Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Sterke afname misdrijven Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Tedje van Es schreef:
Ik heb het over het absolute getal.

Het is vrij zinloos om absolute getallen te vergelijken indien andere factoren niet gelijk blijven.

Quote:
Ondanks de daling is de criminaliteit gewoon nog steeds erg hoog.

Relatief gezien kent Nederland vrij weinig criminaliteit in vergelijking met andere landen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik ben er van overtuigd, als alle bestuursrecht criminaliteit wordt meegeteld, deze cijfers ons land wel eens onbestuurbaar konden maken.
Om gelijkheidbeginsel rechtspraak te voorkomen, procederen ambtenaren gratis, en worden de procedeerkosten voor modale burgers onbetaalbaar .
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dude29 schreef:
Het is vrij zinloos om absolute getallen te vergelijken indien andere factoren niet gelijk blijven.

Ik vind dat je mag stellen dat als er in een stad als Amsterdam in een half jaar tijd (een kleine greep) ca. 7.000 diefstallen van voertuigen, 4.800 diefstallen uit auto's, 4.700 zakkenrollers, 4.400 inbraken, 2.100 mishandelingen en 700 straatroven plaats hebben gevonden dit, ondanks de daling, toch forse cijfers zijn.
Ik vind 48 misdrijven per 1.000 inwoners (het gemiddelde van de 5 crimineelste steden) behoorlijk.

Quote:
Relatief gezien kent Nederland vrij weinig criminaliteit in vergelijking met andere landen.

Relatief is geduldig papier. In Nederland is meer criminaliteit dan op de Noordpool.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ben pas blij als de misdaadcijfers weer zijn gedaald tot 100.000 zoals in 1950. Dus 7x minder dan nu.
En niet creatief rekenen zoals men blijkbaar van de banken heeft geleerd.
Dus geen misdrijven buiten de berekeningen houden omdat anders de som niet klopt.
Als misdrijven buiten de berekeningen worden gehouden is dat in opdracht van politiek correcte politici. Volgens mij hopelijk niet vanuit het CBS.
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nog maar een keer voor de trage begrijpers en de slechte lezers: er worden GEEN misdrijven buiten de cijfers gehouden.
Nog een keer: de cijfers zijn gebaseerd op alle aangiften bij de politie. Natuurlijk wordt van een aanntal misdrijven geen aangifte gedaan, dus is het logisch dat dat niet wordt meegenomen. Iemand die bij een mislukte drugsdeal een schot hagel in zijn kanis heeft gehad zal dat niet snel melden bij de politie. Maar dat deed hj tien jaar geleden ook niet, dus dat kun je alvast tegen elkaar weg strepen.
Dat mensen geen aangifte doen van fietsendiefstal is ook niks nieuws. Dat de heer Poendert zijn gestolen vishengel niet aangeeft, is zoals Estudiant al terecht opmerkte zijn eigen verantwoordelijkheid. Maar dan ook niet gaan mauwen als dat niet is meegeteld in de cijfers.
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja en? Ik zeg dat er nog steeds te veel misdaad is. De cijfers tonen dat aan.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Er is ook teveel misdaad. Maar de misdaad is wel dalende.
Dat is het verhaal. Is het helder? Of moet het nog een keer in het Frans ?
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Niet in het Frans, maar wellicht zou het een beter idee zijn als u eens las wat ik in het Nederlands geschreven heb. Dan zou u niet zo'n toon tegen mij aan hoeven te slaan.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Het is vechten tegen de bierkaai bij populisten. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach gut, alweer bier van Guus.

Bekijk dit en probeer me dan eens wijs te maken dat de cijfers helemaal niet hoog zijn.

Men kan zich wel op de borst kloppen dan men een kalf van de verdrinkingsdood heeft gered, maar ondertussen is de hele kudde nog steeds aan het verzuipen.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Niet in het Frans, maar wellicht zou het een beter idee zijn als u eens las wat ik in het Nederlands geschreven heb. Dan zou u niet zo'n toon tegen mij aan hoeven te slaan.

Dat heb ik aandachtig gelezen en ik constateer daarmee nog steeds dat de cijfers van het CBS niet ter discussie staan. Overigens is het niet mijn intentie om u te schofferen. Mijn credo in de discussie is: "speel immer de bal doch nimmer de man."
Het spijt mij oprecht als dit credo in het gesprek met u onvoldoende tot uitdrukking is gekomen.
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

10 miljoenste schreef:
Ik ben er van overtuigd, als alle bestuursrecht criminaliteit wordt meegeteld, deze cijfers ons land wel eens onbestuurbaar konden maken.
Om gelijkheidbeginsel rechtspraak te voorkomen, procederen ambtenaren gratis, en worden de procedeerkosten voor modale burgers onbetaalbaar .

Question Confused Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 20:15 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
Ach gut, alweer bier van Guus.

Bekijk dit en probeer me dan eens wijs te maken dat de cijfers helemaal niet hoog zijn.

Men kan zich wel op de borst kloppen dan men een kalf van de verdrinkingsdood heeft gered, maar ondertussen is de hele kudde nog steeds aan het verzuipen.

Niemand heeft beweerd dat die cijfers niet hoog zijn. Ze zijn echter minder hoog dan ze waren.
Vreemd trouwens, dat nu dit bekend is er ipv verheugd, verzuurd gereageerd wordt. Natuurlijk is het nog lang niet ideaal, maar...... er is een begin.
En inderdaad...... jammer voor de PVV. Laughing

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 20:21 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:
Ik ben pas blij als de misdaadcijfers weer zijn gedaald tot 100.000 zoals in 1950. Dus 7x minder dan nu.
En niet creatief rekenen zoals men blijkbaar van de banken heeft geleerd.
Dus geen misdrijven buiten de berekeningen houden omdat anders de som niet klopt.
Als misdrijven buiten de berekeningen worden gehouden is dat in opdracht van politiek correcte politici. Volgens mij hopelijk niet vanuit het CBS.

Misdrijven worden vooral buiten beschouwing gelaten omdat "men" geen aangifte doet. Bijvoorbeeld wanneer iemand constateert dat zijn visspullen zijn ontvreemd, maar desalniettemin toch geen aangifte doet.
Daarbij wordt het ronduit lachwekkend, wanneer deze persoon zich vervolgens beklaagt over het feit dat er misdrijven buiten de berekeningen worden gehouden......

Ik ga even lachen nu Laughing

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Ik vind het niet meer om te lachen; ik vind het zorgelijk.

Ik heb al wat langer niet zo'n hoge pet meer op van het gemiddelde Nederlandse snapvermogen maar het neemt ook nog 's toe. Vooral op het internet is men de schaamte over de eigen onnozelheid voorbij, lijkt het wel.

Ik heb wel een theorie over de mogelijke oorzaak: 'social media'.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 23:10 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Guus schreef:

Ik heb al wat langer niet zo'n hoge pet meer op van het gemiddelde Nederlandse snapvermogen maar het neemt ook nog 's toe. Vooral op het internet is men de schaamte over de eigen onnozelheid voorbij, lijkt het wel.

Ze moesten het verbieden die sociale media. Dat is pas democratie.
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2015 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Guus heeft gelijk. De meesten kunnen die sociale media n.l. helemaal niet aan. Ze geloven teveel de simpele one liners en voor je het weet menen ze dat de wereld er zo one-linerachtige uitziet.
En daar profiteren dan weer demagogische politici van.....

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2015 8:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Guus schreef:

Helemaal mee eens.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2015 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Dat heb ik aandachtig gelezen en ik constateer daarmee nog steeds dat de cijfers van het CBS niet ter discussie staan. Overigens is het niet mijn intentie om u te schofferen. Mijn credo in de discussie is: "speel immer de bal doch nimmer de man."
Het spijt mij oprecht als dit credo in het gesprek met u onvoldoende tot uitdrukking is gekomen.

estudiant schreef:
Niemand heeft beweerd dat die cijfers niet hoog zijn.

Ik heb nergens gezegd dat de cijfers van het CBS niet kloppen. Ik heb gezegd dat, ondanks de afname, de criminaliteit nog steeds erg hoog zijn en er geen reden is om te juichen.
En dat wordt door o.a. de altijd met bier gooiende Guus uitgelegd als dat ik de cijfers van het CBS niet geloof, want zoals altijd gaat het hem om de speler en niet om de bal.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2015 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Kort samengevat: wat een negatieve reacties op positief nieuws. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 8:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ah, daar is middenvelder Estudiant weer met een tackle op de man.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

@ Estudiant: Dat gaan we vaker meemaken. Mensen zoeken een antwoord dat past bij het beeld dat ze hebben. Dalende criminaliteitscijfers ontnemen deze mensen een argument dat ze nodig hebben om flink te kunnen kankeren. Dus moet bij hen de mythe in stand worden gehouden dat de criminaliteit blijft stijgen. Om die reden wordt getwijfeld aan de juistheid van de cijfers. Als de cijfers een stijging hadden laten zien zou die twijfel volledig afwezig geweest zijn.
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

Waar speelt hij precies op de man ? Hij trekt een nuchtere, juiste conclusie.
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Waar is het negativisme in mijn mening dat ik zeg dat de misdaadcijfers nog steeds erg hoog zijn? Ik neem niet aan dat de overheid nu achterover gaat leunen omdat men zo tevreden is met de cijfers.

Wat Estudiant over mij beweert is daarom vergezocht om iets over mij te zeuren te hebben.

BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2015 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:

heb je soms een solipsistische aanleg?

Weerwoord forum index » Binnenland