het aan. Niet lullen maar poetsen!

Quote:
Welke joodse feestdagen zijn in ons land officiële feestdagen?

Goed punt. Geen.

Quote:
Feestdagen en geloofsuitingen (die niet door de beugel kunnen) zijn verschillende zaken.
Er zijn in Nederland al vaker stemmen opgegaan om een christelijke feestdag te ruilen voor een islamitische.

Er wordt dus wel aan de stoelpoten van het christendom gezaagd met als doel deze uit te roken. Of om het te vervangen, zoals je wil. Het is dus noodzaak om de speelruimte van dominante religies in te perken. Hun handelen druist in tegen onze vrijheden.

Quote:
Mijn punt is en blijft dat autochtonen het recht hebben om hun eigen cultuur te veranderen, maar dat allochtonen niet het recht hebben om te eisen dat de autochtone hun cultuur aanpassen aan die van de allochtonen.

Aanhangers van een religie hebben het recht om hun religie aan te passen aan de actualiteit, buitenstaanders hebben daar geen invloed op. Jij als individu kunt niet bepalen hoe christenen hun geloof mogen belijden binnen de kaders van de wet.

Verder blijf ik erbij, bestrijdt het gevaar en gooi je cultuur, tradities, normen en waarden niet te grabbel omdat je kwaad importeert maar stop met het importeren van het kwaad.

BerichtGeplaatst: Do Dec 17, 2020 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Daar kan ik wel mee leven. Al ben ik nog steeds van mening dat je het gevaar moet bestrijden.

Inderdaad, maar ook gevaren vanuit het christendom dienen bestreden te worden.

Quote:
Er wordt dus wel aan de stoelpoten van het christendom gezaagd met als doel deze uit te roken. Of om het te vervangen, zoals je wil. Het is dus noodzaak om de speelruimte van dominante religies in te perken. Hun handelen druist in tegen onze vrijheden.

Ja natuurlijk. De ene religie zaagt aan de poten van de andere. Het is nooit anders geweest.

Quote:
Aanhangers van een religie hebben het recht om hun religie aan te passen aan de actualiteit, buitenstaanders hebben daar geen invloed op. Jij als individu kunt niet bepalen hoe christenen hun geloof mogen belijden binnen de kaders van de wet.

Dat is mijn punt niet. Het gaat niet om ij als individu. Mijn punt is dat autochtonen hun eigen cultuur mogen veranderen en dat allochtonen daar met hun vingers van af moeten blijven omdat het niet hun cultuur is.
We hebben een leidende cultuur, dat is onze eigen cultuur en die moet eindelijk eens gaan leiden.

Quote:
Verder blijf ik erbij, bestrijdt het gevaar en gooi je cultuur, tradities, normen en waarden niet te grabbel omdat je kwaad importeert maar stop met het importeren van het kwaad.

Er zijn in mijn eigen cultuur ook religieuze zaken die niet kloppen. Die dienen ook bestreden te worden.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie