Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Vlissingen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Niets is zo mooi als een wilde zee en de loodsbootjes die er doorheen 'ploegen'!

Kwestie van smaak.
Vind zelf dit bijvoorbeeld al mooier:

en dit:

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Fiets- voetveer

Vlissings visserbootje, haalt mijn visjes weer voor volgende week!

BerichtGeplaatst: Di Feb 11, 2020 21:31 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Gevaren in de zeevisserij
https://www.youtube.com/watch?v=x85O1nwPDKc

-

https://en.wikipedia.org/wiki/Fisherman#Safety_issues

"The fishing industry is hazardous for fishermen. Between 1992 and 1999, US commercial fishing vessels averaged 78 deaths per year".

Dikke bult.

-
BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 8:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De zee die geeft en neemt....

Als de klok van Arnemuiden
    Welkom thuis voor ons zal luiden
    Wordt de vreugde soms vermengd met droefenis
    Als een schip op zee gebleven is

Wend het roer, wij komen thuis gevaren
    Rijk was de buit maar lang en zwaar de nacht
    Land in zicht en onze ogen staren
    Naar de kust die lokkend op ons wacht

Rijke zee waarvan de vissers dromen
    Want jij geeft brood aan mam en vrouw en kind
    Wrede zee, jij hebt zoveel genomen
    In jouw schoot rust menig trouwe vrind

't is geen beroep voor mietjes...

Heb je trouwens ook cijfers over mensen die kokosnoten op hun kop krijgen? Of die bij het plukken van fruit en nootjes van hun trapje afdonderen en hun nek breken?

Ik denk dat het aantal slachtoffers daar hoger ligt dan bij de huidige visserij.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zit te prutsen.

Laatst aangepast door Poendert op Wo Feb 12, 2020 11:27, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Persoonlijk heb ik een paar orkanen meegemaakt op zee. Dat vond ik spannend, niet angstig. Eigenlijk heb je geen tijd om serieus over de hoge golven na te denken, je ziet alleen de schoonheid van het natuurgeweld.
Je vertrouwd je schip, dat soms op een duikboot lijkt, en de bemanning volkomen. Er is geen tijd voor angst.
Je zit tenslotte op de beste boot wereldwijd met de meest bekwame bemanning, met alle blinde kleppen voor de patrijspoorten en de luiken gesloten. Als de machine,s maar blijven draaien is er niks aan de hand
In mijn tijd zaten we met 40 Nederlandse bemanningsleden op koopvaardij-bootjes van 5000 ton. Op een zeesleper zat je met rond de 20 mensen en een stuk of 3 runners. Een passagiersschip telde honderden bemanningleden.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Persoonlijk heb ik een paar orkanen meegemaakt op zee. Dat vond ik spannend, niet angstig. Eigenlijk heb je geen tijd om serieus over de hoge golven na te denken, je ziet alleen de schoonheid van het natuurgeweld.
Je vertrouwd je schip, dat soms op een duikboot lijkt, en de bemanning volkomen. Er is geen tijd voor angst.
Je zit tenslotte op de beste boot wereldwijd met de meest bekwame bemanning, met alle blinde kleppen voor de patrijspoorten en de luiken gesloten. Als de machine,s maar blijven draaie, en je geen riffen tegenkomt, is er niks aan de hand
In mijn tijd zaten we met 40 Nederlandse bemanningsleden op koopvaardij-bootjes van 5000 ton. Op een zeesleper zat je met rond de 20 mensen en een stuk of 3 runners. Een passagiersschip telde honderden bemanningleden.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 14:10 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Cliff schreef:
Niets is zo mooi als een wilde zee en de loodsbootjes die er doorheen 'ploegen'!

Kwestie van smaak.
Vind zelf dit bijvoorbeeld al mooier:

en dit:

-

Zijn saaie foto's. Want net zo cliché als een boeketreeksromannetje.
Of dit:

BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Heb je trouwens ook cijfers over mensen die kokosnoten op hun kop krijgen?

Neen, net zo min als van boeren of passanten die door 'n dolle stier worden aangevallen, 'n achterwaartse trap krijgen van 'n koe of 'n paard, en van de vele soorten ziektes die houders van vee of huisdieren kunnen krigen van die dieren.
https://www.rivm.nl/ziek-door-dier

Cliff schreef:
Of die bij het plukken van fruit en nootjes van hun trapje afdonderen en hun nek breken? Ik denk dat het aantal slachtoffers daar hoger ligt dan bij de huidige visserij.

Denk van niet; je hoort er vrijwel nooit iets over. Zal wel komen doordat er niks mis is met het plukken van fruit waardoor men aldoende geen straf verdient.
-
BerichtGeplaatst: Wo Feb 12, 2020 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Dat verbaast me niets, en als we daar fruit-eters mee buiten onze provincie kunnen houden dan is dat mooi meegenomen Very Happy

Wist eerlijk gezegd niet dat zo veel mariniers fruiteter zijn. Razz
-
BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 1:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Zal wel komen doordat er niks mis is met het plukken van fruit waardoor men aldoende geen straf verdient.-

Hare Krishna!

Quote:
Wist eerlijk gezegd niet dat zo veel mariniers fruiteter zijn.

't Zou me niet verbazen dat het zo is... stelletje mietjes zijn het...

BerichtGeplaatst: Do Feb 13, 2020 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
De zee die geeft en neemt....

De vis wordt duur betaald....

BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 0:21 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Cliff schreef:

Klopt het dat die molen een rol heeft gespeeld in de oorlog?

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Za Feb 15, 2020 1:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik weet alleen van de kanonskogel die nog steeds in de muur zit na beschieting door de Engelsen Smile

https://www.molendatabase.nl/nederland/molen.php?nummer=922

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Defensie kan zich ook niet hebben teruggetrokken uit angst voor de komende zeespiegelstijging.
Die stijging was vanaf 1901 tot 2018 hooguit 21,5 cm per eeuw , volgens de KNMI.
Trouwens het viel in de rest van Nederland ook wel mee volgens dezelfde KNMI.
bij Vlissingen steeg de zeespiegel vanaf 1901 met 21,5 cm. Harlingen 14,3, Den Helder 14,8, Ymuiden 21 cm, Delfzijl 17,5, en Hoek van Holland 23 cm.
Dus Cliff houdt nog wel even droge voeten

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Dus Cliff houdt nog wel even droge voeten

Ik maak me ook geen enkele zorgen.

Sowieso klopt er geen reet van dat verhaal van de stijgende zeespiegel. Ze hebben het over 80 centimeter in 2100. Nou, ik dacht ik ga eens zelf meten op het strand. Dus ik mijn stoeltje neergezet en wat denk je, na een paar uur was er al een meter bij. Shock

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

https://www.destentor.nl/apeldoorn/geheim-onderzoek-nieuw-milligen-al-sinds-zomer-2019-favoriet-bij-defensie-voor-marinierskazerne~a4b5f5f5/?referrer=https://www.google.nl/

"Nieuw Milligen kwam in november 2019 definitief op alle fronten als beste alternatief voor Vlissingen uit de bus. Deze locatie, al in gebruik door Defensie, scoorde positief op zowel op de afstand woon-werkverkeer als op de relatief korte afstanden tot de bestaande militaire oefenterreinen in ‘t Harde, Harskamp en vliegveld Deelen. Die liggen allemaal net als Nieuw Milligen op de Veluwe.

Uit de eerder genoemde enquête bleek al dat de meeste mariniers maximaal een uur willen rijden naar hun werk. Voor de meesten is dit haalbaar als Nieuw Milligen hun werkplek wordt. De mariniers wonen overwegend in Noord- en Zuid-Holland, Brabant en Gelderland. Ook ziet Defensie het als voordeel dat dit terrein al in eigen beheer is. Om zeker te weten dat Defensie met Nieuw Milligen de juiste keuze zou maken, is deze locatie in januari puntsgewijs vergeleken met aanvankelijke ‘politieke’ keus Vlissingen. Ook hier scoorde het legerterrein op de Veluwe het beste".

Overigens is de afstand vanuit Brabant, Gelderland en Zuid-Holland naar Den Helder in de meeste gevallen 'n stuk groter dan naar Vlissingen. Maar voor de Noord-Hollanders zou 't 'n flink stuk verder zijn naar Vlissingen. Of dat de doorslag gegeven heeft ?????.
-
BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Uit de eerder genoemde enquête bleek al dat de meeste mariniers maximaal een uur willen rijden naar hun werk.

Hier moet je eens goed over nadenken... lees het rustig nog een paar keer over anders.

Ja, ik wil wel militair ter zee zijn hoor... ik wil alleen max. 1 uur reistijd naar mijn huisje!

Het is tekenend voor ons leger. Ik zeg: afschaffen. Heeft geen enkele nut meer. Het zijn allemaal zeikerige ambtenaren geworden.

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

De mariniers dreigden ontslag te nemen als ze naar Vlissingen zouden moeten. Daarom heeft de politiek besloten dat het niet door gaat. Het is wel 180 kilometer verder dan de huidige kazerne. Maar wanneer men verhuist dan kan men een royale vergoeding toekennen wegens standplaatswijziging. Ik begrijp het probleem verder niet. Iedereen is vervangbaar. Dat geldt ook voor mariniers, die sowieso na een aantal jaar bij het korps mariniers iets anders gaan doen. De politiek had ook kunnen besluiten dat de verhuizing over vijf jaar gaat gebeuren dan zijn de meeste mariniers die op dit moment niet naar Vlissingen willen al weer iets anders gaan doen binnen de krijgsmacht.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2020 2:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zeeland heeft een prima economische groei die eigenlijk maar geremd wordt door één ding: te weinig werknemers. Het percentage werklozen is in de provincie Zeeland al jaren het laagst van Nederland. Eind 2019 stonden er 6000 vacatures open. Op zo'n 380.000 inwoners is dat behoorlijk te noemen.

De mariniers wilden niet verhuizen, wat dom is: hun gezinsleden zouden het hier prima kunnen vinden. Er is werk in overvloed en kinderen kunnen terecht op alle soorten onderwijs: van basisschool tot universiteit.

Den Haag heeft trouwens echt gelogen richting Zeeland over de komst van de mariniers. Er waren een aantal beloftes gedaan, ook op papier, en er is behoorlijk geïnvesteerd in de komst. Bedrijven, woningen en grond is opgekocht. Mensen zijn uitgekocht. Infrastructuur is al aangepast. Ik geloof dat er zo'n 30 miljoen is uitgegeven.

Zeeland gaat ook een fikse rekening neerleggen in den Haag. Ik vind het niet erg dat de mariniers niet komen, maar economisch is er wel veel schade nu. De mariniers zouden goed zijn voor zo'n 28 miljoen euro per jaar en zouden minimaal 30 jaar blijven. Dat bedrag plus de reeds gemaakte investeringen komt uit op ongeveer 1 miljard euro. Die claim kan den Haag nu dus verwachten vanuit Zeeland...

Kan een duur grapje worden. En ik heb veel liever die 1 miljard euro dan die mariniers Cool

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2020 2:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nog een paar sfeerbeelden van de afgelopen week:

's werelds beste marinier ooit Smile

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2020 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Fileman schreef:
De mariniers dreigden ontslag te nemen als ze naar Vlissingen zouden moeten. Daarom heeft de politiek besloten dat het niet door gaat. Het is wel 180 kilometer verder dan de huidige kazerne.

Dacht dat Vlissingen alleen voor uit Noord-Holland afkomstigen veel verder is dan Den Helder.

Voor uit Brabant, Gelderland en Zuid-Holland aflkomstigen is Vlissingen zelfs 'n stuk dichterbij dan Den Helder.

Maar wat meer is;' mariniers dat zijn toch mensen van de marine en de marine hoort toch zoals het woord 't al zegt op zee.
Is 't dan niet voor de hand liggend dat dit legeronderdeel hoe dan ook vlak bij zee z'n basis heeft?
Wanneer die gasten helemaal op de Veluwe ondergebracht worden dan bestaat het risico dat ze de band met het water verliezen en meer en meer landhazen worden.

Wat te denken van bijvoorbeeld Scheveningen? Ook centraal gelegen toch?

-

Laatst aangepast door Natubico op Wo Feb 19, 2020 9:31, in totaal 2 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2020 9:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Is dat jullie hond, Cliff? Een Drentse Patrijshond?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2020 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kende de kazerne in Nieuw-Millingen wel. Het was een ouwe troep.
Dat zal nog heel wat centjes kosten om hem op te knappen.
Het zou ook voor de Vlissinger bevolking niet gunstig zijn, door de instroom van militairen uit het hele land, zou de oorspronkelijke Vlissinger mentaliteit zijn verzwakt worden. En vaak niet ten goede.
Ik sprak iemand uit Drents dorpje waar veel boerderijtjes worden opgekocht door Randstedelingen.
Ze kopen de huizen op klaagde de man, verbouwen de zaak grondig, en worden daarna lid van elke vereniging in het dorp, tot de biljartvereniging toe. Daar verklaren ze na een tijdje dat de zaak eigenlijk niet goed loopt, veranderen de vereniging naar hun eigen beeltenis, en de vereniging sterft daarna een stille dood.
Het eind van het liedje is een soort Vinex-wijk met allemaal hetzelfde bankstel.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 19, 2020 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Is dat jullie hond, Cliff? Een Drentse Patrijshond?

Nee, ik geloof niet meer in huisdieren. Wat mij betreft horen dieren in de natuur... niet in huis.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling