Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Sterke afname misdrijven Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Sterke afname misdrijven
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

In 2014 is de criminliteit in Nederland opnieuw verder gedaald. Het CBS maakte dit vandaag bekend op basis van het aantal meldingen en aangiftes bij politie en justitie.
De daling van de criminaliteit is ingezet in 2007 en is inmiddels in totaal met een kwart afgenomen. Deze trend lijkt zich ook in 2015 voort te zetten. Onderzocht is ook of er mogelijk minder snel aangifte wordt gedaan, maar het tegendeel is eerder het geval: mensen doen sneller aangifte dan een aantal jaren geleden.

Dit is goed nieuws en een bewijs dat een aantal door het kabinet ingezette maatregelen haar vruchten afwerpt. Ook plaatselijke bestuurders kunnen redelijk tevreden zijn. Zo is in Almere onder het burgemeesterschap van Annemarie Jorritsma de criminaliteit fors gedaald, wat in mijn ogen het directe resultaat is van het goede beleid van deze uitstekende burgemeester, die nu helaas weg is uit Almere.

Alle geschreeuw van negatievelingen en angstzaaiers ten spijt over toenemende onveiligheid, wijzen de cijfers dus anders uit.
Het gevoel van onveiligheid wordt duidelijk versterkt, wanneer je - zoals de PVV doet - continu blijft gillen dat het onveiliger wordt in dit land, ondanks dat de nuchtere werkelijkheid anders uitwijst.
Maar een partij als de PVV kan ook niet anders, want zij ontleent haar succes aan de angst van mensen, en wanneer dat irrationeel blijkt te zijn is dat een streep door het beeld dat zij wil vasthouden.....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

In kringen van de PVV is het plotseling erg stil........
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 17:07 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Ja de PVV is in crisis overleg bijeen.
Ik denk dat deze draad overigens ook opvallend stil blijft nu
Wink

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Er komen wellicht reacties in de (Geen) stijl van 'valse voorlichting van linkse volksverlakkers'.

We wachten af...

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Misschien kan er dan gezegd worden dat het nog veel lager zou zijn als we geen Marokkanen hadden Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

We hebben de oorlog nog niet gewonnen hoor. De misdaadcijfers zijn nog steeds erg hoog.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoog en laag zijn relatieve begrippen Tedje.

ten opzichte van voorgaande jaren zijn ze dus gewoon laag. Ondanks 73 anti-moslims en anti-Marokkanen draadjes op Weerwoord.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dat komt juist van die 73 anti-moslims en anti-Marokkanen draadjes op Weerwoord.
Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Misschien kunnen we nu deze afname lijkt toe te nemen volgens enkelen, nu ook weer beroving en afpersing bij de misdaad cijfers optellen. Deze zijn namelijk in 2005 geschrapt.
Mijn Blauwe boekje. Ik lees:
Peter Wieringa. De Jaap.02-10-2013.
Sinds de jaren 50 zijn de misdaad cijfers in absolute zin meer dan vertienvoudigd.
Berekend met de bevolkingsgroei 7x meer.
1950 net geen 100.000 misdrijven en in 2002 gestegen naar 1,4 miljoen.
In 2002 werd besloten om beroving en afpersing niet meer mee te tellen bij geweldsmisdrijven, en het aantal goedgekeurde statistieken daalde tot 1 miljoen.
Dus nog steeds zeker geen reden tot juichen als de cijfers kloppen.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Misschien kunnen we nu deze afname lijkt toe te nemen volgens enkelen, nu ook weer beroving en afpersing bij de misdaad cijfers optellen. Deze zijn namelijk in 2005 geschrapt.
Mijn Blauwe boekje. Ik lees:
Peter Wieringa. De Jaap.02-10-2013.
Sinds de jaren 50 zijn de misdaad cijfers in absolute zin meer dan vertienvoudigd.
Berekend met de bevolkingsgroei 7x meer.
1950 net geen 100.000 misdrijven en in 2002 gestegen naar 1,4 miljoen.
In 2002 werd besloten om beroving en afpersing niet meer mee te tellen bij geweldsmisdrijven, en het aantal goedgekeurde statistieken daalde tot 1 miljoen.
Dus nog steeds zeker geen reden tot juichen als de cijfers kloppen.

Ten eerste: er is geen reden te twijfelen aan de cijfers, want ze komen van het zeer gerenommerde CBS. Al zou het mij niet verbazen als sommigen nu menen dat dit nu ook ineens een door de PvdA, Volkskrant en VARA gefinancierde instantie is met als enig doel de gewone burger een rad voor ogen te draaien teneinde de groei van de PVV te stoppen en daarom opzettelijk valse informatie verschaffen.
Ten tweede: beroving en afpersing worden gewoon meegeteld. Het gaat om de aangiftes bij de politie, en daar hoort dit gewoon bij.
Ten derde: dat de misdaadcifers in absolute zin zijn toegenomen sinds de jaren 50 (!!!!) is vrij logisch bij een evenredige toename van het aantal inwoners. In absolute zin zal er in China heel wat criminaliteit zijn en in San Marino erg weinig. Maar daar gaat het natuurlijk niet om, het gaat om de relatieve aantallen.
Ten vierde: er is ook niet zozeer reden tot juichen, maar wel tot een tevreden vaststelling dat het opnieuw dalende is.
Ten vijfde is uw reactie nu precies wat ik bedoel in het openingsstuk: wat verzuurd reageren omdat dit gegeven niet past in het beeld dat de PVV in stand wil houden omdat zij gebaat is bij angst en het aanwijzen van zondebokken, en dan passen dalende misdaadcijfers daar niet bij.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Lampje bij mijn neef is zijn fiets onlangs voor zijn deur gestolen, bij een nichtje zijn de spatborden van haar auto geschroefd, al mijn visspullen zijn onlangs gestolen. Van al dit soort diefstallen doen we (Nederlanders) al jaren geen aangifte meer, want je weet niet wat je allemaal op je hals haalt.
Eerst als de Politie meer dan de 16% misdaden oplost, en in de buurt van de 80% komt en de straffen in evenwicht komen met de daden, doe ik weer aangifte. Als ik niet uitkijk kom ik in Harderwijk "Volkert van der G" alweer tegen.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 20:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het klopt dat van bepaalde zaken geen aangifte wordt gedaan.
Het aantal aangiften van beroving en geweld laat een dalende trend zien terwijl de aangiftebereidheid bij dit soort misdrijven stijgt.
Hieruit kun je afleiden dat er in de criminaliteit echt een dalende trend is ingezet, zeker op de punten die er qua ernst echt toe doen...hoe vervelend zaken als fietsendiefstal en stuk trappen buitenspiegel ook zijn (ik weet er zelf alles van).
Wat Volkert van der G. hier precies mee te maken heeft weet ik niet. Of heeft hij uw visspullen ?

Laatst aangepast door Lampje op Ma Okt 19, 2015 20:52, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

De mensen doen al heel lang geen aangifte voor sommige misdrijven (bv stelen van een fiets)
Dat was in 2005 ook al zo en en 2015 nog steeds. Die "constante" is er dus.
Desondanks is de criminaliteit fors gedaald.
Dus het is gewoon minder geworden.

Als nu vervolgens iedereen gewoon aangifte gaat doen, dan kunnen de statistieken nog dichter bij de realiteit aansluiten.

Het weigeren om aangifte te doen van bv het stelen van visspullen is je eigen verantwoordelijkheid. Dus dan ook niet zeuren dat die statistieken niet kloppen!!

Overigens...... wat voor een auto is dat eigenlijk waar de "spatborden" van kunnen worden afgeschroefd?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 20:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het hoofd van de politie is de burgemeester .
Burgemeesters die op papier lagere misdaadcijfers willen scoren, adviseert de burgemeester het politiehoofd constructief mee te denken, vervolgens verbiedt het politieopperhoofd zijn onderdanen zonder overleg of toestemming geen criminelen meer te arresteren - systeem, alles wat ongewenst/onwelgevallig is verbieden te vinden .

@ Poendert ,waren het spatborden van een lelijke eend of ID/DS ?
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 21:31 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Burgemeesters die op papier lagere misdaadcijfers willen scoren, adviseert de burgemeester het politiehoofd constructief mee te denken, vervolgens verbiedt het politieopperhoofd zijn onderdanen zonder overleg of toestemming geen criminelen meer te arresteren - systeem, alles wat ongewenst/onwelgevallig is verbieden te vinden .

@ Poendert ,waren het spatborden van een lelijke eend of ID/DS ?

Sorry, vergissing. Het waren nummerborden. Dat hebben ze later overigens wel aangegeven hoor ik net. Dit omdat die waarschijnlijk straks worden gebruikt bij overvallen of andere criminele activiteiten, en ze daar niet voor wilden opdraaien.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:

Confused Question

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 22:07 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Alweer geen chocola!

Laatst aangepast door Guus op Ma Okt 19, 2015 22:14, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 22:11 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Poendert schreef:
Sorry, vergissing. Het waren nummerborden. Dat hebben ze later overigens wel aangegeven hoor ik net. Dit omdat die waarschijnlijk straks worden gebruikt bij overvallen of andere criminele activiteiten, en ze daar niet voor wilden opdraaien.

Lijkt me eerder omdat ze anders simpelweg geen nieuwe kentekenplaten hebben kunnen aanvragen...
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
estudiant Surprised Question

Wekelijks houdt elke burgemeester overleg met de hoofdcommissaris, en adviseert bepaalde zaken.
De burgemeester met een paar wethouders zijn ook aandeelhouders van een gemeentelijke sociale gesubsidieerde werkplaats, om z.g. geïndexeerde mensen met beperkingen te detacheren naar bedrijven .
In de omtrek zitten een paar grote tuinderijen van de wethouders familie, die gratis voor de bühne werkpersoneel aangeboden krijgt van eigen sociale werkplaats, de rest werkt allemaal zonder werkvergunning en zwart .
Om controle of klagers te weren, gaf de burgemeester de politie opdracht om te verbieden om in de omtrek sofi-nummers of op werkvergunningen te contoleren.
Een stel buitenlandse oplichters die daar van op hoogte waren, boden oude mensen allerlei klusdiensten aan zoals schoorsteenvegen, dakgoten schoonmaken, voegen repareerwerk enz.
Zodra de mensen aanbetaald hadden vertrokken zonder prestatie deze buitenlandse oplichters met noorderzon ,in de omtrek zijn oude mensen voor tonnen opgelicht waar de politie zelf bijstond met een controle verbod om de eigen gemeentelijke zwartwerkers te beschermen.
Gepleegde Misdaden : buitenlandse fraudeurs 100 mensen voor duizenden opgelicht . Misdaadcijfers 0 ,hosanna, aantal oplichters en fraudeurs drastisch verminderd .
Tuincentrums met Gemeente gesubsidieerde werkervaringsplaatsen, schrijven weer zwarte cijfers !

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Ma Okt 19, 2015 22:42, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 22:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nog maar eens. In 1950 100.000. In 2005 1,4 miljoen relatief misdrijven. Berekend naar bevolkingsgroei zonder berovingen enz (afgeschaft in 2005) 1 miljoen. Dat is nu 7x meer criminaliteit bedreven op onze bevolking per persoon dan in 1950, toen er nog geen sprake was van de Islamitische instroom.
Als ik Opsporing verzocht bekijk, is de criminaliteit voor 80% van Islamitische oorsprong.
Als ik dat mis heb, graag gedegen uitleg.
Toen ik in de Islam landen verbleef haalden de imboorlingen het wel uit hun hoofd om berovingen te plegen. Eerst kreeg men daar een ontzettend pak op zijn lazer van de politie, en daarna was er de kans op een afgehakte hand of hoofd voor de pleger.
Hier zwemt de Islamitische held als een reiger in een koi-viver, nog beter bediend als in hun paradijs met hier onbeperkt consumeren van bloemetjesjurken. Wel niet de mooiste om naar te kijken, maar beter, hoop ik voor hen, dan een geit.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 22:47 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ha, gelukkig ook in deze draad weer 'de Islam'. Kan dus worden goedgekeurd door de PVV ordedienst.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 22:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:

Hier zwemt de Islamitische held als een reiger in een koi-viver, nog beter bediend als in hun paradijs met hier onbeperkt consumeren van bloemetjesjurken. Wel niet de mooiste om naar te kijken, maar beter, hoop ik voor hen, dan een geit.

