Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Vlissingen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Feb 22, 2020 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Toch nog maar eens deze zijweg op.

We gaan hier maar mee verder in het item "Ik zou bijna een veganist worden".

https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=16424&postdays=0&postorder=asc&start=350

-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2020 11:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Windkracht 9 in Vlissingen!

BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 0:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Mooie foto's Cliff.
Extra hoge golven die tegen de kade op slaan.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Prachtige foto's!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Mei 19, 2020 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Slapen op het strand...

Uitzicht op België en Zeeuws-Vlaanderen

Binnenhaven

Bellamypark met de man die in de bomen staart naar vogeltjes

BerichtGeplaatst: Di Mei 19, 2020 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Is dat dokter Bellamy, de beroemde vogelstaarder? Smile

Van de zomer ga ik het bekijken.

BerichtGeplaatst: Di Mei 19, 2020 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Neem het vliegtuig Smile

Ga in ieder geval niet naar Vlissingen om te winkelen. Dat is echt weg. Kun je beter in Goes of Middelburg doen. Als je van oude steden houdt is Middelburg ook beter. Middelburg is Amsterdam, Vlissingen is Rotterdam. Kapot gegooid tijdens de oorlog. Middelburg is in oude stijl herbouwd.

Tegelijkertijd is Middelburg arrogant... een ambtenaren en regeltjesstad. Vlissingers zijn opstandige vrijbuiters, harde werkers en meer internationaal georiënteerd. De aversie tussen Middelburgers en Vlissingers is ook vergelijkbaar met Amsterdam en Rotterdam.

Ik hoop dat het ooit één gemeente wordt trouwens. Zal ze leren! Ik heb zo'n 20 jaar in Middelburg gewoond en zo'n 15 jaar in Vlissingen. Middelburg is een mooiere stad, maar Vlissingen een leukere. Bovendien heeft Middelburg geen kust dus als je een echte zeeliefhebber bent zoals ik... kun je toch beter in Vlissingen wonen.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2020 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

We gaan niet winkelen. Gewoon lekker naar zee, de Deltawerken, en plaatsjes bekijken. En tegen die tijd zal er ook wel een tafeltje op een terrasje zijn.

Vroeger ben ik vaak in Zeeland geweest, maar de laatste keer is alweer 5 jaar geleden (en dat was maar één dagje).
Toen ik jong was gingen we vaak in Zeeland kamperen. Dat was altijd hartstikke leuk.
Ooit was ik met een vriendin op de camping in Westkapelle. We gingen naar Middelburg om er wat rond te kijken.
Toen we bij een drankenhandel kwamen keken we in de etalage. In die tijd dronk je Bacardi-Cola en we waren aan het overleggen of we de grote of de kleine fles zouden kopen. Plotseling hoorden we achter ons: "Jullie komen uit Limburg, is het niet? Dan neem je de grote fles!". We keken om en er stond een Zeeuw die ons gesprek gehoord had. We hebben zijn raad opgevolgd en de grote fles gekocht. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2020 10:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat dat betreft lijken Limburg en Zeeland wel op elkaar denk ik. Zag ik ook in die documentaire die je gepost had over Corona in Kessel. Had zomaar Corona in Zierikzee oid kunnen zijn.

In de provincie is men gewoon veel aardiger voor elkaar, minder wantrouwend, meer de tijd voor elkaar, meer rust in het verkeer. Vooral dat laatste. In de Randstad iedereen opgefokt, gejaagd, nul tolerantie, direct toeteren als je even twijfelt welke rijbaan de juiste is, of wanneer je geen volgas bij oranje geeft... echt heel triest volk.

Dan kun je inderdaad beter Limburgers, Brabanders, Zeeuwen, Friesen, Drentenaren oid hebben. Zeeuwen lijken altijd heel stug maar daar kun je gemakkelijk doorheen prikken. Kijk naar Willem van Hanegem, ook zo'n raszeeuw. Bikkelhard in het veld. Harde werker. Maar soms ineens een heel klein hartje. Zelfde zag ik bij Peter van Vossen, ook zo'n voetballer die keihard werkte... maar toen in zijn Turkse avontuur in huilen uitbarstte. Gekozen voor het geld, dom dom dom. Zit je daar in een land waar je totaal niets mee hebt. Gelukkig was hij snel terug van zijn Turkse avontuur.

In Middelburg is trouwens t.o.v. 5 jaar één van de mooiste (regelmatig landelijk winnaar) bruine kroegen verdwenen: de Mug. De oprichter ging met pensioen, zijn dochter heeft het een tijd gedraaid maar uiteindelijk verkocht. Daarna ging het failliet en nu is het een brasserie.

Wat heb ik daar veel uren doorgebracht. Sowieso tussen mijn 20ste en 30ste had ik net zo goed geen huiskamer kunnen hebben. Ik zat 4 avonden per week in het café. En dat voor iemand die niet drinkt hè...

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2020 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natuurlijk! Je dronk daar alleen maar koffie en Cola! Very Happy

Maar wat jij zegt over de provincie is waar; men is hier veel aardiger tegen elkaar. Je kent de mensen in jouw buurt en plaats.
Iedereen groet elkaar. Ik heb eens bezoek uit de Randstad gehad en die waren hogelijk verbaasd dat iedereen op straat goedendag tegen hen zei.

Najib had hier destijds een prachtige sketch over. Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2020 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Drie keer raden waar dit is...

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2020 18:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Iedereen groet elkaar. Ik heb eens bezoek uit de Randstad gehad en die waren hogelijk verbaasd dat iedereen op straat goedendag tegen hen zei.

Je bezoek was of zelf sociaal gestoord of woont in het centrum van een van de grote steden: daar is t niet te doen om iedereen gedag te zeggen.

Kom je in wijken wat verder van het centrum, zeker in de wat betere wijken (je weet wel, hoe meer VVD-stemmers, hoe beter de wijk) dan is het eigenlijk niet zo heel anders dan in pakweg Limburg of Zeeland.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2020 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:

Je bezoek was of zelf sociaal gestoord of woont in het centrum van een van de grote steden: daar is t niet te doen om iedereen gedag te zeggen.

Kom je in wijken wat verder van het centrum, zeker in de wat betere wijken (je weet wel, hoe meer VVD-stemmers, hoe beter de wijk) dan is het eigenlijk niet zo heel anders dan in pakweg Limburg of Zeeland.

Zo'n wijk waar Flodder opgenomen is..
Die Kakkeeeejs... Smile

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2020 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Zo'n wijk waar Flodder opgenomen is..
Die Kakkeeeejs... Smile

Nee hoor, Kralingen, Schiebroek, Hillegersberg, grote delen van Alexander, Capelle, Krimpen, Nieuwerkerk, Barendrecht, delen van IJsselmonde... allemaal wijken/voorsteden waar relatief veel VVD wordt gestemd.

Geef nou maar gewoon dat hoe linkser een wijk stemt, hoe slechter de buurt is.

BerichtGeplaatst: Do Mei 21, 2020 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Kralingse bos.

Maar ja, is het een bos. 200 hectare. Aangelegd door de overheid Very Happy met behulp van bomen uit Brabant en bommen uit Duitsland Shock

Is daar niet zo'n afgeschermde homo-ontmoetingsplaats Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mei 21, 2020 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In Zeeland heb je af en toe Zeevonk. Er zijn een paar plaatsen waar dit fenomeen heel sterk is, bv. op Neeltje Jans. Het water daar is het schoonste van de Nederlandse kust (door de sterke stroming) en de plekken waar het water wél stil staat krijg je veel algenvorming.

Dit is toch wel één van de magische momenten die je een keer zou moeten meemaken. 's Nachts zwemmen in water wat licht geeft als je er doorheen zwemt. Wat ik ook nog herinner is als je langs de kant liep, en je stampte hard op het zand, dan schoten er vissen door het water. Die vissen laten ook lichtsporen achter. Je zag dus grote verlichte strepen door het water gaan.

Maar erin zwemmen blijft het meest magische. Surfen heb ik nooit gedaan, de golven zijn zelden hoog genoeg. Je moet dan een flinke storm hebben in bv. september. In de winter is het water naar mijn mening veel te koud.

BerichtGeplaatst: Do Mei 21, 2020 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Leuk Royy, maar als ik hier bij mij de deur uitstap dan sta ik binnen 5 minuten midden in het bos en kan ik 35 km rechtdoor blijven lopen zonder het bos te verlaten.

Zullen we een wedstrijdje weids landschap doen?

Quote:

Dat denk ik wel. Limburgers zijn absoluut geen kakkers die denken dat ze iets beters zijn en in een betere buurt wonen.
En natuurlijk groeten die kakkers elkaar. Ons kent ons.

BerichtGeplaatst: Do Mei 21, 2020 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Kralingse bos.

Bijna. In respectievelijke volgorde: Hoge Bergse Bos, Kralingse Bos, Het Park, Arbotreum Trompenburg, de Rotte. Allemaal stukken prachtige natuur in en om Rotterdam.

BerichtGeplaatst: Do Mei 21, 2020 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
In Zeeland heb je af en toe Zeevonk. Er zijn een paar plaatsen waar dit fenomeen heel sterk is, bv. op Neeltje Jans. Het water daar is het schoonste van de Nederlandse kust (door de sterke stroming) en de plekken waar het water wél stil staat krijg je veel algenvorming.

Ja dat wil ik ook nog een keer zien. Is alleen lastig als je niet dicht bij de kust woont (en de overheid parkeerplaatsen bij de kust afsluit om je thuis te houden... Laughing)

Laatst aangepast door Royy op Do Mei 21, 2020 16:49, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Mei 21, 2020 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Leuk Royy, maar als ik hier bij mij de deur uitstap dan sta ik binnen 5 minuten midden in het bos en kan ik 35 km rechtdoor blijven lopen zonder het bos te verlaten.

Good for you Tedje. De enige reden dat dat zo is, is dat niet iedereen dat per se wil.

Quote:
Dat denk ik wel. Limburgers zijn absoluut geen kakkers die denken dat ze iets beters zijn en in een betere buurt wonen.
En natuurlijk groeten die kakkers elkaar. Ons kent ons.

Oh nee hoor, ik denk dat in de grote steden het verschil tussen plebs en nette mensen veel groter is. Nette mensen hoeven zeker geen kakkers te zijn. Maar t is wel algemeen zo dat dat hoe linkser een wijk stemt, hoe slechter de buurt is.

Denk maar niet dat het plebs in steden als Heerlen en Kerkrade (Limburg heeft nogal wat relatief slechte steden) zo netjes met elkaar omgaat.

BerichtGeplaatst: Do Mei 21, 2020 18:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Zullen we een wedstrijdje weids landschap doen?

Ik doe mee!

Kijk ook naar die 'overvolle stranden' Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Good for you Tedje. De enige reden dat dat zo is, is dat niet iedereen dat per se wil.

Dat is niet het punt. Het punt is dat jij een foto plaatst van een aangelegd bosje om daarmee te suggereren dat je veel natuur hebt,
Dat heb ik met die ene foto van mij even ontkracht.
En natuurlijk willen mensen dat als ze dat zouden kunnen hebben. Alle mensen uit de Randstad die hierheen komen roemen onze bossen.

Quote:
Oh nee hoor, ik denk dat in de grote steden het verschil tussen plebs en nette mensen veel groter is. Nette mensen hoeven zeker geen kakkers te zijn. Maar t is wel algemeen zo dat dat hoe linkser een wijk stemt, hoe slechter de buurt is.

Klopt, maar jij omschreef duidelijk een buurt waar kakkers wonen.

Quote:
Denk maar niet dat het plebs in steden als Heerlen en Kerkrade (Limburg heeft nogal wat relatief slechte steden) zo netjes met elkaar omgaat.

Ik denk dat in de Randstad heel wat meer plebs woont dan in onze steden.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 15:42 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:

Geen idee, maar dit is geen 'natuurlijke' natuur. Dit is natuur die is gemaakt door mensen.
Je had net zo goed foto's kunnen plaatsen van de planten in je vensterbank, of de kruidenplantjes in je keuken.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 17:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Dat is niet het punt. Het punt is dat jij een foto plaatst van een aangelegd bosje om daarmee te suggereren dat je veel natuur hebt,

Er is inderdaad voldoende prachtige natuur te vinden in en rondom Rotterdam.

Quote:
Alle mensen uit de Randstad die hierheen komen roemen onze bossen.

Ik vind persoonlijk die in Overijssel en op de Veluwe mooier.

Quote:

Klopt, maar jij omschreef duidelijk een buurt waar kakkers wonen.

Nee ik omschrijf een buurt waar relatief veel VVD-stemmers wonen. Alexander en Schiebroek zijn echt geen kak-buurten hoor. Hillegersberg wel. Nu de economie gaat instorten gaan we daar maar eens op een huis jagen.

Quote:

Ik denk dat in de Randstad heel wat meer plebs woont dan in onze steden.

Klopt, wij hebben dan ook het overgrote deel van de nieuwe medelanders opgevangen. Maar slechter dan Heerlen? Nou, dan moet je nogal.

Hoe linkser een wijk stemt, hoe slechter de wijk is.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 22, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Geen idee, maar dit is geen 'natuurlijke' natuur. Dit is natuur die is gemaakt door mensen.

Alles in Nederland is door mensen gemaakt, Jip. God created the earth, the Dutch created the Netherlands.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling