 | Extra belasting voor dieselrijders. Ja of Nee. |  |
Geplaatst: Zo Dec 01, 2019 15:14 |
|
|
|
Wij hebben een dieselcamper uit 2004. Deze rijdt 1-13 en weegt +- 3000 kilo.
Nu kreeg ik gisteren bericht dat de wegenbelasting voor ons soort bestelwagen diesels, was verhoogd met ik meen 9,5% om het klimaat te verbeteren.
Het feit dat onze en andere diesel motoren 1-13 rijdt wil zeggen dat deze diesels een uitstekende verbranding hebben en een stuk minder vuil uitstoten dan een willekeurige bio-elektriciteit centrale.
Heeft het kabinet boter op hun hoofd, hebben ze nergens verstand van of zijn ze stapelgek?
Dan hoorde ik op de radio dat in onze regio het stoken van hout(pellets)kachels werd afgeraden , wegens luchtvervuiling.
Zijn we met hulp van links helemaal doorgeslagen?
Gelukkig zijn we door alle consternatie het CO2 probleem vergeten. Halleluja!! Alles kan weer groeien, een scheut stikstof erbij en je weet niet wat je ziet. Mossoorten, 200 jaar geleden normaal hier, veroveren hun gebied terug.
Onze atmosfeer was in 200 jaar niet zo schoon als nu.
Bovenstaande betekend niet dat we er een puinhoop van moeten maken. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2019 0:35 |
|
|
|
Ja Poendert, ze zijn knettergek geworden.
Mijn diesel rijdt 1 op 16 - 17 en diesel is schoner want er zitten minder chemicaliën in.
Iedere zoveel km olie verversen en komt altijd door de keuring, behalve de laatste keer maar dat was mechanisch. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma Dec 02, 2019 7:24 |
|
|
|
Ik heb mijn Mercedes E klasse diesel verkocht. Ik denk dat ik op 175 euro per maand aan wegenbelasting kwam voor 2020. Die auto stond overigens voornamelijk stil, ik maak bijna alle ritten nu elektrisch. Voor de lange afstanden gebruikte ik wel graag de E want dat is toch een fenomenale auto.
Helaas mag je van de overheid geen auto's bezitten. Het stelsel is gewoon compleet verrot. Het is verre van 'de vervuiler betaalt'.
Men zou wegenbelasting moeten afschaffen en dit verdisconteren in brandstof. Degene die het meeste gebruikt, betaalt dan ook het meeste. Een andere optie is wegenbelasting betalen naar kilometers per jaar ofzo. Dat zijn veel eerlijkere systemen.
Leg mij maar uit waarom een auto die je niet of nauwelijks gebruikt zoveel geld moet kosten, alleen omdat je deze bezit. Onzinnig. Ik heb ooit aan een Amerikaanse vriend uitgelegd dat die auto mij ruim 200 euro per maand kostte, zonder dat ik deze gebruikte. Staat ook nog op mijn eigen terrein overigens.
Hij kon het niet geloven... |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2019 10:05 |
|
|
|
Inderdaad, dit is niet eerlijk. Maar dit is Nederland. Je betaalt overal belasting voor. De helft van iemands salaris gaat naar de belasting.
Maar heb jij ook aan je Amerikaanse vriend verteld dat jij in je vakantie gewoon krijgt doorbetaald plus nog een extra bedrag overgeboekt krijgt onder de noemer 'vakantiegeld'? Hebben ze in Amerika niet.
Dus, Royy, kom er maar in.
 |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2019 10:23 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2019 10:56 |
|
|
|
Ik had naast mijn stilstaande camper ook een diesel personenauto gekocht omdat hij erg zuinig met de uitstoot was. Wij haddener rond 30.000 km gereden in 7 jaar. Deze heb ik een half jaar geleden in uitstekende toestand verkocht omdat verschillende steden verboden gingen gelden voor diesels.
Zo uit mijn blote hoofd zijn wij 64 euro extra aan ons gas en licht kwijt bij deze regering. De zorgpremie voor ons beiden kost 40 euro extra. Verzekering +20 euro, enz. Daarnaast is onder deze regering de prijs van boodschappen minstens verdubbeld.
Toch stemt iedereen de volgende keer op dezelfde clubs. En daarna volgt weer hetzelfde. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2019 11:08 |
|
|
|
Iereen die bij de volgende kiesronde op de oude partijen stemt mag nooit meer zijn mond opendoen over het regeringsbeleid.
Alleen de stemmers op de volgende partijen mogen daarna nog meespreken. Of je het op alle punten met hen eens bent of niet.
