Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Vlissingen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 09, 2020 19:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Mooi, zijn we het eens. Tokkies en armoedzaaiers tot een jaar of 50. Das Rotterdam.

Je mist echt t punt hoor Cliff. Als je zo vergrijsd bent als stad, en je bent een kleinere stad, en je weet toch nog te presteren om maar zo weinig gemiddeld vermogen te hebben als Vlissingers...

Die 65+'ers in Vlissingen bouwen niks meer op he. De jeugd in Rotterdam heeft de toekomst.

Quote:

Prima, Vlissingen de tokkiestad van Zeeland. Maar kijk even op het kaartje naar het gebied wat nog donkerder blauw is: Rotterdam is de tokkieplek van heel Nederland. Gefeliciteerd!

Haha t is natuurlijk complete onzin om een provinciestadje als Vlissingen (45k inwoners) te vergelijken met een grote stad (Rotterdam, 650k inwoners). Grote steden trekken inderdaad ook in belangrijke mate onderklasse aan.

Vlissingen doet het vergeleken met stadjes met vergelijkbare grootte zoals Veenendaal, Roosendaal en Harderwijk, maar ook met buurstadje Middelburg eigenlijk heel slecht.

Is ook niet zo gek Cliff, ik denk dat Vlissingen en Rotterdam stiekem wel wat op elkaar lijken. Beiden haven- en industrie-georienteerde steden. Beiden versus hun peers niet echt een economische topper.

Quote:

Dit zijn heel veel woorden om te zeggen: Cliff, je hebt gelijk. Er zijn bij ons complete zwarte scholen.

Heb ik dat ergens ontkend? Maar ik merk dat de racist in je aan t bovenkomen is? Geeft niet hoor, heeft iedereen weleens. Ik word inderdaad ook niet vrolijk van zo'n Mozaik.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 09, 2020 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

Maar is Barendrecht niet wat voor jou Royy?

Mwah, wel errug rustig hoor Real.

Ik bedoelde eigenlijk Carnisselande. Het oude Barendrecht is inderdaad nogal gerefomeerd maar Carnisse heeft meer overloop vanuit Rotterdam. Ik vind het daar net een tekentafeldorp net zoals Almere. Ik heb zelf nog korte tijd in Ridderkerk gewoond. Een stuk goedkoper dan het elitaire Barendrecht Wink

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Ik bedoelde eigenlijk Carnisselande. Het oude Barendrecht is inderdaad nogal gerefomeerd maar Carnisse heeft meer overloop vanuit Rotterdam. Ik vind het daar net een tekentafeldorp net zoals Almere. Ik heb zelf nog korte tijd in Ridderkerk gewoond. Een stuk goedkoper dan het elitaire Barendrecht Wink

Barendrecht is gewoon een buitenwijk van Rotterdam, Ridderkerk ook.

Ook Carnisselande is erg rustig. Zou dan liever naar Alexander gaan. Maar als t een buitenwijk zou worden, wordt t waarschijnlijk Hillegersberg of Schiebroek.

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Zou dan liever naar Alexander gaan.

Dat is wel zo´n beetje de goudkust van Rotterdam Royy. Prachtige omgeving en dicht bij de stad. Leuk weggetje ook tussen Alexander en Capelle, ben de naam even kwijt. Alleen heb je wat verder van de stad het dubbele voor hetzelfde geld. En zie daar al die forenzen Cool

Royy schreef:
Barendrecht is gewoon een buitenwijk van Rotterdam, Ridderkerk ook.

Zit toch totaal ander volk hoor! Heb je wat meer geld te besteden dan ga je naar die plaatsen en ga je alleen naar de stad als je daar zin in hebt naar het centrum, de koopgoot, de markthallen, Alexandrium. Het gemak om alles bij de hand te hebben, zonder er middenin te hoeven te zitten. Geen gedoe met parkeren ook, je stapt in Barendrecht in de trein en binnen een paar minuten sta je in het centrum. Al met al heb ik er op die manier een paar jaar met plezier gewoond tot Gelderland toch weer begon te lonken. Ik ben ook geen Rotterdammer, dus dat zal ook wel meespelen om sneller weer te verkassen. Rotterdams ben ik gelukkig weer verleerd, alleen in gesprek met een Rotterdammer is het zo weer helemaal terug Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
De jeugd in Rotterdam heeft de toekomst.

Laat me niet lachen Royy. De helft is allochtoon.

En daarbij even dit artikel bekijken: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/eens-een-dubbeltje-altijd-een-dubbeltje~v393725/

Ook verrassend: steden zijn lang niet zulke kansrijke plekken als gedacht. Hoewel de wijk waarin je opgroeit veel uitmaakt, verdienen stadskinderen meestal minder dan gemiddeld.

Quote:
Haha t is natuurlijk complete onzin om een provinciestadje als Vlissingen (45k inwoners) te vergelijken met een grote stad (Rotterdam, 650k inwoners). Grote steden trekken inderdaad ook in belangrijke mate onderklasse aan.

Kijk nou gewoon eens op het kaartje. Van alle grote steden doet Rotterdam het het slechtst. By far. De andere gebieden in Nederland die het niet goed doen zijn uithoeken als Oost Groningen zonder enige werkgelegenheid. Je noemt jezelf de motor van de economie maar je hebt het hoogte werkloosheidspercentage van Nederland op een plek van tal van vacatures.

Quote:
Heb ik dat ergens ontkend? Maar ik merk dat de racist in je aan t bovenkomen is? Geeft niet hoor, heeft iedereen weleens. Ik word inderdaad ook niet vrolijk van zo'n Mozaik.

Racist? Ik zeg gewoon wat ik zie. Een lagere school met geen enkel Nederlands kindje. Dat zou je racistisch kunnen noemen.... van die school.

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Racist? Ik zeg gewoon wat ik zie. Een lagere school met geen enkel Nederlands kindje. Dat zou je racistisch kunnen noemen.... van die school.

Nou loop je wel jaren achter Cliff. Ik heb zat witte kindjes gezien en wat zwart was kan ook gewoon nederlander zijn als ze hier zijn geboren en vloeiend nederlands spreken. Wat dat betreft is de stad echt veel verder dan daar buiten, multicul op en top en ook dat heeft zijn charmes. Een zwager van mij heeft een Marokkaanse vriendin en die hebben net een kleintje gekregen. Goh das een kwartbloedje, so? Made in Holland & Born in Holland Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Laat me niet lachen Royy. De helft is allochtoon.

Ja en dus? Jij denkt dat er een structurele allochtone onderklasse ontstaat? Die vanuit de grote steden het halve land gaat bevolken?

Quote:
Ook verrassend: steden zijn lang niet zulke kansrijke plekken als gedacht. Hoewel de wijk waarin je opgroeit veel uitmaakt, verdienen stadskinderen meestal minder dan gemiddeld.

Ik ben dan ook geen stadskindje Wink

Maar inderdaad, als ik kinderen zou hebben zou ik hier niet meer wonen, maar in Barendrecht, Ridderkerk, Brielle, Berkel, zoiets Very Happy

Quote:

Kijk nou gewoon eens op het kaartje. Van alle grote steden doet Rotterdam het het slechtst. By far. De andere gebieden in Nederland die het niet goed doen zijn uithoeken als Oost Groningen zonder enige werkgelegenheid. Je noemt jezelf de motor van de economie maar je hebt het hoogte werkloosheidspercentage van Nederland op een plek van tal van vacatures.

Niet eens by far van de grote steden, maar Rotterdam doet het het slechtst ja. Net zoals Vlissingen het voor een klein stadje behoorlijk slecht doet.

Quote:

Wake up Cliff, dat is de samenstelling van de wijk en de keuze die mensen maken.
En inderdaad... is een halfbloedje geen Nederlands kindje? Diep van binnen zit er een racist in je Cliff (in ons allen overigens).

Laatst aangepast door Royy op Za Okt 10, 2020 15:16, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Dat is wel zo´n beetje de goudkust van Rotterdam Royy. Prachtige omgeving en dicht bij de stad. Leuk weggetje ook tussen Alexander en Capelle, ben de naam even kwijt. Alleen heb je wat verder van de stad het dubbele voor hetzelfde geld. En zie daar al die forenzen Cool

s-Gravenweg, ja is mooi, wel 1x in de 10 jaar je tuin ophogen Very Happy

Molenlaankwartier is dan leuker, stadser en gemixter en meer oud sjiek. En dicht bij de Rotte en Bergse Bos

Die bedoelde ik overigens niet, bedoel omgeving Prinsenpark.

Quote:

Zit toch totaal ander volk hoor! Heb je wat meer geld te besteden dan ga je naar die plaatsen en ga je alleen naar de stad als je daar zin in hebt naar het centrum, de koopgoot, de markthallen, Alexandrium. Het gemak om alles bij de hand te hebben, zonder er middenin te hoeven te zitten. Geen gedoe met parkeren ook, je stapt in Barendrecht in de trein en binnen een paar minuten sta je in het centrum. Al met al heb ik er op die manier een paar jaar met plezier gewoond tot Gelderland toch weer begon te lonken. Ik ben ook geen Rotterdammer, dus dat zal ook wel meespelen om sneller weer te verkassen. Rotterdams ben ik gelukkig weer verleerd, alleen in gesprek met een Rotterdammer is het zo weer helemaal terug Very Happy

Nee joh, zelfde volk als Alexander, Zevenkamp, Nesselande, Schiebroek, die hele buitenwijk/voorstad-rind rond Rotterdam loopt volkomen willekeurig in elkaar over.

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
En inderdaad... is een halfbloedje geen Nederlands kindje?

Ik heb het helemaal niet over nationaliteit gehad joh. Geldt ook voor Real. Ik had het over huidskleur... maar daar ligt een groot taboe op. Je mag best vragen 'waar zijn de donkere kindjes' op een witte school... maar vraag niet op een zwarte school 'waar zijn de blanke kindjes'?

BerichtGeplaatst: Za Okt 10, 2020 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Hoezo? Je had het over Nederlandse kindjes, Cliff.

Quote:
Ik zeg gewoon wat ik zie. Een lagere school met geen enkel Nederlands kindje.

Je ziet een zwarte school en je concludeert dat er geen Nederlandse kindjes op zitten. Je maakt Nederlands dus synoniem aan blank. Helder.

Geeft niks Cliff, er zit een racist in ieder van ons. Zo wil ik ook niet in een wijk wonen met teveel allochtonen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 6:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Royy schreef:

Ik heb het helemaal niet over nationaliteit gehad joh. Geldt ook voor Real. Ik had het over huidskleur... maar daar ligt een groot taboe op. Je mag best vragen 'waar zijn de donkere kindjes' op een witte school... maar vraag niet op een zwarte school 'waar zijn de blanke kindjes'?

Wat is er mis met het hebben van een andere huidskleur Cliff?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:

Wat is er mis met het hebben van een blanke huidskleur Real?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zo dicht aan de kust ligt de vaargeul...

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Real schreef:

Wat is er mis met het hebben van een blanke huidskleur Real?

Niets! Maar wat is er mis met het hebben van een andere huidskleur?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Meneer Cliff zegt helemaal niet dat er iers mis mee is. Dat maak jij er weer van, Real. Misschien eerst eens beter leren lezen voor je je waagt op het Grote Mensen forum.
Er valt wat voor te zeggen dat jij ook wat wilt melden hier. Maar doe dat dan gefundeerd en sta niet maar wat in het wilde weg te kakelen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exact. Er is niets mis met het hebben van een andere huidskleur, heb ik nooit beweerd en die suggestieve vraagstelling spreekt boekdelen.

Ik dacht alleen dat multi-cultuur en diversiteit ook echt multi en divers was. Als ik dan geen blanke kindertjes zie op een lagere school in Rotterdam, in een voornamelijk blank land, dan denk ik dat er iets niet goed gaat met de diversiteit en de multi-cultuur.

Verder ga ik graag ni dit topic verder over Vlissingen. Ik ben hier nu racist genoemd en er is mij gevraagd wat er mis is met een andere huidskleur. We zijn weer lekker geconditioneerd bezig.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 11, 2020 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik dacht alleen dat multi-cultuur en diversiteit ook echt multi en divers was. Als ik dan geen blanke kindertjes zie op een lagere school in Rotterdam, in een voornamelijk blank land, dan denk ik dat er iets niet goed gaat met de diversiteit en de multi-cultuur..

Nu doe je t weer Cliff!

Eerst schakel je Nederlands en blank aan elkaar gelijk. Nu schakel je cultuur en huidskleur aan elkaar gelijk.

Zeg dan gewoon dat je een multi-raciale school verwacht in een wijk waar de overgrote meerderheid een allochtone afkomst heeft. Tsja, de raciale scheidslijnen in Nederland lopen voor een fors deel langs sociaal-economische scheidslijnen. Dus wijken met een niet al te best sociaal-economisch profiel kennen vaak een zeer groot % allochtone kindjes.

Ik begon niet met een plaatje van een zwarte school Cliff... Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 8:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nederlands en blank hoort ook gewoon bij elkaar. Of waren er ook gekleurde turfstekers, boeren baggerwerkers of matrozen op de zee en visserschepen toen het land werd opgebouwd?
Nederlanders die in het verleden ons land hebben gesticht waren minstens 10.000 jaar blank.
Die blanken hebben dat blijkbaar prima gedaan, want nu wil de complete wereldbevolking in die door blanken gestichte en geregelde gebieden wonen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je kunt mijn woorden gaan uitpluizen Royy en zoeken naar racisme. Prima hoor.

Wat mijn stelling was is vrij simpel: de multi-cultuur faalt en dat zie je voornamelijk terug in grote steden... zoals Rotterdam. Als mensen dat racistisch of discriminerend vinden moeten ze dat zelf maar weten, er zit toch al veel te veel slijtage en inflatie op die woorden.

En dat jij als blanke homo gevaar gaat lopen in je eigen stad wanneer die multicultuur verder uit de hand loopt, dat weet jij ook wel. Daar waar homo's vroeger normaal over straat konden lopen, hand in hand, zijn er nu tal van plaatsen in de grote steden waar dat niet meer kan.

Ook jij zal later Rotterdam ontvluchten. Mark my words.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ook jij zal later Rotterdam ontvluchten. Mark my words.

Zou kunnen Cliff

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Royy schreef:

En waarom zou daar een groot taboe op liggen? Hoeveel zwarte of gekleurde mensen ken jij die hun kinderen van een 'blanke' school afhalen?
En hoeveel blanken ken jij die hun kinderen van een gemengde school afhalen?
Waar zit hier het probleem? Is het de huidskleur? Is het het niveau van het onderwijs? Zou kunnen. Is het de buurt?
Jij en je vrouw hebben geen kinderen. Stel dat jullie wel kinderen hadden. Naar welke school zouden jullie je kinderen sturen?
Overwegend blank of overwegend zwart? Kan je je keus ook uitleggen/onderbouwen?

Persoonlijk denk ik dat de grootste scheidslijn vandaag niet ligt in huidskleur, geslacht of afkomst, maar in religie.
(Wat voor mijn gevoel al zolang de mens bestaat het grootste obstakel was, maar goed).
Nu kunnen we heel simpel gaan doen en religie per direct afschaffen/verbieden.
Je voelt aan je klompen dat dat niet gaat werken.
Nou Cliff, jij bent zo graag wetenschappelijk bezig, geef jij maar eens aan hoe de mensheid in juiste banen geleid zou kunnen worden zonder afbreuk te doen aan het persoonlijke van elk mens.
Je kunt namelijk niet alle religieuze mensen door de plee spoelen en dan maar hopen dat het goed komt met de rest van de mensheid.
Want er is dan helemaal geen mensheid meer.

Of zie ik het verkeerd? Ik ben niet verder gekomen dan huishoudschool. Jij bent universitair opgeleid. Dus jij hebt meer 'wijsheid' dan ik.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Nou Cliff, jij bent zo graag wetenschappelijk bezig, geef jij maar eens aan hoe de mensheid in juiste banen geleid zou kunnen worden zonder afbreuk te doen aan het persoonlijke van elk mens.

Heb je even? Je vraagt nogal wat.

Quote:
Je kunt namelijk niet alle religieuze mensen door de plee spoelen en dan maar hopen dat het goed komt met de rest van de mensheid.

Jammer hoor. De wereld zou een stuk beter af zijn met mensen die niet lijden aan een massapsychose.

Quote:
Of zie ik het verkeerd? Ik ben niet verder gekomen dan huishoudschool. Jij bent universitair opgeleid. Dus jij hebt meer 'wijsheid' dan ik.

Ik geloof niet in diploma's! Ik heb de grootste universitair opgeleide idioten gezien en de meest slimme mensen zonder enig diploma. Misschien ben jij wel veel slimmer dan ik, het is in ieder geval niet af te lezen aan diploma's, onthoud dat goed!

Ik heb inmiddels zo'n 15 jaar onderwijservaring en heb gewerkt op VMBO, MBO en HBO. Ook in Rotterdam-Zuid trouwens. Het meeste pijn doet het wel dat er kinderen op het HBO komen die denken dat ze heel slim zijn en kinderen op het VMBO zitten die denken dat ze heel dom zijn. Dat raakt me echt.

Hierboven heb ik alleen hardop afgevraagd waarom en scholen in Rotterdam zijn met alleen donkere kindjes. En ja, ik weet heus wel hoe dat komt. Wat ik eigenlijk wilde zeggen was: slechte zaak en een trend voor de toekomst van grote steden. Grote steden die niet meer Nederlands zullen zijn, en dan heb ik het wederom niet over huidskleur maar over cultuur, normen en waarden.

Een groot deel van waar jouw generatie voor gevochten heeft Jip, zoals liberale gedachten over seksualiteit en de rol van de vrouw, zullen wederom verdwijnen. Die strijd zal voor niets geweest zijn. En ja, dat vind ik erg jammer. We hebben heel veel intolerantie geïmporteerd en het kan me niet verrotten welke kleur intolerantie heeft.

Maar goed, ik heb helemaal geen zin om die discussie te voeren in mijn prachtige topic over Vlissingen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 12, 2020 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje, kom er maar in, jij moet nu iets over burgeroorlog roepen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 23, 2020 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Vandaag is in Vlissingen een 15 jarige jongen door een groep van 5 jongens in elkaar getrapt. Compleet aan gort geslagen. Finaal total loss gebeukt. Helemaal lens getimmerd. De daders zijn door de politie - die in deze contreien nog op varkens rijdt - opgepakt. Het gaat om 5 Vlissingers van 13 tot 15 jaar !!!!!!!!
Die Zeeuwen hebben allemaal een grote bek over de Randstad, maar laat ze eerst hun eigen jeugd maar eens opvoeden !!! Wat een gajes !!!
Die Vlissinger veldwachters hebben gezegd dat ze de zaak hoog opnemen. Ja, dat kennen we. Ons kent ons daar. Dat gespuis loopt morgen gewoon weer vrij rond.
Ik ben woedend !!!

BerichtGeplaatst: Za Okt 24, 2020 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het is nu ineens verdacht stil in de kringen der Amsterdam-bashers.........

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling