Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Geenpeil.nl --> Tekenen! Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 94, 95, 96
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 04, 2017 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Gisteren lachte de hele Kamer toen Baudet werd af geserveerd door Dijkhoff

Ik denk dat alleen de VVD fractie hard zat te klappen. Die partijvolgelingen zijn nog beter geïnstrueerd dan het klapvee bij een gemiddelde SBS avondshow.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vond het wel komisch hoe die kakbal door Dijkhof vakkundig werd afgeserveerd.
Of ben ik nu aan het demoniseren en gaan we huilie huilie doen ?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 13:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:
Als het dan toch inhoudelijk moet: ik hoor graag de chique versie van kopvoddentaks. Barst los.

Mag ik erop wijzen dat Geert Wilders nooit een pleidooi voor het invoeren van kopvoddentax heeft gehouden?
Dat is wat die media ervan proberen te maken, maar laat je niet misleiden en trap er niet in!

Dat woord kopvoddentaks bracht Geert Wilders naar voren in een Kamerdebat over allerlei belastingverhogingen door het kabinet van CDA, PvdA en CU in het jaar 2009. En hij vergeleek de ridiculiteit van al deze belastingverhogingen met bijvoorbeeld een kopvoddentaks.

Hoewel de gehele clip de moeite van het bekijken meer dan waard (Je snuift er een stukje politieke geschiedenis mee op!); Scroll door naar minuut 7:52 > "Voorzitter, Nederland kent accijnzen..." En in deze context van wat voor ridicule belastingen er wel niet worden geheven valt ook het woord kopvoddentax. Het ligt dus toch even een tikkeltje anders dan hoe die meningssturende media (msm) het willen framen. Kijk en oordeel zelf hoe de werkelijkheid anders ligt dan hoe die meningssturende media (msm) het willen framen

Dat men dan over het woord kopvod heen valt... Wees eerlijk: Die hoofddoekjes staan niet voor integratie in de Nederlandse maatschappij, maar voor het opdringen van geïmporteerde godsdienstige dramdwang waarin vrouwen een ondergeschikte positie hebben. Daarbij kent men in alle culturen waarin de Islam domineert een verplichte belasting voor ongelovigen, te weten de Jizya. Dit soort gekkigheid zullen we vanzelf ook in Europa krijgen als Europa wordt onderworpen aan de Islam. Dat is een wezenlijkere discussie dan of het woordje kopvod of zo minder vleiend kan overkomen.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 05, 2017 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Loetje schreef:
Cliff schreef:
Als het dan toch inhoudelijk moet: ik hoor graag de chique versie van kopvoddentaks. Barst los.

Mag ik erop wijzen dat Geert Wilders nooit een pleidooi voor het invoeren van kopvoddentax heeft gehouden?
Dat is wat die media ervan proberen te maken, maar laat je niet misleiden en trap er niet in!

Wat slap dat u zich hieruit probeert te draaien. Hij pleitte wel degelijk voor het invoeren van de kopvoddentax, hij bracht het zelfs als voorstel aan het kabinet met de concrete vraag of men bereid was zijn voorstel over te nemen.
Niks misleiding, dat probeert u er van te maken nu. Vreemd trouwens, u bent toch voor een kopvoddentax ? U bent het dus niet eens met Wilders als hij niet pleit voor invoering ervan ?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2018 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Heb je de moeite genomen nou eens door te scrollen naar minuut 7:25? Dan zal je zal wat ik met mijn betoog bedoel. Het toenmalige kabinet Bos/Balkenende/Rouwvoet voerde in 2009 voor het dichten van de gaten van een falend begrotingsbeleid de meest ridicule belastingen in. Waarom dan niet een kopvoddentax erbij? Men kan een kopvoddentax ridicuul vinden, maar dat waren al die andere nieuwe en verhoogde belastingen ook. Geen kopvoddentax? Prima hoor. Maar dan ook al die andere nieuwe en verhoogde ridicule belastingen afvoeren naar het putje!

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2018 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Back on topic:

De waarde van het inlegvelletje. Een associatieverdrag is geen opmaat naar inlijving. Pinokkio sprak.

Er gaat weer een greep worden genomen uit uw portemonnee.

https://www.elsevierweekblad.nl/buitenland/achtergrond/2018/03/eu-wil-weer-1-miljard-euro-aan-oekraine-doneren-594566/

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2018 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Brussel wil een bruggenhoofd tegen Rusland hebben en schuwt niet om voor dat doel met corrupte fascisten samen te werken.

BerichtGeplaatst: Do Jun 21, 2018 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gisteren is de rechtszaak over de afschaffing van het referendum behandeld. Ik acht het een goede kans toe dat de juridische truc die de overheid probeert uit te voeren om de afschaffing van het referendum door te voeren niet kan...

Meerdemocratie.nl schreef hierover het volgende:

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren diende onze rechtszaak omtrent de afschaffing van het referendum in het Paleis van Justitie van de Haagse Rechtbank. De rechtszaak ging goed en wij schatten onze kansen 50/50. Hieronder een kort verslag.
    Eis: referendum over het referendum

Onze hoofdeis: maak een referendum mogelijk over de afschaffing van het referendum. Want daar hebben we tenminste een hard wettelijk recht op. Ons pleidooi: de manier waarop de intrekkingswet een referendum over het referendum poogt te voorkomen, is expliciet illegaal verklaard door de Wet Raadgevend Referendum en die wet is voorlopig nog honderd procent van kracht.

Pleidooi van onze advocaten
    In hun pleidooi wezen de advocaten van Meer Democratie, mr. Jan van der Grinten en mr. Jutta Wijmans van het Amsterdamse kantoor Kennedy Van der Laan, op de onrechtmatigheid van de intrekkingswet (hoogleraar staatsrecht Wim Voermans noemde deze “illegaal”). De juridische trucs die de regering heeft toegepast om een referendum over het referendum te voorkomen, zijn expliciet onrechtmatig verklaard en rechtens buiten werking gesteld. De intrekkingswet is, kortom, strijdig met het nu geldende recht.

Ons commentaar: de juridische truc houdt met name in dat de Intrekkingswet, waarmee de referendumwet zou worden afgeschaft, na publicatie in het Staatsblad terug reist in de tijd, om dan naar de toekomst toe het recht om een referendum aan te vragen, doelgericht uitschakelt. Een juridische ‘back to the future’, een puur legalistisch-wiskundige truc bedoeld om de wet te omzeilen.

Slap en ontwijkend verweer van landsadvocaten
    In hun verweer gingen de landsadvocaten herhaaldelijk niet in op de onrechtmatigheid van deze juridische truc. Ze verwezen naar de frase dat de intrekkingswet “juridisch effectief” was en bleven maar herhalen dat we ons niets van de nu geldende wet hoeven aan te trekken, omdat die straks is afgeschaft.

Ons antwoord is dat de afschaffing van het referendum nog helemaal niet zeker is! De Senaat moet zich nog uitspreken en er is misschien de kleinst mogelijke meerderheid. En over ‘juridisch effectief’ gesproken, er zijn wel meer wetten en regimes in de wereld die juridisch effectief zijn maar toch voor geen meter deugen. Dat een bepaald regime functioneert, is slechts de allerlaagste eis, maar bij lange na niet voldoende om een handelswijze te rechtvaardigen.

Oproep aan Senaat: stel de stemming uit!

De rechtbank doet definitief uitspraak op woensdag 1 augustus. Uitspraak over onze voorlopige voorziening volgt op woensdag 4 juli. De rechter vroeg de landsadvocaten of het kabinet bereid zou zijn om te wachten met de afhandeling van de intrekkingswet tot 1 augustus. Het antwoord: Nee!

Onze reactie: dat is een schoffering en minachting van de rechtbank. Dat moeten de senatoren, als hoeders van de rechtsstaat, niet toestaan! Wij roepen de Senaat daarom op om de stemming tot na 1 augustus uit te stellen. Senatoren, doe uw grondwettelijke taken!

Download de pleitnota
    Lees de pleitnota van onze advocaten mr. Jan van der Grinten en mr. Jutta Wijmans hier: https://www.meerdemocratie.nl/pleitnota

Namens het hele team van Meer Democratie dank voor uw aandacht!

Met vriendelijke groeten,
    Niesco Dubbelboer
    Arjen Nijeboer

Vooral de vraag van de rechtbank om de afhandeling van de intrekkingswet uit te stellen lijkt mij een belangrijk punt, zo niet een doorslaggevend punt.

Ik vind dit een uitermate interessante casus van burgers tegen een overheid die werkelijk probeert hun eigen wetten op een slinkse manier te omzeilen. Dat D66 hieraan meedoet is natuurlijk onverteerbaar gezien hun verleden: het referendum is altijd hun kindje geweest.

Nu gaat het erom spannen: gaat de rechter hier inzien (en naar mijn mening kan dat haast niet anders) dat er op een ongrondwettelijke manier gehandeld wordt door het kabinet?

Het feit dat de kamer de intrekkingswet niet wil uitstellen geeft al aan dat ze er haast mee hebben. Ze zijn als de dood voor meer referenda. Het referendum over de orgaandonorwet komt er overigens niet, wat voor mij ook weer aangeeft dat het referendum als democratisch instrument gewoon goed werkt. Blijkbaar vond 'men' de donorwet niet belangrijk genoeg om er een referendum over te gaan houden. Prima toch?

BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kijk even hier naar:
https://youtu.be/RcLI185Fwik?t=471

Echt om te kotsen dit. Wat de regering hier doet is werkelijk de democratie én de rechtsstaat ernstige schade toebrengen. Als ik dit soort majoretten ooit nog hoor over populisme, dan spring ik echt uit mijn vel.

Dit is de manier om de democratie naar de klote te helpen.

1. Een meerderheid van de kiezers heeft gestemd op partijen die voor behoud van het referendum waren.
2. De regering dient een wetsvoorstel in tot afschaffing van het referendum
3. Dit wetsvoorstel is referendabel
4. De regering verzint een truc om dit juridische te omzeilen, wat maar de vraag is of dat kan
5. De regering zet gewoon door en probeert dus niet alleen de wil van de minderheid door te drukken, maar dit ook nog eens op een (haast?) illegale manier te doen.

Hoe maak je je democratie kapot.

Ik begreep dat er inmiddels 196 democratieën in de wereld zijn, waarvan slechts 4 zonder een referendum. Nederland zou de 5e democratie kunnen worden zonder referendum. Daarbij zouden ze ook het tweede land in de geschiedenis worden, na de DDR, dat het referendum ooit heeft afgeschaft....

Hoeveel signalen wil je eigenlijk krijgen dat je niet goed bezig bent en dat je de democratie én rechtsstaat ernstig aan het beschadigen bent?

BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Inderdaad Cliff. Van Raak was heel raak tegen Ollongren.
Martin Bosma heeft haar ook goed aangepakt.

https://www.youtube.com/watch?v=ECb8QDlJbiA

Verder is het totaal waanzinnig om steeds terug te komen over Parlementaire Democratie.
Geen referendum, geen gekozen burgemeesters, is dat democratie!
Zelfs in Zimbabwe worden burgemeesters gekozen en ook in Portugal mag ik kiezen voor een burgemeester.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 26, 2018 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

+1 Cliff!

BerichtGeplaatst: Za Okt 27, 2018 12:21 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

https://petities.nl/petitions/geen-toestemming-voor-de-verklaring-van-marrakesh?locale=nl

Citaat VK:

Het akkoord leest als een rechtencataloog voor migranten. Het land van bestemming verleent toegang tot de arbeidsmarkt en verstrekt visa, het liefst ‘multiple entry’. Aan de grens gelden alle rechten, ongeacht status; detentie kan enkel bij ‘hoogste uitzondering’. De migrant heeft toegang tot sociale basisvoorzieningen, zoals gezondheidszorg en onderwijs. Er geldt wederzijdse erkenning van diploma’s en ‘niet formeel verworven vaardigheden’. Plus het recht op gezinshereniging. Evenals een mechanisme om uitkeringen en pensioenen mee te nemen naar een ander land, inclusief land van herkomst. Wie deze tekst plaatst in de context van de huidige migratiedruk vanuit Afrika naar Europa, ontwaart een soort gemeenschappelijke arbeidsmarkt van beide continenten. Van Kaapstad tot de Noordkaap.

Dit migratieakkoord is niet-bindend. Zoals het klimaatakkoord, dat de rechterlijke macht in Nederland echter bindend maakt. In de zaak Urgenda, een groep klimaatactivisten versus de Nederlandse Staat, stelde het Gerechtshof in Den Haag dat Nederland ‘te weinig’ doet tegen klimaatverandering. Over 10 jaar moet de CO2-uitstoot ten minste met 25 procent zijn gedaald.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/nederland-moet-diep-nadenken-over-de-vergaande-gevolgen-van-het-marrakesh-migratieakkoord~be709218

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2019 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hoofdstuk afgesloten... maar ik vind dit echt een juridische blunder:
https://www.meerdemocratie.nl/meer-democratie-zwaar-teleurgesteld-raad-van-state-maar-wij-knokken-door

Het lijkt er inderdaad op dat politici boven de wet staan met uitspraken als deze. Sterker nog: het is nu een eitje voor politici om de democratie volledig af te schaffen.

Immers: geldende wetten doen er niet meer toe wanneer de politiek met een nieuw wetsvoorstel komt.

Heel raar dit.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 18, 2019 9:27 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat is niet raar, zo werkt onze *kuch* democratie.

BerichtGeplaatst: Za Sep 21, 2019 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En daar sluiten we nou een associatieverdrag mee.

http://www.worldunity.me/oekraine-blijft-paspoorten-verstrekken-aan-isis-militanten/

Weerwoord forum index » Actualiteiten