Te weten FVD, PVV, 50 +, of SGP. De rest herhaald alleen hetzelfde. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Dec 02, 2019 14:50 |
|
|
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 03, 2019 9:56 |
|
|
|
We wonen in een prachtig land. En daar zullen de autochtonen dan ook ruimschoots voor betalen.
Een kennisje is vrijwilligster bij een winkel waar men spulletjes en koffie verkoopt, gemaakt door mensen met een handicap.
Gisteravond na sluitingstijd werden ze gewaarschuwd omdat een kudde getinte dwergen, hun magazijn leegroofden.
Het kennisje draafde naar het magazijn en maakte foto,s van het gebeuren.
"Illegalen", verklaarde een bewogen omstander, "Die mensen moeten ook eten"
En dat is natuurlijk ook zo. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Di Dec 03, 2019 13:58 |
|
|
|
Bedankt voor Uw waarschuwing dat Sint en dwerg pieten ook spullen vrijwillig uit gehandicapte winkels jatten .
Maar mij interesseert meer Uw antwoord op mijn 2x vraag, waarom 7 jaar geleden U een diesel kocht voor een jaarlijks gebruik van 4200 Km - en ik dacht of een van Uw hoogopgeleide nazaten u inlichtte dat het Km omslagpunt voor diesel 11 x hoger - ofwel na 47000 Km pas lonend was ? |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Dec 04, 2019 9:48 |
|
|
|
Wij helpen via onze gekozen regering ons mooie land dus finaal naar de kloten. Dit gegeven werd mij volkomen duidelijk toen ik een boerenkennis sprak, die na enkele jaren Rutte en vrienden, is verhuisd naar de Ardennen. Daar verzorgd hij 150 stuks vee zonder het veelvoud aan formulieren dat hier, onder toezicht van de Randstad over het land is uitgepoept. De man was ontzettend dankbaar dat hij nog op tijd was verkast. Dit nadat hij onder Nederlandse vakgenoten met verbazing had kennisgenomen van de zich steeds verder uitbreidende regelzucht waaronder het Nederlandse platteland tegenwoordig gebukt gaat.
We zijn, zo vertelde hij mij, het lachertje in Europa. Wij gaan gebukt onder de meest idiote regeltjes en betalen daar ook nog eens dik aan de EU voor.
We zijn een slaafs volkje geworden vertelde die boerenman. Zoals iemand hierboven al eens schreef. Een stel slaafse lemmingen.
Maar wat moeten we dan? We kunnen slecht het Binnenhof met zijn inhoud afbranden.
Dus beste medeknaagdieren, stem straks maar weer braaf op dezelfde partijen die ons in deze belachelijke toestand hebben gebracht, die daarna weer enthousiast de Brusselse standpunten zullen uitvoeren, tussen het innen van jullie centen door. Wat beurt Timmermans eigenlijk?
We zijn het risee van de beschaafde wereld geworden onder Rutte en vrienden. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 05, 2019 0:46 |
|
|
|
Goeie morgen, U dacht natuurlijk, miljoen geeft het op ?
Nee dus, wil U de procedure van wegenbelasting uitstellen ons uitleggen ?
Uitgesteld betekent dat na later - alsnog 100 % betaald moet worden ?
Zelfs al zou de Fiat diesel 1-27 verbruiken, zou dit verbruik door extra diesel belastingtoeslagen - met Uwe 4200 km/jaar persoonlijk dieselen met 1-3 rekenkundig verbruik een asociale zuipschuit zijn ?
Of had 7 jaar geleden de Australische bioloog alle diesel leugens en dergelijke nog niet uitgezocht ? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 05, 2019 8:15 |
|
|
|
Ik ben ook oprecht benieuwd welke diesel van voor 2002 (want Poendert heeft het over een stedenverbod voor diesels, zover ik weet geldt dat voor diesels van voor 2002) een gemiddeld verbruik haalt van 1 op 27.
Kun je het merk, type en bouwjaar eens noemen Poendert? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 05, 2019 13:16 |
|
|
|
Poendert schreef: | Nou vooruit dan. Ik had het niet over 2002. |
Nee, maar je schreef dit:
Quote: | Deze [Punto] heb ik een half jaar geleden in uitstekende toestand verkocht omdat verschillende steden verboden gingen gelden voor diesels. |
Voor de Punto geldt geen verbod in steden, dus de link is me nog niet helemaal duidelijk.
