Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Vlissingen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 0:01 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Mooi beeld, dank je Cliff.
Ik was een jaar of zes toen mijn ouders mij meenamen naar het Rijksmuseum en ze waren mij kwijt.
Ik stond voor een schilderij van Michiel de Ruyter en ik zei "Oh wat een mooie man".
Helemaal verliefd. En ik vond zijn vrouw maar lelijk.

Michiel de Ruyter is de Thames opgevaren en heeft het vlaggenschip "Charles Prince" van de Engelse marine veroverd.
In de jaren zestig is er een Nederlands marine schip ook de Thames opgevaren en per ongeluk de ketting gebroken.
De naam van het schip was Michiel de Ruyter en een Engelse marine man zei "Oh not again".
Die kende de geschiedenis van zeeslagen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Michiel_de_Ruyter

Er staat ook een standbeeld van hem in Hongarije.

Respect also extended far beyond the borders of the republic. The town of Debrecen erected a statue of him for his role in persuading the Spanish viceroy of Naples to free 26 Protestant Hungarian Protestant ministers from slavery in the Spanish galleys during his service in Sicily

Nergens vind ik iets over de Ruyter en slavenhandel.
En die idioten die standbeelden om ver willen gooien moeten eerst naar Ghana gaan.
Daar zijn de slaven gevangen en verkocht door de Ashanti stam.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 3:51 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Nergens vind ik iets over de Ruyter en slavenhandel.
En die idioten die standbeelden om ver willen gooien moeten eerst naar Ghana gaan.
Daar zijn de slaven gevangen en verkocht door de Ashanti stam.

Ja, en wat zou ermee gebeurd zijn als ze geen geld waard waren als handelswaar?
Dan zouden ze tien tegen een door hun eigenaren op de vuilnisbelt zijn gedumpt zodra ze niet meer goed genoeg konden werken.
Hun afstammelingen mogen de slavenhandelaren uit Europa dus wel dankbaar zijn dat die hen uit hun uitzichtloze situatie vandaan hebben gehaald en hen geleidelijk aan meer en meer mensenrechten hebben toegekend.

En wat ook niet vergeten mag worden is dat 't de Afrkaanse Moren waren die begonnen zijn met agressie ten opzichte van Europeanen door destijds heel Spanje te bezetten en eeuwenlang te onderdrukken.
Dus laten we nu niet te ver gaan in het toegeven aan hun eisen want voor we het weten willen ze nu heel Europa onder de knoet krijgen en eeuwenlang gaan onderdrukken. Dat zit nou eenmaal onmiskenbaar in de aard van het beestje.
Als we dit risico willen vermijden moeten we ze nu zoveel mogelijk hier weren en ze zeker niet via de voetbalsport op handen gaan dragen, want dan is de kans groot dat we het paard van Troje binnen halen.
Alles zoveel mogelijk op z'n eigen plek.

Vind bijvoorbeeld ook dat Afroiden in de VS ondanks dat hun voorouders daarheen gehaald zijn, uit eigen beweging naar Afrika terug zouden moeten keren zodra ze daar de financiele mogelijkheid toe hebben.
Zou iemand als die pas verongelukte basketbalspeler dat gedaan hebben dan zou hij niet ten prooi zijn gevallen aan de gevaren van het materialistische westerse leventje van welgestelden toen hij met 'n zeer veel energieslurpende helikopter in gezelschap van 'n stel verwanten en kennissen op weg was naar 'n kleinburgerlijk basketbalwedstrijdje waar 'n dochter aan mee zou doen.
Zo iemand had met z'n geld en kennis van de Amerikaanse maatschappij veel kunnen betekenen voor de positieve ontwikkeling van z'n continent van afkomst.

Denk dat 't niet anders is ten aanzien van in Nederland verblivende Surinamers.
Maar dat gaat misschien toch al wel gebeuren wanneer dat land rijk wordt door de pas ontdekte olie voor z'n kust.
Dan kunnen wellicht ook de niet-welgestelden daar weer naar toe en wel omdat ze daar dan 'n hogere uitkering kunnen krijgen dan hier.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 4:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Het zijn de Linkse Witte Nederlanders die dit willen.
De Grauwe Eeuw b.v.
Niet de Surinamers en in Suriname staan heel veel stambeelden.
Ook voor de Boeren (Boeroes) die daar in 1860 heen gegaan zijn.

De olie was al ontdekt in 2011. Ik was daar en hoorde achter mij een Texaans accent.
Dat betekent Olie en ik vroeg alleen aan hem of er olie is gevonden.
Hij zei dat Brazilië en Venezuela olie heeft en de 3 landjes Frans Guyana, Suriname en Guiana daar tussen liggen.

Verder zijn de zwarte Amerikanen gewoon Amerikanen en ze zitten daar langer dan vele blanke Amerikanen.
En waarom zouden ze 300 - 200 jaar later als achter-achter-achter.....kleinkinderen naar Afrika gaan?
Ik denk dat de Ashanti stam of mensen uit Nigeria of Gambia niet zitten te wachten op een paar miljoen zwarte Amerikanen.

Wat vind jij van de 3 miljoen Boeren - Afrikaners die al sinds 1652 - 1700 in Zuid Afrika wonen?
Moeten die terug naar Nederland!

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik snap toch al niet veel van dat ge-verhuis bij Defensie. Steeds als er de laatste jaren een ander doel in de politiek wordt nagestreefd, breekt men kazernes af, en bouwt die later weer bij. Heeft onze regering geld teveel?
Gelukkig voor onze Defensie heeft onze regering nu Rusland de oorlog verklaard. Maar jammer genoeg zijn er dan weer geen geschikte soldaten te vinden.
Ik stel voor om fysieke kwaliteiten voor het soldatendom te verlagen, zodat ook meer dames mee kunnen doen met de polka.
Kunnen we niet een complete duikboot volladen met vrouwen? Als het tenslotte maar gezellig is.

BerichtGeplaatst: Do Jan 30, 2020 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zeeland is hartstikke leuk. Deze zomer ga ik er een paar dagen heen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 6:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Verder zijn de zwarte Amerikanen gewoon Amerikanen en ze zitten daar langer dan vele blanke Amerikanen.
En waarom zouden ze 300 - 200 jaar later als achter-achter-achter.....kleinkinderen naar Afrika gaan?

De VS is 'n subtropisch gebied. De zogenaamde "zwarte Amerikanen", oftewel de Afroide Amerikanen zijn typisch tropiers; ze hebben dermate veel pigment dat ze enkel en alleen maar in de tropen helemaal hun gading kunnen vinden, omdat enkel daar de zonnestralen intens genoeg zijn om hun weldadige werking doorheen de dikke pigmentlaag uit te oefenen.

Ze zijn ook niet uit eigen beweging naar de sub-tropische VS getrokken; ze zijn er als slaven heen gebracht en 't heeft eeuwen geduurd eer 'n bepaald percentage van hen een zodanige materiele welstand heeft bereikt dat dezen 't zich kunnen permitteren om zonder steun van enige staat terug te keren naar hun roots en hun natuurlijke gebied waar de natuur en overige omstandigheden aanwezig zijn waarin zij optimaal kunnen gedijen.

Joden zijn al vele eeuwen lang verspreid over de hele aardbol, maar toen ze op 'n gegeven moment voldoende materiele status en politieke invloed hadden verworven zijn ze die toch gaan aanwenden om de mogelijkheid te creeren terug te kunnen keren naar het land waar hun roots liggen en waar zij in principe meer wel kunnen zijn dan waar anders dan ook.

Dat is nu eenmaal eigen aan het stelsel van de natuur.
Dat kan niet weggevaagd worden met de hoogste mate van materiele welstand en bijbehorende surrogaat-voldoeningsmiddelen in enig ander gebied op Aarde.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 7:10 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Het zijn de Linkse Witte Nederlanders die dit willen.

Dacht dat die juist in overgrote mate kiezen voor het hier pamperen van al die exotische vreemdelingen.
Slechts 'n enkeling van hen is er zich al van bewust dat 't ook voor die mensen veel beter zou zijn als ze in hun eigen soort biotoop zouden kunnen vertoeven.
Op rechts valt wél meer te beluisteren dat men voor opvang in de eigen regio is.
Dan zal men daar ook wel meer voelen voor terugkeer naar de eigen regio.

Heb 't altijd onbegrijpelijk gevonden dat de Zuid-Molukkers destijds naar Nederland toe gehaald werden en na verloop van tijd ook nog min of meer gedwongen om hier te integreren.

Had ergens in de Stille Zuidzee (bijvoorbeeld in Melanesie) een of meer eilandjes gekocht en die mensen daar ondergebracht en er zouden nauwelijks of geen problemen zijn geweest voor zowel hen als voor de Nederlandse bevolking.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 7:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
De olie was al ontdekt in 2011. Ik was daar en hoorde achter mij een Texaans accent.
Dat betekent Olie en ik vroeg alleen aan hem of er olie is gevonden.
Hij zei dat Brazilië en Venezuela olie heeft en de 3 landjes Frans Guyana, Suriname en Guiana daar tussen liggen.

Hij zal bedoeld hebben dat 't dus niet onaannemelijk is dat dáár ook olie in de bodem zal zitten.
En om daar naar te zoeken was ie er waarschijnlijk.
Inmiddels is dan ook gevonden waar naar gezocht werd.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 7:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Wat vind jij van de 3 miljoen Boeren - Afrikaners die al sinds 1652 - 1700 in Zuid Afrika wonen?
Moeten die terug naar Nederland!

Ze horen er van nature in elk geval niet thuis. 't Zijn hoe dan ook Europiden en dan ook nog in menig geval Noord-Europiden.
Inmiddels wordt hen dat dan ook al op niet mis te verstane wijze duidelijk gemaakt door elementen die zich daar wel in hun natuurlijke territorium bevinden.
't Is er niet meer veilig voor die Nederlanders-van huis-uit en er zijn er ook al meerdere van het leven beroofd.

Als ze perse op grote schaal willen blijven boeren dan zal dat niet eenvoudig zijn bij een terugkeer naar Nederland.
Dat is inmiddels immers al grotendeels vol gebouwd met industriedozen en woningen voor met name ook immigranten die van nature híer dan weer niet thuishoren.

Zag net dat 'n aantal Boeren al uit Zuid-Afrika verkast is naar het Noord-Europese Rusland.
'n Stuk meer in de goeie richting dus.
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Bantoe negers zoals de Zulu,s horen ook niet thuis in Z-Afrika, die komen oorspronkelijk uit W-Afrika.
De oorspronkelijke Z-Afrikanen zijn de Khoisanvolken zoals de Bossjesmannen, die geel waren.
De blanke Afrikanen waren eerder in het Zuiden van Afrika als de zwarte Bantioevolken.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Loetje schreef:
Hij staat wel op het lijstje van de beeldenstormers.

Dat soort onzin komt alleen uit de Randstad.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Helemaal verliefd. En ik vond zijn vrouw maar lelijk.

Hij had niet veel geluk met vrouwen... ze stierven vaak. Volgens mij was hij twee keer weduwnaar.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Loetje schreef:
Hij staat wel op het lijstje van de beeldenstormers.

Dat soort onzin komt alleen uit de Randstad.

Wat helaas dan weer wel uit hun randstedelijke riolen vandaan gekropen ook naar buiten de randstad als zwerfvuil de straten gaat ontsieren.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

't Is voornamelijk de Randstedelijke media die een monopolie heeft.

Moet je eens proberen dat beeld uit Vlissingen te verwijderen en kijken wat er gebeurt. De Ruyter hoort bij Vlissingen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat denk ik ook. Dat belachelijk übercorrecte is typisch iets van Amsterdam en omgeving.

BerichtGeplaatst: Di Feb 04, 2020 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lekker windje in Vlissingen!

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 1:13 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Mooi!

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 3:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad, heel mooi.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Zag net dat drie van de vijf visafslagen in Nl zich in Zeeland bevinden; waarvan een dus in Vlissingen.

https://visbureau.nl/de-vissector/bezoek-visafslag

Vind zelf dat zoiets 'n ietwat morbide sfeer geeeft aan zo'n plaats.
-
BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat verbaast me niets, en als we daar fruit-eters mee buiten onze provincie kunnen houden dan is dat mooi meegenomen Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2020 13:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nou er is ook wel veel fruitteelt hoor.
Enorme plantages met allemaal Conference-peren boompjes.
Dat maakt dan weer veel goed.
Maar denk zo dat al die reclames om meer toeristen en bewoners te trekken in heel wat mindere mate nodig zouden zijn als die vis-afslagen er niet meer zouden zijn.
-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 09, 2020 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Volg de storm LIVE vanaf de boulevard in Vlissingen: https://www.zeegat.nl/

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is helemaal niks voor mij! De zee vind ik erg leuk maar van storm moet ik niets hebben. Op zo'n moment ben ik blij dat ik er ver vandaan woon.

Op de één of andere manier heeft storm het op mij gemunt. Zo speelde ik het een jaar of twee geleden tijd klaar om in het begin van de zomer(!) met de DFDS door een zware storm naar Schotland te varen en in het najaar op de boot van Hirtshals naar Bergen alweer in een zware storm terecht kwam.
Ik heb totaal geen last van zeeziekte en vind varen hartstikke leuk, maar ik vind het beangstigend als zo'n groot log schip zich kreunend en krakend door metershoge golven moet ploegen.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is juist spektakel! Schepen horen door ruwe zee te gaan net als dat vliegtuigen tegen turbulentie horen te kunnen.

Niets is zo mooi als een wilde zee en de loodsbootjes die er doorheen 'ploegen'!

BerichtGeplaatst: Ma Feb 10, 2020 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dank u, maar nee dank u. Very Happy

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling