Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dat hebben we dus al ons land binnengelaten.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Zorgwekkend vind ik dat deze fascistische club kan rekenen op 3 zetels bij de verkiezingen. Dat zijn toch al gauw zo'n 150.000 mensen. Figuren dus die kennelijk achter dit soort enge en gevaarlijke denkbeelden staan.

En dat is nog niet alles. Van alle Nederlandse Turken die hebben gestemd heeft 72% op Erdogan gestemd.

Welkom in de multiculturele leugen! Sad

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 13:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Van DENK weten we waar hun loyaliteit ligt. Dat is niet bij Nederland. Maar banden met de Moslim Broederschap is kennelijk ook geen probleem bij Groen Links. Ze hebben zelfs een infiltrante hoog op de kieslijst gezet.

Quote:
Kandidaat-Kamerlid GL in opspraak wegens mogelijke link met Moslim Broederschap

Een nieuw kandidaat-Kamerlid voor GL is in opspraak vanwege mogelijke banden met de omstreden Moslim Broederschap. Kauthar Bouchallikht spreekt van ’verdachtmakingen’.

GL plaatste Bouchallikht op plaats negen op de kieslijst. De partij schetste met lovende woorden haar levensloop maar verzweeg dat ze vicevoorzitter is van Femyso, een jongeren- en studentenorganisatie die volgens onderzoekers verbonden is aan de Europese moslimbroeders.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 13:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Overigens is deze Nederlandse Turk de perfecte kandidaat om er weer gewoon een echte Turk van te maken.

Rectificatie: Turkse-Nederlander. Geen één Turk noemt zichzelf een Nederturk. Dat hebben linkse deugers bedacht om het faillissement van de multiculturele samenleving te kunnen blijven ontkennen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Loetje schreef:
Van DENK weten we waar hun loyaliteit ligt. Dat is niet bij Nederland. Maar banden met de Moslim Broederschap is kennelijk ook geen probleem bij Groen Links. Ze hebben zelfs een infiltrante hoog op de kieslijst gezet.

Quote:
Kandidaat-Kamerlid GL in opspraak wegens mogelijke link met Moslim Broederschap

Een nieuw kandidaat-Kamerlid voor GL is in opspraak vanwege mogelijke banden met de omstreden Moslim Broederschap. Kauthar Bouchallikht spreekt van ’verdachtmakingen’.

GL plaatste Bouchallikht op plaats negen op de kieslijst. De partij schetste met lovende woorden haar levensloop maar verzweeg dat ze vicevoorzitter is van Femyso, een jongeren- en studentenorganisatie die volgens onderzoekers verbonden is aan de Europese moslimbroeders.

Lees verder

PvdA is van hetzelfde laken een pak.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Rectificatie: Turkse-Nederlander. Geen één Turk noemt zichzelf een Nederturk. Dat hebben linkse deugers bedacht om het faillissement van de multiculturele samenleving te kunnen blijven ontkennen.

Klopt!

Quote:
PvdA is van hetzelfde laken een pak.

Het is niet voor niets de PvdAllah. Die club heeft DENK de 2e Kamer in geholpen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Ik denk dat we hier maar even 'agree to disagree' van moeten maken. Een verbod op een motorclub is politiek en juridisch haalbaar, een verbod op een religie niet naar mijn mening.

In beginsel niet, het is één van onze vrijheden namelijk, net zoals de vrijheid voor geloofsuiting dat is.

Quote:
Dan zijn we het eens: er komt geen selectiebeleid op basis van religie aan de poort.

Er is nog geen selectiebeleid op basis van religie aan de grens. Iedereen ziet intussen wel dat de rek er een beetje uit is. Je kunt niet heel Afrika in Nederland proppen en de aversie jegens islamterreur neemt toe. Heel langzaam zie je dat een kantelpunt nadert. Marcon sluit moskeeën en zelfs Wilders kreeg gisteren bijval in het terreurdebat wat een mildere toon had dan voorheen. Azarkan werd het vuur aan de schenen gelegd. Langzaam vallen kwartjes, nu hopen dat we langzaam aan de boel de juiste kant kunnen uit bewegen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik wacht er al 15 jaar op dat misdadigers eindelijk eens de Nederlandse nationaliteit wordt ontnomen en uitgezet worden.