Verder was de Punto Evo Diesel (want daar hebben we het volgens mij over) wel een zuinige auto (1 op 27 was zeker mogelijk) maar de uitstoot daarvan ligt toch echt boven de 50 gram CO2/km. Tot 2016 werden alleen auto's die minder dan 50 gram CO2 per km uitstoten vrijgesteld van de wegenbelasting. Dus de Punto Evo Diesel was niet vrijgesteld van wegenbelasting, de benzine versie wel.
Dus het verhaal blijft wazig. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Dec 05, 2019 13:40 |
|
|
|
Beste Cliff. Gelukkig zit u niet bij de belastingdienst, want ik heb toch echt rond de 3 jaar belastingvrij met mijn dieseltje gereden. De dreiging van het verbod op diesels in binnensteden en de idioot hoge dieselbelasting(ik kreeg onlangs bericht dat mijn busbelasting met ik meen 9,5% werd verhoogd) en het geouwehoer van het deugende deel van de mensheid, hebben mij doen besluiten om de diesel om te ruilen voor een benzine.
Omdat een electrische auto een te kleine actieradius heeft, en omdat we in dit land ook in de toekomst maar hooguit een 6% van onze elektriciteit op kunnen wekken en vervoeren via wind en biologisch(houtstrooisel en korrels uit de afgezaagde Canadese oerwouden), rijd ik nu weer op benzine.
Mijn huidige benzine personenauto ligt ook onder de 50 gram. maar ik betaal braaf belasting.
Ik ben gekker met onze bossen en andere groeisels dan met de deugende Randstadmens. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Dec 05, 2019 14:18 |
|
|
|
Ik heb ook mijn E-klasse diesel verkocht om die reden. De dag dat ik hem verkocht kreeg ik de brief over belastingverhoging, dus die gaat mijn neus voorbij.
Inmiddels rijd ik elektrisch en op zelf opgewekte zonne-energie. Zowel voor de portemonnee als het milieu dus prima. Ik heb geen last van een lage actieradius, er zit een benzine-motor aan boord die pas opstart als de accu leeg is. Dat komt bij mij nauwelijks voort. Ik heb nu 2500 km gereden en een gemiddelde van 1 op 200 gereden.
Mijn auto is niet wegenbelasting vrij, het is geen hybride, het is een auto waarbij je kunt kiezen of je elektrisch rijdt óf op benzine. Beiden tegelijk kan de auto niet. Maar ik kan er dus ook voor kiezen om elektrisch te rijden bij vertrek, vervolgens naar Wenen te rijden op benzine en wanneer ik daar de afslag Wenen pak van de snelweg weer over te gaan op elektrisch rijden.
Ik vind het systeem ideaal. Sowieso heb ik inmiddels twijfels over elektrisch rijden op de snelweg. Ik doe het wel, maar ik vermoed dat het rendement wel eens negatief zou kunnen zijn. Snelweg rijden verbruikt echt veel stroom. Rijden in de stad absoluut niet omdat alle rem en uitrol-bewegingen van de auto weer deels terugvloeien in de accu.
De techniek is nog niet volledig doorontwikkeld. Let trouwens op de snelweg ook eens op elektrische autos (bv. Tesla's) die achter een vrachtwagen blijven rijden. Ik vermoed dat de bestuurder met samengeknepen billen een oplaadpunt probeert te bereiken. Dat rijdt toch niet lekker. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 05, 2019 20:51 |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Dec 06, 2019 8:04 |
|
|
|
Cliox schreef: | Welk jaar? |
Geen idee, dat lijkt Poendert niet te willen noemen
Quote: | De MiTo en Punto waren in 2010 vrijgesteld van wegenbelasting. Daarom kocht in in 2011 een spiksplinternieuwe MiTo en weigerde ik te leasen. |
Benzine of diesel? |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Dec 07, 2019 10:02 |
|
|
|
Beste Cliff. Uw elektrische auto heeft dus nauwelijks invloed op het milieu, maar u rijdt er uitsluitend in om uw portemonnee te spekken.
Daar is trouwens niks mis mee, en ikzelf zou ook uw oplossing hebben gekozen als die elektrische auto,s niet zo duur waren. Ook vind ik me te oud om al die trammelant aan te halen.
Daarnaast wil ik u er op wijzen dat elektriciteit uit zogenaamd duurzaam minstens zoveel CO2 uitstoot via het produceren van die stroom, als een kolencentrale. Dan heb ik het nog niet eens over de verliezen die optreden bij het vervoeren van stroom. Die verliezen treden bv niet op bij het vervoer van gas. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Weerwoord forum index » Binnenland
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 6
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende
|
|
|
|
|