Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Aanslagen Parijs Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 46, 47, 48  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lampje schreef:
Poendert schreef:
Links houdt weer braaf zijn hand boven de islamitische halsafsnijder uit Frankrijk, en gooit de wandaad op de algemene religiën.

Kunt u concreet aangeven wie nu precies deze terrorist de hand boven het hoofd houdt ? "Links" is zo'n algemeen begrip, word nou eens concreet met naam en toenaam.
Want ik zie dat de terreurdaad van links tot rechts wordt veroordeeld. Dat de een wat harder schreeuwt dan de ander zegt niets over de mate van afkeer.

Lijkt mij evident. De mensen die wegkijken en drogredenen gebruiken om het niet te veroordelen.
Wat vind jij ervan dat de politiek met geen woord heeft gerept over de onthoofding maar wel in rep en roer was over een tweet van Baudet of de dood van een zwarte crimineel?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Er is niemand die die onthoofding goed praat of bagatelliseert. De fout die hier steeds gemaakt wordt, is dat wanneer je niet hard genoeg staat te schreeuwen, je het verwijt krijgt dat je weg kijkt.
Ik heb overigens Jesse Klaver bij Op 1 gezien daags na de aanslag, waarin hij zijn afschuw uitsprak.
Waar was Baudet ? Die zie ik helemaal niet. U wel ?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het gaat niet over de daad wel of niet veroordelen maar over het trekken van de juiste conclusies. Causale verbanden durven te leggen. En in het verlengde van juiste conclusies en causale verbanden, gepast actie ondernemen. En daar wringt de schoen. Op links is men kampioen is het ontkennen van causale verbanden. Zo werd ontkend dat de trammoord in Utrecht een religieus motief had. En ook komende week zullen de deuren naar de bron van het kwaad krampachtig dichtgehouden.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 14:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Het gaat niet over de daad wel of niet veroordelen maar over het trekken van de juiste conclusies. Causale verbanden durven te leggen. En in het verlengde van juiste conclusies en causale verbanden, gepast actie ondernemen. En daar wringt de schoen. Op links is men kampioen is het ontkennen van causale verbanden. Zo werd ontkend dat de trammoord in Utrecht een religieus motief had. En ook komende week zullen de deuren naar de bron van het kwaad krampachtig dichtgehouden.

Juist! Te lang werden (en worden nog steeds) smoesjes gebruikt om te beweren dat dit alles niets met religie te maken heeft, maar alle daders waren (belijdende) islamieten. Het heeft weldegelijk met religie te maken. Er is dus weldegelijk een causaal verband.

En dan nog even dit.:
Het NOS radionieuws meldde zojuist dat minister Dekker in een praatprogramma gezegd zou hebben dat er geen cartoons van Mohammed gebruikt hoeven te worden om het over de vrijheid van meningsuiting te hebben. (Het nieuws is vers, ik kan het verder nog nergens vinden.)
Wat moet ik hier nou weer van denken? Waarom doet hij zo'n uitspraak? Is hij bang voor de islam?
In ieder geval slaat hij de plank volledig mis. Je moet juist die cartoons gebruiken om duidelijk te maken dat vanwege deze cartoons een leraar vermoord werd.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 16:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

En we dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was
Ook ik.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2020 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:

Hier moet ik u inderdaad wel gelijk in geven. Maar het punt van meneer Poendert, waar ik op reageerde, was een andere, namelijk dat "links" de dader van de onthoofding de hand boven het hoofd houdt.
Een dergelijke basale opmerking raakt kant noch wal.
Je kunt de daad veroordelen zonder het causale verband te leggen: dat is wat u zegt in uw kritiek op links en dat onderschrijf ik. Zoals Klaver de daad veroordeelt, maar weigert het structurele verband met de islam te leggen.
Helaas blijkt een dergelijke analyse voor sommigen te hoog gegrepen: die staan alleen maar te brallen, zoals ik hiervoor aangaf.
Maar voor het overige: eens met uw analyse.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
De islam is één van de grootste maatschappelijke problemen van Europa.

Zeg maar gerust het grootste probleem. Het is de bijl aan de wortel van Europa. Tweemaal heeft Europa zich aan de Islamitische veroveringen kunnen ontworstelen. Op het Iberisch schiereiland en voor de poorten van Wenen. Een derde keer zal nodig zijn, want anders kunnen wij het Europa zoals het zich eens heeft gevormd voorgoed afschrijven. De Islam heeft nooit vrede gekend, hooguit gevechtspauzes. En de Islam streeft geen integreren na, maar overheersen. De Islam streeft al 1400 jaar overheersen na.

Laatst aangepast door Loetje op Ma Okt 26, 2020 10:57, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 10:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:
Joost Bakker schreef:
Inderdaad en die gevolgen zullen ons eeuwenlang achtervolgen..

Hoe een enkele generatie aan kul en onbenul een door vele generaties gedurende duizenden jaren
met bloed, zweet en tranen opgebouwd land, cultuur en religie zo vreselijk onttakeld mag
achterlaten voor de volgende generaties is een raadsel.

In Nederland zul je die enge Salfisten en BLM afhankelijke clubjes als Groen Links of de PvdAlaaah
niet horen over die onthoofde leraar in Parijs...

Hij was geen Islamiet of Jood maar wel blank dus al diezelfde dag vergeten....

Zo gaat dat met drammende zelfhaat-ideologieen, ze zijn een gevaar voor ons
en een blijvend existentieel gevaar voor onze natie.

Wat zeik je nou? Niemand keurt deze gruweldaad goed.
De man gaf geschiedenisles/maatschappijleer. Was dat niet volgens jou een pretvak?

Dan heb jij geen benul van hoe groot het percentage is onder de Moslims dat van huis uit hetzelfde gedachtengoed met de paplepel meegegoten heeft gekregen als de dader die tot rituele slachting over ging. En dan hebben we het niet over een kleine minderheid. Met de voortschrijdende generaties is een percentage van 75 % waarschijnlijker. Tot zo ver heeft het gezwel de parallelle samenleving al kunnen dooretteren met alle maatschappelijke consequenties van dien.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 11:42 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliox schreef:

Natuurlijk heb je het grootste gelijk van de wereld, maar het werkt wel twee kanten op. Het westen heeft decennialang daar bommen laten vallen onder het mom van 'wij komen vrede en democratie' brengen en vergeet niet de zwarte handel in wapens en het economisch belang van olie e.d.
De westerse bommenwerpers keken ook niet zo nauw, dat er bij zo'n regen ook een 'stuk of wat' onschuldige burgers de dood vonden, ach nou ja....
Als je dan begint over causale verbanden moet je ook eens naar het westen durven kijken. Juiste conclusies trekken is dan een brug te ver, blijkbaar.
Maar goed, als het intelligente en superieure westen niet eens leert van hun eigen fouten, hoe durven we dan over die domme nikkertjes of achterlijke moslims wel zoiets te verwachten?
Daarmee praat ik deze gruwelijke moord op de Franse docent dus niet goed. Elk onschuldig slachtoffer is er een te veel.
Niet vandaag, niet morgen, maar eens kom jij aan de beurt. Of ik (bij wijze van spreken), Of Cliff, of Torentje, of Lampje, of.....

Je ziet het, Cliox, ik ontken niks. Wil jij nu ook je hoofd uit het zand halen en de realiteit onder ogen zien?
Want wat voor jou geldt, geldt net zo goed voor de Cliox uit het Midden-Oosten, voor de Cliox uit Afrika of Rusland of welk land dan ook.
De les die ik geleerd heb is dat mensen niet met elkaar willen praten, mensen willen hun eigen mening door andermans strot douwen, gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Wij hebben het goed, we hoeven geen honger te lijden, we hebben amusement meer dan ons lief is. We kunnen gaan en staan waar we willen.
We dumpen onze demente ouders in een of ander verzorgingtehuis. En klagen steen en been als we zelf de onderbroeken van paatje en moeke moeten wassen. We racen naar de kinderopvang om daar onze kinderen op de stoep te zetten, en gaan dan aan het 'echte werk'.
We laten drie keer per week een of andere illegaal ons 'home' schoonmaken en betalen daar een habbekrats voor.
We koken alleen als we er zelf zin in hebben, het is gebruikelijk om maaltijden thuis te laten bezorgen of we gaan uit eten.

Kortom, we zijn verwend tot op het merg van onze botten, tegenslag in welke vorm dan ook kunnen we niet hebben, want dat stond niet in de planning.
Ga eerst een nadenken over wat jij zou doen als jij DAAR zou wonen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er is een groot verschil tussen vrome aanhangers van een religie of overtuiging.
Als een Christen vroom wordt dan komt hij bij de "Barmhartige Samaritaan" terecht. Hij moet het leven volgen van zijn grote voorganger, Christus een man van vrede.
Een vrome moslim moet het leven leven zoals Mohammed deed, die een rovershoofdman was, een pedofiel, slavenhandelaar met in de 20 vrouwen, en chef-onthoofder van complete ongelovige stammen.
Als je grote voorbeeld slaven hield, met een meisje va 6 in bed dook, en ongelovigen onthoofde, zul je zelf ook onherroepelijk dat soort daden moeten plegen. Anders kom je nooit in de hemel bij je maagden. Bij weigering wacht de hel.
Daarbij komt dat een vrome moslim onvoorwaardelijk gelooft in zijn eigen hel en zijn heilige boeken.
Een vrome Christen plaatst zijn heilige boek in de tijd waarin het werd geschreven. Hij neemt veel met een korreltje zout.
Dit is bij een vrome moslim niet het geval. Hij denkt werkelijk dat hij afvalligen moet vermoorden voor zijn eigen zieleheil.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

De vrome christenen uit mijn tijd dumpten veel vrouwen bij het afval.
Ongehuwd zwangere vrouwen, verkrachte vrouwen, vrouwen die hun verloofde verloren tijdens de tweede wereldoorlog, werden allemaal als vuile hoeren beschouwd.
De vrome christenen uit mijn tijd dwongen mensen die een slippertje maakten, de rest van hun leven met elkaar door te brengen. 'Zwanger? Dan trouwen!"
Geen discussie mogelijk. De Poenderts uit die tijd wilden rustig slapen.
Vrome christenen: likken naar boven en trappen naar beneden.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:

Volgens mij worden de christenen hier ten lande met grote regelmaat in de zeik gezet, maar over de islam durft geen mens nog iets te zeggen. Dus wat is je punt?
Heeft een christen Dolf Jansen vermoord omdat hij afgelopen zaterdag in het programma Spijkers met Koppen de kerkleiders en het koninklijk huis voor pedofielen uit heeft gemaakt? Nee toch? Nou dan!

https://www.nporadio2.nl/spijkersmetkoppen/gemist/video/20064/2020-10-24-cabaret-phone-in-vol-verassende-reacties-op-de-oranjes

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Ongehuwd zwangere vrouwen, verkrachte vrouwen, vrouwen die hun verloofde verloren tijdens de tweede wereldoorlog, werden allemaal als vuile hoeren beschouwd.
De vrome christenen uit mijn tijd dwongen mensen die een slippertje maakten, de rest van hun leven met elkaar door te brengen. 'Zwanger? Dan trouwen!"

Ik weet niet in welke tijd en waar u leefde. Blijkbaar in een deel van de wereld waar verantwoordelijkheid niet hoog in het vaandel stond.
Ik heb al minstens 50+ jaar met mijn slippertje tot volle tevredenheid en beider geluk doorgebracht.
Bent u eigenlijk meer voor gezinnen zonder vader. Of bent u voorstander lust zonder verantwoordelijkheid.
Elke daad heeft gevolgen, altijd. Gelukkig hebben veel mensen het vermogen om hun daden enigszins te sturen met het oog op de toekomst.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Wie kan deze verschillen verklaren?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Jip schreef:

Ik weet niet in welke tijd en waar u leefde. Blijkbaar in een deel van de wereld waar verantwoordelijkheid niet hoog in het vaandel stond.
Ik heb al minstens 50+ jaar met mijn slippertje tot volle tevredenheid en beider geluk doorgebracht.
Bent u eigenlijk meer voor gezinnen zonder vader. Of bent u voorstander lust zonder verantwoordelijkheid.
Elke daad heeft gevolgen, altijd. Gelukkig hebben veel mensen het vermogen om hun daden enigszins te sturen met het oog op de toekomst.

Klets toch geen onzin. Jij weet net zo goed als ik dat vrouwen in deze tijd als hoeren werden behandeld als ze ongehuwd zwanger waren.
En christenen uit die tijd waren keihard en meedogenloos als het ging over de (seksuele) moraal.
De moetjeshuwelijken uit die tijd waren niet te tellen.
Verantwoordelijkheid wil zeggen dat je de consequenties van je handelingen accepteert zonder dat de gemeenschap je daar toe dwingt.

Ik ben voor gezinnen met twee liefhebbende ouders, ongeacht of ze het zelfde of het tegenovergestelde geslacht zijn. Ongeacht of het kind geadopteerd is.
Niet omdat het kind er is omdat het nu eenmaal zo moet van de kerk.
Vraag of je vrouw zich hier ook aanmeldt, kunnen we haar verhaal ook eens horen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Jip schreef:

Volgens mij worden de christenen hier ten lande met grote regelmaat in de zeik gezet, maar over de islam durft geen mens nog iets te zeggen. Dus wat is je punt?
Heeft een christen Dolf Jansen vermoord omdat hij afgelopen zaterdag in het programma Spijkers met Koppen de kerkleiders en het koninklijk huis voor pedofielen uit heeft gemaakt? Nee toch? Nou dan!

https://www.nporadio2.nl/spijkersmetkoppen/gemist/video/20064/2020-10-24-cabaret-phone-in-vol-verassende-reacties-op-de-oranjes

Wat zeur je nu? Voor jou is toch elke religie een pot nat?
Of anders geef jij toch het goede voorbeeld en ga je de islam publiekelijk af zeiken.
Laat jij die moslims maar eens zien hoe het hier aan toe gaat.
Waar wij voor staan!!!.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Wat zeur je nu?

Ik zeur niet, ik laat je jouw ongelijk zien omdat jij hier kromme zaken aan het verkopen bent. Op de fouten van het christendom wijzen maakt de islam geen haar beter.

Quote:
Voor jou is toch elke religie een pot nat?
Of anders geef jij toch het goede voorbeeld en ga je de islam publiekelijk af zeiken.
Laat jij die moslims maar eens zien hoe het hier aan toe gaat.
Waar wij voor staan!!!

Je slaat de plank helemaal mis. Het punt waar we het hier de hele tijd over hebben is dat je ALLE religie hardop mag afzeiken, BEHALVE de islam want als je dat doet dan ben ik een fascist, een islamofoob, een racist of een halve Hitler.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2020 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hier moet ik de heer Van Es toch echt wel gelijk in geven. Want zo is het inderdaad.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 0:52 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

NOS bericht ----
Mensen (waarom niet boze islamieten) gaan verontwaardigd de straat op met cartoons van de Franse president.

Waarom adverteert Facebook nu niet, de goedkope Action/Aldi messen, om verontwaardigde islamieten in Parijs 'stil te krijgen' ?
Of mogen islamieten wel ongestraft de Franse EU profeet beledigen ?
Protesterende Parijzenaren werden voor een geel vestje aan- al in elkaar gemept .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De eerste keer dat ik een moslim zag was, ik meen in Libië, Ik liep naar een bioscoop over een soort boulevard, Uit tegengestelde richting kwam een grote holle man helemaal in doeken gewikkeld, op een buitengewoon klein ezeltje. De man trok zijn benen op, anders sleepten zijn voeten over de grond. Een meter of 5 achter de meneer wankelde een minuscuul volledig ingekapseld vrouwtje? met op haar hoofd een enorme bos doornstruiken, voor brandhout wellicht?
Ik wist eigenlijk niet of ik de dierenbescherming moest bellen of een Arabische tak van het feminisme.
De bioscoop was al begonnen, dus in het donker werd ons onze plek aangewezen, Het viel mij op dat de ruimte was gevuld met smakkende vrijende paren. Tijdens de pauze bleek het filmpubliek zonder uitzondering uit leden van het mannelijke geslacht te bestaan.
Zijn dat leuke dingen voor de mensen?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 11:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Leuk, ik ben ook in Libië geweest.
In welke stad was dat, meneer Poendert ?

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Jip schreef:
Joost Bakker schreef:
Inderdaad en die gevolgen zullen ons eeuwenlang achtervolgen..

Hoe een enkele generatie aan kul en onbenul een door vele generaties gedurende duizenden jaren
met bloed, zweet en tranen opgebouwd land, cultuur en religie zo vreselijk onttakeld mag
achterlaten voor de volgende generaties is een raadsel.

In Nederland zul je die enge Salfisten en BLM afhankelijke clubjes als Groen Links of de PvdAlaaah
niet horen over die onthoofde leraar in Parijs...

Hij was geen Islamiet of Jood maar wel blank dus al diezelfde dag vergeten....

Zo gaat dat met drammende zelfhaat-ideologieen, ze zijn een gevaar voor ons
en een blijvend existentieel gevaar voor onze natie.

Wat zeik je nou? Niemand keurt deze gruweldaad goed.
De man gaf geschiedenisles/maatschappijleer. Was dat niet volgens jou een pretvak?

Dan heb jij geen benul van hoe groot het percentage is onder de Moslims dat van huis uit hetzelfde gedachtengoed met de paplepel meegegoten heeft gekregen als de dader die tot rituele slachting over ging. En dan hebben we het niet over een kleine minderheid. Met de voortschrijdende generaties is een percentage van 75 % waarschijnlijker. Tot zo ver heeft het gezwel de parallelle samenleving al kunnen dooretteren met alle maatschappelijke consequenties van dien.

Huh? Volgens mij heb je de verkeerde gequoot, want ik zie geen enkel verband tussen mijn bericht en jouw reactie.

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
NOS bericht ----
Mensen (waarom niet boze islamieten) gaan verontwaardigd de straat op met cartoons van de Franse president.

De NOS, uw neutrale nieuwsdienst....

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2020 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Kijk, hier gaat het weer mis.

Quote:
Premier Rutte heeft via journalisten rechtstreeks de Turkse president Erdogan aangesproken. "Ik heb een boodschap voor president Erdogan en die is heel simpel", zei hij. "In Nederland beschouwen we de vrijheid van meningsuiting als het hoogste goed en daar horen ook cartoons bij van politici."

https://nos.nl/artikel/2354084-rutte-tegen-erdogan-aangifte-tegen-wilders-onacceptabel.html

Rutte heeft het verkeerde eind van de stok beet.

Wilders is geen cartoonist, Wilders plaatst een cartoon om te stangen, niet om een statement te maken.
Dat statement had de politiek 25 jaar geleden moeten maken door paal en perk te stellen aan al het gedonderd dat toen vanuit islamitische hoek de kop opstak. Toen had men met de vuist op tafel moeten slaan en op moeten treden. Maar ja, toen werd alleen maar weggekeken en werd alles vergoelijkt en met de mantel der liefde voor de natte multiculturele droom bedekt. Polderen was toen de boodschap.
Nu we al een hele tijd voor de lafheid van toen aan het betalen zijn, is het een beetje laat om met een slap vuistje op tafel te willen tikken.

BerichtGeplaatst: Do Okt 29, 2020 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Doden bij terreuraanslag bij kerk in Nice, 'vrouw onthoofd'

In de Franse stad Nice zijn meerdere personen gedood en een aantal mensen gewond geraakt bij een aanval met een mes. De dader sloeg toe in de buurt van de kerk de Notre-Dame in de stad.

Op basis van politiebronnen melden verschillende media dat er zeker drie mensen om het leven zijn gekomen. Onder meer Le Monde schrijft dat een vrouw in de kerk werd onthoofd, waarna de dader een bewaker neerstak. Het derde slachtoffer werd gedood in een bar voor de basiliek, waar ze haar toevlucht zocht.

https://nos.nl/artikel/2354298-doden-bij-terreuraanslag-bij-kerk-in-nice-vrouw-onthoofd.html

Ik verwacht een volle Dam met Burgemeester Halsema te midden van de demonstranten.

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie