Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Janmaat, Fortuin, Wilders, roependen in de Woestijn. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Janmaat, Fortuin, Wilders, roependen in de Woestijn.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Janmaat, Fortuin, Wilders, en aan het rijtje kan ook bv Boer-Koekoek, enz worden toegevoegd, waren visionairs, waar ook anderen zoals Willem van Oranje, Luther, Johannes Hus, enz aan toegevoegd kunnen worden, zijn de heersende klasse, of die nu links is of rechts, altijd een doorn in het oog.
Voornoemde voorvechters zorgen dat de kaarten in de politiek opnieuw worden geschud, waar de elite die behaaglijk vanaf zijn verhoogde zetel neerkeek op het gekrioel van het plebs, zich zeer ongemakkelijk bij voelt, en zich daarom met alle middelen zal gaan verweren. (zie huidige politieke bokkesprongen)
Zelfs uitsluiting via oa de media, sturing van de rechtelijke macht via etentjes, en laster werden en worden niet geschuwd. Referenda geboycot en afgeraden.
De stelling is. We staan op een kruispunt, een splitsing in de politieke wereld, en de gevestigde orde zal alles doen wat in haar vermogen ligt, om verandering van de richting van de nieuwe politieke visie te verhinderen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De Nederlanders lijken nu wel wakker te worden. De door media eerst doodgezwegen poging vanuit Geenstijl, om een referendum over Brusselse doorgedrukte verdragen, werd met een overweldigend aantal stemmen gewonnen.
Het benodigde aantal handtekeningen van 300.000, werd ruimschoots overschreden tot een aantal van zeker 447. 000 handtekeningen.
Een zwarte dag voor de Pecholts uit ons midden, maar hopelijk een overwinning van de democratie.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Poendert schreef:
Quote:
Janmaat, Fortuin, Wilders, en aan het rijtje kan ook bv Boer-Koekoek, enz worden toegevoegd, waren visionairs, waar ook anderen zoals Willem van Oranje, Luther, Johannes Hus, enz aan toegevoegd kunnen worden

Neem dan iedere Nederlander maar mee in het demagogisch rijtje. Laughing

Quote:
Het benodigde aantal handtekeningen van 300.000, werd ruimschoots overschreden tot een aantal van zeker 447. 000 handtekeningen.
Een zwarte dag voor de Pecholts uit ons midden, maar hopelijk een overwinning van de democratie.

Dus een prima dag voor 'de Pechtolds uit ons midden'.
Democratie van een kortlopende soort. Ook als hij het niet leuk vindt.

Ik meen zelfs, dat D'66 graag referenda wilde, wat door Wiegel van de
VVD in de 1e K. werd getorpedeerd jaren terug?!
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Referendum/C990519.html
Later liet hij zich milder uit.

Dus vind ik, dat schrijver een beetje zwamt. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

D66 werd destijds opgericht om meer democratie in de politiek te brengen, waarbij referenda een van de speerpunten was.
Tegenwoordig heeft de partij D66 dit soort kroonjuwelen allemaal laten vallen, zeker als, zoals nu de PVV referendum voorstander is.
Pecholt heeft zijn zetels alleen te danken aan een anti PVV houding. Aan de angst van de elite voor Wilders en echte democratie. Een elite van hoogopgeleiden waartoe veel D66 aanhangers zich rekenen.
Dat weet u ook zelf wel.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Poendert:
Quote:
Pecholt heeft zijn zetels alleen te danken aan een anti PVV houding.

Het feit dat iemand demagogisch wat schrijft hoeft nog niet te betekenen,
dat zulks hout snijdt. Een overzichtje over wat ze zo'n beetje willen:

Dus die vlieger:
Quote:
Dat weet u ook zelf wel.

.. gaat niet op. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Door Joost Niemöller

Het is al een bekende teneur, maar hij werd vandaag weer eens bevestigd bij de laatste peiling van Maurice de Hond: Nederland is onregeerbaar geworden.

De PVV is virtueel veruit de grootste partij, met dertig zetels. De drie andere ‘grote partijen’ zitten in de sfeer van de twintig zetels, met uitzondering van de PvdA op tien.

Hier zien we dus dat de grootste partij tegelijkertijd ook de meest gehate partij is, waarmee andere partijen niet zullen samenwerken. En bij ‘de rest’ zien we een totale versplintering, die noopt tot ‘samenwerking der kleintjes’ die door allerhande compromissen en dealtjes nooit kan leiden tot enig concreet beleid. De enige verbindende schakel is de haat ten aanzien van de PVV.

Die stand van zaken is min of meer structureel, want het is de laatste twee jaar al zo. Dat zorgt ervoor dat er een volstrekte verlamming is gekomen in de Nederlandse politiek. Een met de dag minder populair kabinet, dat in de Eerste Kamer al een minderheidskabinet is geworden, maar dat maar blijft zitten omdat ieder alternatief door de zittende politici nog meer gevreesd wordt.
Het sukkelt maar door. Het komt niet tot principiële standpunten.

En dan is er die migratiestroom die de demografische samenstelling van Nederland definitief gaat veranderen.
Een zeer verontrustende situatie.

Alleen echt leiderschap kan daar iets aan veranderen. Visionair leiderschap.
BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Daar is ie weer: de roep om een sterke Leider! Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar is ie weer: het Godwinnetje! Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2015 23:34 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Guus schreef:
Daar is ie weer: de roep om een sterke Leider! Rolling Eyes

Logisch toch? Een regering en parlement van lapzwansen zetten geen zoden aan de dijk.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Maar die lapzwansen worden wel steeds opnieuw, met massale hulp van de meeste Media, door de Nederlanders gekozen. In het stemhokje schrikt men terug voor verandering.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Daar isie weer, de rechte rug, merck toch hoe sterck, enz..

Stel je voor, dat er een 'Leider' zou komen en dat die plotseling zou
gaan verordoneren, dat wij heel veel Islamieten gaan opnemen omdat...
Of dat je huis gevorderd wordt omdat de staat daar iets mee wil.
Of .... vul maar eens wat in. Dictaat.

Sterke leiders doen soms nuttige dingen en soms niet.
Zij bedruipen hun eigen systeem. Zij redden zichzelf en vaderland en over jouw rug.

Enzovoort. Ik hoor nu alweer het gejammer.
Laten we dat nooit vergeten. Vergis je niet. Razz

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Cliff schreef:
Daar is ie weer: het Godwinnetje! Rolling Eyes

Ik heb lak aan geblaat over Godwinnetjes.
Je mag goddomme niet eens meer wijzen op de geschiedenis bij sommige rechtsdenkers of ze komen aandraven met hun afgoderij van 'godwin'.

Op sommige dingen kan niet vaak genoeg gewezen worden. Ik zal dat doen zolang ik leef. Daarna mogen jullie weer je gang gaan en opnieuw een puinhoop maken van de wereld.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wijzen op de geschiedenis is iets anders dan Godwinnetjes gebruiken.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Het gebruik van 'Godwinnetjes' is een deel van het denken over wat zich
allemaal in de geschiedenis heeft voorgedaan.
Dat bepaalde typen daarover niets willen horen zegt ruim voldoende voor
altijd over dergelijke typen. Ja, dan stokt de discussie. Maar wacht... er is meer....

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Poendert schreef:
Janmaat, Fortuin, Wilders, en aan het rijtje kan ook bv Boer-Koekoek, enz worden toegevoegd, waren visionairs, waar ook anderen zoals Willem van Oranje, Luther, Johannes Hus, enz aan toegevoegd kunnen worden, zijn de heersende klasse, of die nu links is of rechts, altijd een doorn in het oog.
Voornoemde voorvechters zorgen dat de kaarten in de politiek opnieuw worden geschud, waar de elite die behaaglijk vanaf zijn verhoogde zetel neerkeek op het gekrioel van het plebs, zich zeer ongemakkelijk bij voelt, en zich daarom met alle middelen zal gaan verweren. (zie huidige politieke bokkesprongen)
Zelfs uitsluiting via oa de media, sturing van de rechtelijke macht via etentjes, en laster werden en worden niet geschuwd. Referenda geboycot en afgeraden.
De stelling is. We staan op een kruispunt, een splitsing in de politieke wereld, en de gevestigde orde zal alles doen wat in haar vermogen ligt, om verandering van de richting van de nieuwe politieke visie te verhinderen.
Jij denkt toch niet dat de overbetaalde ongeschoolden hier in Nederland regeren mogen.? Of dat het stemmen op overbetaalde ongeschoolden een verbetering is voor Nederland.?
Re: Janmaat, Fortuin, Wilders, roependen in de Woestijn.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Poendert schreef:

Als het vet gedrukte de basis vormt voor de discussie op deze draad......
Alsof een Wilders, Janmaat, Fortuijn ook maar enigszins te vergelijken zouden zijn met Willem van Oranje, Maarten Luther of Johannes Hus.......

Wilders.,Janmaat en Fortuijn hebben nog niet een deukje in een pakje boter geslagen....... Very Happy Very Happy Very Happy

Te belachelijk voor woorden eigenlijk......

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Omdat zij door de onbeschofte Kamermeerderheid die weinig van democratie moeten hebben
werden en worden genegeerd.
Geen pakje boter maar een ondoordringbare muur van in zelfgenoegzaamheid zwelgende volksverlakkers.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tja, zo werkt dat in een democratie. De meerderheid van de Kamer is altijd democratisch trouwens.... of moet ik dat uitleggen??? Rolling Eyes

Overeind blijft dat de vergelijking die Poendert maakt , ronduit belachelijk is.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Tedje van Es schreef:
Wijzen op de geschiedenis is iets anders dan Godwinnetjes gebruiken.

Schei toch uit; het wijzen op de steeds terugkerende simpele wens voor een 'sterke Leider' in de geschieden is niet eens een 'Godwin'. Je kwaakt gewoon Cliff na.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Je weet dus weer niet waar je het over hebt. Je kunt daar beter mee ophouden want het staat nogal dom.

Van mij mag verder iedereen 'godwinnetjes' gebruiken waar dat ook maar enigszins op zijn plaats is. Het (neo)nazi-denken dringt alweer veel te veel op. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2015 23:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

estudiant schreef:
Wilders.,Janmaat en Fortuijn hebben nog niet een deukje in een pakje boter geslagen....... Very Happy Very Happy Very Happy

Janmaat... ken ik onvoldoende.

Fortuin: werd afgeknald, maar heeft wel degelijk iets bereikt. Zijn gedachtegoed is zonder meer geassimileerd door heel veel salonfähige partijen.

Wilders: de kans wordt steeds groter dat deze man een rol gaat spelen in de Nederlandse politiek. Ik moet hem niet, maar als ik zie hoe 'mijn' linkse geloofsgenoten reageren kan ik niet anders dan begrijpen dat tal van mensen recht in zijn armen gedreven worden.

En ja, daar valt links elitair gedrag onder - en het denken dat Godwinnetjes objectieve geschiedenislessen zijn.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Guus schreef:
Je weet dus weer niet waar je het over hebt. Je kunt daar beter mee ophouden want het staat nogal dom.

Ach kijk aan! Ik heb een andere mening over Godwinnetjes en Guus vindt mij daarom dom. Waarvan akte!

Cliff schreef:
En ja, daar valt links elitair gedrag onder - en het denken dat Godwinnetjes objectieve geschiedenislessen zijn.

+1

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Cliff schreef:

Janmaat... ken ik onvoldoende.

Een zielig figuur. Overigens schandalig behandeld in de politiek en zich 'links' noemend grauw daarbuiten.

Quote:
Fortuin: werd afgeknald, maar heeft wel degelijk iets bereikt. Zijn gedachtegoed is zonder meer geassimileerd door heel veel salonfähige partijen.

Fortuyn heeft niets bereikt. Jammer dat ie de kans niet heeft gehad al was het maar omdat het dan 'de puinhoop van roze' was geworden wat een goede les zou zijn geweest voor het populistenvee.
De 'salonfähige' partijen zijn gewoon meegegaan met de verrechtsing om ons heen in Europa en in de wereld, dat is alles

Quote:
Wilders: de kans wordt steeds groter dat deze man een rol gaat spelen in de Nederlandse politiek. Ik moet hem niet, maar als ik zie hoe 'mijn' linkse geloofsgenoten reageren kan ik niet anders dan begrijpen dat tal van mensen recht in zijn armen gedreven worden.

Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan of je wel zo 'links' bent. Ik twijfel daarover nogal.

Quote:

Je bedoelt het te pas en te onpas roepen dat iets een 'Godwinnetje' is? Dat is inderdaad behoorlijk dom elitair.

Tedje van Es schreef:

Ach kijk aan! Ik heb een andere mening over Godwinnetjes en Guus vindt mij daarom dom.

Je kunt geen 'mening' hebben over een vast gegeven als Godwin's law. Dan wordt het Tedje's law.
En je bent beslist niet dom; alleen maar stronteigenwijs en dat maakt soms een weinig slimme indruk.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Guus schreef:
Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan of je wel zo 'links' bent. Ik twijfel daarover nogal.

Fijn, dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken. Dat zou ik wel doen namelijk als jouw links en mijn links hetzelfde waren.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dat gedachtegoed van Fortuijn is nogal relatief als het om originaliteit gaat. Eigenlijk was het er al en heeft hij er een politiek issue van gemaakt.
Fortuijn was vooral een opportunist, want hij had aanvankelijk CPN sympathieën , maar landde in de PvdA om later weer met het grootste gemak over te stappen naar de VVD.

ÉĂ©n van de zwartste dagen van Nederland als natie was wel het moment dat hij verkozen werd tot 'Grootste Nederlander aller tijden' in een gelijknamig KRO-tv-programma. Willem van Oranje werd tijdens deze verkiezing tweede, en Willem Drees derde. Rolling Eyes

Dat gedachtegoed overigens, was allang een bekend construct. Hij heeft er een politieke zwaai aan gegeven waarbij hij in zijn werk opvallend vaak refereerde aan eerdere werken van hemzelf. Iets wat zeer bedenkelijk is in kringen van wetenschappers.
Ook tegenwoordig wordt hij in wetenschappelijke zin min of meer gespaard ( genegeerd eigenlijk) omdat elke kritiek op zijn werk politiek niet correct is.

Dus elke vergelijking van Fortuijn met Willem van Oranje, Luther en Hus, slaat echt nergens op.
Het enige dat blijvend in de geschiedenis boeken zal worden opgetekend is het feit dat hij vermoord is. Een historisch feit dus.

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2015 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Met het uitroepen van Pim Fortuym tot 'grootste Nederlander aller tijden' heeft ons volk zich geprofileerd als een ietwat zwakzinnige meute die de waan van de dag volgt en niets van zijn historie begrijpt (of zelfs weet).

En alle referenties aan de geschiedenis als Godwinnetjes afdoet en zo de discussie doodslaat.

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici