Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Vlissingen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 13, 14, 15  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Geen bewijs dus waar ik om vroeg. Ik vroeg om bewijs dat die persoon die iemand van zijn fiets trapte uit Almere kwam.
In plaats daarvan komt u met iets anders aanzetten. Iets van vijf jaar geleden ook nog !
Ik keur die wurgpoging overigens niet goed. Maar u bent nu echt aan het zoeken en komt welgeteld 1 voorbeeld tegen van een Almeerder die in uw dorp - pardon, "stad" - een misstap heeft begaan.
Zo kan ik het ook, meneer.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 15:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Zo kan ik het ook, meneer.

Prima, ik wacht af. Ben benieuwd welke Vlissinger zich misdragen heeft in Almere!

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee, nu niet met een afleidingsmanoeuvre proberen uw hachje te redden.
U gaf aan dat het een Almeerder was die in Vlissingen iemand van zijn fiets trapte. Kom dan met bewijs dat dit zo is....of zwijg.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Had ik zo gehoord, maar kan dat ik het verkeerd heb gehoord. Net als dat u misschien verkeerd heeft gehoord dat iemand van zijn fiets getrapt is.

Maar nu moet u kleur bekennen (dat is niet moeilijk in Almere immers): u schrijft: zo kan ik het ook. Prima, ik wacht dus even op een Vlissinger die zich misdraagt in Almere.

Dan nog even over een stad of dorp. Een stad heeft stadsrechten. Er is geen enkele stad in Flevoland met stadsrechten. Zelfs Veere is een stad met stadsrechten. Er zijn veel meer steden in Zeeland dan dat er op Flevoland zijn, daar zijn de jure alleen dorpen. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
ik wacht dus even op een Vlissinger die zich misdraagt in Almere.

Lijst van Vlissingers die zich recent misdragen hebben in Almere:

Kees-Jan van der Parre
Frits de Groot
Mullah Allah Snackbar
Dissel Knaapman
Lodewijk-Sylvester Paalmans
Piet Rozinga.

Zo, nu u weer.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit verzint u ter plaatse... geen bronnen ook aangedragen. Of zijn er geen kranten in Almere?

Weet je wat er wel in Almere is?

De Vlissingenstraat, de Middelburgweg, het Middelburghof, de Terneuzenstraat en het Cadzandpad Laughing Woont u daar toevallig meneer Lampje? In de Vlissingenstraat in Almere, dat zou hilarisch zijn!

Uiteraard is er in Vlissingen, op wat criminelen na, niets te vinden uit Almere Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, ik mis er nog een hoop zie ik... de Veeregracht, de Sas van Gentlaan, de Breskensweg, de Oostburgstraat... nee, nu vind ik Almere toch een stuk leuker worden. Maar liefst negen straten vernoemd naar Zeeuwse gemeenten. Prachtig. 't Is natuurlijk niet zo mooi als het echte Zeeland, maar ze doen hun best daar met wat ze hebben in Almere, dat geloof ik oprecht.

Dat Club Yasmin aan de Breskensweg ziet er maar verlaten uit... is dat een bordeel? https://tinyurl.com/y6x8v32u

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 19:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Dit verzint u ter plaatse...

Bewijs ?

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 20:10 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Goed, even zonder dollen nu: Almere is geen stad waar je moet wezen als je houdt van oude architectuur of een mooie karakteristieke binnenstad enzovoorts. Maar ik kan u verzekeren da de meeste mensen die Almere bezoeken hun vaak negatieve oordeel behoorlijk in positieve zin bijstellen.
Het centrum van Almere is in de zomer echt supergezellig, met grote terrassen en uitstekende eetgelegenheden.
Het Weerwater is ontzettend mooi: je kunt er bootjes en waterfietsen huren.
Almere is daarnaast vooral een heel groene stad: de verschillende stadsdelen liggen ver uit elkaar en worden verbonden met enorm grote parken, waar je je absoluut niet in een grote stad waant.
Door het uitgekiende verkeersnet is het ook een verkeersveilige stad: allemaal hofjes binnen autoluwe straten, gescheiden fietspaden en gescheiden busbanen. Door dat laatste ben je met een stadsbus binnen mum van tijd aan het andere eind van de stad.
Door het groene en ruime karakter heb je ook nog eens prachtige fietsroutes.
Natuurlijk kent Almere ook problemen: vandalisme, criminaliteit....maar waar is dat nou niet ? Persoonlijk voel ik me nooit onveilig hier, het is ook een beetje hoe je zelf in het leven staat denk ik.
Als ik mijn hond ga uitlaten kom ik op het veld bij het Gooimeer altijd andere hondenuitlaters tegen, iedereen zegt elkaar gedag en de meesten kennen elkaar.
In de buurt waar ik woon gaat men heel gemoedelijk met elkaar om en geregeld zijn er gezellige buurtbarbecues, enzovoorts.

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2020 23:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik moet Lampje wel een beetje gelijk geven hoor.

Kijk Almere (en ook Purmerend, Hoofddorp, Zoetermeer, Spijkenisse, Capelle/Krimpen/Nieuwerkerk ad IJssel) is niet heel spetterend. Maar het is wel goed wonen: nieuw, ruim, groen. Als je in de buurt van de grote steden wilt of moet wonen, niet de stadse drukte of krappe ruimte wil, is het t eigenlijk prima wonen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliff schreef:
Dit verzint u ter plaatse...

Lampje schreef:
Bewijs ?

Dit is eigenlijk bewijs genoeg. Jij verzint iets en ik moet bewijzen dat het niet klopt? Laughing

Laten we het samenvatten: ik heb je al twee feitelijke voorbeelden kunnen geven van mensen uit Almere die in Vlissingen criminaliteit begaan. Jij kunt geen enkele Vlissinger vinden die ook maar iets heeft uitgehaald in Almere.

Royy schreef:
Kijk Almere (en ook Purmerend, Hoofddorp, Zoetermeer, Spijkenisse, Capelle/Krimpen/Nieuwerkerk ad IJssel) is niet heel spetterend. Maar het is wel goed wonen: nieuw, ruim, groen. Als je in de buurt van de grote steden wilt of moet wonen, niet de stadse drukte of krappe ruimte wil, is het t eigenlijk prima wonen.

't Gaat er een beetje om wat je belangrijk vindt inderdaad, en over smaak valt niet te twisten. Als je nieuw, ruim, groen wilt wonen kun je natuurlijk beter weg blijven bij stedelijk gebied. De plaatsen die jij noemt zijn dan nog steeds duur, voor hetzelfde geld koop je in provincies weg van de Randstad zeker twee keer zoveel nieuw, ruim en groen.

De reden is een beetje waarom je in de buurt van grote steden zou willen wonen. Kijk, mensen die er werken hebben waarschijnlijk geen keus en zijn gedoemd om in lange files iedere ochtend de betonnen jungle in te rijden. Maar wie wil dat nou werkelijk? Zeker nu thuiswerken het nieuwe normaal wordt vraag ik me zelfs af of ik in Nederland zou willen blijven. Als werk je niet vasthoudt, waar zou je dan echt willen wonen? Ik kan me niet voorstellen dat je dan voor een grote stad kiest. Dat is niet logisch.

Of een gebied aantrekkelijk is valt veel af te lezen aan toerisme. Komen er veel toeristen naar Almere? Kan het me nauwelijks voorstellen. Rotterdam wel, dagjes mensen die willen winkelen. Ik denk niet dat veel mensen één of twee weken in Rotterdam vakantie willen vieren. Dat doet men liever in Zeeland. Er zijn hier mensen die er de hele zomer zijn, soms 3 maanden lang. Dat zijn bv. pensionado's die niet voor werk terug hoeven te keren en dus echt vrij zijn om te kiezen waar ze willen zijn.

Ik denk dat heel veel mensen vast zitten in hun werk en daarom wonen waar ze wonen. Of het een echte keuze is betwijfel ik.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 9:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

ik heb je al twee feitelijke voorbeelden kunnen geven van mensen uit Almere die in Vlissingen criminaliteit begaan. Jij kunt geen enkele Vlissinger vinden die ook maar iets heeft uitgehaald in Almere.

Ik wil hier serieus op ingaan: uw vergelijking is een schijnvergelijking.
U weet donders goed dat Vlissingen veel toeristen trekt, daar zullen ook Almeerders tussen zitten. Omgekeerd zullen niet veel Vlissingers hun vakantie in Almere doorbrengen. Daarnaast telt Almere signficant meer inwoners dan Vlissingen, dus in absolute cijfers ook meer schorremorrie.
De kans dat een Almeerder de fout in gaat in Vlissingen is daarom natuurlijk groter dan de kans dat een Vlissinger in Almere de fout in gaat. Je kunt dit gewoon niet vergelijken.
Als ik constateer dat er in Almere nog nooit een moord is begaan door een Oekraïner, wil dat dan zeggen dat er in Oekraïne DUS geen moordenaars zijn ?
Dus wel de juiste vergelijkingen trekken, meneer.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, je wilt zeggen dat de Almerenaar die in Vlissingen iemand wurgde een toerist is? En die Almerenaar die drugs dealde voor Suriname in Vlissingen was ook een toerist?

Gelooft u dit zelf ook?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 10:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik geef u alleen aan dat uw vergelijking een schijnvergelijking is, en dat weet u zelf ook wel.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, niet mee eens. Ik geef duidelijk twee feitelijke voorbeelden van mensen uit Almere die hier in Vlissingen criminaliteit veroorzaken. Dat zijn geen toeristen, ze komen hier niet om aan het strand te liggen.

Maar goed, jij kunt dus geen Vlissingers noemen die problemen veroorzaken in Almere. Genoteerd. Dat maakt je eerdere bijdrage dus ook een leugen.

Verder weet je dat de criminaliteit in Almere hoger is dan in Zeelandse steden. Dus ook deze bijdrage is niet logisch.

Maar goed, ik begrijp het nu wel. Ik probeer een leuk draadje over Vlissingen te openen met wat foto's en de enige reden waarom jij hier bent is om met onzinnige bijdragen Vlissingen te bashen. Zit het allemaal zo diep bij je dat verschillende Weerwoorders je geliefde Amsterdam helemaal niets vinden?

Beetje kinderachtig toch?

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zal maar weer een paar mooie Vlissingse plaatjes posten:

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 18:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Als je nieuw, ruim, groen wilt wonen kun je natuurlijk beter weg blijven bij stedelijk gebied. De plaatsen die jij noemt zijn dan nog steeds duur, voor hetzelfde geld koop je in provincies weg van de Randstad zeker twee keer zoveel nieuw, ruim en groen.

Sure, maar dan zit je ook veel verder van de stedelijke voorzieningen, werk, familie, vrienden af.

Quote:
Als werk je niet vasthoudt, waar zou je dan echt willen wonen? Ik kan me niet voorstellen dat je dan voor een grote stad kiest. Dat is niet logisch.

Ik wel. Smaken verschillen. Denk dat leeftijd ook een factor is.

Quote:
Of een gebied aantrekkelijk is valt veel af te lezen aan toerisme. Komen er veel toeristen naar Almere? Kan het me nauwelijks voorstellen. Rotterdam wel, dagjes mensen die willen winkelen. Ik denk niet dat veel mensen één of twee weken in Rotterdam vakantie willen vieren. Dat doet men liever in Zeeland. Er zijn hier mensen die er de hele zomer zijn, soms 3 maanden lang. Dat zijn bv. pensionado's die niet voor werk terug hoeven te keren en dus echt vrij zijn om te kiezen waar ze willen zijn.

Rotterdam is de laatste paar jaar fors populairder geworden, maar was zeg 10 jaar geleden echt niet een toeristen-bestemming hoor, juist omdat het zo anders is dan de standaard Hollandse historische binnenstadjes.

Quote:
Ik denk dat heel veel mensen vast zitten in hun werk en daarom wonen waar ze wonen. Of het een echte keuze is betwijfel ik.

Valt wel mee hoor, ik denk dat veel mensen vastzitten in hun sociale omgeving. Nederlanders, en Europeanen in het algemeen, zijn relatief weinig mobiel. Weleens gelezen: de meerderheid woont binnen 50-70km van zn geboorteplaats.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 02, 2020 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Oh, je wilt zeggen dat de Almerenaar die in Vlissingen iemand wurgde een toerist is? En die Almerenaar die drugs dealde voor Suriname in Vlissingen was ook een toerist?

Gelooft u dit zelf ook?

Nee, dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat u een vergelijking trekt die geen vergelijking is. Het argument heb ik u gegeven, maar omdat u dit niet lijkt te (willen) begrijpen, geef ik u het volgende mee:
Er gaan in de zomer meer Nederlanders naar Spanje dan naar Groenland. Het ligt dan ook voor de hand dat Nederlandse overlastgevers zich meer in Spanje bevinden dan op Groenland.
Kan men dan op Groenland de conclusie trekken dat Nederlanders geen overlast geven ? Nee dus.
Door deze vergelijking te trekken, maakt u een schijnwerkelijkheid, die geen stand houdt.
Maar ik zal uw draadje over Vlissingen verder niet verstieren, dat was overigens ook niet mijn bedoeling, en als u dat wel zo ervaart dan spijt mij dat.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Sure, maar dan zit je ook veel verder van de stedelijke voorzieningen, werk, familie, vrienden af.

Ligt er maar aan wat je precies voor stedelijke voorzieningen wilt. Werk is inderdaad iets wat je dwingt te wonen in plekken waar je eigenlijk niet wilt wonen. Vrienden en familie: hangt er vanaf uiteraard...

Quote:
Ik wel. Smaken verschillen. Denk dat leeftijd ook een factor is.

Leeftijd niet zo zeer. Ik denk dat een stabiele duurzame relatie meer meespeelt. Toen in single was zat ik 4 dagen per week in het café. Mijn verjaardagen waren met regelmaat grote feesten waarbij 50-100 man aanwezig was. Die behoefte zakt echt weg als je een stabiele gelukkige relatie hebt. Maar ik merk op dat niet veel mensen dat hebben tegenwoordig.

Quote:
Rotterdam is de laatste paar jaar fors populairder geworden, maar was zeg 10 jaar geleden echt niet een toeristen-bestemming hoor, juist omdat het zo anders is dan de standaard Hollandse historische binnenstadjes.

Jawel, maar wat ik zeg: voor korte duur. Mensen willen er geen één of twee weken zitten.

Quote:
Valt wel mee hoor, ik denk dat veel mensen vastzitten in hun sociale omgeving. Nederlanders, en Europeanen in het algemeen, zijn relatief weinig mobiel. Weleens gelezen: de meerderheid woont binnen 50-70km van zn geboorteplaats.

Raar, men aard vrij snel is mijn ervaring. Maar goed, hangt ook erg af van wat voor type mens je bent uiteraard.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 0:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Er gaan in de zomer meer Nederlanders naar Spanje dan naar Groenland. Het ligt dan ook voor de hand dat Nederlandse overlastgevers zich meer in Spanje bevinden dan op Groenland.

Op vakantie ja. Ik heb het dus niet over vakantiegangers...

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 7:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Royy schreef:
Ik moet Lampje wel een beetje gelijk geven hoor.

Er heerst in Almere dus een bijna dorpse sfeer. Maar het is het net niet helemaal.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik woon in een zeer druk door toeristen bezocht gebied, met een prachtige door onze voorouders geschapen omgeving, waar de SGP en andere zwartekousen christelijke partijen de dienst uitmaken.
Hoewel ik zelf niet van die richting ben, bevalt me het hier over het algemeen prima. Het was hier een thuiskomen.
Ook was ik in het verleden wel eens in Vlissingen omdat onze aanlegplaats in Antwerpen bezet was. Een prima veilige plek.
Het is maar net waar je van houdt.
Maar ik zou niet graag mijn kinderen in de Randstad opvoeden. Dan mag je ze de laatste tijd wel eerst een schietcursus laten volgen.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lekker bootjes kijken, voetjes in de zee

Op de achtergrond de plek waar de nieuwe marinekazerne zou zijn gekomen, nu wordt het een EBI.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 9:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dit is vanwege de corona-crisis deze vakantie helaas niet gelukt.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2020 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Dit is vanwege de corona-crisis deze vakantie helaas niet gelukt.

Ah, jammer! Dan moet je een keertje terugkomen Smile

Ik ken diverse vrijwilligers die daar werken. Soms maken ze er echt een feestje van met verkleedpartijen etc.

Geweldig om met zo'n machine bezig te mogen zijn. Als ik later groot ben ga ik daar ook als vrijwilliger werken Very Happy

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling