Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Sterke afname misdrijven Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
heb je soms een solipsistische aanleg?

Sinds het slikken van harde kost, lijkt Tedje al van de moederborst af.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

lijkt?

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 19:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat lijkt maar zo.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2015 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Poendert schreef:
Ik ben pas blij als de misdaadcijfers weer zijn gedaald tot 100.000 zoals in 1950. Dus 7x minder dan nu.
En niet creatief rekenen zoals men blijkbaar van de banken heeft geleerd.
Dus geen misdrijven buiten de berekeningen houden omdat anders de som niet klopt.
Als misdrijven buiten de berekeningen worden gehouden is dat in opdracht van politiek correcte politici. Volgens mij hopelijk niet vanuit het CBS.

Het opvallende is dat Justitie vrijwel nooit naar buiten kwam met de boodschap:
Criminaliteit met 300 % gestegen...

Het vertrouwen dat je in de huidige zo breed uitgemeten vermeende ''daling'' kunt hebben,
kun je koppelen aan het recente liegen van VVD minister van Justitie:

''De minister zei gisteren dat het OM een dag voor de verschijning van de foto's er even snel over is geïnformeerd. ''

Het blijkt nu dat de overheid samen met Van der G. en diens advocaten de regie heeft gevoerd

http://www.transport-online.nl/site/63750/opheldering-geeist-om-fotos-van-der-g/

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2015 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ah, het bericht van de dalende criminaliteit komt niet in de kraam te pas en daarom is het een leugen. Parkeer hem even totdat de volgende minister van justitie van PVV huize is. Als dan de criminaliteitscijfers dalen is het natuurlijk ineens GEEN leugen. En als ze onverhoopt mochten stijgen, dan komt dat natuurlijk door de erfenis van links wanbeleid. Of zijn de cijfers over stijging onderdeel van een links complot om de PVV te demoniseren.
BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2015 22:26 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ik heb duidelijk aangetoond dat de VVD Minister van Justitie een leugenaar is, en zijn ambtenaren ook...

dus vraag mij niet deze lieden te vertrouwen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2015 22:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U heeft niets aangetoond. Maar droom lekker verder.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Interessant artikel voor of liever gezegd over de feitenontkenners die zich beroepen op leugens, kleine leugens, grote leugens en statistieken

Quote:
Veel misdrijven worden door CBS niet meegeteld

Misdaadcijfers misleiden

Het aantal misdrijven in Nederland daalt. De juichende koppen naar aanleiding van de jongste CBS-cijfers doen vermoeden dat het steeds veiliger wordt op straat. Maar is dat ook zo?

Het CBS meldde dat het gaat om een daling van de geregistreerde misdaad en in dat woord schuilt de adder onder het gras. Het betekent dat de politie acht procent minder misdrijven registreerde. Niet dat er acht procent minder misdrijven werd gepleegd. Er is een verschil tussen de papieren werkelijkheid en de echte. Er gaapt een gat tussen wat er wordt geregistreerd en wat mensen feitelijk overkomt.

Zo is de politie weliswaar verplicht om een aangifte op te nemen, maar dat gebeurt niet altijd. Ook kunnen slachtoffers om meerdere redenen besluiten om geen aangifte te doen.

Volgens het CBS waren mensen net zo bereid als in voorgaande jaren om aangifte te doen. Dat is een boude bewering die is gebaseerd op gegevens over de mensen die daadwerkelijk naar de politie stapten. Hoeveel mensen dat nét deden, weten we immers niet?

Waarom zien mensen af van aangifte? Omdat ze er weinig heil van verwachten bijvoorbeeld. Doe eens aangifte van fietsendiefstal in Amsterdam. De kans dat je je rijwiel ooit terugkrijgt, is nihil, dus besparen de meeste inwoners zich de moeite. In de statistieken lijkt het daarom alsof er niet zo vaak fietsen worden gestolen in de hoofdstad. De bewoners weten wel beter.

Mensen kunnen ook besluiten om niet naar de politie te stappen omdat ze bang zijn voor de gevolgen van een aangifte. De politie kan je niet 24 uur per dag beschermen tegen de wraak van een boze buurman. Of de angst dat breed bekend wordt wat je is overkomen, kan mensen weerhouden. Bij zedendelicten is dat geen ongebruikelijk verschijnsel.

Daarnaast worden veel misdrijven niet meegeteld in de criminaliteitscijfers. Bijstandsfraude bijvoorbeeld, of cybercrime. Met name die laatste is in opkomst. Hoogleraar criminologie Wim Huisman constateerde al eens in het blad Delikt en Delinkwent, dat criminaliteitscijfers niet de kracht hebben om het daadwerkelijke aantal misdrijven te laten zien, simpelweg omdat een heleboel misdrijven niet worden meegeteld.

Dat wil niet zeggen dat de door het CBS geconstateerde daling helemaal onzin is. Volgens het CBS nam bijvoorbeeld het aantal woninginbraken af, en dat kan best kloppen. Particulieren beveiligen hun huizen steeds beter, en er hangen op talloze plekken bewakingscameras. Over het algemeen kan echter worden gesteld dat de cijfers meer iets zeggen over de manier van registreren dan over het aantal misdrijven.

http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7Li/8tE3a
BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Poendert schreef:
Guus schreef:
Ik vind het niet meer om te lachen; ik vind het zorgelijk.

Ik heb al wat langer niet zo'n hoge pet meer op van het gemiddelde Nederlandse snapvermogen maar het neemt ook nog 's toe. Vooral op het internet is men de schaamte over de eigen onnozelheid voorbij, lijkt het wel.

Ik heb wel een theorie over de mogelijke oorzaak: 'social media'.

Ze moesten het verbieden die sociale media. Dat is pas democratie.

De politiek correcte meningsstuurders hebben het zichbaar moeilijk met vrije nieuwsgaring, de newspeak in de MSM voorbij. Want stel je toch eens voor dat wij te weten komen wat sommigen niet willen horen, nietwaar?
BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 10:10 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Joost Bakker schreef:
Ik heb duidelijk aangetoond dat de VVD Minister van Justitie een leugenaar is, en zijn ambtenaren ook...

dus vraag mij niet deze lieden te vertrouwen.

VVD en justitie: Zomaar een plaatje dat meer zegt dan vele woorden

Iets met de ene smerige hand wast de andere..?

Ter overpeinzing:

Overheid heeft pedofilie jarenlang gedoogd
Justitie is 120.000 Euro kwijt aan verdediging Demmink
Rechter geeft AD gelijk in zaak topambtenaar
BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het feit dat het CBS constateert dat de criminaliteitscijfers dalen, heeft een hoop Weerwoorders zeer onaangenaam tot diep in hun ziel getroffen.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 12:07 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Leugens:
Je hebt kleine leugens, grote leugens en statistieken.

Het CBS is dikwijls niets anders dan een verffabriek die de gewenste kleur levert.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Het feit dat het CBS constateert dat de criminaliteitscijfers dalen, heeft een hoop Weerwoorders zeer onaangenaam tot diep in hun ziel getroffen.

Inderdaad.

Beeldvorming is iets wat jaren kost om op te bouwen, maar valt dan blijkbaar met feiten en cijfers niet zomaar aan diggelen. We hebben destijds ook die hele hype gehad over zinloos geweld. Alsof er in de jaren 50 van de vorige eeuw nooit eens iemand doodgeslagen werd... dat gebeurde wel, alleen stonden niet alle kranten daar vol van.

Dat hele gedoe over zinloos geweld en stille tochten staat gelukkig weer op een laag pitje. De hype is er vanaf.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 16:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

King George schreef:
Leugens:
Je hebt kleine leugens, grote leugens en statistieken.

Het CBS is dikwijls niets anders dan een verffabriek die de gewenste kleur levert.

Tuuuuurlijk. Alles wat je niet bevalt zijn leugens.
Ik vind het oprecht vervelend voor mensen als u dat het CBS zulk schokkend nieuws heeft moeten brengen: de criminaliteit daalt !!!
Het moet toch niet gekker worden...als wij vinden dat de criminaliteit niet daalt, dan daalt ie niet. En zo zit dat.
Hij stijgt. En wee degene die dat durft te betwisten.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het keihard Hoera! roepen omdat de criminaliteitscijfers zijn gedaald staat in schril contrast met doodse stilte die er heerst rond het openlijk toegeven hoe ontzettend hoog de criminaliteit nog steeds is.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 17:10 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Het keihard Hoera! roepen omdat de criminaliteitscijfers zijn gedaald staat in schril contrast met doodse stilte die er heerst rond het openlijk toegeven hoe ontzettend hoog de criminaliteit nog steeds is.

O, dat wil ik best toegeven. Had dat trouwens al eerder gedaan, maar goed...maakt niet uit.
Waar het om gaat is die voorspelbare reactie omdat het onderzoek van het CBS iets anders uitwijst dan men had gewild.
Men had gewild dat de criminaliteit bleef stijgen, zodat dat weer een mooie aanleiding was voor schelden op het kabinet en op alles wat links is.
Nu de cijfers iets anders laten zien, wordt dat feestje verstoord....en dus loopt men te zwetsen dat de cijfers niet kloppen en dat het CBS liegt.
Zo vreselijk voorspelbaar allemaal...dat ziet u ook, Tedje.
Blij zijn met hoge criminaliteitscijfers....en dat alleen maar om zo je gelijk te kunnen halen. Eigenlijk te treurig voor woorden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

De wijze waarop de CBS cijfers door de media bejubeld worden doet mijn erg denken aan beeldvorming.
En dat is ook niet gek, het CBS doet namelijk niets anders dan beeldvorming. Diens brood men eet...

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
De wijze waarop de CBS cijfers door de media bejubeld worden doet mijn erg denken aan beeldvorming.
En dat is ook niet gek, het CBS doet namelijk niets anders dan beeldvorming. Diens brood men eet...

Ik heb niets van bejubeling gezien in de media. Kunt u hiervoor een bron geven ? Wat ik wel gezien heb is dat het vrijj droog werd gemeld op het journaal.
Wat ik niet begrijp is waarom er mensen zijn, hier op weerwoord volop aanwezig, die zo vreselijk veel moeite hebben eens een keer iets te accepteren of aan te nemen wat het beeld dat ze al hebben nu eens NIET bevestigt.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 18:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja hoor, heeft u het journaal en de NOS website gemist waar uitgebreid verslag werd gedaan van dit heugelijke feit?
En ik accepteer zeer zeker de cijfers maar vind ze niet om over naar huis te schrijven.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het is mooi als de aangegeven criminaliteit het afgelopen jaar in vergelijking met een jaar eerder gedaald is. Dat werd tijd.
Ik weet niet hoe hoog die criminaliteit nu is, maar in 2002 was dat aantal 1,4 miljoen, dus toen 10x zo hoog als in 1950. Dat alles volgens Peter Wieringa in de Jaap 02-10-2013.
En is beroving en afpersing, die in 2005 werden geschrapt bij geweldsdelicten, al weer meegerekend in die cijfers.
Dat vraag ik me dan weer af.
Wij kijken hier nauwelijks nog naar de NOS of andere gestuurde zenders, Voor zover dat mogelijk is.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 06, 2015 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Negativisme definitie

negativisme zelfst.naamw. houding van ontkenning, afwijzing en verzet, neiging om alles (geestelijke, ethische en religieuze waarden) te ontkennen

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2015 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Het is mooi als de aangegeven criminaliteit het afgelopen jaar in vergelijking met een jaar eerder gedaald is. Dat werd tijd.

Hoezo werd dat tijd? Hij daalt al vanaf 2007, dus voor het achtste achtereenvolgende jaar.

Quote:
Ik weet niet hoe hoog die criminaliteit nu is, maar in 2002 was dat aantal 1,4 miljoen, dus toen 10x zo hoog als in 1950. Dat alles volgens Peter Wieringa in de Jaap 02-10-2013.

In vergelijking met het jaar dat Nederland nog een onbewoond moeras was is de stijging zelfs 100%.
Oftwel: in 1950 waren er ook veel minder inwoners, dat in absolute zin het aantal misdrijven stijgt naarmate er meer mensen zijn (en dus ook meer potentiële misdaadplegers) is evident. De vergelijking gaat dus mank.
Statistiek is niet uw sterkse punt, Poendert.

Quote:
En is beroving en afpersing, die in 2005 werden geschrapt bij geweldsdelicten, al weer meegerekend in die cijfers.
Dat vraag ik me dan weer af.

Dat heeft u in deze draad al een keer of zes kunnen lezen: ja, dat is meegerekend.

Quote:
Wij kijken hier nauwelijks nog naar de NOS of andere gestuurde zenders, Voor zover dat mogelijk is.

Hm...mij ontgaat even wat dit met de CBS-cijfers te maken heeft. Laat me raden: de NOS heeft samen met haar linkse financiers bewust de gegevens verdraaid en het eveneens linkse CBS aangezet tot het bewust manipuleren van de cijfers, teneinde de hardwerkende belastingbetalende Nederlander een rad voor ogen te draaien om zo de criminele allochtoon te beschermen en de in de peiling stijgende PVV de wind uit de zeilen te nemen, dit alles afgekeken hebbende van de nazi-propagandamachine van Goebbels ?
Is dat het ?

BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2015 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In Absolute zin steeg de criminaliteit 10x. In relatieve zin 7x. hoger in +- 50 jaar. Aldus Peter Wieringa, zo uit mijn blote hoofd.
Langs het tuinpad van mijn vader was het dus wel degelijk een stuk veiliger dan nu.
In die tuinpadtijd sloot niemand zijn woning of schuur af. Nu draai ik mijn deur op slot als ik achter naar de tuin loop. Dat zal ook wel invloed hebben.
Maar hopelijk daalt de criminaliteit ondanks gegoochel met statistieken en cijfers, en de alertheid van landgenoten echt.
Dat zal tijd worden, maar we hebben nog een zeer lange weg te gaan.
BerichtGeplaatst: Za Nov 07, 2015 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Guus schreef:
Negativisme

Ook als blijkt dat het CBS de boel flescht?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Sterke afname misdrijven
  Weerwoord forum index » Binnenland