Nou, Poendert voegt nog iets toe.... n.l. een zwemmende reiger.... Confused

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2015 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Toen ik in de Islam landen verbleef haalden de imboorlingen het wel uit hun hoofd om berovingen te plegen.

Een Spreekwoord zegt, zoek niet ver wat naast je ligt !

http://www.absolutefacts.nl/opinie/jcm-wiesman/fraude-bij-bank-van-vaticaan.htm
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Nog maar eens. In 1950 100.000. In 2005 1,4 miljoen relatief misdrijven. Berekend naar bevolkingsgroei zonder berovingen enz (afgeschaft in 2005) 1 miljoen. Dat is nu 7x meer criminaliteit bedreven op onze bevolking per persoon dan in 1950, toen er nog geen sprake was van de Islamitische instroom.
Als ik Opsporing verzocht bekijk, is de criminaliteit voor 80% van Islamitische oorsprong.
Als ik dat mis heb, graag gedegen uitleg.
Toen ik in de Islam landen verbleef haalden de imboorlingen het wel uit hun hoofd om berovingen te plegen. Eerst kreeg men daar een ontzettend pak op zijn lazer van de politie, en daarna was er de kans op een afgehakte hand of hoofd voor de pleger.

Het valt niet mee om blij te zijn met de feitelijk aantoonbare afname van het aantal misdrijven, als je eerst jarenlang loopt te brullen dat de criminaliteit als gevolg van slap links beleid de pan uit rijst.
Alles waarop je je electorale succes baseert, namelijk het voeden van irrationele angst bij burgers, wordt zomaar eventjes door de nuchtere feiten ongedaan gemaakt.
Het wordt hoog tijd dat de criminaliteit fors gaat stijgen en als het eventjes kan graag door Marokkanen en ander uitheems rapaille. Dan heef de PVV tenminste weer voldoende munitie om mee te schieten.

De criminaliteit daalt, en dat roer moet om ! Het moet toch echt niet gekker worden in PVV-land !!!!

Laatst aangepast door Lampje op Di Okt 20, 2015 9:32, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Hoog en laag zijn relatieve begrippen Tedje.

ten opzichte van voorgaande jaren zijn ze dus gewoon laag. Ondanks 73 anti-moslims en anti-Marokkanen draadjes op Weerwoord.

Ik heb niks over moslims of over Marokkanen gezegd. Dat is een andere discussie, dan zou je moeten gaan kijken naar wie de plegers zijn.
Ik heb het over het absolute getal. Ondanks de daling is de criminaliteit gewoon nog steeds erg hoog.
Strenger straffen en betere beveiliging schijnen de oorzaken van de daling te zijn. Dat betekent echter niet dat het aantal criminelen is afgenomen, ze zitten langer vast of vangen vaker bot. En er is een verschuiving van het soort criminaliteit aan de gang die niet in de cijfers is verwerkt.

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2064007-met-criminaliteitscijfers-wordt-marketing-bedreven.html

Quote:
"Mijn inschatting is dat een steeds groter deel van de ijsberg onder water zit, en dat de cijfers zelf de reële omvang van de criminaliteit in Nederland onvoldoende weergeven", zegt Michiel Princen, oud-rechercheur en schrijver van het boek De Gekooide Recherche over opsporing in Nederland.
Hij twijfelt niet aan de betrouwbaarheid van de cijfers, maar wel aan de conclusies en hypotheses die eraan worden gekoppeld. "Er zijn veel misdrijven waar geen aangifte van wordt gedaan, maar die op een andere manier bij de politie terechtkomen", zegt Princen. "Bijvoorbeeld drugsgerelateerd geweld of het witwassen van geld dat met drugs is verdiend. Dat komt in deze cijfers niet tot uiting."

Weerwoord forum index » Binnenland