Je zou kunnen overwegen om te stemmen, anders kun je nog heel lang wachten van Es. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
DENK is weer eens goed bezig. Ze willen in de 2e Kamer dat het beledigen van de islamitische profeet aangepakt wordt.

Hallo DENK! Godslastering hebben wij allang afgeschaft. Als je dat niet bevalt, tief dan op en ga naar huis!
Zo zie je maar: ze kunnen een driedelig pak en een stropdas dragen, maar het blijft toch echt achterlijk volk...

Het ergste is dat Azarkan oprecht niet weet wat hij fout deed. Een discussie heeft geen zin als je een ander referentiekader hebt. De waarheid van Azarkan ziet heel anders uit dan mijn waarheid. Voor mij is dit het zoveelste bewijs dat een multiculturele samenleving een utopie is.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ik ook. En dat zou ook prima juridisch te regelen zijn.

Ik denk echter wel dat veel Marokkanen dan ineens toch kiezen voor 'alleen de Nederlandse nationaliteit'. Puur voor de juridische status, want ze zullen zich er geen grammetje meer Nederlander door voelen. In tegendeel zelfs.

Het probleem is toch dat dit niet kan? Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Indien dat correct is, is dat goed nieuws. Je kunt iemand niet stateloos maken wel de Nederlandse nationaliteit afpakken als hij een tweede nationaliteit heeft. Ik zeg: DOEN! Morgen nog.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Trouwens ben ik niet de enige die boos is, de hele 2e Kamer is woest op die religieuze fascist van DENK.

Ik ben niet boos. Ikben DENK zelfs dankbaar. Door DENK zien wij het ware gezicht van niet-westerse allochtonen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:
Trouwens ben ik niet de enige die boos is, de hele 2e Kamer is woest op die religieuze fascist van DENK.

Zorgwekkend vind ik dat deze fascistische club kan rekenen op 3 zetels bij de verkiezingen. Dat zijn toch al gauw zo'n 150.000 mensen. Figuren dus die kennelijk achter dit soort enge en gevaarlijke denkbeelden staan.

Het zijn hoofdzakelijk niet-westerse allochtonen die de westerse normen en waarden niet respecteren en onze cultuur en tradities bij het grof vuil zetten. Ik gun hen een land waar zij al hun idealen kunnen verwezenlijken maar dat land is niet Nederland. Plus wat ik hierboven zeg, ik ben DENK juist zeer dankbaar. Door DENK zien wij het ware gezicht van niet-westerse allochtonen, kunnen we het faillissement van de multiculturele samenleving erkennen, grenzen sluiten en een goed asiel- terugkeerbeleid opzetten.

Mensen die onze cultuur niet respecteren en er naar leven heet ik niet welkom. Dat betekent niet dat ik niet open sta voor verandering en ik vind het prima dat onze cultuur veranderd door invloeden van buitenaf maar dat betekent niet dat deze invloeden de Nederlandse cultuur kan verbannen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Je zou kunnen overwegen om te stemmen, anders kun je nog heel lang wachten van Es. Wink

Dus als ik ga stemmen worden al die misdaders het land uit gezet? Geloof je dat zelf? Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Het ergste is dat Azarkan oprecht niet weet wat hij fout deed. Een discussie heeft geen zin als je een ander referentiekader hebt. De waarheid van Azarkan ziet heel anders uit dan mijn waarheid. Voor mij is dit het zoveelste bewijs dat een multiculturele samenleving een utopie is.

Klopt helemaal. Zo had ik het nog niet bekeken.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Het probleem is toch dat dit niet kan? Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Indien dat correct is, is dat goed nieuws. Je kunt iemand niet stateloos maken wel de Nederlandse nationaliteit afpakken als hij een tweede nationaliteit heeft. Ik zeg: DOEN! Morgen nog.

Ja eens. Ik vermoed echter dat het dan 'ineens wel kan'. Maar ik help hopen wat je zegt: dat er een kanteling komt en dat men er rijp voor is om eens dit soort zaken juridisch te gaan vastleggen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:

Dus als ik ga stemmen worden al die misdaders het land uit gezet? Geloof je dat zelf? Very Happy

Neen. Maar wat is het alternatief? En als je niet stemt, bereik je dan wel wat je wil?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:

Ja eens. Ik vermoed echter dat het dan 'ineens wel kan'. Maar ik help hopen wat je zegt: dat er een kanteling komt en dat men er rijp voor is om eens dit soort zaken juridisch te gaan vastleggen.

Hoop doet leven Cliff. Wink

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:

Exact. We leven in paralelle werelden. Daarom heeft het ook totaal geen zin om met leerlingen die een leraar bedreigen vanwege een spotprent het gesprek aan te gaan. We spreken elkaars taal niet omdat we oprecht in andere denkwerelden leven. Cursussen, deradicaliseringsprogramma's......vergeefse moeite.
De multiculturele samenleving bestaat niet en zal er ook nooit komen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2020 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:
Door DENK zien wij het ware gezicht van niet-westerse allochtonen, kunnen we het faillissement van de multiculturele samenleving erkennen, grenzen sluiten en een goed asiel- terugkeerbeleid opzetten.

Grappig hoezeer we het hier eens zijn, niets aan toe te voegen.

Op lokaal niveau in Rotterdam zien we al langer dit soort partijen, NIDA in dit geval. Een partij die zich voordoet als een soort "islam-democraten", maar ondertussen elke gelegenheid aangrijpt om de samenleving verder te vormen naar hun islamitische standpunt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:

Ik ben niet boos. Ik ben DENK zelfs dankbaar. Door DENK zien wij het ware gezicht van niet-westerse allochtonen.

Doe daar ook maar NIDA, PvdE, Bij1 bij. Zichtbaarder kan je de vervreemding en de afwijzing van onze samenleving niet hebben.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Iedereen kan wel gaan zitten deugen, maar dat zal nooit helpen. De gevestigde partijen maken voor de verkiezingen veel lawaai,. Maar eenmaal aan het bewind gaan ze op dezelfde weg weer fluitend verder.
De enige oplossing is, allemaal stemmen op de PVV of FVD anders zal het tot onze ondergang hetzelfde blijven. Daarna worden we allemaal met onze knieën naar het oosten wakker.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Neen. Maar wat is het alternatief? En als je niet stemt, bereik je dan wel wat je wil?

Het maakt totaal niets uit of je wel of niet gaat.
Als je niet gaat dan doe je in ieder geval niet mee aan het circus en geef je de wijze waarop het nu gaat in ieder geval geen stem.

Maar goed, dat is een heel andere discussie.

Back op topic dus.

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 19:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Op lokaal niveau in Rotterdam zien we al langer dit soort partijen, NIDA in dit geval. Een partij die zich voordoet als een soort "islam-democraten", maar ondertussen elke gelegenheid aangrijpt om de samenleving verder te vormen naar hun islamitische standpunt.

Goed dat je alvast een vakantiehuisje hebt gekocht Royy... je gaat vanzelf je zo geliefde Rotterdam wel ontvluchten. Wedden?

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2020 23:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Goed dat je alvast een vakantiehuisje hebt gekocht Royy... je gaat vanzelf je zo geliefde Rotterdam wel ontvluchten. Wedden?

Is dat voor of na de burgeroorlog denk je?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 15, 2020 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Voor. Als er al een burgeroorlog komt, dat is meer Tedje's voorspelling.

Er zijn nu al mensen die grote steden ontvluchten Royy. Die gaan in de gemeenten eromheen wonen. Je zou ze vluchtelingen kunnen noemen, asielzoekers in de provincie Laughing

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/08/meer-mensen-vertrekken-uit-grote-stad

Het is ook vrij duidelijk dat de mensen die vertrekken diegenen zijn met een goede baan en inkomen. Ze kopen een mooi huis buiten de stad: meer ruimte, veiliger, etc. Tegelijkertijd trekken er ook mensen naar de steden toe: met name immigranten. De anonimiteit van een grote stad en de economische mogelijkheden trekt ze aan.

In Rotterdam ligt het gemiddeld inkomen ruim tien procent lager dan in de omliggende gemeenten.
https://www.trouw.nl/nieuws/stedelingen-naderen-inkomen-randgemeenten~b3e3b3ef/

De toekomst van steden is echt niet moeilijk te voorspellen hoor.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie